Tuli vain mieleeni näin pimeänä aikana. Jos saisit mahdollisuuden lähteä mihin tahansa, niin mihin juuri nyt haluaisit matkustaa?
Jostain kumman syystä mieleeni tuli Islanti. Se on sellainen paikka, jossa haluaisin käydä kerran elämässäni.
Matkakohteista
48
1957
Vastaukset
- -Kaukomieli-
Mieleni tekee matkustaa kaukomaille aurinkoon, pois kaamoksesta ja alkavasta jouluhysteriasta,
olen itsekin katsonut Islantia sillä silmällä,maa
tuntuu jotenkin karulta ja rauhalliselta :)- lemnaminor
Jos ei olisi noita koiria, niin tuskin asuisin enää Suomessa. Haluan kuitenkin kunnialla hoitaa koirani loppuun..
Mitä paikkoja olet ajatellut kaukomailla? Voisi olla myös vinkkinä jollekulle, joka matkalle lähtee. Omalta kohdalta suosin enemmän kaupunkikohteita, mutta tuo Islanti on sellainen unelma.. Onneksi toteutettava..
Euroopassa suosikkikohteeni on Nizza. Toisaalta olisi kiva lähteä joskus patikoimaan Keski-Eurooppaan. Niitähän on reittejä esim. Sveitsistä Italiaan laaksojen kautta tai metsäiset polut Pariisista Nizzaan.. Oma lukunsa on purjehdusmatkat, joilla pääsee sellaisiin saariin, joihin ei pääse normaalielämässä. Ja kun vauhtiin pääsin niin Hampuri tai München.. - Loistava.polku
Sinne ole tahtonut koko ikäni.
Vaan en ole ollut muilla kuin työmatkoilla. Ja ne suuntautuvat aina tuonne eteläiseen Eurooppaan, josta olen saanut ihan tarpeekseni. - lemnaminor
Loistava.polku kirjoitti:
Vaan en ole ollut muilla kuin työmatkoilla. Ja ne suuntautuvat aina tuonne eteläiseen Eurooppaan, josta olen saanut ihan tarpeekseni.Irlantiin on muuten välillä tarjolla halpoja lentoja. Matka ei tulisi sitten niin kalliiksi..
- etelässä
ja auringossa.
- -Kaukomieli-
lemnaminor kirjoitti:
Irlantiin on muuten välillä tarjolla halpoja lentoja. Matka ei tulisi sitten niin kalliiksi..
myöskin karua seutua mutta ah River danss ja Irlantilainen musiikki. Niissä on jotakin mystisen kaunista.
Itse olen käynyt enemmän tuolla idässä päin Sotshissa, Dagomysissä ja kaupunkilomilla Moskovassa, Pietarissa ja Kirovissa.
Tanska voisi olla kanssa kiva kohde :) - tuffe
Vaan en ole ollut muilla kuin työmatkoilla. Ja ne suuntautuvat aina tuonne eteläiseen Eurooppaan, josta olen saanut ihan tarpeekseni.Kävin siellä, ja takaisin tekis mieli :)
Voi se vihreys, ja pikkuiset linnat joka pellolla, ne pikkuiset, kiviaidatut tiet, siideri, "puhuri" joka sai jopa poskia liikkumaan :) ja se muinaiskulttuuri, sadut jotka oli kuin osa heidän arkea.. Koska mennään? :))
Ainoa huono oli ruoka, mutta kai sitä pärjäis niitten mahtavalla siiderillä jonkun viikon ;) - Animus
Vaan en ole ollut muilla kuin työmatkoilla. Ja ne suuntautuvat aina tuonne eteläiseen Eurooppaan, josta olen saanut ihan tarpeekseni....irlantiin pubikierrokselle alkuasukkaiden kanssa turisemaan ;))
Huvittais noi VR:n uudet reililiput...
Mutta myös toinen paikka siintää mielessä. Sorrento Napolinlahdella. Siellä hotelli Regina (?) ja parvekkeellinen huone. Istuisin siinä partsilla, lukisin hyvää kirjaa ja joisin punaviiniä. Maisemana tää mitätäänytoli tulivuori ja sinistäkin sinisempi napolinlahti...aaaaah! Mä varmaan viettäsin koko loman siinä parvekkeella :DDD
- Berliiniin
Joulumarkkinat muuta.
Pari joulua olemme olleet Espanjan kämpällämme.
eristämätön, lämmittämätön rakennus rannassa.
Yhden kaasukaminan varassa koko kolmio.
Olohuoneessa vuodenvaihteen aamuna lämmintä 14c ja kosteaa.
Kylppäri huushollin kylmin paikka.
Käymme Berlinissä ennen joulua. Katsotaan sitten jatko.
Islantia olen katsonut väliviipymispaikkana jenkkilän kautta Mexicoon ja Karibialle mennessä (inhoan pitkiä lentoja).
Tosin Helsinki-Bangor/Halifax on kuitenkin vain 8h.
Vaimo pitäisi vielä suostutella Islannin muutaman päivän pysähdykseen.- lemnaminor
Nyt taidan olla samanaikaisesti kateellinen ja iloinen puolestanne.. Kuullostaa todella mukavalta.. Olen ihminen, joka pitää vaihtelusta ja paikoillaan olo on puuduttavaa - suorastaan lamaannuttavaa.
- Milana
Kaksi päivää Reykjavikissa, yksi saarea kierrellessä. Sieltä löysin sielunmaisemani: karu, ruskea, puuton maa. Reykjavikin kaupunkinäkymä jäi myös mieleen: talojen katot punaisia, sinisiä, vihreitä.
Toisenlaisen sielunmaisemani olen löytänyt Tanskasta Jyllannista ja Yorkshiren nummilta.
Eli jos nyt voisin lähteä mihinkä vain, kävisin palauttamassa muistiini nämä edellä mainitut maisemat vuodenajasta huolimatta. Tosin Islannissahan on talvella selvästi lämpöisempää kuin Suomessa.- lemnaminor
Eli meren vaikutuksesta lämpimämpää. Tuota ei tule ajatelleeksi, koska ajatuksissani pidän Islantia kylmempänä paikkana.
Muuten jännä juttu se, että kun asuin talven Englannissa ja kuuntelin mustarastaiden laulua, niin Suomessakin tietyllä säällä ja mustarastaan laulaessa palaan takaisin menneeseen. - Milana
lemnaminor kirjoitti:
Eli meren vaikutuksesta lämpimämpää. Tuota ei tule ajatelleeksi, koska ajatuksissani pidän Islantia kylmempänä paikkana.
Muuten jännä juttu se, että kun asuin talven Englannissa ja kuuntelin mustarastaiden laulua, niin Suomessakin tietyllä säällä ja mustarastaan laulaessa palaan takaisin menneeseen.Muistaakseni Islannissa on talvisin vain muutama aste pakkasta. Tosin talvimyrskyt ovat paljon rajumpia kuin täällä Suomessa.
Menneisyyden voi tavoittaa niin pienillä keinoilla: äänillä, mauilla, tuoksuilla. Miten valtava määrä muistoja onkaan tallentunut johonkin tiedostamattomaan, josta ne sitten yhtäkkiä nousevat pinnalle.
- synkällä syys säällä
karun kaunis sekä maailman hiljaisin kaupunki näyttää parhaat puolensa syksyllä, vaihtoehtona tammi-helmikuu : )
Islanti ja Irlanti ovat ovat haaveissa...- tuffe
Italia, Islanti, Irlanti :)))
- italia koluttu
tuffe kirjoitti:
Italia, Islanti, Irlanti :)))
päällisin puolin, Irlanti ja Islanti jäljellä, elikä kaksi i:tä jäljellä.. : )
Aikuisten oikeesti Venetsia sumun hämyssä pienessä talvipakkasessa, on paras : ) - tuffe
italia koluttu kirjoitti:
päällisin puolin, Irlanti ja Islanti jäljellä, elikä kaksi i:tä jäljellä.. : )
Aikuisten oikeesti Venetsia sumun hämyssä pienessä talvipakkasessa, on paras : )Ehkä se Venetsia pikku pakkasella ei haise niin pahalle :)))
Mulla on sitten se Islanti kokeilematta :) Heh, siinä ne mun matkustelukohteet taisi ollakin, Irlanti ja Italia.. ai niin, Hollanti. Lasketaanko se edes, eihän se ole edes oikeata maata ;)) - : )
tuffe kirjoitti:
Ehkä se Venetsia pikku pakkasella ei haise niin pahalle :)))
Mulla on sitten se Islanti kokeilematta :) Heh, siinä ne mun matkustelukohteet taisi ollakin, Irlanti ja Italia.. ai niin, Hollanti. Lasketaanko se edes, eihän se ole edes oikeata maata ;))Venetsia ei haise pätkääkään eneenpää kuin tehtaat täällä meillä Suomessa : )
- tuffe
: ) kirjoitti:
Venetsia ei haise pätkääkään eneenpää kuin tehtaat täällä meillä Suomessa : )
no joo, mielummin lähtisin Venetsiaan kuin Valkeakoskelle ;)))
- Italiaan, bella Italia
tuffe kirjoitti:
no joo, mielummin lähtisin Venetsiaan kuin Valkeakoskelle ;)))
Venetsia, on ainutlaatuinen!
- sinne menisin
tuffe kirjoitti:
Ehkä se Venetsia pikku pakkasella ei haise niin pahalle :)))
Mulla on sitten se Islanti kokeilematta :) Heh, siinä ne mun matkustelukohteet taisi ollakin, Irlanti ja Italia.. ai niin, Hollanti. Lasketaanko se edes, eihän se ole edes oikeata maata ;))ja tulen menemään : )
- wanita
ehottomasti norjaan ja mitä pohjosemmaksi sen parempi, ja korkeimmalle huipulle....toki päiväsaikaan...... hiljaisuus se on uskomatonta, tuulen tuiverrus...uskomatonta...
Se on paikka jonne haluaisin. Kerran aikaisemmin olen siellä käynyt, muistaakseni marraskuussa vuonna 2000. Niin ikimuistoinen ja kaunis saari, sinne kun vielä pääsis uudestaan.
Toinen haave olis Kuuba. Mutta se tuskin tulee koskaan toteutumaan.- tuffe
harvinainen vieras bongattu nelkytlandiassa :))
Kuuba voiskin olla eksoottinen... tuffe kirjoitti:
harvinainen vieras bongattu nelkytlandiassa :))
Kuuba voiskin olla eksoottinen...kuule, jos joskus pääsis Kuuban kaduille kuuntelemaan salsan ja rumban rytmejä. Kuubalaiset kuulema elävät musiikille. Eivät pahemmin sure vaikka elämä ankeaa välillä onkin.
Vai Italiaan sinä... hieno paikka sekin.- tuffe
Mariet kirjoitti:
kuule, jos joskus pääsis Kuuban kaduille kuuntelemaan salsan ja rumban rytmejä. Kuubalaiset kuulema elävät musiikille. Eivät pahemmin sure vaikka elämä ankeaa välillä onkin.
Vai Italiaan sinä... hieno paikka sekin.sinähän tykkäsit tanssimisesta :)
Itse asiassa mulla ei ole niin väliä minne lähtisin, mutta oishan se kiva jos ylipäänsä olisi niin paljon rahnaa että voisi edes kuvitella ostavansa lentolipun :)) - kaivelee mieltä
tuffe kirjoitti:
sinähän tykkäsit tanssimisesta :)
Itse asiassa mulla ei ole niin väliä minne lähtisin, mutta oishan se kiva jos ylipäänsä olisi niin paljon rahnaa että voisi edes kuvitella ostavansa lentolipun :))Kaipuu on ulkomaille aina ollut, mutta kuka on sen reissun tehnyt rinkka selässä, junassa sekä muutoin vaatimattomissa olosuhteissa?
- Duckzoni
kaivelee mieltä kirjoitti:
Kaipuu on ulkomaille aina ollut, mutta kuka on sen reissun tehnyt rinkka selässä, junassa sekä muutoin vaatimattomissa olosuhteissa?
Ei se pahan hintaista ole. Aikuisetkin voivat reilata. Alla linkki. Ota samantien se koko hoito jos otat. Toinen mahdollisuus on reissata täysin omin päin ja ostaa lippu reissun aikana jostain johonkin, pidempi tai lyhyempi siirtymä, omien mieltymyksiesi mukaan.
http://www.vr.fi/heo/lansi/interail.htm
Duckzoni - lemnaminor
kaivelee mieltä kirjoitti:
Kaipuu on ulkomaille aina ollut, mutta kuka on sen reissun tehnyt rinkka selässä, junassa sekä muutoin vaatimattomissa olosuhteissa?
ja aion vielä mennä "vanhusten interrailille". Täytyy myöntää, että kerran olen ollut rinkan kanssa ja kaksi kertaa yöpynyt retkeilymajassa. Kyllä matkalle kannattaa ottaa rahaa mukaan ja asua halvoissa hotelleissa sekä olla pidempään yhdessä paikassa.
