Korkeat noki arvot.

nokivasara

Auttaako syötön pienentäminen? Joku neuvoi lisäämään 2 tahti öljyä polttoaineen sekaan pari %.
Tiivistää kuulemma suuttimen neulat, jää jälki tiputus pois, ja menee katsastuksesta läpi.

15

2507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sua_kiinnostaa?

      Anteeksi vain mutta koko kysymys on mielestäni typerä. Luulisi että normaalia ihmistä kiinnostaa enemmän tässä tapauksessa nokiarvojen korkeiden arvojen syy.
      Kertokaa näissä ajatuskuvioissa on loogista! Säästö, hetken huuma, saa kusettaa jotakin, saa parempaa kuin esivalta suo, konkurssi uhkaa, vi..tut minä mistään, minä kyllä tiedän, isot pojat kertoi...

      • sua_kiinnostaa

        Siis kertokaa mikä tässä ns "huijauskuviossa" on loogista!!??


      • mittauksessa
        sua_kiinnostaa kirjoitti:

        Siis kertokaa mikä tässä ns "huijauskuviossa" on loogista!!??

        on viisasta

        Savutuslukema mitataan kaasun ryntäyksessä rajoittimelle jossa kierroksia pidetään min. sekunti ???

        Kerro perkele mitä itua tossa on , kukaan ei IKINÄ anna dieselkoneelle tuollaista tehokäskyä siviililiikenteessä

        Voisi soveltaa sanontaa "pata kattilaa soimaa"

        No aikanaan pohjanmaan dieselguruksi ristitty oli vähällä lähteä tappelemaan akea vastaan oikeuteen savutusmittauksesta , en ole pariin vuoteen ollut yhteydessä joten en tiedä mikä isännällä on nykyään "fiilis" valtiovaltaa kohtaan , fiksumpaa äijää saa muuten asiansuhteen etsiä


      • sua_kiinnostaa
        mittauksessa kirjoitti:

        on viisasta

        Savutuslukema mitataan kaasun ryntäyksessä rajoittimelle jossa kierroksia pidetään min. sekunti ???

        Kerro perkele mitä itua tossa on , kukaan ei IKINÄ anna dieselkoneelle tuollaista tehokäskyä siviililiikenteessä

        Voisi soveltaa sanontaa "pata kattilaa soimaa"

        No aikanaan pohjanmaan dieselguruksi ristitty oli vähällä lähteä tappelemaan akea vastaan oikeuteen savutusmittauksesta , en ole pariin vuoteen ollut yhteydessä joten en tiedä mikä isännällä on nykyään "fiilis" valtiovaltaa kohtaan , fiksumpaa äijää saa muuten asiansuhteen etsiä

        Kerro nyt mikä sua pelottaa tässä ryntäytyksessä? Itse kävi juuri ensimmäisessä nykyisen rakkineen ryntäytyksessä. Ei se ainakaan comman rail koneele kuullostanut pahalta. Olisko syytä ottaa jotakin "kättä pitempää" mukaan seuraavaan ryntäytykseen?
        PS 1.2 oli lukema.


      • että ....
        sua_kiinnostaa kirjoitti:

        Kerro nyt mikä sua pelottaa tässä ryntäytyksessä? Itse kävi juuri ensimmäisessä nykyisen rakkineen ryntäytyksessä. Ei se ainakaan comman rail koneele kuullostanut pahalta. Olisko syytä ottaa jotakin "kättä pitempää" mukaan seuraavaan ryntäytykseen?
        PS 1.2 oli lukema.

        kestääkö kone ? Kyllä kone kestää sen huoletta itselläkin , testaaja kehu että ei ikinä ole konetta tullut vastaan mikä stoppaa rajoittimelle noin nätisti 3 polkasun aikana , rajoitin 4800 rpm.

        3 polkasua vaati kun ero oli prosentuaalisesti liian suuri 2 polkasun jälkeen , eka oli 3.05

        tämä tapahtui kun vein ensimmäisen kerran dieselautoni pakokaasumittaukseen aikanaan , auto oli viileä koneeltaan ja vanha ilmansuodatin ja ilmamassan mittarikin veti viimesiään

        sen jälkeen olen mittaukseen vaihtanut ilmansuodattimen ja ajanut moottorin kuumaksi ihan kunnolla , ilmamassanmittarikin vaihdettiin jo aikaa sitten ja lukemat ovat kertapolkasulla olleet 0.65 paikkeilla

        autona TDI vollkari

        Mutta kyse on mittaustavasta ylensä joka on täysin susi ja mihinkään järkevästi perustelematon , ymmärrätkö ? Ajatko itse koskaan dieselilläsi yli 3000rpm:n kierrosluvuilla ? Hyvin harvoin ainakin


      • gaddy
        että .... kirjoitti:

        kestääkö kone ? Kyllä kone kestää sen huoletta itselläkin , testaaja kehu että ei ikinä ole konetta tullut vastaan mikä stoppaa rajoittimelle noin nätisti 3 polkasun aikana , rajoitin 4800 rpm.

        3 polkasua vaati kun ero oli prosentuaalisesti liian suuri 2 polkasun jälkeen , eka oli 3.05

        tämä tapahtui kun vein ensimmäisen kerran dieselautoni pakokaasumittaukseen aikanaan , auto oli viileä koneeltaan ja vanha ilmansuodatin ja ilmamassan mittarikin veti viimesiään

        sen jälkeen olen mittaukseen vaihtanut ilmansuodattimen ja ajanut moottorin kuumaksi ihan kunnolla , ilmamassanmittarikin vaihdettiin jo aikaa sitten ja lukemat ovat kertapolkasulla olleet 0.65 paikkeilla

        autona TDI vollkari

        Mutta kyse on mittaustavasta ylensä joka on täysin susi ja mihinkään järkevästi perustelematon , ymmärrätkö ? Ajatko itse koskaan dieselilläsi yli 3000rpm:n kierrosluvuilla ? Hyvin harvoin ainakin

        meilläkin gaddyä ku katsastukselle vein niin kerran ne polkasi ja hyvä tuli vaikka koneella oli ajettu 360 tuhatta kilsaa et lujia nämä vag konsernin koneet


    • "kaasuvivun"

      liikettä vähän pienemmäksi, että moottori ottaa
      vähemmän kierroksia. Minulla volkkari 2.4:n
      noki 2.8 4700 / min. Vähensin kierrokset
      4400 / min noki 0.7. Helpoin ja halvin konsti
      eikä moottori ainakaan hajoa "testissä".
      Auto kulkee silti vielä 130 km / h.
      Dieslinkin kulutus väheni 1L / 1oo km:lla.

      • ilmeisestikkin edellinen omistaja oli vähän vääntänyt ruuvia, ja savutusarvot oli parhaimmillaan 3,9 pahimmillaan yli 5. kun olin nähnyt muutaman kierrätyksen tulokset olin vasma ettei tule laskemaan tarpeeksi, joten pyysin 2min huoltotaukoa inssiltä. rinä aikana kerkes kaivaa ruuvarin ja jakarin, ja säätää syötön asianmukaselle tasolle. kulkupuolikaan ei pahemmin kärsinyt, mutta savutus reippaammissa kiihdytyksissä väheni selkeästi.


      • korjaus on
        jannetin82 kirjoitti:

        ilmeisestikkin edellinen omistaja oli vähän vääntänyt ruuvia, ja savutusarvot oli parhaimmillaan 3,9 pahimmillaan yli 5. kun olin nähnyt muutaman kierrätyksen tulokset olin vasma ettei tule laskemaan tarpeeksi, joten pyysin 2min huoltotaukoa inssiltä. rinä aikana kerkes kaivaa ruuvarin ja jakarin, ja säätää syötön asianmukaselle tasolle. kulkupuolikaan ei pahemmin kärsinyt, mutta savutus reippaammissa kiihdytyksissä väheni selkeästi.

        vaihtaa ne traktorin moottorilla toimivat rottelot bensa-autoihin.


    • Bensaman

      Eikös bensa auta ?
      Kuulemma laittavat tankkiin reilusti pensaa, ehkä 20€ ja menee läpi katsastuksesta. Onko tuossa perää ???

      • poikien

        juttuja jos todella tosissaan tälläsen keskustelunjatkeen avasit

        huollettu ja tehoräpläämätön diesel menee aina läpi HELPOSTI savutustestistä , ei se mikään painepaikka ole rekisteriotteen mukaiselle ja huolle´tulle autolle


      • pensa auta

        koska se pudottaa dieselin zetaani arvoa, ja pakoventtiilit palaa, koska syttyvyys huononee


      • setaanilukua
        pensa auta kirjoitti:

        koska se pudottaa dieselin zetaani arvoa, ja pakoventtiilit palaa, koska syttyvyys huononee

        arvatenkin.


    • Kartsa

      Eikös olisi mittauksessa paras tapa tehdä kuormitettuna (dynamometrissa)niin silloin erottuvat paremmin hyvä- ja huonokuntoiset moottorit elikkä todellinen savutus eikä putkistoon jäänyt noki joka voi erehdyttävästi antaa huonot arvot hyväkuntoiselle koneelle.
      Tällainen mittaustapa läpi koko Eu-alueella.

      • lompakko auki

        joo, mennään vaan edellä mainittuun testaustapaan niin saadaan taas mittushinnat kohalleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1906
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1552
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      83
      857
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      741
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe