Tullut mieleen että mitä ihmettä ihmiset näkee volvon v40 sarjassa. Siitä pyydetään ja ilmeisesti maksetaan aivan poskettomia summia käytettynä. 1996 mallisissa hinnat alkaa 6000 eurosta kun noista kannattaisi maksaa puolet tuosta. Muutaman vuoden sisällä tuo puskee ruosteen läpi ja näyttää olevansa suoraa jatkumoa 300 ja 400 sarjojen laadulle niin siinä on itku lähellä jos menit sen yli 6000 euroa maksamaan.
Mitäs muita tällasia tulee mieleen? Japanilaiset tietty melkeen kaikki ja urheilullisemmat pelit. Tulee mieleen sekin miten on suomeen uitettu vuoden aikana toistasataa opel calibraa, 1993 mallisista huudetaan 5000 euroa vaikka kysyntää ei ole juuri laisinkaan ja auton todellinen arvo liikkuu alle 2000 euron.
No, pyytää saa, minä tarjoan rohkeasti kun seuraavan kerran olen auto-ostoksissa. On ostajan markkinat!
Yliarvostetut automallit
29
2260
Vastaukset
> Muutaman vuoden sisällä tuo puskee ruosteen läpi
> ja näyttää olevansa suoraa jatkumoa 300 ja 400
> sarjojen laadulle niin siinä on itku lähellä
> jos menit sen yli 6000 euroa maksamaan.
Hyvät ennustajanlahjat on, kun tiedät, että tänä päivänä 10-11 vuotias auto on jo siinä kunnossa, että *muutaman* vuoden päästä puskee ruosteet läpi. Onko tarkka päivä tiedossa? Tottakai tuollaiset vanhat autot ovat ruosteessa.
Ja hyvänen aika, onko 6000 euroa Sinusta joku hinta autolle? Tuolla rahalla saa vasta määräaikaishuollon vähän parempaan peliin. Pitää siis olla onnellinen, jos liikkuvan ja katsastetun auton saa tuolla rahalla ja ruostekin alkaa vaivaamaan vasta muutaman vuoden päästä.
Master Eq- Kyllä kyllä
"Hyvät ennustajanlahjat on, kun tiedät, että tänä päivänä 10-11 vuotias auto on jo siinä kunnossa, että *muutaman* vuoden päästä puskee ruosteet läpi."
Ei tarvitse olla kummoinen ennustaja kun kaikenlaisia ruostetutkimuksia on tehtynä. Tuo volvon 40-sarja on heikko auto ruostumista vastaan.
"Ja hyvänen aika, onko 6000 euroa Sinusta joku hinta autolle?"
Ei se nyt tietysti paljoa ole autoon laittaa, tosin itse en laita noin paljoa rahaa autoon. Auto on kuitenkin 20% negatiivinen sijoitus ja ennemmin pidän rahani kannattavimmissa sijoituskohteissa.
Enemmän kuin absoluuttinen hinta, ihmetyttää se että autosta pyydetään 100% enemmän hintaa kuin sen reaaliarvo onkaan.
"Tuolla rahalla saa vasta määräaikaishuollon vähän parempaan peliin."
6000 euroa on aika paljon määräaikaishuoltoon, mutta jos tuo oli mielestäsi faktaa niin toki sinulla on oikeus siihen mielipiteeseen.
"Pitää siis olla onnellinen, jos liikkuvan ja katsastetun auton saa tuolla rahalla ja ruostekin alkaa vaivaamaan vasta muutaman vuoden päästä."
No näinhän se tietysti on, mutta silti, se hihhan romahdus muutamassa vuodessa 6000 eurosta 500 euroon on suhteettoman nopea.
- ahalökhe
S/V 40 sarjan autoissa on suuri hinnanlasku.
Esim -03 2.0T on uutena ollut yli 30te ja nyt niitä saa 16te ja jopa halvemmalla.
