Auttaako syötön pienentäminen? Joku neuvoi lisäämään 2 tahti öljyä polttoaineen sekaan pari %.
Tiivistää kuulemma suuttimen neulat, jää jälki tiputus pois, ja menee katsastuksesta läpi.
Korkeat noki arvot.
15
2516
Vastaukset
- sua_kiinnostaa?
Anteeksi vain mutta koko kysymys on mielestäni typerä. Luulisi että normaalia ihmistä kiinnostaa enemmän tässä tapauksessa nokiarvojen korkeiden arvojen syy.
Kertokaa näissä ajatuskuvioissa on loogista! Säästö, hetken huuma, saa kusettaa jotakin, saa parempaa kuin esivalta suo, konkurssi uhkaa, vi..tut minä mistään, minä kyllä tiedän, isot pojat kertoi...- sua_kiinnostaa
Siis kertokaa mikä tässä ns "huijauskuviossa" on loogista!!??
- mittauksessa
sua_kiinnostaa kirjoitti:
Siis kertokaa mikä tässä ns "huijauskuviossa" on loogista!!??
on viisasta
Savutuslukema mitataan kaasun ryntäyksessä rajoittimelle jossa kierroksia pidetään min. sekunti ???
Kerro perkele mitä itua tossa on , kukaan ei IKINÄ anna dieselkoneelle tuollaista tehokäskyä siviililiikenteessä
Voisi soveltaa sanontaa "pata kattilaa soimaa"
No aikanaan pohjanmaan dieselguruksi ristitty oli vähällä lähteä tappelemaan akea vastaan oikeuteen savutusmittauksesta , en ole pariin vuoteen ollut yhteydessä joten en tiedä mikä isännällä on nykyään "fiilis" valtiovaltaa kohtaan , fiksumpaa äijää saa muuten asiansuhteen etsiä - sua_kiinnostaa
mittauksessa kirjoitti:
on viisasta
Savutuslukema mitataan kaasun ryntäyksessä rajoittimelle jossa kierroksia pidetään min. sekunti ???
Kerro perkele mitä itua tossa on , kukaan ei IKINÄ anna dieselkoneelle tuollaista tehokäskyä siviililiikenteessä
Voisi soveltaa sanontaa "pata kattilaa soimaa"
No aikanaan pohjanmaan dieselguruksi ristitty oli vähällä lähteä tappelemaan akea vastaan oikeuteen savutusmittauksesta , en ole pariin vuoteen ollut yhteydessä joten en tiedä mikä isännällä on nykyään "fiilis" valtiovaltaa kohtaan , fiksumpaa äijää saa muuten asiansuhteen etsiäKerro nyt mikä sua pelottaa tässä ryntäytyksessä? Itse kävi juuri ensimmäisessä nykyisen rakkineen ryntäytyksessä. Ei se ainakaan comman rail koneele kuullostanut pahalta. Olisko syytä ottaa jotakin "kättä pitempää" mukaan seuraavaan ryntäytykseen?
PS 1.2 oli lukema. - että ....
sua_kiinnostaa kirjoitti:
Kerro nyt mikä sua pelottaa tässä ryntäytyksessä? Itse kävi juuri ensimmäisessä nykyisen rakkineen ryntäytyksessä. Ei se ainakaan comman rail koneele kuullostanut pahalta. Olisko syytä ottaa jotakin "kättä pitempää" mukaan seuraavaan ryntäytykseen?
PS 1.2 oli lukema.kestääkö kone ? Kyllä kone kestää sen huoletta itselläkin , testaaja kehu että ei ikinä ole konetta tullut vastaan mikä stoppaa rajoittimelle noin nätisti 3 polkasun aikana , rajoitin 4800 rpm.
3 polkasua vaati kun ero oli prosentuaalisesti liian suuri 2 polkasun jälkeen , eka oli 3.05
tämä tapahtui kun vein ensimmäisen kerran dieselautoni pakokaasumittaukseen aikanaan , auto oli viileä koneeltaan ja vanha ilmansuodatin ja ilmamassan mittarikin veti viimesiään
sen jälkeen olen mittaukseen vaihtanut ilmansuodattimen ja ajanut moottorin kuumaksi ihan kunnolla , ilmamassanmittarikin vaihdettiin jo aikaa sitten ja lukemat ovat kertapolkasulla olleet 0.65 paikkeilla
autona TDI vollkari
Mutta kyse on mittaustavasta ylensä joka on täysin susi ja mihinkään järkevästi perustelematon , ymmärrätkö ? Ajatko itse koskaan dieselilläsi yli 3000rpm:n kierrosluvuilla ? Hyvin harvoin ainakin - gaddy
että .... kirjoitti:
kestääkö kone ? Kyllä kone kestää sen huoletta itselläkin , testaaja kehu että ei ikinä ole konetta tullut vastaan mikä stoppaa rajoittimelle noin nätisti 3 polkasun aikana , rajoitin 4800 rpm.
3 polkasua vaati kun ero oli prosentuaalisesti liian suuri 2 polkasun jälkeen , eka oli 3.05
tämä tapahtui kun vein ensimmäisen kerran dieselautoni pakokaasumittaukseen aikanaan , auto oli viileä koneeltaan ja vanha ilmansuodatin ja ilmamassan mittarikin veti viimesiään
sen jälkeen olen mittaukseen vaihtanut ilmansuodattimen ja ajanut moottorin kuumaksi ihan kunnolla , ilmamassanmittarikin vaihdettiin jo aikaa sitten ja lukemat ovat kertapolkasulla olleet 0.65 paikkeilla
autona TDI vollkari
Mutta kyse on mittaustavasta ylensä joka on täysin susi ja mihinkään järkevästi perustelematon , ymmärrätkö ? Ajatko itse koskaan dieselilläsi yli 3000rpm:n kierrosluvuilla ? Hyvin harvoin ainakinmeilläkin gaddyä ku katsastukselle vein niin kerran ne polkasi ja hyvä tuli vaikka koneella oli ajettu 360 tuhatta kilsaa et lujia nämä vag konsernin koneet
- "kaasuvivun"
liikettä vähän pienemmäksi, että moottori ottaa
vähemmän kierroksia. Minulla volkkari 2.4:n
noki 2.8 4700 / min. Vähensin kierrokset
4400 / min noki 0.7. Helpoin ja halvin konsti
eikä moottori ainakaan hajoa "testissä".
Auto kulkee silti vielä 130 km / h.
Dieslinkin kulutus väheni 1L / 1oo km:lla.ilmeisestikkin edellinen omistaja oli vähän vääntänyt ruuvia, ja savutusarvot oli parhaimmillaan 3,9 pahimmillaan yli 5. kun olin nähnyt muutaman kierrätyksen tulokset olin vasma ettei tule laskemaan tarpeeksi, joten pyysin 2min huoltotaukoa inssiltä. rinä aikana kerkes kaivaa ruuvarin ja jakarin, ja säätää syötön asianmukaselle tasolle. kulkupuolikaan ei pahemmin kärsinyt, mutta savutus reippaammissa kiihdytyksissä väheni selkeästi.
- korjaus on
jannetin82 kirjoitti:
ilmeisestikkin edellinen omistaja oli vähän vääntänyt ruuvia, ja savutusarvot oli parhaimmillaan 3,9 pahimmillaan yli 5. kun olin nähnyt muutaman kierrätyksen tulokset olin vasma ettei tule laskemaan tarpeeksi, joten pyysin 2min huoltotaukoa inssiltä. rinä aikana kerkes kaivaa ruuvarin ja jakarin, ja säätää syötön asianmukaselle tasolle. kulkupuolikaan ei pahemmin kärsinyt, mutta savutus reippaammissa kiihdytyksissä väheni selkeästi.
vaihtaa ne traktorin moottorilla toimivat rottelot bensa-autoihin.
- Bensaman
Eikös bensa auta ?
Kuulemma laittavat tankkiin reilusti pensaa, ehkä 20€ ja menee läpi katsastuksesta. Onko tuossa perää ???- poikien
juttuja jos todella tosissaan tälläsen keskustelunjatkeen avasit
huollettu ja tehoräpläämätön diesel menee aina läpi HELPOSTI savutustestistä , ei se mikään painepaikka ole rekisteriotteen mukaiselle ja huolle´tulle autolle - pensa auta
koska se pudottaa dieselin zetaani arvoa, ja pakoventtiilit palaa, koska syttyvyys huononee
- setaanilukua
pensa auta kirjoitti:
koska se pudottaa dieselin zetaani arvoa, ja pakoventtiilit palaa, koska syttyvyys huononee
arvatenkin.
- Kartsa
Eikös olisi mittauksessa paras tapa tehdä kuormitettuna (dynamometrissa)niin silloin erottuvat paremmin hyvä- ja huonokuntoiset moottorit elikkä todellinen savutus eikä putkistoon jäänyt noki joka voi erehdyttävästi antaa huonot arvot hyväkuntoiselle koneelle.
Tällainen mittaustapa läpi koko Eu-alueella.- lompakko auki
joo, mennään vaan edellä mainittuun testaustapaan niin saadaan taas mittushinnat kohalleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510632
- 817183
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445274- 624800
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella734504Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334043- 472938
- 362805
- 402360
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per362054