Mistä löytyisi n.5v vanha suht pirteä diesel kärry, joka on joko takaveto tai neliveto?
Itselle ei nyt millään tule muita mieleen, kuin nämä
-Audi A? 2.5tdi
-Bmw 3/530d
Tehoa nyt saisi mielellään olla 170hv.
Uusissahan noita tehokkaita on tarjolla, mutta hintaa onkin sitten yli tuplasti.
Bemarissa vähän epäilyttää sähköviat, ja Audissa tulee kalliiksi nokka-akseli viat.
Volvolla taitaisi D5 olla ihan ok, mutta vetää väärästä päästä, ja nelivetoisena ei ole tarjolla vanhoja.
Tehokkaat diesel vaihtoehdot?
13
2531
Vastaukset
- ajotopina
177hp ihmediesel...
- ainaskin
helppo jättää valitsematta jo pelkästään jäätymisvikojen takia. Vai onko viat jo korjattu?
- rrrealisti
Ei sitä Tojon "ihme"dieseliä edes saanut 5 vuotta sitten.
Kaikki tämän ns. ihmedieselin mitatut suoritusarvot ovat surkeita verrattuna moniin muihin samantehoisiin.
Tojon hepat eivät ole tosiasiassa olemassa.
Tojo on ollut surkea perässähiihtäjä ja jo valmiiden ratkaisujen kopioija etenkin Dieselrintamalla.
Seatilta löytyy reippaita VW-Dieseleitä:
http://www.autozeitung.de/index.php?page=einzeltests&action=detail&id=918&tb=3¤t=3
1,9 litraa, 160 heppaa kahdella venalla/sylinteri.
Suomeen on tuotu ainakin 150 heppaista versiota.
Lastulla reilusti lisää tehoa ja vääntöä.
Mondeon TDCI liikkuu myös mukavasti ja se on tilava.
Muuten, tuo "ihmediesel" -käsitekin on kopioitu Volkkarilta. Vuonna 1976 Volkkari teki ensimmäisen nopeakäyntisen henkilöautodieselin joka mullisti koko alan. Se oli Golf Diesel.
Muut seurasivat perässä.
"Toinen merkittävä Golf oli vuoden 1976 lopussa esitelty diesel. Sen moottori oli ensimmäinen nykyaikainen, sivistynyt dieselmoottori. Teho oli 50 hevosvoimaa, mikä riitti antamaan isojakin dieseleitä paremman suorituskyvyn. Kilpailijat saivat omat dieselinsä valmiiksi vasta 1980-luvun alussa (mm. Fiat, Opel, Ford, Renault)."
http://www.ajovalo.net/Historia/vw_golf74.htm
- Jamppa1
unohtui listasta. Sitten VW:n TDI Syncrot ja 4motionit vähemmillä tehoilla toki.
- make
eikö mesellä ole tehokkaita Cdi dieseleitä??
Raapii ainaskin takaa
Muuten tehokkaista dieselistä..
Citroen Bx trd turbo kiihtyy 0-100kmh 10.2s
Aika yllättävää.. Ja passatti mainosti 90-luvun lopussa et nykydiesel huiput 200kmh ja kiihtyy 10s sataseen.
Bx oli hiukan vanhempi..
Mikäs on eka sarjavalmisteinen diesel joka kulki yli 200kmh??- rrrealisti
300 turbodiesel Mersu vuonna 1986 ?
- vuonna?
"Mikäs on eka sarjavalmisteinen diesel joka kulki yli 200kmh??"
Citroen Cx
Budjettiasi en tiedä, mutta Mersuja olisi monen kokoista tarjolla. Nämä mallit ovat olleet tuotannossa noin 5 vuotta sitten.
1. S-Mersu korimalli W220
- S 400 CDI V8 250 hv
- S 320 CDI R6 197 hv
(vuonna 2004 facelift ja moottoreiden piristys)
2. E-Mersu korimalli W210 (1995-2002)
- E 320 CDI R6 197 hv
- E 270 CDI R5 170 hv
3. E-Mersu korimalli W211 (alk. 2002)
- E 400 CDI V8 260 hv
- E 320 CDI R6 204 hv (myos 4Matic)
- E 280 CDI R6 190 hv (myös 4Matic)
- E 270 CDI R5 177 hv
(2005 syksystä alkaen piristetyt moottorit)
4. C-Mersu korimalli W203
- C 270 CDI R5 170 hv
- C 30 CDI AMG R5 231 hv
Lisäksi M- ja GL_sarjan maastureissa on rivi-6 ja V8 -CDI -dieseleitä.
Master Eq- ollut
R6-koneiden kanssa. M- ja GL-sarjan autoissa ei ole myöskään R6-koneita vaan V6-koneita.
ollut kirjoitti:
R6-koneiden kanssa. M- ja GL-sarjan autoissa ei ole myöskään R6-koneita vaan V6-koneita.
Alkaen mallivuodesta 2002 on E-sarjaan saanut E320CDI (R6) ja E280CDI (R6) 4Maticin. Ja kuten tunnettua, V6-dieselit tulivat vasta 3 vuotta myöhemmin.
Joten kipin kapin takaisin lukemaan sitä Tuulilasi-lehteä ja haaveilemaan.
Master Eq- 4matic
MasterEq kirjoitti:
Alkaen mallivuodesta 2002 on E-sarjaan saanut E320CDI (R6) ja E280CDI (R6) 4Maticin. Ja kuten tunnettua, V6-dieselit tulivat vasta 3 vuotta myöhemmin.
Joten kipin kapin takaisin lukemaan sitä Tuulilasi-lehteä ja haaveilemaan.
Master EqE-sarjan dieseleihin tuli neliveto viime vuonna näiden uusien V6 dieseleiden yhteyteen.En tiedä mistä olet saanut sen käsityksen, että aikaisemminkin sai neliveto dieselin.Ja tuo 280cdi tuli tarjolle vasta vuonna 2004.Eli nelivedon on saanut kyllä bensakoneisiin jo aiemmin, mutta dieseleihin vasta vuonna 2005.
- pösökuski
Opel Omega, takaveto, dieselkoneet tietääkseni BMW:n käsialaa. Ei taida olla laadultaankaan mikään täysrottelo.
- Juha123
Korjaisin tuon yhden jutun.
Bemarissa ongelmana on 150000 kohdalla hajoavat veispummpu ja turboahdin. Sähkövikoja ei kyllä ole yhtään tullut eteen.
Noista hajoamisista huolimatta erittäin mukava peli ajella.
530TdA 2001
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078833
- 936760
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656520Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345361Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo634557- 553521
- 503355
- 513112
- 562922
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512906