Vasemmalla puolella alhaalla sijaitsevan poskihampaan hoito aloitettiin kolme viikkoa sitten. Hakeuduin hammaslääkärille kipuilun vuoksi. Ensin hammas porattiin auki ja puhdistettiin. Päälle laitettiin väliaikainen paikka. Sain ajan juurihoidon aloittamista varten. Ensimmäinen juurihoito tehtin reilu kaksi viikkoa sitten. Hammas oli oireeton parin viikon ajan. Viime maanantaina hammas kuitenkin alkoi kipuilla. Hakeuduin kipupäivystykseen. Kävin eilen hammaslääkärissä, jossa juurikanavia putsattiin. Minulla sattuu kuitenkin olemaan yksi käyrä kanava, jota ei eilen ehditty hoitaa. Niinpä varasin tänä aamuna uuden ajan.
Tänään tuo pahimmoinen kanava sitten avattiin ja sieltä löytyi märkää. Märkä poistettiin ja kaikkiin kanaviin laitettiin bakteerien kasvua ehkäisevää lääkettä. Käsittely oli perin kivulias ja hammasta jomottaa sen ronkkimisen jäljiltä vieläkin. sain penisiliinikuurin ja lääke on nimeltään V-PEN MEGA 660mg. Tänään lääkäri kirjoitti viikonloppua silmällä pitäen vahvoja särkylääkkeitä (Ibuxin 800mg) ja toisen penisiliinin nimeltään Flagyl 400mg. Tarkoitus oli, että syön tuplakuurin. Olisin kiitollinen jos joku tämän palstan lukijoista viitsisi kertoa omia mahdollisia kokemuksiaan kyseisistä lääkkeistä. Oliko niistä apua? En tiedä mitä teen jos ne eivät auta. En kestä enää tätä kipua. Jos tilanne ei kohennu viikonlopun aikana, varaan ajan maanantaiksi ja saavat kiskoa irti koko hampaan.
Nukkuminen on vaikeaa ja uni - silloin kun sitä on - katkonaista ja pinnallista. Vitutus on armoton. Haluaisin olla kova ja vittumainen jätkä, joka ei lannistu kivun edessä. Valitettavasti en ole. Tupakoinutkin olen ihan ketjussa kun se jotenkin psykologisesti helpottaa oloani. Eilen join pullon viinaa, koska otaksuin, että se auttaisi kipuun. No auttoihan se, mutta en kuitenkaan viitsi ottaa kyseistä menetelmää täsmähoidoksi. Tavallisilla särkylääkkeillä voin heittää vesilintua. Nyt panen toivoni Ibuxiniin.
Jos joku ihmettelee tämän viestin tarkoitusta ja aprikoi, miksi se on ylipäänsä kirjoitettu, vastaan: koska se helpottaa oloani ja vitutuksenikin lievittyy hetkeksi kun saan jakaa oman tuskani henkilöiden kanssa, joilla on ollut tai on mahdollisesti parasta aikaa samanlainen vaihe menossa.
Suuret onnittelut niille henkilöille, jotka lukivat tämän viestin loppuun asti. Heille osoitan myös kiitoksen. Te ette hyödy tästä typerästä viestistä mitenkään, mutta jos saan hieman vaivata, pyytäisin kertomaan kokemuksianne mainitsemistani lääkeaineista. Olen vilpittömästi kiinnostunut asiasta.
Hyvää jatkoa ja muistakaa hoitaa hampaitanne. Minä ainakin muistan kunhan tästä selviän.
Tuskaa tämä on
20
26077
Vastaukset
- Schimanskin räkäjarrut
Pyydä ens kerralla Panacodia, toimii... Ja unettomuuteen Tenoxia. Et tunne kipua ja nukut.
- kawaja
..että määräsi Ibuxinia koska se auttaa kivun ohella myös tulehdukseen, mitä Panacod ei tee.
- Paskahammas
Itse asiassa unohdin mainita, että minulle kirjoitettiin myös panacodia. Tilanne on nyt sellainen, että ellei särky hellitä kello kahteentoista mennessä, kuoputan väliaikaisen paikan irti. Kaikki, jotka ovat kärsineet tämän tyyppisistä vaivoista vakuuttavat, että kipu helpottaa kun paine pääsee poistumaan hampaan sisältä. Oma isäni, joka on kärsinyt pahoista hammaskivuista ja tulehduksista, on käyttänyt kyseistä menetelmää ja vannoo sen nimeen.
Itse asiassa suoritin kyseisen toimenpiteen jo viime yönä, mutta siitä saatava hyöty jäi marginaaliseksi, koska juurikanavia ei vielä silloin oltu aukaistu kunnolla. Nyt kanavat on avattu, joten otaksun, että tällä menettelyllä voisin saavuttaa edes jonkinlaisia tuloksia. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että tämä vittumainen jomotus johtuu siitä varsin ronskista operaatiosta, joka minulle tänään suoritettiin. Oli nimittäin niin, että kun menin hammaslääkäriin, hampaani oli varsin hyvin asettunut. En tuntenut juurikaan kipua. En tiedä johtuiko se ottamistani särkylääkkeistä vai suorittamastani operaatiosta. Mahdollisesti molemmista. Tilanne muuttui kun märkivää juurikanavaa alettiin ronkkia. Kipu iski ja on jatkunut siitä asti. Odottelen nyt kuitenkin vielä - mitäpä muutakaan voin.
Kävin tarkistamassa asian ja tämä paikka todellakin on sellainen, että sen saa raaputettua itse pois. Viime yönä käytin desinfioitua neulaa operaation suorittamiseen. Kaikkein epätoivoisimmilla hetkillä olen jopa harkinnut hampaan poistoa - omin päin. Järkeni sanoo minulle kuitenkin, että se ei ehkä ole paras ratkaisu.
Kyllä kai asia on niin, että jos hampaan sisällä on painetta, ei särkylääkkeistä ole hyötyä. Tänään aamupäivällä kipu hellitti kun otin särkylääkkeen, mutta silloin olinkin kuoputtanut paikan irti. Ilmeisesti "ilma" pääsi jostain kolosta vaihtumaan, koska hammas oli ennen lääkärin käsittelyä parempi kuin moneen päivään.
Todennäköisesti tulette kuulemaan minusta vielä. Saatan raportoida tänne kohtaamistani vaikeuksista tai uljaista voitoista. Tiedän, että se ei kiinnosta ketään, mutta niin aion kuitenkin tehdä. Oikeastaan kehottaisin lukijoita kertomaan tässä ketjussa omia kokemuksiaan hammassärystä, tulehduksista ja muista vittumaisista vaivoista, joita he ovat elämänsä taipaleella kohdanneet. Niitä olisi hauska lukea kun en oikein pysty muuhunkaan keskittymään. - vähän juurihoidostakin
Paskahammas kirjoitti:
Itse asiassa unohdin mainita, että minulle kirjoitettiin myös panacodia. Tilanne on nyt sellainen, että ellei särky hellitä kello kahteentoista mennessä, kuoputan väliaikaisen paikan irti. Kaikki, jotka ovat kärsineet tämän tyyppisistä vaivoista vakuuttavat, että kipu helpottaa kun paine pääsee poistumaan hampaan sisältä. Oma isäni, joka on kärsinyt pahoista hammaskivuista ja tulehduksista, on käyttänyt kyseistä menetelmää ja vannoo sen nimeen.
