akkulaturista kyselen, että kuinka ne piuhat laitetaan? punanen plussaan, sen tiedän. Mutta tuleeko musta siiheen miinukseen? kun olen mielestäni joskus kuullut, että musta tulisi laittaa johonkin muualle metalliin?!? naapurin ukko kuitenkin sanoi että musta miinus napaan?! kiitoksia, jos joku viitsii auttaa!! :)
Tääläkin nainen kaipailee pikasesti apua!!!
hjelp!
15957
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 15
Vanhimmat
Autossa akun miinus ja itse auton runko ovat samassa jännitepotentiaalissa, joten aikalailla sama kumpaan laitat.
Ehkä helpompaa laittaa suoraan siihen akunnapaan.
Mutta tuevallisempaa liittää johonkin muuhun metalliin joka on galvaamisessa yhteydessä akun miinus napaan. Tämä koskee luonnollisesti autoja joissa ei ole maadoitusta
avuliaille!!! :)
Suositus on, että ensin kytketään punainen johto plusnapoihin molemmista päistä. Sitten musta johto auttavaan akkuun miinus-napaan.
Koska akku kehittää vähäisiä määriä räjähdysherkkää vetykaasua, ei suositella autettavaan akkuun miinusnapaan kytkemistä.
Viimeistä johtoa kytkiessä napsahtelee kipinöitä ja vetykaasu saattaa rajaähtää tai sytyttää tulipalon.
En ole koskaan kuullut, että missään olisi näin käynyt. Varman päälle pelatessa kannattaa se miinusjohto laittaa mahdollisimman kauas polttoainelaitteista ja siitä akusta, jottei kipinöinti aiheita vaaraa.
En koskaan ole antanut apusähköä omalla autollani kenellekään. Enkä anna. En koskaan ole tarvinnut apusähköä keneltäkään. Kerran olen loppuunajetun akun tilalle hankkinut uuden.
terveisiä taas "naisautoilijalle",
Miss Eq
pellon aidasta, saatikka pellosta.
Haihtuessaan tankissa oleva polttoaine synnyttää vaarallisia kaasuja joten ennen minkään sähkölaitteen päällekytkemistä kannattaa pumpata tankki tyhjäksi.
Nämä on näitä tämän tason varotoimenpiteitä... ei muuta kuin plussa plussaan ja miinus miinukseen. Jos räjähtää silmille niin sitten on kyllä kerrassaan erittäin huono tuuri.
se oli todella täydellinen vastaus.
Yhtään kipunaa ei synny, kun laturin
johdot kiinnitetään akun napoihin ensin
ja sitten vasta tulppa pistorasiaan.
Sekoilijat ovat oikein joukolla koolla.
puhut. Noin niinkun suomeksi sanottuna ja huomion kiinnittämisesksi. Älä puhu jos et tiedä.
Eli akkulaturia tai apuvirtaa ei ikinä kytketä siten että kipinöitä syntyy akun lähistöllä. Eli miinus runkoon tai laturi ensin akkuun ja sitten töpseli verkkovirtaan.
ainapa olen kytkenyt plussat ja miinukset suoraan napoihin ja vielä ennen lopullista kiinnittämistä olen kokassut miinuskaapelilla akun miinusnapaa jotta sähisee vaan vähän - eli ei oo oikarissa
ja hengissä vielä ?
mutta voitetaan sitä lotossakin. Itte voit tehdä mitä lystäät mutta se miten asioita opetetaan muille on asia erikseen. Haluatko että sun neuvojen takia joku räjäyttää akkunsa?
jeps ihmiset - älkää toimiko kuten minä olen tehnyt, vaan uskokaa viisaampienne opetuksia
Muistattehan aina sammuttaa matkapuhelimen mennessänne tankkaamaan?
Siis, miten siinä akun ympärillä on vetykaasupilvi kun lyö kaapelit kiinni? Tyhjä akku jota ei ole ladattu. Räjähdysvaara nolla.
pois takapuolesta. Tuliko mieleen että ne piuhat myös otetaan irti jossain vaiheessa latauksen ja sen kaasun muodostumisen jälkeen? Niin, eipä tullut kun piti keskittyä henkilökohtaisuuksiin.
Kukaan, ei kukaan, ole maininnut koko keskustelun aikana sitä, miten ne kaapelit pitäisi IRROTTAA.
Jos oikein tarkasti luet kirjoitukseni, huomaat myös että siinä ei ole kirjoitettu kenestäkään mitään henkilökohtaista.