http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000392&posting=22000000018070267
Yllä olevassa viestiketjussa kirjoittaja mainitsee Nitrofur C-lääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutuksena syntyvästä antabusreaktiosta. Tuo on muuten totta!! Itselläni on parhaillaan kuuri päällä ja erehdyin eilen illalla juomaan mukillisen Alkon glögiä sekä pullon siideriä. Sain aivan mielettömän voimakkaan reaktion. Päätä särki niin kovasti, ettei koskaan aikaisemmin ole särkenyt, ja oksensin kaiken mitä söin ja join. Tätä järkyttävää oloa kesti aamuyölle saakka. Joten varoituksen sana teille kaikille, joilla on Nitrofur-kuuri päällä - varsinkin näin pikkujouluaikaan.
Muutenkin joudun vaihtamaan tuon lääkkeen, koska se aiheuttaa minulle huonovointisuutta.
Nitrofur C+Alkoholi ->
3
1988
Vastaukset
- ddfgddd
itse pysyttelin visusti ilman viinaksia kuurin aikana. Olen ammatiltani sair.hoitja, joten tiesin onneksi tämän
- Antabus
Ihme juttu, että lääkärit sanovat, ettei alkoholinkäytöstä ole mitään haittaa. Ilman muuta tuosta pitäisi olla maininta lääkkeen tuoteselosteessa. Tuskin minä olen ainoa, jolle tällaista on tapahtunut.
Ja itsekin join vain vähän! Periaatteeni on, että antibioottikuurin aikana en juo alkoholia, mutta pikkujouluaika.... - lankesin. Seuraamukset olivat kerta kaikkiaan järkyttävät. - kuuri itsellänikin
Antabus kirjoitti:
Ihme juttu, että lääkärit sanovat, ettei alkoholinkäytöstä ole mitään haittaa. Ilman muuta tuosta pitäisi olla maininta lääkkeen tuoteselosteessa. Tuskin minä olen ainoa, jolle tällaista on tapahtunut.