Itse asiassa suoritin kyseisen toimenpiteen jo viime yönä, mutta siitä saatava hyöty jäi marginaaliseksi, koska juurikanavia ei vielä silloin oltu aukaistu kunnolla. Nyt kanavat on avattu, joten otaksun, että tällä menettelyllä voisin saavuttaa edes jonkinlaisia tuloksia. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että tämä vittumainen jomotus johtuu siitä varsin ronskista operaatiosta, joka minulle tänään suoritettiin. Oli nimittäin niin, että kun menin hammaslääkäriin, hampaani oli varsin hyvin asettunut. En tuntenut juurikaan kipua. En tiedä johtuiko se ottamistani särkylääkkeistä vai suorittamastani operaatiosta. Mahdollisesti molemmista. Tilanne muuttui kun märkivää juurikanavaa alettiin ronkkia. Kipu iski ja on jatkunut siitä asti. Odottelen nyt kuitenkin vielä - mitäpä muutakaan voin.
Kävin tarkistamassa asian ja tämä paikka todellakin on sellainen, että sen saa raaputettua itse pois. Viime yönä käytin desinfioitua neulaa operaation suorittamiseen. Kaikkein epätoivoisimmilla hetkillä olen jopa harkinnut hampaan poistoa - omin päin. Järkeni sanoo minulle kuitenkin, että se ei ehkä ole paras ratkaisu.
Kyllä kai asia on niin, että jos hampaan sisällä on painetta, ei särkylääkkeistä ole hyötyä. Tänään aamupäivällä kipu hellitti kun otin särkylääkkeen, mutta silloin olinkin kuoputtanut paikan irti. Ilmeisesti "ilma" pääsi jostain kolosta vaihtumaan, koska hammas oli ennen lääkärin käsittelyä parempi kuin moneen päivään.
Todennäköisesti tulette kuulemaan minusta vielä. Saatan raportoida tänne kohtaamistani vaikeuksista tai uljaista voitoista. Tiedän, että se ei kiinnosta ketään, mutta niin aion kuitenkin tehdä. Oikeastaan kehottaisin lukijoita kertomaan tässä ketjussa omia kokemuksiaan hammassärystä, tulehduksista ja muista vittumaisista vaivoista, joita he ovat elämänsä taipaleella kohdanneet. Niitä olisi hauska lukea kun en oikein pysty muuhunkaan keskittymään.Aluksi osanottoni, siitä että kurja on elosi ja särky on aina todella ikävää!
Antibiootit eivät varsinaisesti poista särkyä, mutta kun tulehdus helpottaa, helpottaa kipukin. Sinulle on määrätty asianmukainen lääkitys, nykyään tuo yhdistelmähoito on katsottu tehokkaimmaksi. V-Pen mega on penisilliiniä (miljoona yksikköä=mega, ei mg) sekä Flagyliä, joka on metronidatsoli. Metronidatsoli tehoaa paremmin anaerobibakteereihin kuin penisilliini (jolla kyllä jnkv tehoa myös näihin) ja vain niihin. Ja sitten varoitus nro1: Flagyl ja alhoholi eivät missään nimessä sovi yhteen!! Seurauksena voi olla erittäin ikävä antabus-reaktio! Yhtään ei saa ottaa. Alkoholia on vältettävä jopa pari päivää kuurin loppumisen jälkeenkin. Penisilliinin kanssa ei ongelmia, kunhan ei oksenna tabletteja ulos ja muistaa ottaa ne (ei heti ruuan jälkeen).
Varoitus nro2 liittyy tuohon paikan ronkkimiseen. Antibioottikuurin tehon edellytys on tiivis väliaikainen paikka hampaan päällä. Jos sylkeä ja sen mukana bakteereja pääsee hampaan sisään ja antibiootit on päällä, on suuri vaara, että kanavaan syntyy erittäin resistenttejä (vastustuskykyisiä) bakteerikantoja, jotka eivät reagoi normaalille hoidolle (kalsiumhydroksidi yms) ja juurihoidon onnistuminen voi joutua vaakalaudalle. Kanavaan voi pesiytyä jopa sieniä!
Jos painetta tuntuu, suositeltavampaa on mennä hammaslääkärille, jossa paikka avataan ja kanavia huuhdellaan desinfioivilla liuoksilla. Joskus jos märkää tulee aivan paineella, voidaan hammas joutua jättämään "auki", mutta silloinkin se pyritään mahdollisimman pian (seuraavana päivänä) sulkemaan tiiviillä väliaikaisella paikalla.
Särkylääkkeitä voit ottaa molempia yhtäaikaa. Ibuksin on ibuprofeiinia, joka on tulehduskipulääke. Panacodissa on parasetamolia, joka ei vaikuta tulehdukseen, kipuun kylläkin sekä kodeiidia, joka vaikuttaa jo syntyneeseen kipuun keskushermostotasolla (kolmiolääke). Jälkimmäinen voi aiheuttaa hieman pahoinvointia.
Koita pärjätä! - Paskahammas
vähän juurihoidostakin kirjoitti:
Aluksi osanottoni, siitä että kurja on elosi ja särky on aina todella ikävää!
Antibiootit eivät varsinaisesti poista särkyä, mutta kun tulehdus helpottaa, helpottaa kipukin. Sinulle on määrätty asianmukainen lääkitys, nykyään tuo yhdistelmähoito on katsottu tehokkaimmaksi. V-Pen mega on penisilliiniä (miljoona yksikköä=mega, ei mg) sekä Flagyliä, joka on metronidatsoli. Metronidatsoli tehoaa paremmin anaerobibakteereihin kuin penisilliini (jolla kyllä jnkv tehoa myös näihin) ja vain niihin. Ja sitten varoitus nro1: Flagyl ja alhoholi eivät missään nimessä sovi yhteen!! Seurauksena voi olla erittäin ikävä antabus-reaktio! Yhtään ei saa ottaa. Alkoholia on vältettävä jopa pari päivää kuurin loppumisen jälkeenkin. Penisilliinin kanssa ei ongelmia, kunhan ei oksenna tabletteja ulos ja muistaa ottaa ne (ei heti ruuan jälkeen).
Varoitus nro2 liittyy tuohon paikan ronkkimiseen. Antibioottikuurin tehon edellytys on tiivis väliaikainen paikka hampaan päällä. Jos sylkeä ja sen mukana bakteereja pääsee hampaan sisään ja antibiootit on päällä, on suuri vaara, että kanavaan syntyy erittäin resistenttejä (vastustuskykyisiä) bakteerikantoja, jotka eivät reagoi normaalille hoidolle (kalsiumhydroksidi yms) ja juurihoidon onnistuminen voi joutua vaakalaudalle. Kanavaan voi pesiytyä jopa sieniä!
Jos painetta tuntuu, suositeltavampaa on mennä hammaslääkärille, jossa paikka avataan ja kanavia huuhdellaan desinfioivilla liuoksilla. Joskus jos märkää tulee aivan paineella, voidaan hammas joutua jättämään "auki", mutta silloinkin se pyritään mahdollisimman pian (seuraavana päivänä) sulkemaan tiiviillä väliaikaisella paikalla.
Särkylääkkeitä voit ottaa molempia yhtäaikaa. Ibuksin on ibuprofeiinia, joka on tulehduskipulääke. Panacodissa on parasetamolia, joka ei vaikuta tulehdukseen, kipuun kylläkin sekä kodeiidia, joka vaikuttaa jo syntyneeseen kipuun keskushermostotasolla (kolmiolääke). Jälkimmäinen voi aiheuttaa hieman pahoinvointia.
Koita pärjätä!Olipa erittäin antoisa viesti. Paljon uutta informaatiota. Kiitos. Tällä hetkellä kipua ei ole juuri lainkaan. Hammas asettui tässä hetki sitten. Toivottavasti se nyt pysyy tällaisena. Saisin ehkä jopa nukuttua ensi yönä. Miten kauan muuten yleensä menee, että antibiootti alkaa vaikuttaa? Minulla tuskin vielä on alkanut vaikuttaa kun olen ottanut vasta eilisestä lähtien. Eipä sen kummempaa raportoitavaa tällä hetkellä.
