Tääläkin nainen kaipailee pikasesti apua!!!

hjelp!

akkulaturista kyselen, että kuinka ne piuhat laitetaan? punanen plussaan, sen tiedän. Mutta tuleeko musta siiheen miinukseen? kun olen mielestäni joskus kuullut, että musta tulisi laittaa johonkin muualle metalliin?!? naapurin ukko kuitenkin sanoi että musta miinus napaan?! kiitoksia, jos joku viitsii auttaa!! :)

15

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin menee

      Autossa akun miinus ja itse auton runko ovat samassa jännitepotentiaalissa, joten aikalailla sama kumpaan laitat.

      Ehkä helpompaa laittaa suoraan siihen akunnapaan.

      • menee

        Mutta tuevallisempaa liittää johonkin muuhun metalliin joka on galvaamisessa yhteydessä akun miinus napaan. Tämä koskee luonnollisesti autoja joissa ei ole maadoitusta


      • molemmille
        menee kirjoitti:

        Mutta tuevallisempaa liittää johonkin muuhun metalliin joka on galvaamisessa yhteydessä akun miinus napaan. Tämä koskee luonnollisesti autoja joissa ei ole maadoitusta

        avuliaille!!! :)


    • Suositus on, että ensin kytketään punainen johto plusnapoihin molemmista päistä. Sitten musta johto auttavaan akkuun miinus-napaan.

      Koska akku kehittää vähäisiä määriä räjähdysherkkää vetykaasua, ei suositella autettavaan akkuun miinusnapaan kytkemistä.

      Viimeistä johtoa kytkiessä napsahtelee kipinöitä ja vetykaasu saattaa rajaähtää tai sytyttää tulipalon.

      En ole koskaan kuullut, että missään olisi näin käynyt. Varman päälle pelatessa kannattaa se miinusjohto laittaa mahdollisimman kauas polttoainelaitteista ja siitä akusta, jottei kipinöinti aiheita vaaraa.

      En koskaan ole antanut apusähköä omalla autollani kenellekään. Enkä anna. En koskaan ole tarvinnut apusähköä keneltäkään. Kerran olen loppuunajetun akun tilalle hankkinut uuden.


      terveisiä taas "naisautoilijalle",
      Miss Eq

      • edes

        pellon aidasta, saatikka pellosta.


      • myös pudota päähän

        Haihtuessaan tankissa oleva polttoaine synnyttää vaarallisia kaasuja joten ennen minkään sähkölaitteen päällekytkemistä kannattaa pumpata tankki tyhjäksi.

        Nämä on näitä tämän tason varotoimenpiteitä... ei muuta kuin plussa plussaan ja miinus miinukseen. Jos räjähtää silmille niin sitten on kyllä kerrassaan erittäin huono tuuri.


      • wum
        edes kirjoitti:

        pellon aidasta, saatikka pellosta.

        se oli todella täydellinen vastaus.


      • päinkään
        wum kirjoitti:

        se oli todella täydellinen vastaus.

        Yhtään kipunaa ei synny, kun laturin
        johdot kiinnitetään akun napoihin ensin
        ja sitten vasta tulppa pistorasiaan.

        Sekoilijat ovat oikein joukolla koolla.


      • Jamppa1
        myös pudota päähän kirjoitti:

        Haihtuessaan tankissa oleva polttoaine synnyttää vaarallisia kaasuja joten ennen minkään sähkölaitteen päällekytkemistä kannattaa pumpata tankki tyhjäksi.

        Nämä on näitä tämän tason varotoimenpiteitä... ei muuta kuin plussa plussaan ja miinus miinukseen. Jos räjähtää silmille niin sitten on kyllä kerrassaan erittäin huono tuuri.

        puhut. Noin niinkun suomeksi sanottuna ja huomion kiinnittämisesksi. Älä puhu jos et tiedä.

        Eli akkulaturia tai apuvirtaa ei ikinä kytketä siten että kipinöitä syntyy akun lähistöllä. Eli miinus runkoon tai laturi ensin akkuun ja sitten töpseli verkkovirtaan.


      • ihmettelevä
        Jamppa1 kirjoitti:

        puhut. Noin niinkun suomeksi sanottuna ja huomion kiinnittämisesksi. Älä puhu jos et tiedä.

        Eli akkulaturia tai apuvirtaa ei ikinä kytketä siten että kipinöitä syntyy akun lähistöllä. Eli miinus runkoon tai laturi ensin akkuun ja sitten töpseli verkkovirtaan.

        ainapa olen kytkenyt plussat ja miinukset suoraan napoihin ja vielä ennen lopullista kiinnittämistä olen kokassut miinuskaapelilla akun miinusnapaa jotta sähisee vaan vähän - eli ei oo oikarissa

        ja hengissä vielä ?


      • Jamppa1
        ihmettelevä kirjoitti:

        ainapa olen kytkenyt plussat ja miinukset suoraan napoihin ja vielä ennen lopullista kiinnittämistä olen kokassut miinuskaapelilla akun miinusnapaa jotta sähisee vaan vähän - eli ei oo oikarissa

        ja hengissä vielä ?

        mutta voitetaan sitä lotossakin. Itte voit tehdä mitä lystäät mutta se miten asioita opetetaan muille on asia erikseen. Haluatko että sun neuvojen takia joku räjäyttää akkunsa?


      • ihmettelyn lopettanut
        Jamppa1 kirjoitti:

        mutta voitetaan sitä lotossakin. Itte voit tehdä mitä lystäät mutta se miten asioita opetetaan muille on asia erikseen. Haluatko että sun neuvojen takia joku räjäyttää akkunsa?

        jeps ihmiset - älkää toimiko kuten minä olen tehnyt, vaan uskokaa viisaampienne opetuksia


      • Mikä voisi räjähtää
        ihmettelyn lopettanut kirjoitti:

        jeps ihmiset - älkää toimiko kuten minä olen tehnyt, vaan uskokaa viisaampienne opetuksia

        Muistattehan aina sammuttaa matkapuhelimen mennessänne tankkaamaan?

        Siis, miten siinä akun ympärillä on vetykaasupilvi kun lyö kaapelit kiinni? Tyhjä akku jota ei ole ladattu. Räjähdysvaara nolla.


      • Jamppa1
        Mikä voisi räjähtää kirjoitti:

        Muistattehan aina sammuttaa matkapuhelimen mennessänne tankkaamaan?

        Siis, miten siinä akun ympärillä on vetykaasupilvi kun lyö kaapelit kiinni? Tyhjä akku jota ei ole ladattu. Räjähdysvaara nolla.

        pois takapuolesta. Tuliko mieleen että ne piuhat myös otetaan irti jossain vaiheessa latauksen ja sen kaasun muodostumisen jälkeen? Niin, eipä tullut kun piti keskittyä henkilökohtaisuuksiin.


      • ja sen tulkitseminen
        Jamppa1 kirjoitti:

        pois takapuolesta. Tuliko mieleen että ne piuhat myös otetaan irti jossain vaiheessa latauksen ja sen kaasun muodostumisen jälkeen? Niin, eipä tullut kun piti keskittyä henkilökohtaisuuksiin.

        Kukaan, ei kukaan, ole maininnut koko keskustelun aikana sitä, miten ne kaapelit pitäisi IRROTTAA.

        Jos oikein tarkasti luet kirjoitukseni, huomaat myös että siinä ei ole kirjoitettu kenestäkään mitään henkilökohtaista.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      313
      3638
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2095
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      92
      1319
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1197
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      914
    Aihe