Vakuutusyhtiön vaihto

jos uusi auto?

Kun ostat uuden auton kaupasta, ja kun kerrot minkä vakuutusyhtiön otat käyttöösi, katkeaako vanhan auton eri yhtiön vakuutukset automaattisesti ja loppukauden rahat napsahtaa tilille?

9

2825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkasti asiaa

katkea jos et joko a)myy autoasi tai b)ota sitä pois rekisteristä. MIkään ei tapahdu automaattisesti. Jos myyt (=vaikkapa annat vaihdossa) autosi, ilmoitat varmuuden vuoksi luovarilla myynnin vakuutusyhtiöllesi ja jos vaihdat yhtiötä, annat valtuutuksen uudelle vakuutusyhtiölle ottaa myydystä autosta kertyneet bonkukset vanhasta vakuutusyhtiöstä uuteen. Voi myös vaihtaa vakuutusyhtiötä milloin tahansa nykyiselle autollesi.

• saada stepit?

Eli voisittekos viisaina opastaa mua, miteen lähen etenemään. Haen muutaman viikon päästä uuden auton, samalla pitänee kertoa tuo vakuutusyhtiö mikä on eri kuin nykyinen (nykysessä on kotivakuutus ja liikennevakuutus). Uudelta vakuutusyhtiöltä otan kotivakuutuksen, liikennevakuutuksen ja kaskon.

Eli pitääkö mun tuota rumbaa ennen irtisanoa kotivakuutus, sekä vanhan auton liikennevakuutus, mutta enkös mä sillon menetä nuo mun bonukset mitä liikennevakuutuksessa jo on?
        Vai tapahtuuko tän uuden vakuutusyhtiö-diilin kanssa samantien uudet vakuutukset voimaan, ja sitte sen jälkeen voi udella rahanpalautuksia vanhalta vakuutusyhtiöltä.

Mua vaan hämmästyttää, että miten ja mihin ilmotan, että vanhaa autoa ei enää käytetä vaikka sitä en vielä myykkään?

• Joo.
        saada stepit? kirjoitti:

Eli voisittekos viisaina opastaa mua, miteen lähen etenemään. Haen muutaman viikon päästä uuden auton, samalla pitänee kertoa tuo vakuutusyhtiö mikä on eri kuin nykyinen (nykysessä on kotivakuutus ja liikennevakuutus). Uudelta vakuutusyhtiöltä otan kotivakuutuksen, liikennevakuutuksen ja kaskon.

Eli pitääkö mun tuota rumbaa ennen irtisanoa kotivakuutus, sekä vanhan auton liikennevakuutus, mutta enkös mä sillon menetä nuo mun bonukset mitä liikennevakuutuksessa jo on?
        Vai tapahtuuko tän uuden vakuutusyhtiö-diilin kanssa samantien uudet vakuutukset voimaan, ja sitte sen jälkeen voi udella rahanpalautuksia vanhalta vakuutusyhtiöltä.

Mua vaan hämmästyttää, että miten ja mihin ilmotan, että vanhaa autoa ei enää käytetä vaikka sitä en vielä myykkään?

Jos et sitä vanhaa autoa myy etkä käytä,laitat sen seisomaan,ilmoitet vakuutusyhtiölle käytöstä poistamisen ja uuteen yhtiöön uuden oston yhteydessä ilmoitat mistä yhtiöstä ja autosta bonukset siirtyy,automyyjä hoitaa noi uuden vakuutukset ja bonussiirrot kun tekee autostasi paperit.

"Mua vaan hämmästyttää, että miten ja mihin ilmotan, että vanhaa autoa ei enää käytetä vaikka sitä en vielä myykkään?"

Olisko puhelin mitään? tai sähköposti? ja ihan sinne vanhan vakuutusyhtiöön;)

• daa...
        Joo. kirjoitti:

Jos et sitä vanhaa autoa myy etkä käytä,laitat sen seisomaan,ilmoitet vakuutusyhtiölle käytöstä poistamisen ja uuteen yhtiöön uuden oston yhteydessä ilmoitat mistä yhtiöstä ja autosta bonukset siirtyy,automyyjä hoitaa noi uuden vakuutukset ja bonussiirrot kun tekee autostasi paperit.

"Mua vaan hämmästyttää, että miten ja mihin ilmotan, että vanhaa autoa ei enää käytetä vaikka sitä en vielä myykkään?"

Olisko puhelin mitään? tai sähköposti? ja ihan sinne vanhan vakuutusyhtiöön;)

välillä kyllä tuntuu, että olenko hieman tyhmä :)

• dii...
        daa... kirjoitti:

välillä kyllä tuntuu, että olenko hieman tyhmä :)

Niin ja eiks nuo liikennevakuutukset siirry luovarin ohessa uudelle omistajalle, toki ilmoitus myös vakuutusyhtiöön varmuuden vuoksi vaikka puhelimitse?

• Joo.
        dii... kirjoitti:

Niin ja eiks nuo liikennevakuutukset siirry luovarin ohessa uudelle omistajalle, toki ilmoitus myös vakuutusyhtiöön varmuuden vuoksi vaikka puhelimitse?

"Niin ja eiks nuo liikennevakuutukset siirry luovarin ohessa uudelle omistajalle,"

Ei,vaan ostaja tekee omat vakuutuksensa,ja vakuutukset kannattaa kysellä valmiiksi ennen ostoa.

Saahan sen vakuutuksen tehtyä autokaupassa tai katsastuskonttorin tiskillä autoa rekisteröidessä,sillä tiskillä vaan on turha tinkiä alennuksia vakuutuksiin.

• Nimimerkki

Kyllä tuo vanha vakuutus periaatteessa katkeaa, mutta kannattaa aina varmistaa parin viikon päästä kysymällä vakuutusyhtiöstä. Tieto ei nimittäin aina mene perille.

Raha ei napsahda tilille, vaan postista tulee lomake jonka avulla rahat saa nostettua Sampo pankista jos onnistuu sellaisen jostakin löytämään. Huom ei siis enää postista, ainoastaan Sampo-konttorista, joita ei kovin tiuhassa ole.

• bbbbbbbb

täysin vak yhtiöstä.omastani tulee suoraan tilille!

• Vakuutusta vilkkaasti vaihtava
        bbbbbbbb kirjoitti:

täysin vak yhtiöstä.omastani tulee suoraan tilille!

Niin jos olet jonkun vakuutuksen päättymisen yhteydessä antanut tilinumerosi. Tuon rahalomakkeen mukanahan tulee kehotus että jos haluat jatkossa saada tällaiset rahat suoraan tilillesi niin ilmoita tilinumero. Mutta kun kerran vakuutus tuossa yhtiössä päättyy niin tilinumeron ilmoittamisessa ei ole juurikaan järkeä ja tuohon palautukseen numero ei enää ehdi.

Vakuutusyhtiö ei omin päin tiedä minne lähettää rahat, ei voi automaattisesti lähettää tilille josta viimeinen lasku on maksettu. Jos on vaikka rahapulassa pyytänyt kaveriaan maksamaan kyseisen laskun omalta tililtään.

Ei edes suoraveloitus riitä, eli siitähän vakuutusyhtiö näkisi miltä tililta maksut käydään hakemassa. Jostain syystä eivät suostu automaaattisesti palauttamaan rahoja tälle tilille. (toisaalta hyvä näin, pankki ja pankkitilikin saattavat vaihtua, ja sitten rahat häviää bittitaivaaseen)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      76
      3466
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1782
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1092
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1065
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe