Korkeat noki arvot.

nokivasara

Auttaako syötön pienentäminen? Joku neuvoi lisäämään 2 tahti öljyä polttoaineen sekaan pari %.
Tiivistää kuulemma suuttimen neulat, jää jälki tiputus pois, ja menee katsastuksesta läpi.

15

2529

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sua_kiinnostaa?

      Anteeksi vain mutta koko kysymys on mielestäni typerä. Luulisi että normaalia ihmistä kiinnostaa enemmän tässä tapauksessa nokiarvojen korkeiden arvojen syy.
      Kertokaa näissä ajatuskuvioissa on loogista! Säästö, hetken huuma, saa kusettaa jotakin, saa parempaa kuin esivalta suo, konkurssi uhkaa, vi..tut minä mistään, minä kyllä tiedän, isot pojat kertoi...

      • sua_kiinnostaa

        Siis kertokaa mikä tässä ns "huijauskuviossa" on loogista!!??


      • mittauksessa
        sua_kiinnostaa kirjoitti:

        Siis kertokaa mikä tässä ns "huijauskuviossa" on loogista!!??

        on viisasta

        Savutuslukema mitataan kaasun ryntäyksessä rajoittimelle jossa kierroksia pidetään min. sekunti ???

        Kerro perkele mitä itua tossa on , kukaan ei IKINÄ anna dieselkoneelle tuollaista tehokäskyä siviililiikenteessä

        Voisi soveltaa sanontaa "pata kattilaa soimaa"

        No aikanaan pohjanmaan dieselguruksi ristitty oli vähällä lähteä tappelemaan akea vastaan oikeuteen savutusmittauksesta , en ole pariin vuoteen ollut yhteydessä joten en tiedä mikä isännällä on nykyään "fiilis" valtiovaltaa kohtaan , fiksumpaa äijää saa muuten asiansuhteen etsiä


      • sua_kiinnostaa
        mittauksessa kirjoitti:

        on viisasta

        Savutuslukema mitataan kaasun ryntäyksessä rajoittimelle jossa kierroksia pidetään min. sekunti ???

        Kerro perkele mitä itua tossa on , kukaan ei IKINÄ anna dieselkoneelle tuollaista tehokäskyä siviililiikenteessä

        Voisi soveltaa sanontaa "pata kattilaa soimaa"

        No aikanaan pohjanmaan dieselguruksi ristitty oli vähällä lähteä tappelemaan akea vastaan oikeuteen savutusmittauksesta , en ole pariin vuoteen ollut yhteydessä joten en tiedä mikä isännällä on nykyään "fiilis" valtiovaltaa kohtaan , fiksumpaa äijää saa muuten asiansuhteen etsiä

        Kerro nyt mikä sua pelottaa tässä ryntäytyksessä? Itse kävi juuri ensimmäisessä nykyisen rakkineen ryntäytyksessä. Ei se ainakaan comman rail koneele kuullostanut pahalta. Olisko syytä ottaa jotakin "kättä pitempää" mukaan seuraavaan ryntäytykseen?
        PS 1.2 oli lukema.


      • että ....
        sua_kiinnostaa kirjoitti:

        Kerro nyt mikä sua pelottaa tässä ryntäytyksessä? Itse kävi juuri ensimmäisessä nykyisen rakkineen ryntäytyksessä. Ei se ainakaan comman rail koneele kuullostanut pahalta. Olisko syytä ottaa jotakin "kättä pitempää" mukaan seuraavaan ryntäytykseen?
        PS 1.2 oli lukema.

        kestääkö kone ? Kyllä kone kestää sen huoletta itselläkin , testaaja kehu että ei ikinä ole konetta tullut vastaan mikä stoppaa rajoittimelle noin nätisti 3 polkasun aikana , rajoitin 4800 rpm.

        3 polkasua vaati kun ero oli prosentuaalisesti liian suuri 2 polkasun jälkeen , eka oli 3.05

        tämä tapahtui kun vein ensimmäisen kerran dieselautoni pakokaasumittaukseen aikanaan , auto oli viileä koneeltaan ja vanha ilmansuodatin ja ilmamassan mittarikin veti viimesiään

        sen jälkeen olen mittaukseen vaihtanut ilmansuodattimen ja ajanut moottorin kuumaksi ihan kunnolla , ilmamassanmittarikin vaihdettiin jo aikaa sitten ja lukemat ovat kertapolkasulla olleet 0.65 paikkeilla

        autona TDI vollkari

        Mutta kyse on mittaustavasta ylensä joka on täysin susi ja mihinkään järkevästi perustelematon , ymmärrätkö ? Ajatko itse koskaan dieselilläsi yli 3000rpm:n kierrosluvuilla ? Hyvin harvoin ainakin


      • gaddy
        että .... kirjoitti:

        kestääkö kone ? Kyllä kone kestää sen huoletta itselläkin , testaaja kehu että ei ikinä ole konetta tullut vastaan mikä stoppaa rajoittimelle noin nätisti 3 polkasun aikana , rajoitin 4800 rpm.

        3 polkasua vaati kun ero oli prosentuaalisesti liian suuri 2 polkasun jälkeen , eka oli 3.05

        tämä tapahtui kun vein ensimmäisen kerran dieselautoni pakokaasumittaukseen aikanaan , auto oli viileä koneeltaan ja vanha ilmansuodatin ja ilmamassan mittarikin veti viimesiään

        sen jälkeen olen mittaukseen vaihtanut ilmansuodattimen ja ajanut moottorin kuumaksi ihan kunnolla , ilmamassanmittarikin vaihdettiin jo aikaa sitten ja lukemat ovat kertapolkasulla olleet 0.65 paikkeilla

        autona TDI vollkari

        Mutta kyse on mittaustavasta ylensä joka on täysin susi ja mihinkään järkevästi perustelematon , ymmärrätkö ? Ajatko itse koskaan dieselilläsi yli 3000rpm:n kierrosluvuilla ? Hyvin harvoin ainakin

        meilläkin gaddyä ku katsastukselle vein niin kerran ne polkasi ja hyvä tuli vaikka koneella oli ajettu 360 tuhatta kilsaa et lujia nämä vag konsernin koneet


    • "kaasuvivun"

      liikettä vähän pienemmäksi, että moottori ottaa
      vähemmän kierroksia. Minulla volkkari 2.4:n
      noki 2.8 4700 / min. Vähensin kierrokset
      4400 / min noki 0.7. Helpoin ja halvin konsti
      eikä moottori ainakaan hajoa "testissä".
      Auto kulkee silti vielä 130 km / h.
      Dieslinkin kulutus väheni 1L / 1oo km:lla.

      • ilmeisestikkin edellinen omistaja oli vähän vääntänyt ruuvia, ja savutusarvot oli parhaimmillaan 3,9 pahimmillaan yli 5. kun olin nähnyt muutaman kierrätyksen tulokset olin vasma ettei tule laskemaan tarpeeksi, joten pyysin 2min huoltotaukoa inssiltä. rinä aikana kerkes kaivaa ruuvarin ja jakarin, ja säätää syötön asianmukaselle tasolle. kulkupuolikaan ei pahemmin kärsinyt, mutta savutus reippaammissa kiihdytyksissä väheni selkeästi.


      • korjaus on
        jannetin82 kirjoitti:

        ilmeisestikkin edellinen omistaja oli vähän vääntänyt ruuvia, ja savutusarvot oli parhaimmillaan 3,9 pahimmillaan yli 5. kun olin nähnyt muutaman kierrätyksen tulokset olin vasma ettei tule laskemaan tarpeeksi, joten pyysin 2min huoltotaukoa inssiltä. rinä aikana kerkes kaivaa ruuvarin ja jakarin, ja säätää syötön asianmukaselle tasolle. kulkupuolikaan ei pahemmin kärsinyt, mutta savutus reippaammissa kiihdytyksissä väheni selkeästi.

        vaihtaa ne traktorin moottorilla toimivat rottelot bensa-autoihin.


    • Bensaman

      Eikös bensa auta ?
      Kuulemma laittavat tankkiin reilusti pensaa, ehkä 20€ ja menee läpi katsastuksesta. Onko tuossa perää ???

      • poikien

        juttuja jos todella tosissaan tälläsen keskustelunjatkeen avasit

        huollettu ja tehoräpläämätön diesel menee aina läpi HELPOSTI savutustestistä , ei se mikään painepaikka ole rekisteriotteen mukaiselle ja huolle´tulle autolle


      • pensa auta

        koska se pudottaa dieselin zetaani arvoa, ja pakoventtiilit palaa, koska syttyvyys huononee


      • setaanilukua
        pensa auta kirjoitti:

        koska se pudottaa dieselin zetaani arvoa, ja pakoventtiilit palaa, koska syttyvyys huononee

        arvatenkin.


    • Kartsa

      Eikös olisi mittauksessa paras tapa tehdä kuormitettuna (dynamometrissa)niin silloin erottuvat paremmin hyvä- ja huonokuntoiset moottorit elikkä todellinen savutus eikä putkistoon jäänyt noki joka voi erehdyttävästi antaa huonot arvot hyväkuntoiselle koneelle.
      Tällainen mittaustapa läpi koko Eu-alueella.

      • lompakko auki

        joo, mennään vaan edellä mainittuun testaustapaan niin saadaan taas mittushinnat kohalleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      58
      6081
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      61
      5522
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

      Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      115
      4147
    4. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      54
      3832
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3765
    6. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3189
    7. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      60
      2931
    8. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59
      2826
    9. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      68
      2548
    10. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      47
      1940
    Aihe