Jos hankin Saksasta esimerkiksi 7/2002 käyttöön otetun auton, jolla on ajettu 5000km, voinko tuoda sen maahan käytettynä helmikuussa 2003, jos pörrään sillä Saksan maalla 1000 km?
Eikös käytetyssä autossa pitänyt olla vähintään 6000 km ja 6 kk ensimmäisestä käyttöönottopäivästä (vai kuukaudesta???).
Kiitos jo etukäteen vastaajille!!!
Melkein uusi auto
4
369
Vastaukset
- Samat suunnitelmat
Näinhän se menee nykyisen lainsäädännön mukaan (6 kk ja 6000 km). EU-komission huomautuskirjeessä autoverotuksesta Suomen hallitukselle todetaan, että kaikkialla muualla euroopassa auton arvon aleneminen alkaa ensimmäisestä käyttöpäivästä. Eli periaatteessa uudessa laissa pitäisi mahdollistaa myös uudempien, 0-6 kk vanhojen, autojen kannattava tuonti. Tietysti tätä vastaan koitetaan taas venkoilla, mutta kyseinen huomautuskirje on aika hyvä peruste valitukselle, mikäli tulli koittaa verottaa uuden mukaan. Itsellä on samanlaiset suunnitelma tuoda täysin uusi ajopeli euroopasta ensi kesänä.
- Saksasta
Kiitos kannustuksesta! Enköhän minä tuo tuon melkein uuden ja katsotaan kuinka äijän käy...
Bajahill (tms.) palstan mukaan alle 6kk vanhasta tai 6tkm ajetusta pirssistä joutuisi maksamaan Suomeen ALV:n hankintahinnasta (jotenkin näin se meni), joten ole varovainen aivan uutta tuodessasi. Toki, kesään mennessä tilanne ehtii muuttua jo monesti. - Samat suunnitelmat
Saksasta kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta! Enköhän minä tuo tuon melkein uuden ja katsotaan kuinka äijän käy...
Bajahill (tms.) palstan mukaan alle 6kk vanhasta tai 6tkm ajetusta pirssistä joutuisi maksamaan Suomeen ALV:n hankintahinnasta (jotenkin näin se meni), joten ole varovainen aivan uutta tuodessasi. Toki, kesään mennessä tilanne ehtii muuttua jo monesti.Eu-alueella ei ALV:tä pitäsi joutua maksamaan kuin kerran. Joissakin tapauksissa saattaisi joutua maksmaan hankintamaan ALV:n ja Suomen ALV: erotuksen.
- Samat suunnitelmat
Saksasta kirjoitti:
Bajahill (tms.) palstan mukaan alle 6kk vanhasta tai 6tkm ajetusta pirssistä joutuisi maksamaan Suomeen ALV:n hankintahinnasta (jotenkin näin se meni), joten ole varovainen aivan uutta tuodessasi. Toki, kesään mennessä tilanne ehtii muuttua jo monesti.Eu-alueella ei ALV:tä pitäisi joutua maksamaan kuin kerran. Joissakin tapauksissa saattaisi joutua maksamaan hankintamaan ALV:n ja Suomen ALV: erotuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 391764
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628