Oikean jalan polvilumpion vieressä jalan sisäsyrjällä on kova kipu kävellessä. Alaspäin varsinkin on melkein mahdoton kävellä. Tasaisella maalla pystyy jotenkuten kävelemään. Polvi ei ole turvoksissa, eikä siinä näy yhtään mitään erikoista. En ole sitä mihinkään satuttanutkaan. Kipulääkettä olen syönyt, mutta ei se oikeastaan auta yhtään. Sisällä ollessa ei juuri huomaa, että polvi on kipeä. Lääkärissä en ole käynyt. Hän vain käskisi olla levossa. Enkä voi olla, sillä minulla on koira, jota täytyy käyttää ulkona. Siihen käyttämiseen se on jäänytkin, lenkkeilyyn polvi ei anna periksi. Mikähän tuossa polvessa oikein on? Minulla on vuosien varrella useinkin ollut polvessa kipuja, mutta niihin on aina liittynyt turpoaminen sekä kipu myös levossa.
Polvi
9
8928
Vastaukset
- oireet!
Minulla on aivan samat oireet! Polvi on kuvattu muutama vuosi sitten ja todettu kulumaa. Syynä suvussa kulkeva nivelrikko. Äskettäin polvea tutkittiin uudelleen lisääntyneiden kipujen takia. Lääkärin mielestä tuo sisäsyrjän kipu on tyypillistä nivelrikossa. Sain muutaman kerran fysikaalista hoitoa, lähinnä oppiakseni tarvittavat jumppaliikkeet jolla polvi pidetään kunnossa kunnes siihen joudutaan laittamaan tekonivel. Kipulääkkeeksi sain nimenomaan nivelrikkoon tarkoitetun tulehduskipulääkkeen jota voi ottaa tarvittaessa.
- kipu.netti
Minulla on samanlaisia tuntemuksia polvissa...Mutta minulla on kyllä muissakin paikoissa kipuja. Minulla alkaa olla oikeastaan jokaisesa nivelessä sillein todellaa kovat kivut.
Mutta olisiko oikeastaan kenelläkään käytännössä kokemuksia nivelrikosta ja oireista? Sillä minä olen melko varma, että minulla on nivelrikko mutta lääkärit eivät ole löytäneet sitä vaikka olen käynyt lääkärissä jo 14,5 vuoden ajan...Minä olen katsellut netissä nivelriko oireita ja uskoisin, että niiden perusteella 95 % varmuudella nivelrikko on minulla. - hyvinkin
kipu.netti kirjoitti:
Minulla on samanlaisia tuntemuksia polvissa...Mutta minulla on kyllä muissakin paikoissa kipuja. Minulla alkaa olla oikeastaan jokaisesa nivelessä sillein todellaa kovat kivut.
Mutta olisiko oikeastaan kenelläkään käytännössä kokemuksia nivelrikosta ja oireista? Sillä minä olen melko varma, että minulla on nivelrikko mutta lääkärit eivät ole löytäneet sitä vaikka olen käynyt lääkärissä jo 14,5 vuoden ajan...Minä olen katsellut netissä nivelriko oireita ja uskoisin, että niiden perusteella 95 % varmuudella nivelrikko on minulla.polven nivelrikon oireita ovat juuri kipu polven sisäsyrjällä,etenkin alaspäin rappuja tultaessa. Nivelrikon edetessä esiintyy myös lepokipua ja kävely käy yhä vaikeammaksi.Itselläni kivut olivat niin kovat, että jouduin käyttämään morfiinilaastareita, eivätkä nekään poistaneet kaikkia kipuja. Nyt olen saanut molenmpiin polviini tekonivelet ja kaikki kivut ovat poissa. Mikä ihana olotila!
- kipu.netti
hyvinkin kirjoitti:
polven nivelrikon oireita ovat juuri kipu polven sisäsyrjällä,etenkin alaspäin rappuja tultaessa. Nivelrikon edetessä esiintyy myös lepokipua ja kävely käy yhä vaikeammaksi.Itselläni kivut olivat niin kovat, että jouduin käyttämään morfiinilaastareita, eivätkä nekään poistaneet kaikkia kipuja. Nyt olen saanut molenmpiin polviini tekonivelet ja kaikki kivut ovat poissa. Mikä ihana olotila!
Joo, minulla on kyllä plven sisäpuolen kipuja todella paljon ja on kyllä paljon muitakin kipuja. Sormet ovat ihan tunnottomat ja voimattomat samoin nilkat ovat melkein koko ajan turvoksissa ja isojen varpaiden tyviosassa (kummassaki) on sellaiset punaiset ja kipeät pallukat. Minulla alkaa myös olla vaikea kävellä ja muutenkin jo sillein vaikea jo liiikkua, mutta tällaistahan tämä elämä sitten kai on...Kunhan ensin lääkärit löyäisivät mikä se mun kipujen syy sitten onkin. Olen ymmärtänyt että nivelrikko ei näkyisi verikokokeissa vaan röntgen kuvauksissa se vissiin näkyisi?
- edellinen kirjoittaja
kipu.netti kirjoitti:
Joo, minulla on kyllä plven sisäpuolen kipuja todella paljon ja on kyllä paljon muitakin kipuja. Sormet ovat ihan tunnottomat ja voimattomat samoin nilkat ovat melkein koko ajan turvoksissa ja isojen varpaiden tyviosassa (kummassaki) on sellaiset punaiset ja kipeät pallukat. Minulla alkaa myös olla vaikea kävellä ja muutenkin jo sillein vaikea jo liiikkua, mutta tällaistahan tämä elämä sitten kai on...Kunhan ensin lääkärit löyäisivät mikä se mun kipujen syy sitten onkin. Olen ymmärtänyt että nivelrikko ei näkyisi verikokokeissa vaan röntgen kuvauksissa se vissiin näkyisi?
verikokeissa,vaan todellakin vain röntgenkuvissa.Omalla kohdallani oireilu alkoi jo kahdeksan vuotta sitten, ja vasta viime vuoden lokakuussa sain oikeaan polveeni tekonivelen.Toinen polvi operoitiin tämän vuoden huhtikuussa. Jospa sairautesi syy selviäisi pikaisesti, niin että oikea hoito voitaisiin aloittaa. Pienenä vinkkinä muuten, että lääkärien kanssa "pitää olla topakkana" ja jaksaa vähän väliä muistuttaa olemassa olostaan, vaikka se rasittavaa onkin.
- kipu.netti
edellinen kirjoittaja kirjoitti:
verikokeissa,vaan todellakin vain röntgenkuvissa.Omalla kohdallani oireilu alkoi jo kahdeksan vuotta sitten, ja vasta viime vuoden lokakuussa sain oikeaan polveeni tekonivelen.Toinen polvi operoitiin tämän vuoden huhtikuussa. Jospa sairautesi syy selviäisi pikaisesti, niin että oikea hoito voitaisiin aloittaa. Pienenä vinkkinä muuten, että lääkärien kanssa "pitää olla topakkana" ja jaksaa vähän väliä muistuttaa olemassa olostaan, vaikka se rasittavaa onkin.
Niin sitähän minä olen toivonut, että selitys löytuisi näille minun kivuilleni, sillä minulla alkaa olla kaikki nämä kivut jo sillein kovia, että elämästä ei tule oikein mitään. Viime yö oli todella huono eikä tässä aamussakaan oikein ole kehuttavaa sormet ovat kuin puupökkelöt eivät tahdo oikein toimia. Olen huomannut 14,5 vuoden aikana, että lääkärien kanssa pitää olla topakkana, mutta se on todellakin rasittavaa.
- olisiko
kipu.netti kirjoitti:
Mietin yhtä vaihtoehtoa tuohon nivelkipuusi sekä punaisiin pallukoihin isovarpaan vieressä...
onko sinulta tutkittu, ettei kyseessä olisi kihti?
Tämä tuli vain mieleen, kun eräällä tutullani oli aikoinaan mitä erilaisimpia vaivoja ja usein juuri eri nivelissä ja varsinkin isovarpaissa. Tutkimusten jälkeen tulos oli se, että kaverilla oli juuri tuo kihti. Sai tarkat ruokavalio-ohjeet ja jotain lääkitystä, jonka jälkeen elo parempaa. Ja mikä parasta, tästä myös kaveri innostui katsomaan mitä suuhunsa laittoi ja laihtuikin oikein reippaanlaisesti, ettei meinannut häntä tunnistaa pitkän tauon jälkeen.
Samat tuntemukset molemmissa polvissani.
Alamäkeä en voi kävellä, samoin kuin alaspäin rappuja, jos ei ole kaidetta.
Kipuni ovat lisääntyneet; kipua liikkuessa, lepokipua, myös yöllä, kun polvet osuvat vaikka toisiinsa/patjaan tulee kipu ja "paineen tunne".
Kaksi kertaa nyt poistettu nestettä nivelpussista, taas on pahantuntuinen "patti" lumpion alla.
Yli 3 vuotta käynyt kipujeni kanssa 4 eri lääkärillä, ei diagnosoitavaa!
Ensimmäinen arvelu oli "hyppääjän polvet", korjautuisi levolla ja kevyellä liikunnalla. Mobicia vain annettiin ensin kuuriluontoisena ja sitten tarpeen mukaan.
Mutta kun ei auta.
Röntgenissä havaittiin lievää alkavaa kulumaa, verikokeet kaikki ok.
Nyt kipuilua on alkanut satunnaisesti esiintyä muuallakin; pikkurillissä, peukalontyvessä, pikkuvarpaassa, päkiässä, kantapäässä...
Nyt ihan muista syistä eksyin fibromyalgiaa käsitteleville sivustoille, ja kyllä seuraavalla "arvauskerralla" aion ottaa ko. mahdollisuuden keskusteluun.
Muutama linkki
http://users.kymp.net/~pitkanen/fibromya.html
http://www.google.fi/search?q=fibromyalgia&hl=fi&lr=lang_fi&start=0&sa=N
Anteeksi pitkä tarina- OPEPEPE
MONET POLVIKUVAUKSET TURHIA YLEENSÄ TULEHDUS RASITUKSESTA.PARAS PARANNUSKEINO TULEHDUSKIPULÄÄKE JA LIIKE!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759