Lämmitetyt takapenkit?

napapiiri

Miksi autoihin (ainakaan niihin mitä olen ajanut) ei tehdä lämmitettyjä takapenkkejä? Eikö akun teho riitä vai miksi on näin?

17

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näitä

      Löytyy yleensä kalliimmissa merkeissä nahkaverhoilun yhteydessä, saa myös esim. Opel Vectraan.

    • joihinkin

      Saa tuon lämmitetyn takapenkin lisävarusteena johonkin autoihin. Muistaakseni taisi Avensiksessa olla lisävarusteena, tai ainkin oli jossain vaiheessa tarjolla... Mutta harvinainen se on.

    • Etu Rauhanen

      Vähän asian vierestä, mutta käyttääkö / onko joku joskus käyttänyt istuinlämmitintä? Siis vaikka nyt näitä etuistuimen lämmittimiä.

      Minä olen joskus kokeilumielellä räpännyt päälle kun sattui muistumaan mieleen, mutta en ikinä oikeasti. Ehkä sitten vanhempana kun alkaa olla noita eturauhasvaivoja....

      • Me kaikki ei kuljeta haalareissa, pitkissä kalsareissa ja Sulo Vilénin vihreässä pipossa. Eikä turkiskintaissa.

        Meillä toisilla on mittatilauspuku ja sen alla boxerit. Joskus voi penkki olla kylmä istua ja ratti kylmä pidellä. Siksi istuinlämmitys ja ratinlämmitys.


        Master Eq


      • turha vekotin

        Eipä ole tarvinnut käyttää istuimen lämmitintä vielä kertaakaan eikä ole vilu tullut.

        Eikä asia ole vaatetuksestakaan kiinni, kun en käytä pitkiä kalsareita autoillessa kuin erikoistapauksissa silloin kun joudun olemaan pidempiä aikoja ulkosalla.

        Entisestä autosta poistinkin istuimenlämmittimen johdot, kun meni itsekseen päälle.

        Onhan lämmityslaite, siis puhallin, keksitty ja lämpöeristetty penkkihän lämpenee hetkessä, kun siinä istuu.


      • ex-Mosse
        MasterEq kirjoitti:

        Me kaikki ei kuljeta haalareissa, pitkissä kalsareissa ja Sulo Vilénin vihreässä pipossa. Eikä turkiskintaissa.

        Meillä toisilla on mittatilauspuku ja sen alla boxerit. Joskus voi penkki olla kylmä istua ja ratti kylmä pidellä. Siksi istuinlämmitys ja ratinlämmitys.


        Master Eq

        Eikös laatuautossa aina ole webasto esilämmittämässä sisätiloja :)

        En ole kyllä itse puvunkaan kanssa kaivannut penkinlämmitystä kovillakaan pakkasilla, mutta autoni onkin aina lämmin kun sillä lähden ajoon.


      • sulla nahkaverhoilu
        ex-Mosse kirjoitti:

        Eikös laatuautossa aina ole webasto esilämmittämässä sisätiloja :)

        En ole kyllä itse puvunkaan kanssa kaivannut penkinlämmitystä kovillakaan pakkasilla, mutta autoni onkin aina lämmin kun sillä lähden ajoon.

        Onko sulla nahkaverhoilu? Jos on, niin aivan varmasti se tuntuu ikävän kylmälle ilman penkilämmitystä. Ainakin minun perseessä tuntuu vaikka käytän sisätilan lämmitintä.


      • EskoNikki
        ex-Mosse kirjoitti:

        Eikös laatuautossa aina ole webasto esilämmittämässä sisätiloja :)

        En ole kyllä itse puvunkaan kanssa kaivannut penkinlämmitystä kovillakaan pakkasilla, mutta autoni onkin aina lämmin kun sillä lähden ajoon.

        Väärin, pitää olla kaikki varusteet vaikkei niitä käyttäisikään. Ei pelkkä Webasto riitä mihinkään, pitää olla kaikki varusteet jos puhutaan laatuautosta. Hanki auto sen romus tilalle.