Ensimmäisellä reissulla olin kaksi tuntia Amsterdamissa. Reilaisin sen verran vauhdilla, että matkalla junassa jo vollotin väsymystä ja kömmin seuraavaan junaan nukkumaan.. - se tulee olemaan
Duckzoni kirjoitti:
Ei se pahan hintaista ole. Aikuisetkin voivat reilata. Alla linkki. Ota samantien se koko hoito jos otat. Toinen mahdollisuus on reissata täysin omin päin ja ostaa lippu reissun aikana jostain johonkin, pidempi tai lyhyempi siirtymä, omien mieltymyksiesi mukaan.
http://www.vr.fi/heo/lansi/interail.htm
Duckzonisiis inter rail, parempi myöhään kuin ei milloinkaan...
- Puhurix
kiitos matkalippu Kreikkaan. Mantereelle mieluiten. Paluulipun ei ole niin väliä.
- okalinnut
Juuri nyt Phukettiin, mutta pitänee vielä odotella muutama kuukausi.
Jos olisi kesä, niin Islantiin. Kaksi kärpästä samalla iskulla: voisi sukeltaa ja ratsastaa :)))- MysNa
sukeltaa! ;D
- tuffe
MysNa kirjoitti:
sukeltaa! ;D
Entäs merihevoset?
- MysNa
tuffe kirjoitti:
Entäs merihevoset?
varmaan merihevoset tykkää sukellella, mutta ootko kokeillu ratsastaa sellasella?
- tuffe
MysNa kirjoitti:
varmaan merihevoset tykkää sukellella, mutta ootko kokeillu ratsastaa sellasella?
Puolet ajasta menisi kai kadonneen ratsun metsästykseen :)))
Hikoileekohan merihepat? - MysNa
tuffe kirjoitti:
Puolet ajasta menisi kai kadonneen ratsun metsästykseen :)))
Hikoileekohan merihepat?taas saamaan jalkojensa väliin, luiskataa se luikku pois ;P
Niin, tai juokohan kalat? - tuffe
MysNa kirjoitti:
taas saamaan jalkojensa väliin, luiskataa se luikku pois ;P
Niin, tai juokohan kalat?tiirailemaan mun olan yli lukemaan näyttöä.. "äiti, mitä sä naurat täällä?" :)))))
Pitää kai paketoida ne valjaisiin.. Ratsupiiskaa en kyllä suosittele, voi niin sanotusti osua omaan nilkkaan ;)) "Mennään heppa, *räps* aaah.." :P
Ja peseytyvätkö kalat? - MysNa
tuffe kirjoitti:
tiirailemaan mun olan yli lukemaan näyttöä.. "äiti, mitä sä naurat täällä?" :)))))
Pitää kai paketoida ne valjaisiin.. Ratsupiiskaa en kyllä suosittele, voi niin sanotusti osua omaan nilkkaan ;)) "Mennään heppa, *räps* aaah.." :P
Ja peseytyvätkö kalat?ja puhdistuvat siten :DDD
Jaa-a, olisko kuitenkin helpompi pitää ratsastu ja sukeltaminen erillisinä harrastuksina?
Meillä jo tiedetään missä olen, kun räkätän itsekseni... - tuffe
MysNa kirjoitti:
ja puhdistuvat siten :DDD
Jaa-a, olisko kuitenkin helpompi pitää ratsastu ja sukeltaminen erillisinä harrastuksina?
Meillä jo tiedetään missä olen, kun räkätän itsekseni...ilmankos ovat niin limaisia >;P
Ok, sovitaan niin, tosin tuossa kyllä paloi jonkun verran kaloreita :))) Happi voisi kyllä tosin loppua...
- kikakakkonen
...tai vastaavaan, jossa olis vähän turisteja ja piiiiitkä valkoinen ranta käppäillä kiireettä, paljon makeita hedelmiä ja sikäläisiä kasvisruokia ja ja ja.....hyvää seuraa. Huoh!
- St. Thomas
ilman muuta. Ei vainaskaan. Jenkkien suma!
St.Croixilta vielä löytyy rauhallisempaa rannan pätkää.
Samoin St. Bartsilta.
Muutamalta muultakin, vaikka Guadelupelta.
Mutta jos turistien vähyys / rantakilometri on tärkeä ja kohde hieman kauempana niin Kap Verde olisi hyvä valinta näistä helposti tavoitettavista kohteista.
Hurgadasta etelään on myös täysin tyhjää hiekkarantaa helvetin pitkälti.
Tahtoo vain olla niin että mistä turistit puuttuvat, puuttuvat myös oheispalvelut ja monasti myös yöelämä.
matkustaisin vaikka heti, mutta odottelen vakaampia ilmoja vielä jonkin aikaa... ;)))
Kiinnostavia kohteita olisivat tietty myös...
Kuuba, Mauritius, Kap Verde, Meksiko, Brasilia... jne... ;)))
Ja tietty, Dominikaaninen-T.... toistamiseen ja sen johonkin toiseen kohteeseen... ;)))- lemnaminor
Etelä-Amerikkaa pidän kiinnostavampana paikkana kuin Thaimaata. Tämä on tietysti minun kantani.
Toisaalta olen kuullut, että miehiä vetää Thaimaaseen myös vastakkainen sukupuoli :). lemnaminor kirjoitti:
Etelä-Amerikkaa pidän kiinnostavampana paikkana kuin Thaimaata. Tämä on tietysti minun kantani.
Toisaalta olen kuullut, että miehiä vetää Thaimaaseen myös vastakkainen sukupuoli :).ja varmasti onkin, ainakin rytmien suhteen... ;)))
Mikä on tullut huomatuksi, ainakin Dominikaanisen ja Taikkulan suhteen pienenä eroavaisuutena paikallisesta musiikista...
Joka tarttuu Dominikaanisessa välittömästi,
kun perille pääsee... ;)))
Totta varmaankin joidenkin kohdalla, mutta ei ne minuun sellaista vaikutusta tee...
Ilmasto siellä tekee ennemminkin vaikutuksen minuun...- lemnaminor
Wiljami kirjoitti:
ja varmasti onkin, ainakin rytmien suhteen... ;)))
Mikä on tullut huomatuksi, ainakin Dominikaanisen ja Taikkulan suhteen pienenä eroavaisuutena paikallisesta musiikista...
Joka tarttuu Dominikaanisessa välittömästi,
kun perille pääsee... ;)))
Totta varmaankin joidenkin kohdalla, mutta ei ne minuun sellaista vaikutusta tee...
Ilmasto siellä tekee ennemminkin vaikutuksen minuun...Pakkohan oli kysyä. Niin paljon kuin thaimaalaisia naisia mainostetaan :).. Sen olen päättänyt, että purjehtimaan vielä menen Karibialle. Samoin kuin Italian ja Kroatian vesille..
lemnaminor kirjoitti:
Pakkohan oli kysyä. Niin paljon kuin thaimaalaisia naisia mainostetaan :).. Sen olen päättänyt, että purjehtimaan vielä menen Karibialle. Samoin kuin Italian ja Kroatian vesille..
mutta turhaan niitä/"sitä" ja sen "saamista" sieltä mainostetaan, koska suurin osa on kehua kuitenkin, jos todellisuuteen mennään...
Sillä voihan "sillä" Suomessakin kehua, joka tuntuu aidommalta, kun jokin "p-p" ulkomailla ja useimmiten maksullisesti kuitenkin...
Mutta, mulle tulee seuraavaksi kohteeksi kuitenkin mieleeni, jokin noista aiemmin mainituista...
Sillä uskon, että se/ne toteutuvatkin aikanaan...
Koska, suht lähelle jaksaa matkustaa
myöhemminkin... ;)))
Ja näin välttyä pitkästyttävistä lennoista,
kun ikää on on karttunut kuitenkin lisää taasen...
Valitettavasti...
- jpntar
Tätä loskaa ja pimeyttä karkuun Karibialle...taitaa jäädä vain haaveeksi:((((((..oliskohan siellä tsunameja...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247