http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000392&posting=22000000018070267
Yllä olevassa viestiketjussa kirjoittaja mainitsee Nitrofur C-lääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutuksena syntyvästä antabusreaktiosta. Tuo on muuten totta!! Itselläni on parhaillaan kuuri päällä ja erehdyin eilen illalla juomaan mukillisen Alkon glögiä sekä pullon siideriä. Sain aivan mielettömän voimakkaan reaktion. Päätä särki niin kovasti, ettei koskaan aikaisemmin ole särkenyt, ja oksensin kaiken mitä söin ja join. Tätä järkyttävää oloa kesti aamuyölle saakka. Joten varoituksen sana teille kaikille, joilla on Nitrofur-kuuri päällä - varsinkin näin pikkujouluaikaan.
Muutenkin joudun vaihtamaan tuon lääkkeen, koska se aiheuttaa minulle huonovointisuutta.
Nitrofur C+Alkoholi ->
3
1988
Vastaukset
- ddfgddd
itse pysyttelin visusti ilman viinaksia kuurin aikana. Olen ammatiltani sair.hoitja, joten tiesin onneksi tämän
- Antabus
Ihme juttu, että lääkärit sanovat, ettei alkoholinkäytöstä ole mitään haittaa. Ilman muuta tuosta pitäisi olla maininta lääkkeen tuoteselosteessa. Tuskin minä olen ainoa, jolle tällaista on tapahtunut.
Ja itsekin join vain vähän! Periaatteeni on, että antibioottikuurin aikana en juo alkoholia, mutta pikkujouluaika.... - lankesin. Seuraamukset olivat kerta kaikkiaan järkyttävät. - kuuri itsellänikin
Antabus kirjoitti:
Ihme juttu, että lääkärit sanovat, ettei alkoholinkäytöstä ole mitään haittaa. Ilman muuta tuosta pitäisi olla maininta lääkkeen tuoteselosteessa. Tuskin minä olen ainoa, jolle tällaista on tapahtunut.
Ja itsekin join vain vähän! Periaatteeni on, että antibioottikuurin aikana en juo alkoholia, mutta pikkujouluaika.... - lankesin. Seuraamukset olivat kerta kaikkiaan järkyttävät.Mulla on ollut yli puolenvuoden mittainen estolääkitys virtsatieinfektioiden hoitoon juuri tuota nitrofur-C:tä. Kysyin apteekissa tuosta asiasta, kun en löytänyt tuoteselosteesta enää mainintaa. Sanoivat, että valmistaja on poistanut sen tuoteselosteesta, joten alkoholia ei enää tarvitse varoa ja ettei tuote aiheura siis enää näitä antabustyyppisiä oireita. Onkohan näin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1872748- 1642549
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182257Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612084Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31749"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591464Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2051450Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2301204Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää961158Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3711089