Onkelma onkin siinä, että näissä -96 mallisissa hinta ei enää laskekkaan samalla tavalla.
Itse en silti ostaisi ruostuvaa autoa kuten s/v 40 sarjatn vanhimmat ovat.
Joten hinta saa olla aivan mitä vaan minun puolestani.- mutta ei oikein
"Esim -03 2.0T on uutena ollut yli 30te"
S40 2.0T on maksanut vuonna 2003, 29700 euroa.
"nyt niitä saa 16te ja jopa halvemmalla."
Halvimmat nettiautossa 17900 ja autotalli.comin vaihtoautoissa ei sen halvempia.
Tuo on aivan normaalia hinnanlaskua, noin 18% vuodessa.
"Onkelma onkin siinä, että näissä -96 mallisissa hinta ei enää laskekkaan samalla tavalla."
Ja siksi niitä hintoja ei kenenkään pitäisi maksaakaan. Keskimäärin autot Suomessa pudottavat hintaansa noin 18%-20% vuodessa.
-03 Volvo on kuukauden päästä nelivuotias. Keskimääräisellä vauhdilla siis sen pitäisi maksaa nyt 12000-13500 euroa. Jos hinta onkin 16000 niin se näyttäisi pitävän hintansa HUOMATTAVASTI keskimääräistä tasoa paremmin.
Master Eq- lähellä kärkeä
MasterEq kirjoitti:
Keskimäärin autot Suomessa pudottavat hintaansa noin 18%-20% vuodessa.
-03 Volvo on kuukauden päästä nelivuotias. Keskimääräisellä vauhdilla siis sen pitäisi maksaa nyt 12000-13500 euroa. Jos hinta onkin 16000 niin se näyttäisi pitävän hintansa HUOMATTAVASTI keskimääräistä tasoa paremmin.
Master EqTotta, volvo pitää hintansa, se on lähes paras automerkki tuossa suhteessa, vain mersu lienee parempi. Sullahan taisi olla mersu?
- The mousetrap
lähellä kärkeä kirjoitti:
Totta, volvo pitää hintansa, se on lähes paras automerkki tuossa suhteessa, vain mersu lienee parempi. Sullahan taisi olla mersu?
Joo, sulla ja mulla on parhaiten arvonsa pitävät autot. Eipä näy tällä listalla kuin yksi volvo, ei yhtään mersua.
http://www.ajovalo.net/ArvoParhaat.htm
Volvon arvon alenema kolmessa vuodessa on lähempänä 10k€, kun se mestarin mersussa on lähempänä 20k€. Hyvin pysyy arvo, kumarrus prosenttilaskun keksijälle. - se se on
The mousetrap kirjoitti:
Joo, sulla ja mulla on parhaiten arvonsa pitävät autot. Eipä näy tällä listalla kuin yksi volvo, ei yhtään mersua.
http://www.ajovalo.net/ArvoParhaat.htm
Volvon arvon alenema kolmessa vuodessa on lähempänä 10k€, kun se mestarin mersussa on lähempänä 20k€. Hyvin pysyy arvo, kumarrus prosenttilaskun keksijälle.Joo mut mun palkkaa ei makseta prosenteissa, se on euro mikä ratkasee.
The mousetrap kirjoitti:
Joo, sulla ja mulla on parhaiten arvonsa pitävät autot. Eipä näy tällä listalla kuin yksi volvo, ei yhtään mersua.
http://www.ajovalo.net/ArvoParhaat.htm
Volvon arvon alenema kolmessa vuodessa on lähempänä 10k€, kun se mestarin mersussa on lähempänä 20k€. Hyvin pysyy arvo, kumarrus prosenttilaskun keksijälle.20.000 euroa kolmessa vuodessa on utopistisen vähän.
Nettiauton perusteella näyttää siltä, että 80.000 euron E-mersu pudottaa tuon noin 20.000 ensimmäisenä vuotena. Kolmessa vuodessa ollaan lähellä tai hieman alle 18% keskiarvoa, pudotusta ehkä 30-40 tonnia.
Master Eq- Nimetön
MasterEq kirjoitti:
20.000 euroa kolmessa vuodessa on utopistisen vähän.
Nettiauton perusteella näyttää siltä, että 80.000 euron E-mersu pudottaa tuon noin 20.000 ensimmäisenä vuotena. Kolmessa vuodessa ollaan lähellä tai hieman alle 18% keskiarvoa, pudotusta ehkä 30-40 tonnia.
Master Eqhttp://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=573&posting=22000000021402133
- kenny799
Laatu se joka maksaa. Vertaa ranskalaisiin saman kokoluokan peleihin.
Yliarvostettuja lienee nuooit saksalaisperäiset. kautta linjan. Suomalaiseen menttaliteettiin on kuulunut saksan ja saksalaisten ihannointi koko suomenvaltion olemassaolon ajan.. Ihan va poliittisista syistä..- rrrealisti
Vielä oudompaa on ihailla japanilaisia kopiomaakareita ja kaukoitää yleensäkin. Kaiken ovat täältä Euroopasta varastaneet ja kopioineet.
Mieluummin suosin eurooppalaista teollisuutta ja työtä kaikin tavoin.
Tästä kulttuurista olen itsekin lähtöisin.
Miksi suosisin kaukoitää ? - pikku kysymys
rrrealisti kirjoitti:
Vielä oudompaa on ihailla japanilaisia kopiomaakareita ja kaukoitää yleensäkin. Kaiken ovat täältä Euroopasta varastaneet ja kopioineet.
Mieluummin suosin eurooppalaista teollisuutta ja työtä kaikin tavoin.
Tästä kulttuurista olen itsekin lähtöisin.
Miksi suosisin kaukoitää ?Mitä ihmeen tekemistä sillä, että on
itse samasta kulttuuripiiristä kuin
auton valmistaja, on auton laadun kanssa?
Tai sillä että autonvalmistaja on kopioinut jonkun
muun kehittämän hyvän systeemin? - ei isoja eroja autoissa
rrrealisti kirjoitti:
Vielä oudompaa on ihailla japanilaisia kopiomaakareita ja kaukoitää yleensäkin. Kaiken ovat täältä Euroopasta varastaneet ja kopioineet.
Mieluummin suosin eurooppalaista teollisuutta ja työtä kaikin tavoin.
Tästä kulttuurista olen itsekin lähtöisin.
Miksi suosisin kaukoitää ?Jos joku tekee jonkin asian hyvin, vaikka sitten kopioimalla, minä ainakin osaan sitä arvostaa.
Mutta, nyt kun ollaan yhtä suurta EU:ta, en näe järkeä ostaa EU:n ulkopuolelta tulevia autoja, se on rahaa alueen ulkopuolelle.
Autoissa on kuitenkin sen verran pienet erot, ja jos onkin eroja, yhdessä on joku muu ominaisuus paremmin tehty ja toisessa joku toinen huonommin. Saman verran rahaa niitten samanhintaisten autojen valmistamiseen käytetään, toinen satsaa toiseen osa-alueeseen enemmän kuin toinen.
Niin, itse suosin EU-autoja. - Suomipoika vastaa
pikku kysymys kirjoitti:
Mitä ihmeen tekemistä sillä, että on
itse samasta kulttuuripiiristä kuin
auton valmistaja, on auton laadun kanssa?
Tai sillä että autonvalmistaja on kopioinut jonkun
muun kehittämän hyvän systeemin?"Mitä ihmeen tekemistä sillä, että on
itse samasta kulttuuripiiristä kuin
auton valmistaja, on auton laadun kanssa?"
Tässä oli varmaankin ajatus siitä että joku toisen rotuinen ihminen on hyväillyt samaa rattia jota suomijuntti joutuu kääntämään matkalla lähikaupppaan hakemaan mäyräkoiraa ja makkaralenkkiä.
"Tai sillä että autonvalmistaja on kopioinut jonkun muun kehittämän hyvän systeemin?"
Se ei ole reilua, reiluus opetettiin jo ala-asteella kun porukalla lumipesuja annettiin heikommille. - Häh!
Ovatko japsit jotenkin poikkeuksellisen hyviä ajaa?
Ovatko japsit jotenkin poikkeuksellisen hiljaisia?
Turvallisuudessa ne ovat varmaan terävintä kärkeä, eihän laadukas auto voi olla epäturvallinen!
Tietenkin ne ovat tunnettuja jämeristä koreistaan, joita ruoste ei raiskaa ja jotka kestävät notkumatta vuosikymmeniä, vai mitä?
Laadukkailla autoilla tietenkin ajetaan eniten, eikö totta. Japsithan ovat perinteisesti olleet paljon ajavien suosikkiautoja, ja ovat tietysti vieläkin; niiden matkamittarit vain näyttävät vähän liian pieniä lukemia, niinkö?. No, onko se sitten osoitus laadusta? - Vaikea määriteltävä
Häh! kirjoitti:
Ovatko japsit jotenkin poikkeuksellisen hyviä ajaa?
Ovatko japsit jotenkin poikkeuksellisen hiljaisia?
Turvallisuudessa ne ovat varmaan terävintä kärkeä, eihän laadukas auto voi olla epäturvallinen!
Tietenkin ne ovat tunnettuja jämeristä koreistaan, joita ruoste ei raiskaa ja jotka kestävät notkumatta vuosikymmeniä, vai mitä?
Laadukkailla autoilla tietenkin ajetaan eniten, eikö totta. Japsithan ovat perinteisesti olleet paljon ajavien suosikkiautoja, ja ovat tietysti vieläkin; niiden matkamittarit vain näyttävät vähän liian pieniä lukemia, niinkö?. No, onko se sitten osoitus laadusta?Laatua on monenlaista.
Kun suunnitellaan ja toteutetaan tietyn koko- ja hintaluokan autoa, siihen on yleensä käytettävissä rajallinen määrä rahaa, joka on todennäköisesti samaa suuruusluokkaa, valmistajasta riippumatta.
Väitän että jokainen autonvalmistaja pystyy rakentamaan auton joka kestää seuraavat 25 vuotta ruostumatta. Mutta, se ei kannata.
Japanilaisen autosuunnittelun lähtökohta on jo pitkkän ollut noin 10 vuoden käyttöikä, ilmeisesti heidän omien markkinoidensa johdosta, jossa autojen keski-ikä on noin 5 vuotta. Kun ruostesuojaus ja korin kestävyys voidaan jättää pienemmälle huomiolle, rahaa jää muun teknisen laadun parantamiseen.
Ranskalaiset ovat satsanneet perinteisesti hyvin toimiviin ja mukaviin alustarakenteisiin, nykyisin lisäksi autojen ruostumattomuuteen, tämä kostautuu sitten muiden osien hieman huonommalla laadulla.
Saksalaiset... no heitä on niin monta autovalmistajaa että en sano mitään, mutta heilläkin on noista edellisistä poikkeavat suunnitteluperusteet. Pääperiaatteena lienee auto jolla pärjää moottoritielläkin kovassa nopeudessa.
Kun saisi auton jossa audin kori, peugeotin alusta ja hondan moottori niin oltaisiin kohtuullisessa kompromisissa. - rrrealisti
Suomipoika vastaa kirjoitti:
"Mitä ihmeen tekemistä sillä, että on
itse samasta kulttuuripiiristä kuin
auton valmistaja, on auton laadun kanssa?"
Tässä oli varmaankin ajatus siitä että joku toisen rotuinen ihminen on hyväillyt samaa rattia jota suomijuntti joutuu kääntämään matkalla lähikaupppaan hakemaan mäyräkoiraa ja makkaralenkkiä.
"Tai sillä että autonvalmistaja on kopioinut jonkun muun kehittämän hyvän systeemin?"