Stay tuned! - edellinen
Paskahammas kirjoitti:
Olipa erittäin antoisa viesti. Paljon uutta informaatiota. Kiitos. Tällä hetkellä kipua ei ole juuri lainkaan. Hammas asettui tässä hetki sitten. Toivottavasti se nyt pysyy tällaisena. Saisin ehkä jopa nukuttua ensi yönä. Miten kauan muuten yleensä menee, että antibiootti alkaa vaikuttaa? Minulla tuskin vielä on alkanut vaikuttaa kun olen ottanut vasta eilisestä lähtien. Eipä sen kummempaa raportoitavaa tällä hetkellä.
Stay tuned!Hienoa, jos viestistäni oli apua! Jos kipu on jo helpottanut, olet jo voiton puolella. Särky voi todellakin johtua juurikanavien putsauksesta, varsinkin jos infektoitunutta purua on työntynyt hieman juurenkärjen ylikin tai muuten juurihoitoinstrumentti mennyt yli niin voi olla pieni "haava". Usein hieman yli-instrumentoitava, jotta saisi märkäpaiseen puhkaistuksi ja märän tulemaan pois kanavan kautta.
Antibiootit auttavat kun muutaman tabletin on ottanut, parissa päivässä siis. Jos kipu on jo helpottanut, tuskin enää palaa.
- irti...
Yksi hampaani oli juurihoidon ja kruunun tarpeessa. Annoin repiä hampaan irti. Eipä oo ollu kipuja.
- näin on
tein itsekin, koska olen lukenut juurihoidoista ja niiden aiheuttamista ongelmista tai niin epäonnistumisista, jotka johtaa usein jossain vaiheessa hampaan poistoon / hajoamiseen. Helpompaa näin, vaikka rivi ei enää olekaan aukoton, mutta eipä tarvitse enää sen hampaan takia itkeä kivusta ja kävellä seiniä pitkin.
- pitäisi
Jos särkysi ei asetu parilla Panacodilla ja yhdellä 800 mg Ibuxilla yhtäaikaa otettuna, niin sitten on jo kumma. Eihän toki kipulääkkeet tuohonkaan lopu, paljon vahvempiakin löytyy (Subutexit ja muut). Silti, kyllä kai pitäisi hammassäryn tuolla lääkemäärällä asettua. Älä ronki itse, vaan anna hammaslääkärin hoitaa homma!
- kuusvitonen uklo
itselläni on suunnilleen samanlainen tilanne kuin sinulla. paitsi että minulla ei ole vielä aloitettu juurihoitoa. kunnallinen sektori lupasi aloittaa sen kahden (2) kuukauden kuluttua hampaan avauksesta! ei kai mitään tolkkua! aioin mennä yksityiselle, jos saan pian ajan. hammas avattiin tiistaina, ja hammas sekä ikenet
ja koko poski kipeytyivät, sain toki syödyksi. alkoi myös kuumeilu (38 ast). menin kipujen takis treelle tays:n acutaan hammaspuolelle. tästä seurasi se että poraamisen ja ronkkimisen tuloksena kivut vain yltyivät! koko poski , sisältä ja ulkoa
tuli kipeäksi ja kosketusaraksi.arvaa vitutuksen määrä. kuumetta on vuorokaude ympäri. nukun pätkittäin osittain opamoxin avulla. v-pen:iä olen ottanut vasta 4 kpl,
joten ei se vielä tietenkään vaikuta.alan jo itsekin olla hampaan poistamisen kannalla, tosin ko hampaan viereinenkin hammas on jo vedetty pois. - otan osaa
Jos ei kipu hellitä niin kannattaa mennä heti aamulla kipupäivystykseen.
- koskee
Tosi hyvin kuvattu tuntemuksia ja kipua edellä.Samassa veneessä olllaan.Kirjotelkaa vaan tänne jos se helpottaa jotenkin v...kseen ja saa purettua mieltään.Kävin päivystyksessä kipuilun takia ja kuvattiin ja putsailtiin,ja sit se kipu vasta alkoi. Sain lyhyen ab kuurin ja särki eilen niin ....keleesti,että otin Panacodia jota oin saanu toiseen kipuun.Muutama h meni mukavasti aina kerrallaan ja tänä aamuna olikin jo siedettävämpää kunnes nyt taas repii ....teillä aiemmin kirjottaneilla on selkeästi pahemmat oltavat kun itelläni mut halusin vaan toivottaa voimia ja jaksamista !!
- Jannaa
Mulla just suoritettiin kaks päivää sitten alhaalla sijaitsevan viisurin poisto, leikkauksena. Pistivät kunnolla puudutusainetta, eikä itse operaatio tuntunut oikeastaan yhtään. Aiemmin minulta on poistettu ylhäältä kaksi viisuria ja ne olivat tulleet ulos helposti vetämällä, että korkeintaan buranaa kipuun jälkeenpäin.
Tämän kaverin poiston jälkeen tosin määrättiin antibioottia V-pen Megaa ja burana 600. Tosin sanoivat, että buranaa ja panadolia voi yhdessä käyttää. Olisivat antaneet burana 800, mutta kun yleensä otan aika vähän kipulääkkeitä, niin ajattelin, että jos neljä päivässä tuota ottaa niin pitäisi kyllä auttaa. Ja on se auttanutkin, sitä on vaan saanut vetää tietyn tunnein välein, enkä ole kertaakaan ajatellutkaan, että alkaisin sietämään kipua. Aina, kun alkanut jomottaa, niin burana nassuun, ja vaikutus ollutkin ainakin sen 4 tuntia. Voin kuvitella, miten karmea tunne olisi ollut, jos ei olisi kipulääke auttanut..
Tämäkin viisuri lähti kokonaisena pois, eikä ollut (onneksi!) tulehtunut, vaan oli vielä ihan jees kunnossa, vähän toki pientä ientulehdusta oli kuulemma meneillään, kun meinasi vuotaa verta hampaita harjatessa. Määräsivät myös sellaista vaaleanpunaista suuhuuhdetta kaksi kertaa päivässä, jonka pitäisi turruttaa makuaistia.. ei se nyt mitenkään hirveästi (vielä) ole turruttanut. Mutta katsotaan nyt muutaman päivän päästä :D
Mulla olisi ollut kans sellainen pieni tarina tuosta, kun joku kertoi kokemuksestaan juurihoito-hampaan kanssa. Itselläni oli tosi lähellä, että olisi tullut juurihoito.
Vuosia sitten lähti takahampaasta paikka, tuli vaan ruuan mukana, josta heti tietysti soitin hammaslääkäriin, että nyt on paikka lähtenyt irti, että voidaanko heti korjata. No aika tuli jo samana päivänä kunnalliselle, jossa hammas katsottiin läpi ja kerrottiin, että tässä on nyt kyllä niin lähellä juurihoito, että pistetään siihen lääkepaikkaa ja väliaikainen paikka päälle. No näin tapahtui ja operaation jälkeen sanottiin, että mene siihen luukulle ja varaa seuraava aika, katsotaan mitä on hampaalle käynyt myöhemmin.
Astelin sitten siihen luukulle ja sanoin, että niin milloinkas seuraavan ajan saisi, johon nainen vaan kysyi nimen ja sanoi, että jonossa olet. Kysyin, että kauankos yleensä menee jonotuksessa, johon nainen välinpitämättömänä sanoi, että puolesta vuodesta vuoteen. Silmäni olivat varmaan lähellä pullahtaa päästä, ja miksikäs ei, juuri äskettäin oli juteltu juurihoidosta ja sitten tämä ämmä sanoo, että max vuosi pitäisi vielä venata! Niin siis venata siksi, että saa aivan varmasti silloin tehdä sen operaation, eikä mitään mahdollisuutta ole hampaan pelastumiseen!
Tästä järkyttyneenä kyselin heti samana päivänä isältä, että kun hän käy yksityisellä, että jos minäkin voisin saman tyypin luokse päästä. Sain ajan hänelle viikon päästä! Eikä mitään juurihoitoa silloin tarvinnut tehdä. Hän pisti kunnon paikan väliaikaisen sijalle ja jätti vielä lääkepaikkaa sinne alle.
Jutun kohokohta onkin sitten se, että tuosta hetkestä, jona kunnallisella kävin väliaikaisen paikan saamassa, oli vuosi vierähtänyt, niin minuun otettiin yhteyttä. Enhän minä enää edes muistanut, että mistäs ajasta nyt oikein puhutte ja milloin oon aikaa teiltä kunnalliselta kysellyt! No sitten valkeni, että ahaa se oli se hammas, jonka hoidin jo vuosi sitten. Tuntu aika hyvältä sanoa, että jaah, mä kävin sen hampaan korjaamassa yksityisellä viikko teidän ajan jälkeen ja ihan hyvältä on tähän asti tuntunut. Hän vaan kysyi, että 'siis ette tarvi aikaa'...
No enpä tarvinnut..
Että tälläinen kunnallista hammashoitoa ylistävä kirjoitus tällä kertaa. :DD- Eitarviaikaa
Näinhän se tärkeys menee Aika- Käynti -Lasku
Tapahtumat käynnin aikana, saatikka lopputulos ovat aivan sivuseikkoja.
- Käypähoito
Miulla hampaanhoito onnistuinhyvin, oli piein fibaus , lääkäri hoiti vain väärää, eli viereistä hammasta. Kyllä oli vittumainen yö, kipeä hammas jäi hoitamatta ja naapuri hammasta ronkittiin.
Jostakin syystä ko hammaslääkäri vaihtoi paikkakuntaa nopeasti. - Yksittäistapaus
Sattuuhan sitä tekevälle! Onhan sitä viereinen jalkakin leikattu pois, kun se toinen piti poistaa!
- Anonyymi
Suosittelen hampaan poistoa. Nämä nimeltään lääkkeet eivät paljon auta hammastulehdukseen ja ibuprofeeni voi vetää vessasta alas.
Hammassärkyyn on ihan toisen merkkinen kipulääke jota varmaan moni julkisella puolella ei kirjoita joten jos se pirulainen ei ole parantunut pyydä kiskomaan se irti.
Eihän arvauskeskus SAA antaa mitään Buranaa ja parasetamolia vahvempaa.
Parasetamoli on ok päänsärkyyn kun harvakseltaan käyttää myrkkyä kun on mutta buranaan kosken vaivoin pinseteillä.
Kannattaa aina tutkia aineiden haitat mitä nämä tolvanat kirjoittavat ennen kuin koskee mihinkään.
Minä syön nyt myös penisilliiniä. 3 erilaista tulehdusta päällekkäin ja odotan mielenkiinnolla tehoaako mihinkään.
Tosin kuolleisuus putosi merkittävästi penisilliinin keksimisen jälkeen ja hyvä ainahan se on. Auttaa moneen vaivaan.
Pitäisi sinne hammaslääkärin päivystykseen... mutta kun en saa aikaiseksi. - Anonyymi
Ei kannata huonoja kipulääkkeitä huolia, tuota pelkästään: https://fi.wikipedia.org/wiki/Oksikodoni
Hammaslääkäri oli itselleni määrännyt, kuten sanoi ett määrää varmuudeksi kipulääkkeitä 100kpl buranaa on reseptinä katsoin itse netistä, en ole hakenut, ei ole ollut kipuja puoleen vuoteen nyt ollenkaan.
Ja oikeasti itsellä tuntui olevan pahan hajuinen hengityskin, sekin taisi poistua kun hampaita korjailtiin, mutta monesti se voi olla pitkäaikainen prosessi. - Anonyymi
Vaimonikin haluaisi pilimmiten päästä peniskuurille.
- Anonyymi
Mulla oli semoinen tilanne.
Otin se hamppa pois ja sillä sipuli.
Toivon että paranne.
Tv Miguel
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808