Minun on vaikea ymmärtää ihmisiä jotka kannattavat ja joskus jopa vaativat vapaata aborttioikeutta ja lähes samaan hengenvetoon vastustavat kuolemantuomiota. Onko niin, että näiden itseään suvaitsevaisina pitävien ihmisten arvomaailma on niin vääristynyt, että siinä jokaisen raiskaaja-murhaaja-pedofiilin elämä on monin verroin arvokkaampi kuin syntymättömän lapsen ?
Kuolemantuomio
15
665
Vastaukset
- minä minä
aivan samaa mieltä olen kanssasi. ei minusta syy ole abortoimaan lastaan kun sattui vahinko,jos on valmis pelleilemään niin kyllä pitäisi olla valmis kantamaan vastuu!
Olen miettinyt samaa.
Oma suhteeni sekä aborttiin, että kuolemanrangaistukseen on ristiriitainen.
Aborttia en periaatteessa kannata, sillä lapsella on oikeus syntyä ja saada mahdollisuus. Käytännössä en voisi kuitenkaan pakottaa yhtään naista synnyttämään raiskaajan lasta. Ja lapsi, joka synnytetään pakon edessä ei välttämättä saa samanlaista rakkautta ja huolenpitoa kuin toivottu lapsi. Lisäksi laittomat abortit olisivat sekä terveysriski, että lisäisvät työtä poliisille. Eli mielestäni laillinen abortti on kuitenkin pienempi paha kuin laiton.
Periaatteessa hyväksyn kuolemanrangaistuksen kovista väkivaltarikoksista. Käytännössä en kuitenkaan ole niin varma, sillä viattomiakin tuomitaan ja teloitetaan. Samalla äärimmäisen tuomion pelko ajaisi rikolliset kiinnijäämisen pelossa entistä rankempiin ja epätoivoisempiin tekoihin. Eli yhteiskunnastamme saattaisi tulla entistä väkivaltaisempi. Eli kuolemanrangaistuksen suhteen on pienempi paha se, että ketään ei teloiteta.
Mutta minusta on älytöntä, että väkivaltarikoksista voi saada ehdollista vaikka totaalikieltäytyjä joutuu automaattisesti lusimaan. Samoin 15 vuotta murhasta on varsin vähän. Elinkautisen pitäisi olla nimensä veroinen... tai ainakin 25 vuotta.niinpä abortti kuuluu sallia, jotta vältetään itsemurhat ja laittomat abortit.
Kuolemantuomiota en hyväksy, koska paljastuu aina välillä että oikeasti syyttömiä on teloitettu tai istuu elinkautista linnassa. Todistaja voi valehdella kostona tai omaksi edukseen eli kiinnijäämisen riski väärästä todistuksesta on vähäinen.
Näyttöä murhasta voi olla vaikea saada ja ihmiset yleensä luovat käsityksensä omista lähtökohdistaan lähtien. Pahimmassa tapauksessa todistaja väittää toisen sanomiksi sanoja joita toinen ei sanonut.premiata kirjoitti:
niinpä abortti kuuluu sallia, jotta vältetään itsemurhat ja laittomat abortit.
Kuolemantuomiota en hyväksy, koska paljastuu aina välillä että oikeasti syyttömiä on teloitettu tai istuu elinkautista linnassa. Todistaja voi valehdella kostona tai omaksi edukseen eli kiinnijäämisen riski väärästä todistuksesta on vähäinen.
Näyttöä murhasta voi olla vaikea saada ja ihmiset yleensä luovat käsityksensä omista lähtökohdistaan lähtien. Pahimmassa tapauksessa todistaja väittää toisen sanomiksi sanoja joita toinen ei sanonut....itsemurhat vaan naisten kuolleisuus yleensä.
Laiton abortti tuskin tehtäisiin kovin steriilissä ympäristössä. Väline voisi olla mikä hyvänsä ja abortoija kuka tahansa vailla ammattitaitoa. Eikä potilaan mahdollista jatkohoitoa voitaisi järjestää.
Sinun argumenttisi oli tyypillinen abortinvastustajien argumentti. Siitä puuttui nainen ja hänen oikeutensa ruumiiseensa kokonaan.
Jos kuitenkin keskitytään sikiöön, sitä ei koskaan ole lain silmissä pidetty ihmisenä. Sikiö ei esimerkiksi voi periä vaan sen periminen on riippuvainen siitä syntyykö se elossa. Yksikin henkäys riittää siihen, että sikiö perii kuolleen isänsä tai äitinsä ja siirtää perinnön omille perillisilleen. Näin oli silloinkin, kun abortitsta rangaistiin kuolemalla. Sikiö yksinkertaisesti ei omaa niitä henkisiä piirteitä, jotka tekevät ihmisestä ihmisen.
Minusta abortti tulee sallia yhdessä ja vain yhdessä tilanteessa: Jos raskaana oleva nainen sitä haluaa.- minä minä
vähän ryypätään ja maataan ja vähän lisää viinaa ja biletetään, ainiin kaikki tarvittava jäi himaan. on vaan mukana taskumatti. sitten ihmetellään kun menkat ei tule, hupsista olisinkohan mä raskaana? mites se nyt silleen? omasta tyhmyydestään kärsii koko keho ja myös toinen LAPSEN ALKU! eikö ihmisellä syyllisyys paina jos lopettaa lapsensa sydämmen lyönnit? se lapsi ei saa ikinä juosta, ei ikinä laulaa, ei mitään, kun naikkonen vaan "vähän" biletti! sairasta sanon minä. nuoret pimut itkee kun mä olen raskaana, no ehkäsystä ei huolehdittu, se ei ole syy tappaa omaa lastaan, vai onko?
jos on valmis yhdyntään niin on kyllä silloin myös valmis kantamaan vastuu jos jotain käy, eikö sinusta?
esimerkki: serkkuni 15 v, huomasi että on raskaana, vanhemmat yritti väkisin taivuttaa muuttamaan mieltään ja melkein kantoivat hänet sairaalaan, serkkuni piti lapsen koska hänen periaate on "jos on valmis yhdyntään niin on myös valmis kantamaan vastuun jos jotain käy!" hyvän kodin on lapselle tarjonnut. ja ei miettinyt sitä toista vaihtoehtoa. hänellä oli 9 luokka kesken ja pahasti..
tekisin itse samanlailla, en miettisi sekunttiakaan aborttia, ottaisin 110% vastuun. minä minä kirjoitti:
vähän ryypätään ja maataan ja vähän lisää viinaa ja biletetään, ainiin kaikki tarvittava jäi himaan. on vaan mukana taskumatti. sitten ihmetellään kun menkat ei tule, hupsista olisinkohan mä raskaana? mites se nyt silleen? omasta tyhmyydestään kärsii koko keho ja myös toinen LAPSEN ALKU! eikö ihmisellä syyllisyys paina jos lopettaa lapsensa sydämmen lyönnit? se lapsi ei saa ikinä juosta, ei ikinä laulaa, ei mitään, kun naikkonen vaan "vähän" biletti! sairasta sanon minä. nuoret pimut itkee kun mä olen raskaana, no ehkäsystä ei huolehdittu, se ei ole syy tappaa omaa lastaan, vai onko?
jos on valmis yhdyntään niin on kyllä silloin myös valmis kantamaan vastuu jos jotain käy, eikö sinusta?
esimerkki: serkkuni 15 v, huomasi että on raskaana, vanhemmat yritti väkisin taivuttaa muuttamaan mieltään ja melkein kantoivat hänet sairaalaan, serkkuni piti lapsen koska hänen periaate on "jos on valmis yhdyntään niin on myös valmis kantamaan vastuun jos jotain käy!" hyvän kodin on lapselle tarjonnut. ja ei miettinyt sitä toista vaihtoehtoa. hänellä oli 9 luokka kesken ja pahasti..
tekisin itse samanlailla, en miettisi sekunttiakaan aborttia, ottaisin 110% vastuun.Tuollaista naista, joka vain ryyppää, eikä ota vastuuta mistään ei todellakaan kannata pakottaa äidiksi estämällä abortti. Aborti on usein hyvin vastuullinen tapa hoitaa ei-toivottu raskaus. Päätöksen on aina oltava naisen. En kannata pakkoabortteja, enkä pakkosynnytyksiä. Serkkusi teki valintansa ja hänellä on täysi oikeus tähän. Sama oikeus pitää olla silläkin, joka valitsee toisin.
okaro kirjoitti:
Tuollaista naista, joka vain ryyppää, eikä ota vastuuta mistään ei todellakaan kannata pakottaa äidiksi estämällä abortti. Aborti on usein hyvin vastuullinen tapa hoitaa ei-toivottu raskaus. Päätöksen on aina oltava naisen. En kannata pakkoabortteja, enkä pakkosynnytyksiä. Serkkusi teki valintansa ja hänellä on täysi oikeus tähän. Sama oikeus pitää olla silläkin, joka valitsee toisin.
...pahempia ovatkin ne jatkuvasti ryyppäävät/narkkaavat naiset, jotka elämäntavastaan huolimatta päättävät tehdä lapsia. Jos oma järki sanoisikin, ettei lasta kannata tehdä... Mutta kun se ei sitä aina sano.
Adoptiolapsen saadakseen pitää käydä läpi lähes kolmanneen asteen kuulustelut ja taustojen tarkistukset... Mutta kuka tahansa vastuuntunnoton juoppo saa tehdä oman.
Nimimerkillä: Yhtä narkkiäidin perhettä läheltä seurannut...- on keksitty
okaro kirjoitti:
Tuollaista naista, joka vain ryyppää, eikä ota vastuuta mistään ei todellakaan kannata pakottaa äidiksi estämällä abortti. Aborti on usein hyvin vastuullinen tapa hoitaa ei-toivottu raskaus. Päätöksen on aina oltava naisen. En kannata pakkoabortteja, enkä pakkosynnytyksiä. Serkkusi teki valintansa ja hänellä on täysi oikeus tähän. Sama oikeus pitää olla silläkin, joka valitsee toisin.
ja niitä saa kuulema apteekista ilman reseptiä?
Niin no, jos ei känniltään kykene sinne konttaamaan tai rahat loppu, eihän siinä sitten mitään... on keksitty kirjoitti:
ja niitä saa kuulema apteekista ilman reseptiä?
Niin no, jos ei känniltään kykene sinne konttaamaan tai rahat loppu, eihän siinä sitten mitään...Ensinnäkään jälkiehkäisy (katumuspillerit ovat leimaava nimitys. Mitä raiskauksen uhrin tulee katua) eivät ole sataprosenttisen luotettavaa. Toiseksi, jotta niitä voi käyttää, tulee tietää, että on joku ongelma. Ehkäisy voi pettää ilman mitään näkyvää syytä. Jälkiehlkäisy estää n. 3/4 niistä raskauksista, jotka olisivat alkaneet.
Ja kuten sanoin vastuutonta ei kannata pakottaa äidiksi.- minä minä
okaro kirjoitti:
Ensinnäkään jälkiehkäisy (katumuspillerit ovat leimaava nimitys. Mitä raiskauksen uhrin tulee katua) eivät ole sataprosenttisen luotettavaa. Toiseksi, jotta niitä voi käyttää, tulee tietää, että on joku ongelma. Ehkäisy voi pettää ilman mitään näkyvää syytä. Jälkiehlkäisy estää n. 3/4 niistä raskauksista, jotka olisivat alkaneet.
Ja kuten sanoin vastuutonta ei kannata pakottaa äidiksi.mutta on niitä muitakin keinoja kun tappaa oma lapsi! vai onko se yksi keino vaan?
minä minä kirjoitti:
mutta on niitä muitakin keinoja kun tappaa oma lapsi! vai onko se yksi keino vaan?
Mistä lapsesta puut. Abortissa on kyse useimitebn alkiosta ja muutenkin sikiöstä. Lapsi siitä tulee synnyttyä. On naisen asia päättää mitä hän tekee. Jos hän haluaa antaa lapsen adoptioitavaksi niin se on hänen päätöksensä.
Minä en ole rajoittamassa keinoja.
- KL88
Olkoon kuinka populistista, kostonhimoista ja ihmisoikeussopimusten vastaista niin minä kannatan kuolemantuomiota. Mielestäni kuolemantuomio tulee palauttaa törkeisiin, puolustuskyvyttömiin kuten lapsiin ja vanhuksiin kohdistuneisiin rikoksiin. Tekoa ja tapahtunutta ei saa millään rangaistuksella tekemättömäksi mutta mikä olisi uhrille ja tämän omaisille parempaa terapiaa kuin tieto siitä, että uhrin kärsimyksellä on joku hinta kuin myös tieto siitä, että tekijää ei ainakaan heti seuraavana päivänä tarvitse kohdata.
- minä minä
samaa mieltä. kaikki heikoilla olevat ihmiset, esim.vanhukset,lapset,ihmiset jotka istuu rullatuolissa. jos joku heihin käy käsiksi osoittaa oman raukkuutensa, ei ole riittävästi voimaa käydä aikuiseen ihmiseen käsiksi vaan kaiken heikkoimpii. toivottavasti en koskaan näe ketään hakkaamassa puolustuskyvytöntä ihmistä, se ihminen rukoilis että ei olis syntynyt! pikkuveljeni hakattiin ja jos kohteena olisin ollut minä niin olisi hakkaaja saannut takas ja kovempaa. se että käy nuorempiin käsiks on jotain mikä on törkeää. maailma on julma, aina tapetaan hakataan, miksi? kosto,raha,valta! ihminen ei voi olla tyytyväinen siihen mitä sillä on.
hakkaajat osoittaa oman typeryytsä ja heikkoutensa jos käy heikompiin käsiksi!
- syyllisyys tuo tuskaa
Tunnen syvää syyllisyyttä vaikka olen mies ja "tapauksesta" on kulunut 34 vuotta. Se oli ehkä elämäni suurin virhe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.936840- 1723712
- 533239
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2262347- 442073
- 411968
- 471869
- 601768
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?211758- 191733