Se ei ole reilua, reiluus opetettiin jo ala-asteella kun porukalla lumipesuja annettiin heikommille.Eikö ole järkevää suosia eurooppalaista työtä ?
Jos ei, niin miksi ei ? - valmistusmaalla
Vaikea määriteltävä kirjoitti:
Laatua on monenlaista.
Kun suunnitellaan ja toteutetaan tietyn koko- ja hintaluokan autoa, siihen on yleensä käytettävissä rajallinen määrä rahaa, joka on todennäköisesti samaa suuruusluokkaa, valmistajasta riippumatta.
Väitän että jokainen autonvalmistaja pystyy rakentamaan auton joka kestää seuraavat 25 vuotta ruostumatta. Mutta, se ei kannata.
Japanilaisen autosuunnittelun lähtökohta on jo pitkkän ollut noin 10 vuoden käyttöikä, ilmeisesti heidän omien markkinoidensa johdosta, jossa autojen keski-ikä on noin 5 vuotta. Kun ruostesuojaus ja korin kestävyys voidaan jättää pienemmälle huomiolle, rahaa jää muun teknisen laadun parantamiseen.
Ranskalaiset ovat satsanneet perinteisesti hyvin toimiviin ja mukaviin alustarakenteisiin, nykyisin lisäksi autojen ruostumattomuuteen, tämä kostautuu sitten muiden osien hieman huonommalla laadulla.
Saksalaiset... no heitä on niin monta autovalmistajaa että en sano mitään, mutta heilläkin on noista edellisistä poikkeavat suunnitteluperusteet. Pääperiaatteena lienee auto jolla pärjää moottoritielläkin kovassa nopeudessa.
Kun saisi auton jossa audin kori, peugeotin alusta ja hondan moottori niin oltaisiin kohtuullisessa kompromisissa.Psykologinen merkitys
Auton valmistusmaana pidetään maata, jossa loppukokoonpano on tehty. Valmistusmaa on ostajalle tärkeä, vaikka osat tulevatkin kokoonpanotehtaalle monista eri maista. Ihmiset haluavat uskoa, että Saksassa, Ruotsissa ja Japanissa tehdään hyviä autoja. Valmistusmaa vaikuttaa laajasti ostajien käsityksiin eri automerkeistä ja niiden ominaisuuksista.
Autojen kokoonpano tapahtuu samoilla menetelmillä kokoonpanomaasta riippumatta ja se on laajasti automatisoitua. Yleisimmät laatuongelmat esiintyvät yksittäisissä komponenteissa. Hyvin suuren osan autojen osista valmistavat omaan erikoisalueeseensa keskittyneet osatoimittajat, jotka toimittavat osia useisiin automerkkeihin. Autonvalmistaja vastaa tietenkin viime kädessä myös alihankkijoiden valmistamien osien laadusta.
Ainoa todistettavissa oleva ero eri maissa valmistettujen samanmerkkisten autojen välillä on japanilaisten ja Englannissa valmistettujen japanilaismerkkisten autojen laatuero. Erilaisissa vikatilastoissa aidot japanilaiset ovat menestyneet hieman brittiläisiä paremmin. Tähän eroon suurin syy on todennäköisesti japanilaisten sijasta käytetyt eurooppalaiset komponentit.
Autojen markkinoinnissa valmistusmaata ei nykyään juurikaan käytetä hyväksi. Erityisen hiljaa valmistusmaasta ollaan, jos auto on valmistettu maineeltaan heikommassa autonvalmistusmaassa kuin ostajat olettavat. Auton laatuun valmistusmaa ei juurikaan vaikuta. Valmistajat, jotka tekevät laadukkaita autoja, tekevät niitä laadukkaasti myös muualla kuin merkin kotimaassa. Ostajallekin on tosiasiassa tärkeintä saada laadukas auto kohtuulliseen hintaan. Mielikuvissa valmistusmaan merkitys tulee kuitenkin säilymään vielä pitkään. - kirjoituksesta
valmistusmaalla kirjoitti:
Psykologinen merkitys
Auton valmistusmaana pidetään maata, jossa loppukokoonpano on tehty. Valmistusmaa on ostajalle tärkeä, vaikka osat tulevatkin kokoonpanotehtaalle monista eri maista. Ihmiset haluavat uskoa, että Saksassa, Ruotsissa ja Japanissa tehdään hyviä autoja. Valmistusmaa vaikuttaa laajasti ostajien käsityksiin eri automerkeistä ja niiden ominaisuuksista.
Autojen kokoonpano tapahtuu samoilla menetelmillä kokoonpanomaasta riippumatta ja se on laajasti automatisoitua. Yleisimmät laatuongelmat esiintyvät yksittäisissä komponenteissa. Hyvin suuren osan autojen osista valmistavat omaan erikoisalueeseensa keskittyneet osatoimittajat, jotka toimittavat osia useisiin automerkkeihin. Autonvalmistaja vastaa tietenkin viime kädessä myös alihankkijoiden valmistamien osien laadusta.
Ainoa todistettavissa oleva ero eri maissa valmistettujen samanmerkkisten autojen välillä on japanilaisten ja Englannissa valmistettujen japanilaismerkkisten autojen laatuero. Erilaisissa vikatilastoissa aidot japanilaiset ovat menestyneet hieman brittiläisiä paremmin. Tähän eroon suurin syy on todennäköisesti japanilaisten sijasta käytetyt eurooppalaiset komponentit.
Autojen markkinoinnissa valmistusmaata ei nykyään juurikaan käytetä hyväksi. Erityisen hiljaa valmistusmaasta ollaan, jos auto on valmistettu maineeltaan heikommassa autonvalmistusmaassa kuin ostajat olettavat. Auton laatuun valmistusmaa ei juurikaan vaikuta. Valmistajat, jotka tekevät laadukkaita autoja, tekevät niitä laadukkaasti myös muualla kuin merkin kotimaassa. Ostajallekin on tosiasiassa tärkeintä saada laadukas auto kohtuulliseen hintaan. Mielikuvissa valmistusmaan merkitys tulee kuitenkin säilymään vielä pitkään.Äskeinen kommentti on lainattu suoraan AJOVALO
nimiseltä palstalta.Ajovalo on auto palsta,
netissä,jossa toimittajat kertovat autoalan
uutisia ja yleenä autoiluun liityvistä asioista. - ilman muuta
kirjoituksesta kirjoitti:
Äskeinen kommentti on lainattu suoraan AJOVALO
nimiseltä palstalta.Ajovalo on auto palsta,
netissä,jossa toimittajat kertovat autoalan
uutisia ja yleenä autoiluun liityvistä asioista.Aika harva ostaisi venäjällä kasatun opelin, kun sisustuskankaat ja muut tulee alihankkijoilta niin kiva kun vectrassa on pasanruskeet säkkikankaat jakkaroissa ja aromi ilmassa kuin navetassa.
kyllä se tieto vaikuttaa - jo nyt
ilman muuta kirjoitti:
Aika harva ostaisi venäjällä kasatun opelin, kun sisustuskankaat ja muut tulee alihankkijoilta niin kiva kun vectrassa on pasanruskeet säkkikankaat jakkaroissa ja aromi ilmassa kuin navetassa.
kyllä se tieto vaikuttaaKiinassa on likimain kaikilla automerkeillä
omat tuotantotehtaat.
Eurooppalaisia autotehtaita nousee kovalla
vauhdilla mm.Romaniaan,Tsekkeihin,Venäjälle,
Unkariin ym.maihin.
Toyota Corollaa valmistetaan Turkissa.
Hondaa valmistetaan Vietnamissa.
Intiassa on Mersulla,Fiatilla,Volvolla,Mitsulla
ym.monella muulla merkillä tuotantotehtaat.
Listaa voisi kuinka paljon jatkaa.
Itään päin mennään koko ajan. - päin
jo nyt kirjoitti:
Kiinassa on likimain kaikilla automerkeillä
omat tuotantotehtaat.
Eurooppalaisia autotehtaita nousee kovalla
vauhdilla mm.Romaniaan,Tsekkeihin,Venäjälle,
Unkariin ym.maihin.
Toyota Corollaa valmistetaan Turkissa.
Hondaa valmistetaan Vietnamissa.
Intiassa on Mersulla,Fiatilla,Volvolla,Mitsulla
ym.monella muulla merkillä tuotantotehtaat.
Listaa voisi kuinka paljon jatkaa.
Itään päin mennään koko ajan.Tehdäänhän taas toisinkin päin,että Aasialaisilla
autotehtailla on Euroopassa tehtaita, Usa:saa
myöten. - monta
rrrealisti kirjoitti:
Eikö ole järkevää suosia eurooppalaista työtä ?
Jos ei, niin miksi ei ?tehdästä kaukoidän autotehtailla onkaan euroopassa ja kuinka paljon ne tehtaat työllistävät myös eurooppalaisia alihankkijoita?
- Rea Listi
rrrealisti kirjoitti:
Vielä oudompaa on ihailla japanilaisia kopiomaakareita ja kaukoitää yleensäkin. Kaiken ovat täältä Euroopasta varastaneet ja kopioineet.
Mieluummin suosin eurooppalaista teollisuutta ja työtä kaikin tavoin.
Tästä kulttuurista olen itsekin lähtöisin.
Miksi suosisin kaukoitää ?No ostatko sitten Telefunkenin radioita ja Salora-telkkareita?
Vai kuitenkin Sonya ja Panasonicia?
Kyllä se globalisaatio sitä tarkoittaa että tuotteet ostetaan sieltä mistä saa hyvää edullisesti. Aivan, nämä kaksi asiaa eivät nykytaloudessa ole toisiaan poissulkevia. Euroopasta uhkaa muodostua Florida-tyyppinen eläkeläisten reservaatti, todettiin äsken jossakin lehtiartikkelissa. Valitettavasti autoteollisuudesta voisi päätellä samaa.
- aliarvostettu
Siihen kun vaihtaa tekniikan kolmen vuoden välein, niin on kuin uusi.
- kenny776
hyvä se on ku korjata jaksaa...
- viattomin
Siis nykymalleista. Tälläistä muistelen lukeneeni hiljattain Volvo-palstalta. Kaverillani on Volvo S40 vm.1999/2000, jolla ajettu n.140 000 km. Auto on ollut hänellä uudesta asti, ja on vieläkin supersiisti, lähes "kuin uusi". Toiminut todella hyvin, ei ole ollut tietääkseni mitään remonttia, ilmeisesti edes ns. kuluvia osiakaan ei ole vielä tarvinnut vaihtaa. Luulisin että ainakin jarrupalat on vaihdettu mutta esim. pakoputki, iskarit yms. ovat alkuperäisiä.
- aliarvostettu
Ja lisäksi vielä 300-sarjan Volvot on mielestäni olleet käytettynä tosi aliarvostettuja. Vanhemmillani oli 2000-luvun vaihteessa 360 2.0 vm.84 jolla oli ajettu poisvaihdettaessa lähes 400 tkm. Eikä ollut mitään suurempia remontteja vaikka se oli heillä useita vuosia, kone ei kuluttanut öljyä. Samoin yhdellä tutulla on tällä hetkellä (omistanut jo usean vuoden) 360 2.0 vm.88 jolla myös ajettu paljon. Ei vie öljyä ja muutenkin hyvin pelannut. Nyt tosin joutui vaihtamaan jousien lautaset katsastukseen. Muutenkin nämä 300-sarjan Volvot ovat mukavakyytisiä ja ajoltaan hyviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768372Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583253- 372576
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262138
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 641670
- 181619