elämää suurempi leffa!

esther79

Siis katsokaa hyvät kansalaisetTornatoren Cinema Paradiso- elokuva, n. vuodelta 89.
Ette varmana kadu!!!!Sekä miehet, että naiset.
Hyviä viikonloppuja!

11

1085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Wolf

      Tuli Yleltä joskus pari vuotta sitten, enkä syystä tai toisesta pistänyt nauhoitusta pyörimään. Kaduttaa ja vituttaa vieläkin. DVD:täkään ei Suomesta saa, ja brittijulkaisu on liian hintava, joten täytyy nöyrästi odottaa tulevaa TV-esitystä - tai vielä epätoivoisemmin suomalaista DVD-julkaisua. Milläs formaatilla itse olet nähnyt?

      • esther79

        Näin sen lapsena joskus ja otettiin heti videolle. Tuli tietenkin lainattua se jollekkin joka ei koskaan palauttanut, mutta tilasin tässä pari kuukautta sen play.comista. Eihän se nyt niin sikakallis ollut. Tietty ei halpakaan, mutta tota leffaa en VOINUT olla ostamatta. Tilauksen saavuttua katsoin sen 10 vuoden tauon jälkeen, ja se kyllä puree minkä ikäiseen vaan. Munkin poikaystävä, joka ei koskaan itse, vollotti leffan lopussa niin , että mulle tuli melkein epämukava olo, hehe.


      • The Wolf

        Nyt kävi sellainen tuuri, että löysin tämän 2:n levyn brittijulkaisun 10€ hintaan. Nyt on hyvä fiilis.


      • Esther79
        The Wolf kirjoitti:

        Nyt kävi sellainen tuuri, että löysin tämän 2:n levyn brittijulkaisun 10€ hintaan. Nyt on hyvä fiilis.

        Hyvä sinä! Nauti nyt siis tuosta mestariteoksesta hyvän viinin kera vaikkapa:)
        Elokuvan musiikki on jotakin aivan uskomatonta - joka kerta ihoni menee kananlihalle... Ennio Morricone rules!


      • The Wolf
        Esther79 kirjoitti:

        Hyvä sinä! Nauti nyt siis tuosta mestariteoksesta hyvän viinin kera vaikkapa:)
        Elokuvan musiikki on jotakin aivan uskomatonta - joka kerta ihoni menee kananlihalle... Ennio Morricone rules!

        Mutta tuskinpa sitä viiniä tulee juotua, äitee ei tykkää kun alaikäinen juo kotona viiniä. ;)
        Ennio Morricone on tosiaan minullakin jumalallisessa asemassa, ne musiikit mitä hän on Leonen elokuviin luonut ovat jotain sanoinkuvaamattomia.


    • The Wolf

      Oli kyllä ihan käsittämättömän upea elokuva. Musiikki, tunnelma, näyttelijät, tarina, kuvaus, maisemat kaikki loisteliaita. Nousee ihan omalle top 30 -listalle asti, joka on todella paljon se. Director's Cut -versio pitäisi vielä tässä joskus katsoa, kun se siitä paketista löytyy.

      • Esther79

        Joo, siis Ennio Morricone on aivan uskomaton säveltäjä. Häneltä löytyy valtava määrä vanhempiankin elokuvia, kandee tsekata! Toi Leon on todennäköisesti maestron uusin elokuva(?).

        Olin aivan varma kirjoituksesi perusteella, että oley...hmm.vanhempi? Mutta itseasiassa mikäs sen hienompaa kuin että nuori kundi/tyttö on kiinnostunut todellisesta klassikosta!! Annoit mulle ainakin toivoa, ettei nuoret katso pelkkiä uusimpia uutuuksia.

        ps. Olethan nähnyt Cherbourgin sateenvarjot? Vielä yksi(tietenkin iästäsi riippuen) ikimuistoinen leffa on Bagdag Cafe? Tunnetko?


      • Esther79

        Niin unohdin sanoa, että kun katsoin sen director´s cut:in ekaa kertaa just viikko sitten, niin kyllä kaduttaa. Se jotenkin pilasi sen nuoruuden muiston, johon Toto jäi elokuvan lopussa. Noh, tämä olkin vain mun mielipide. Oma äitini sen katsottuaan ei suositellut mulle tuon katsomista, mutta tietenkin mun täytyi katsoa kun uteliaisuus vaan kasvoi, hehe.


      • The Wolf
        Esther79 kirjoitti:

        Joo, siis Ennio Morricone on aivan uskomaton säveltäjä. Häneltä löytyy valtava määrä vanhempiankin elokuvia, kandee tsekata! Toi Leon on todennäköisesti maestron uusin elokuva(?).

        Olin aivan varma kirjoituksesi perusteella, että oley...hmm.vanhempi? Mutta itseasiassa mikäs sen hienompaa kuin että nuori kundi/tyttö on kiinnostunut todellisesta klassikosta!! Annoit mulle ainakin toivoa, ettei nuoret katso pelkkiä uusimpia uutuuksia.

        ps. Olethan nähnyt Cherbourgin sateenvarjot? Vielä yksi(tietenkin iästäsi riippuen) ikimuistoinen leffa on Bagdag Cafe? Tunnetko?

        "Toi Leon on todennäköisesti maestron uusin elokuva(?)."

        Tarkoitin kyllä Sergio Leonen elokuvia (Dollaritrilogia, Huuliharppukostaja, Suuri gangsterisota). Morriconella ja Léon-elokuvalla ei ole keskenään mitään tekemistä. Morriconella on sävellyksiä yli 200:n leffaan, joten aikaa veisi kyllä kaikkien tarkistus.

        Ja kyllähän minä lähinnä katselen vanhempia elokuvia, toki uudempiakin tulee katseltuta, mutta pääsääntöisesti ennen syntymääni valmistuneita. Näin on ollut siitä asti kun 13-vuotiaana varsinaisen elokuvaharrastukseni aloitin.


      • Esther79
        The Wolf kirjoitti:

        "Toi Leon on todennäköisesti maestron uusin elokuva(?)."

        Tarkoitin kyllä Sergio Leonen elokuvia (Dollaritrilogia, Huuliharppukostaja, Suuri gangsterisota). Morriconella ja Léon-elokuvalla ei ole keskenään mitään tekemistä. Morriconella on sävellyksiä yli 200:n leffaan, joten aikaa veisi kyllä kaikkien tarkistus.

        Ja kyllähän minä lähinnä katselen vanhempia elokuvia, toki uudempiakin tulee katseltuta, mutta pääsääntöisesti ennen syntymääni valmistuneita. Näin on ollut siitä asti kun 13-vuotiaana varsinaisen elokuvaharrastukseni aloitin.

        No voihan kökkö. Mi´stäköhän sain päähäni että tarkoitit "Leon"-leffaa...? (Hieno leffa sekin!)
        Joo, kyllä nuo on kaikki videolla, nuo mainitsemasi. Onko sillä oikeesti 200 leffaa?!Huhhuh. Mulla on ennemminkin vain hänen kokoelma-levyjä - eri elokuvien teemoja.

        Sori nolo kämmäykseni:( Mutta vaikutatkin olevan paremmin perehtynyt eiheeseen, eli kiitos kun korjasit! Olis se ollutkin hiukan liian modernia Morriconelta tuo Leonen musiikki, vaikken sitä kunnolla muistakkaan.
        Hyvää sunnuntai-iltaa toivottaen.

        ps. jos haluat kuulla livenä Cinema Paradiso - musiikkisa...: 15.12. eräs aikuisoppilas soittaa tutkinnossaan sen teeman sovitettuna pianolle.


      • The Wolf
        Esther79 kirjoitti:

        No voihan kökkö. Mi´stäköhän sain päähäni että tarkoitit "Leon"-leffaa...? (Hieno leffa sekin!)
        Joo, kyllä nuo on kaikki videolla, nuo mainitsemasi. Onko sillä oikeesti 200 leffaa?!Huhhuh. Mulla on ennemminkin vain hänen kokoelma-levyjä - eri elokuvien teemoja.

        Sori nolo kämmäykseni:( Mutta vaikutatkin olevan paremmin perehtynyt eiheeseen, eli kiitos kun korjasit! Olis se ollutkin hiukan liian modernia Morriconelta tuo Leonen musiikki, vaikken sitä kunnolla muistakkaan.
        Hyvää sunnuntai-iltaa toivottaen.

        ps. jos haluat kuulla livenä Cinema Paradiso - musiikkisa...: 15.12. eräs aikuisoppilas soittaa tutkinnossaan sen teeman sovitettuna pianolle.

        Muistin väärin - Morricone on tähän mennessä tehnyt 553 leffaan musiikit. The Thingissä on muuten myös mahtavat musiikit (Morriconelta luonnollisesti).

        http://finnish.imdb.com/name/nm0001553/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe