Korkeat noki arvot.

nokivasara

Auttaako syötön pienentäminen? Joku neuvoi lisäämään 2 tahti öljyä polttoaineen sekaan pari %.
Tiivistää kuulemma suuttimen neulat, jää jälki tiputus pois, ja menee katsastuksesta läpi.

15

2563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sua_kiinnostaa?

      Anteeksi vain mutta koko kysymys on mielestäni typerä. Luulisi että normaalia ihmistä kiinnostaa enemmän tässä tapauksessa nokiarvojen korkeiden arvojen syy.
      Kertokaa näissä ajatuskuvioissa on loogista! Säästö, hetken huuma, saa kusettaa jotakin, saa parempaa kuin esivalta suo, konkurssi uhkaa, vi..tut minä mistään, minä kyllä tiedän, isot pojat kertoi...

      • sua_kiinnostaa

        Siis kertokaa mikä tässä ns "huijauskuviossa" on loogista!!??


      • mittauksessa
        sua_kiinnostaa kirjoitti:

        Siis kertokaa mikä tässä ns "huijauskuviossa" on loogista!!??

        on viisasta

        Savutuslukema mitataan kaasun ryntäyksessä rajoittimelle jossa kierroksia pidetään min. sekunti ???

        Kerro perkele mitä itua tossa on , kukaan ei IKINÄ anna dieselkoneelle tuollaista tehokäskyä siviililiikenteessä

        Voisi soveltaa sanontaa "pata kattilaa soimaa"

        No aikanaan pohjanmaan dieselguruksi ristitty oli vähällä lähteä tappelemaan akea vastaan oikeuteen savutusmittauksesta , en ole pariin vuoteen ollut yhteydessä joten en tiedä mikä isännällä on nykyään "fiilis" valtiovaltaa kohtaan , fiksumpaa äijää saa muuten asiansuhteen etsiä


      • sua_kiinnostaa
        mittauksessa kirjoitti:

        on viisasta

        Savutuslukema mitataan kaasun ryntäyksessä rajoittimelle jossa kierroksia pidetään min. sekunti ???

        Kerro perkele mitä itua tossa on , kukaan ei IKINÄ anna dieselkoneelle tuollaista tehokäskyä siviililiikenteessä

        Voisi soveltaa sanontaa "pata kattilaa soimaa"

        No aikanaan pohjanmaan dieselguruksi ristitty oli vähällä lähteä tappelemaan akea vastaan oikeuteen savutusmittauksesta , en ole pariin vuoteen ollut yhteydessä joten en tiedä mikä isännällä on nykyään "fiilis" valtiovaltaa kohtaan , fiksumpaa äijää saa muuten asiansuhteen etsiä

        Kerro nyt mikä sua pelottaa tässä ryntäytyksessä? Itse kävi juuri ensimmäisessä nykyisen rakkineen ryntäytyksessä. Ei se ainakaan comman rail koneele kuullostanut pahalta. Olisko syytä ottaa jotakin "kättä pitempää" mukaan seuraavaan ryntäytykseen?
        PS 1.2 oli lukema.


      • että ....
        sua_kiinnostaa kirjoitti:

        Kerro nyt mikä sua pelottaa tässä ryntäytyksessä? Itse kävi juuri ensimmäisessä nykyisen rakkineen ryntäytyksessä. Ei se ainakaan comman rail koneele kuullostanut pahalta. Olisko syytä ottaa jotakin "kättä pitempää" mukaan seuraavaan ryntäytykseen?
        PS 1.2 oli lukema.

        kestääkö kone ? Kyllä kone kestää sen huoletta itselläkin , testaaja kehu että ei ikinä ole konetta tullut vastaan mikä stoppaa rajoittimelle noin nätisti 3 polkasun aikana , rajoitin 4800 rpm.

        3 polkasua vaati kun ero oli prosentuaalisesti liian suuri 2 polkasun jälkeen , eka oli 3.05

        tämä tapahtui kun vein ensimmäisen kerran dieselautoni pakokaasumittaukseen aikanaan , auto oli viileä koneeltaan ja vanha ilmansuodatin ja ilmamassan mittarikin veti viimesiään

        sen jälkeen olen mittaukseen vaihtanut ilmansuodattimen ja ajanut moottorin kuumaksi ihan kunnolla , ilmamassanmittarikin vaihdettiin jo aikaa sitten ja lukemat ovat kertapolkasulla olleet 0.65 paikkeilla

        autona TDI vollkari

        Mutta kyse on mittaustavasta ylensä joka on täysin susi ja mihinkään järkevästi perustelematon , ymmärrätkö ? Ajatko itse koskaan dieselilläsi yli 3000rpm:n kierrosluvuilla ? Hyvin harvoin ainakin


      • gaddy
        että .... kirjoitti:

        kestääkö kone ? Kyllä kone kestää sen huoletta itselläkin , testaaja kehu että ei ikinä ole konetta tullut vastaan mikä stoppaa rajoittimelle noin nätisti 3 polkasun aikana , rajoitin 4800 rpm.

        3 polkasua vaati kun ero oli prosentuaalisesti liian suuri 2 polkasun jälkeen , eka oli 3.05

        tämä tapahtui kun vein ensimmäisen kerran dieselautoni pakokaasumittaukseen aikanaan , auto oli viileä koneeltaan ja vanha ilmansuodatin ja ilmamassan mittarikin veti viimesiään

        sen jälkeen olen mittaukseen vaihtanut ilmansuodattimen ja ajanut moottorin kuumaksi ihan kunnolla , ilmamassanmittarikin vaihdettiin jo aikaa sitten ja lukemat ovat kertapolkasulla olleet 0.65 paikkeilla

        autona TDI vollkari

        Mutta kyse on mittaustavasta ylensä joka on täysin susi ja mihinkään järkevästi perustelematon , ymmärrätkö ? Ajatko itse koskaan dieselilläsi yli 3000rpm:n kierrosluvuilla ? Hyvin harvoin ainakin

        meilläkin gaddyä ku katsastukselle vein niin kerran ne polkasi ja hyvä tuli vaikka koneella oli ajettu 360 tuhatta kilsaa et lujia nämä vag konsernin koneet


    • "kaasuvivun"

      liikettä vähän pienemmäksi, että moottori ottaa
      vähemmän kierroksia. Minulla volkkari 2.4:n
      noki 2.8 4700 / min. Vähensin kierrokset
      4400 / min noki 0.7. Helpoin ja halvin konsti
      eikä moottori ainakaan hajoa "testissä".
      Auto kulkee silti vielä 130 km / h.
      Dieslinkin kulutus väheni 1L / 1oo km:lla.

      • ilmeisestikkin edellinen omistaja oli vähän vääntänyt ruuvia, ja savutusarvot oli parhaimmillaan 3,9 pahimmillaan yli 5. kun olin nähnyt muutaman kierrätyksen tulokset olin vasma ettei tule laskemaan tarpeeksi, joten pyysin 2min huoltotaukoa inssiltä. rinä aikana kerkes kaivaa ruuvarin ja jakarin, ja säätää syötön asianmukaselle tasolle. kulkupuolikaan ei pahemmin kärsinyt, mutta savutus reippaammissa kiihdytyksissä väheni selkeästi.


      • korjaus on
        jannetin82 kirjoitti:

        ilmeisestikkin edellinen omistaja oli vähän vääntänyt ruuvia, ja savutusarvot oli parhaimmillaan 3,9 pahimmillaan yli 5. kun olin nähnyt muutaman kierrätyksen tulokset olin vasma ettei tule laskemaan tarpeeksi, joten pyysin 2min huoltotaukoa inssiltä. rinä aikana kerkes kaivaa ruuvarin ja jakarin, ja säätää syötön asianmukaselle tasolle. kulkupuolikaan ei pahemmin kärsinyt, mutta savutus reippaammissa kiihdytyksissä väheni selkeästi.

        vaihtaa ne traktorin moottorilla toimivat rottelot bensa-autoihin.


    • Bensaman

      Eikös bensa auta ?
      Kuulemma laittavat tankkiin reilusti pensaa, ehkä 20€ ja menee läpi katsastuksesta. Onko tuossa perää ???

      • poikien

        juttuja jos todella tosissaan tälläsen keskustelunjatkeen avasit

        huollettu ja tehoräpläämätön diesel menee aina läpi HELPOSTI savutustestistä , ei se mikään painepaikka ole rekisteriotteen mukaiselle ja huolle´tulle autolle


      • pensa auta

        koska se pudottaa dieselin zetaani arvoa, ja pakoventtiilit palaa, koska syttyvyys huononee


      • setaanilukua
        pensa auta kirjoitti:

        koska se pudottaa dieselin zetaani arvoa, ja pakoventtiilit palaa, koska syttyvyys huononee

        arvatenkin.


    • Kartsa

      Eikös olisi mittauksessa paras tapa tehdä kuormitettuna (dynamometrissa)niin silloin erottuvat paremmin hyvä- ja huonokuntoiset moottorit elikkä todellinen savutus eikä putkistoon jäänyt noki joka voi erehdyttävästi antaa huonot arvot hyväkuntoiselle koneelle.
      Tällainen mittaustapa läpi koko Eu-alueella.

      • lompakko auki

        joo, mennään vaan edellä mainittuun testaustapaan niin saadaan taas mittushinnat kohalleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe