Pakujen vedot

pakuisti

Moi,

Olen henkilöautosta siirtymässä pakujen maailmaan ja ostamassa sellaista uutena. Mitkä mallit ovat etuvetoisia? Se on ehdoton edellytys, koska vaimokin sillä joskus ajelee. Tiedän ainakin Transporterin, Jumperin ja Vivaron olevan etuvetoisia.

14

3030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etuveto
      Transportter (VW) (saa myös nelivetona)
      Vivaro-Primastar-Trafic (Opel-Nissan-Renault)
      Ducato-Boxer-Jumpper (Fiat-Peugeot-Citroen)
      Master (Renault)

      takaveto
      Hiace (Toyota) (saa myös nelivetona)
      Sprintter-LT (MB-VW) (sprintterin saa myös nelivetona)
      Vito

      Transit (Ford) on saatavilla niin etu kuin takavetona.

      lisälkää jos unohdin jonkun merkin/mallin

    • Janne 2

      Älä hyvä ihminen osta etuveto. Aivan hirveä ajaa kun hakee tietä koko ajan. Osta Mersu missä on luistonesto niin et huomaakaan että talvi tuli.

      • Just joo

        Ja tieto tuli hevosmiesten uutistoimistolta?

        Olen ajanut takavetoisia kuorkkeja ja pakuja yli 30-vuotta, mutta en menisi väittämään näitä nykyisiä etuvetoisia huonoiksi ajaa.

        Transporter, Transit, Rellut ja Sevelit kulkevat suoraan, hakevat vähemmän urissa kun henkilöautot, onhan useimmissa akselinväli kolmisen metriä.


      • Sutimis/ luistoneston

        Takia ajo liukkaalla matelemista ja ilman sitä surkeaa, huono laatu.


      • Juise
        Sutimis/ luistoneston kirjoitti:

        Takia ajo liukkaalla matelemista ja ilman sitä surkeaa, huono laatu.

        ajettu 75 tkm eikä ole ollu mitään vikaa eikä merkkiä huonosta laadusta. Luistonesto on turhan holhoava, ainoa huono puoli mikä tulee mieleen.


    • Muuta

      Takaveto tai neliveto ja uusi HIACE

      • ex-Mosse

        Puskurin uusiminen ei tee autosta uutta.
        Puskurin vaihto ei tee paskasta parempaa - eli unohtakaa jo se Hiacen romu :)

        Mitä tulee Vitoon niin kyllä huomaa senkin olevan takaveto talven tultua - tai no jos on sokea niin ei sitä kokoajan palavaa luistoneston valoa. Muutoin Vito on nykyisin ihan ok pl. hinta.

        Etuvetoisissa on se hyvä puoli, että niillä pääsee paremmin eteenpäin talvisin ilman lastiakin. Toki takavetoinen on kiva leikittelyyn, mutta liukkailla turhan epävakaa ajettava - varsinkin ilman ESP:tä.


    • AINAKAAN

      Mihinkään BERCEEDEKSEEN sekaannu

    • Pakuisti

      Moro,

      Tilasin uuden Hiacen nelivetoisena. Vetää nyt sitten joka nurkasta.

      Mukava peli on, kun koeajoin. Tarvitsen nykyään pakua, kun kaikenlaista rimaa ja muuta kuljetettavana. Ei ne tahdo Golfiin sopia, vaikka olikin farkku.

      Mutta, kiitos kaikille vastanneille!

      • pakumanni

        Ensinnäkin maksoita autosta ihan liikaa toisekseen se on karsea kiikku ajettavaksi
        No kyllä se kestää,mutta kyllä esin rakennuvaiheen autoksi käy hyvin käytetty Sevel,on hyvä tavaratila(Hiacella voi lähinnä kuljetta rakennuspiirustuksia)Ei tosiaan kenenkään hartiapankkirakentajan kannata ostaa pakua niin pienellä tavaratilalla. Sevel ei pahemmin liukastele etuvetoisena
        P.S. tällä palstalla kyselään jatkuvasti korjausohjeita Hiaceen!!!


      • pakuisti
        pakumanni kirjoitti:

        Ensinnäkin maksoita autosta ihan liikaa toisekseen se on karsea kiikku ajettavaksi
        No kyllä se kestää,mutta kyllä esin rakennuvaiheen autoksi käy hyvin käytetty Sevel,on hyvä tavaratila(Hiacella voi lähinnä kuljetta rakennuspiirustuksia)Ei tosiaan kenenkään hartiapankkirakentajan kannata ostaa pakua niin pienellä tavaratilalla. Sevel ei pahemmin liukastele etuvetoisena
        P.S. tällä palstalla kyselään jatkuvasti korjausohjeita Hiaceen!!!

        En väitä vastaan, en ole pakujen asiantuntija. Ajattelin kuitenkin pitää pakua n. 10 vuotta ja Hiace vaikutti siihen parhaalta ratkaisulta. VW Transporter oli toinen, mutta sain Golfista paremmin Hiaceen vaihdossa.

        Maksoinhan se, mutta autoilu ei Suomessa ole koskaan halpaa. Jumper oli halvin ja ihan OK ajaa ja tosi paku, mutta hartiapankin miehelle iski Hiace enemmän. En tiedä oliko virhe, elämä on valintoja täynnä. Enhän tiedä milloin kuolen, enkä sitä onko nykyinen vaimo pysyvä. Mutta, näillä se on jatkettava, kun ei paremmasta ole tietoa...


      • pakuisti
        pakuisti kirjoitti:

        En väitä vastaan, en ole pakujen asiantuntija. Ajattelin kuitenkin pitää pakua n. 10 vuotta ja Hiace vaikutti siihen parhaalta ratkaisulta. VW Transporter oli toinen, mutta sain Golfista paremmin Hiaceen vaihdossa.

        Maksoinhan se, mutta autoilu ei Suomessa ole koskaan halpaa. Jumper oli halvin ja ihan OK ajaa ja tosi paku, mutta hartiapankin miehelle iski Hiace enemmän. En tiedä oliko virhe, elämä on valintoja täynnä. Enhän tiedä milloin kuolen, enkä sitä onko nykyinen vaimo pysyvä. Mutta, näillä se on jatkettava, kun ei paremmasta ole tietoa...

        Laskin budjetin pakuun n. 35000 euroa. Vanhasta perinnöstä pystyi tuon käyttämään ja en olisi pystynyt velkarahalla autoa ostamaankaan. Velkaa on nyt jo tarpeeksi.


      • Sevel kuski
        pakuisti kirjoitti:

        Laskin budjetin pakuun n. 35000 euroa. Vanhasta perinnöstä pystyi tuon käyttämään ja en olisi pystynyt velkarahalla autoa ostamaankaan. Velkaa on nyt jo tarpeeksi.

        Uskoisin Hiacen 4WD:n olevan hyvä ostos, kun käyttöiäksi on kaavailtu 10 vuotta. Tuolla aikaperiodilla satsaisin vielä massauksiin, koska minulla on huonoja kokemuksia japsien peltien kestävyydestä. Voi olla parantuneet vuosien myötä. Tällaisella yksityisellä on vain se huono puoli, että alvit häviää kaupanteon yhteydessä ikiajoiksi ja siksi auto on käytettävä loppuun, tai vaihdettava toiseen yksityiskäytössä olleeseen.
        Miten on saako Hiace 4WD malliin vielä istuimet taakse ilman veroseuraamuksia? Silloin siitä tulisi näin yksityisajoina ajavalle mainio henkilöauton korvikekin.


      • pakumanni
        pakuisti kirjoitti:

        Laskin budjetin pakuun n. 35000 euroa. Vanhasta perinnöstä pystyi tuon käyttämään ja en olisi pystynyt velkarahalla autoa ostamaankaan. Velkaa on nyt jo tarpeeksi.

        Jos käyttöiäksi on arvioitu 10v,niin asia muuttuu täysin,Hiace -kauppa on ok
        Monihan ostaa vain esim oma-kotiprojektin ad 2v ajaksi pakun.Semmoiseen tarpeeseeen suosittelen näitä käytettyjä Sevel-pakuja,tilavia ja halpoja ja kuitenkin melko käyttövarmoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1631
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1102
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      817
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    7. 68
      747
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      610
    Aihe