      • karvaperse

        En koskaan ostaisi autoa, jossa ei ole lämmittetäviä etuistuimia.
        Toimivat huippuvehkeet tarvii lämmintä...
        Jotku nysät voi olla kylmässä tyytyväisiä!


      • ex-Mosse
        sulla nahkaverhoilu kirjoitti:

        Onko sulla nahkaverhoilu? Jos on, niin aivan varmasti se tuntuu ikävän kylmälle ilman penkilämmitystä. Ainakin minun perseessä tuntuu vaikka käytän sisätilan lämmitintä.

        En pidä nahkaverhoilusta kun se hiostaa kesällä ilman 'ilmastointia' (siis penkin 'ilmastointia') ja tosiaan on kylmä talvella.
        Nykyisiin autoihini ei saanut 'ilmastointia' tuolle kokonahkaiselle istuinsarjalle niin tyydyin plyyshiverhoiluun - mukavuussyistä siis.

        Toiseen nykyisistä autoistani asennutin jälkikäteen alcantarat (ei saanut tehtaalta) ja niihin olen ollut tyytyväinen - eivät ole kuumat kesällä eivätkä kylmät talvella.


      • Tyhmää pukeutumista
        MasterEq kirjoitti:

        Me kaikki ei kuljeta haalareissa, pitkissä kalsareissa ja Sulo Vilénin vihreässä pipossa. Eikä turkiskintaissa.

        Meillä toisilla on mittatilauspuku ja sen alla boxerit. Joskus voi penkki olla kylmä istua ja ratti kylmä pidellä. Siksi istuinlämmitys ja ratinlämmitys.


        Master Eq

        Niin, mutta kun me asutaan niin pohjosessa että täällä ei asu kuin kourallinen ihmisiä, pitäisi tajuta pukeutua kelien mukaan eikä sen mukaan millä saa naista.


    • Ainakin V70-Volvoon saa eikä ole edes kallis. Mulla oli 2000-mallisessa ja maksoi muistaakseni 790 markkaa tilatessa.

      C- ja E-sarjan Mersuihin tietenkin saa, mutta on selvästi kalliimpi. S-sarjalaiseen saa lämmityksen lisäksi sähkösäädöt, penkin tuuletuksen ja ortopedipenkin saa myös hierovana. Jos on hilloo.


      Master Eq

      • bemuliini 69

        Joutuuko joku rassukka lähtemään kylmällä autolla? Minä lähden aina lämpimästä tallista ja annan webaston pyöriä koko päivän:


      • ei heilauta

        Niin, köyhistähän tuo saattaa tuntua kovalta hommalta mutta jos on hilloo kuten meillä on niin eihän tuo meitä heilauta. Miksi edes mainitsit ääneen?


      • MasterEq
        ei heilauta kirjoitti:

        Niin, köyhistähän tuo saattaa tuntua kovalta hommalta mutta jos on hilloo kuten meillä on niin eihän tuo meitä heilauta. Miksi edes mainitsit ääneen?

        Kipin kapin ottamaan lääkärisedän määräämän namit. Auttaa tuohon "äänien kuulemisvaivaan".

        > on hilloo kuten meillä on niin eihän tuo meitä
        > heilauta. Miksi edes mainitsit ääneen?

        Samalla karisevat muutkin harhat ja harhakuvat. Huomaat, ettet olekaan Napoleon. Etkä prinsessa Diana. Eikä sitä hilloo sitten ollutkaan. Paitsi aamuisin pyjamanhousuissa takana.


        Master Eq


    • Jamppa1

      vuoden -80 Audista löytyi neljästä penkistä lämppäri. Mutta halvemmissa ei ollut edes etujakkaroilla siihen aikaan.

      • rrrealisti

        Paskaa on aina saanut halvalla.

        terveisin:
        Audi 100 S4 Turbo Quattro


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe