Voiko Saksassa varmasti

koejaa autoja, jotka ei rek...

Voiko Saksassa varmasti koejaa autoja, jotka ei rekisterissä. Saako koeajon helposti ts. onko sitä varten jokin autovakuutus kilpi käytännössä joka annetaan kilvettömille autoille, jotta asiakas voi itse ajaa yksin esim. moottoritiellä puolen tunnin pätkän
..vai onko asia erityisen vaikea neuvotella.

Hyvä tieto ainakinitselle sillä muutoin hankintaa ei kannata edes ajatella, (omassa tapauksessani.)

10

1856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turisti2006

Moi!

Saksassahan on kaikki liikkeissä myynnissä olevat auton ilman rekisteriä. Yleensä liikkeissä on ns. siirtokilvet joilla auton pystyy koeajamaan.
      En tiedä , miten liike suhtautuu tuohon puolen tunnin koeajoon moottoritiellä. Miten itse suhtautuisit jos vaatisi sinulta vastaavaa kun olet myymässä autoasi?
      Varmaankin ainakin lähtisit mukaan autoon?

• Hampurista

Saksalaisissa autoliikkeissä kaikki autot ovat ns. poissa rekisteristä.
      Kaikissa autoliikkeissä on koeajoon tarkoitettuja kilpiä, jotka laitetaan autoon paikoilleen koeajon ajaksi.
      Koeajon aikana auto on vakuutettu liikkeen toimesta.
      Kävin viidessä eri liikkeessä koeajamassa autoja, yhdessäkään ei kyselty, kuinka kauan koeajolla viivyn, viivyin varmaankin hyvinkin sen kyselemäsi puolituntuia kerrallaan ja joka kerta kävin moottoritiellä.

Kuitenkin ennen koeajoa on hyvä kertoa myyjälle, minkä aikaa koeajo kestää.

On äärimmäisen harvinaista, että joku ostaisi käytetyn auton ilman koeajoa, niin siellä saksassa, kuin täällä koto suomessakin.

• myyjä67

Tällaiselle joka koeajaa 10 autoa,puoli tuntia per auto.Ostoaikeet tuskin on edes kovin vakavat ja tällaisen tyypin kyllä tunnistaa..

• luona käynti

maksaa noin satkun.Saksalainen kaverini suositteli auton tarkistusta siellä.

• Kunhan varaudut, että käytettyjä romuja vahtaavaan metsäläiseen suhtaudutaan juuri asian vaatimalla vakavuudella.

Ymmärrät vertauksen, jos paikalliselle Rinta-Juipille tulisi koeajelemaan joku Igor Ukrainasta vanhaa 800 euron skodaa. Luottamus varmasti pelaa? Ja Igor on liikkeen tärkein asiakas, eikö vaan?

Eli, kun ymmärrät asemasi, niin voit säälistä saada jonkun lintan.

Master Eq

• Suomi juntin

Höpinää asiasta josta mitään ei tiedä ja kateellisena niille, joilla on käteistä rahaa hakea auto ulkomailta, siellä ku ei velax myydä.

• paikkansa
        Suomi juntin kirjoitti:

Höpinää asiasta josta mitään ei tiedä ja kateellisena niille, joilla on käteistä rahaa hakea auto ulkomailta, siellä ku ei velax myydä.

Se, että palvelu saattaa riippua ostettavan auton hinnasta. Ja siitä miltä nyt päälle näytät. siis saattaa.

edellinen kirjoittaja vois taas kommentteineen painua viuluun

itse ostin mersulta berliinistä kolmenkympin mersun. en ollut puvun kanssa liikkeellä ja minulle todettiin, että ei autoa koeajeta. kyllä tiedät millainen mersu on. tuot sitten takas jos on vikaa.

ostin silti, jokusia päiviä muita vertailtuani. eikä vikaa ollut, eurotakuu lisänä. enkä ole vienyt takas, vaikken kyllä ns. palveluakaan saanut kyseiseltä myyjältä. auton luovuttaja taas oli eri luokkaa (eri mies).

lopuksi: normaalisti kuitenkinsaa koeajaa

• Auton osto reissu
        paikkansa kirjoitti:

Se, että palvelu saattaa riippua ostettavan auton hinnasta. Ja siitä miltä nyt päälle näytät. siis saattaa.

edellinen kirjoittaja vois taas kommentteineen painua viuluun

itse ostin mersulta berliinistä kolmenkympin mersun. en ollut puvun kanssa liikkeellä ja minulle todettiin, että ei autoa koeajeta. kyllä tiedät millainen mersu on. tuot sitten takas jos on vikaa.

ostin silti, jokusia päiviä muita vertailtuani. eikä vikaa ollut, eurotakuu lisänä. enkä ole vienyt takas, vaikken kyllä ns. palveluakaan saanut kyseiseltä myyjältä. auton luovuttaja taas oli eri luokkaa (eri mies).

lopuksi: normaalisti kuitenkinsaa koeajaa

Ostaa auto koeajamatta sitä.

Niin, tietysti koska olit pakkotilanteessa, Berliinissä kun ei oo ku 1 mersun liike ja varmaan kysymyksessä oli samalla Berliinin ainoa myytävänä oleva mersu.

• käsillä
        Auton osto reissu kirjoitti:

Ostaa auto koeajamatta sitä.

Niin, tietysti koska olit pakkotilanteessa, Berliinissä kun ei oo ku 1 mersun liike ja varmaan kysymyksessä oli samalla Berliinin ainoa myytävänä oleva mersu.

Vetelisin ympäri korvia. Taas yksi asiaton kommentinkirjoittaja nilkki, kateellinen perussävy. Ja lukutaidoton.

A) enkö sanonut, että vertailin jokusia jokusen päivän ja mistä tiedät kuinka kauan olin jo vertaillut. satun asumaan saksassa ja tuon auton muuttoautona.

B) et ole varmaan koskaan edes käynyt saksassa tai ehkä kunhan vittuilet reppana. silloin tietäisit, että esim Hampurissa on viisi mersun liikettä ja Berliinissä varmaan vielä enemmän.

C) toisaalta koeajonpuutteen jopa ymmärtää. asiakas ei ulkoisesti näytä välttämättä niin rahoissaan olevalta 30000e kuten jo totesinkin. lisäksi oltiin liki Berliinin keskustaa, kello 4, perjantai-iltapäiväruuhka ja vapaalle moottoritielle matkaa ainakin puoli tuntia per suunta.

D) koska olen sattunut mersuja ajamaan, tiedän minkälainen se on ja koska autossa oli Mersun Europatakuu, huollot tehty, viksun kuntoinen jne, miksi en ostaisi. sitäpaitsi hyvät kaupat tehdään joskus mutulla ja pienellä riskillä..

E) auto ei ollut Berliinin ainoa, eikä saksankaan, niinkuin tiedät. Se vaan kun asettaa riman tarpeeksi korkealle, niin ei niitä joka oksalla ole Saksassakaan. tai kun haluaa tiettyä mallia, väriä, varusteita ja hintaluokkaa, niin eipä monia kymmeniä ollut tarjolla.

Kateelliset kuolaa, revi sinäkin siitä!

• koeajaa

Autoihin asennetaan koeajon ajaksi liikkeen siirtokilvet.Saksassa on muuten yleisenä tapana,että myyjä tulee mukaan koeajolle.
      Jos myyjä ei tule mukaan,niin silloin ehtona saattaa olla kielto lähteä "testaamaan" autoa Autobahnille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6124
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3053
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2213
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1827
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1798
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1783
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1542
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      50