Täytyy kysyä, miten pahasti olen mokannut. Meillä oli kotona tosi vanha etelävaltioiden lipusta tehty koru. Annoin sen yksitoistavuotiaani takkiin. Muistelin, että isällään oli ollut se parikymmentä vuotta sitten kapinallisuuden merkkinä.
No nyt se kuulemma olikin "rasistinen" merkki. Katsoin netistä, että se tosiaan liitetään rasismiin ja orjuuden kannattamiseen. Sillä ei ole koskaan ollut minusta sellaista merkitystä meidän perheessä. Olen vilpittömän pahoillani tapahtuneesta.
Mistä minä voin tietää, mitkä symbolit kuuluvat millekin liikkeelle. Lapset pitävät nyt pääkalloista ja oudoista koruista muutenkin. Ottaa niin päähän, että joka korussa on joku viesti, jota en ymmärrä ja josta pitäisi ottaa selvää ja keskustella lapsen kanssa.
Harmittaa sekin, että nyt varmaan niin lapsi kuin perhekin on koulussa leimattu rasisteiksi. Poikani paras lapsuusystävä on puoliksi etiopialainen ja meillä on ollut tosi hyvät välit.
Ymmärretäänkö, että suurin osa meistä vanhemmista suomalaisista on kasvanut niin yhdenmukaisessa ympäristössä, ettei ole ollut tarvetta kasvattaa herkkyyttä näitä merkkejä kohtaan? Jos olisin hetkeäkään epäillyt, että merkki sisältää jotain törkeää, en tietenkään olisi sitä lapselle antanut.
keiden omaisuutta on etelävaltioiden lippu?
5
692
Vastaukset
- huuhaahuaa
Myös Suomen lippu on vaatteeseen kiinnitettynä julman rasistinen ja tulee lailla kieltää. Samoin rasimia suorastaan karjuvat leijonakorut ja -paidat. Menköön samaan syssyyn pilottitakit ja maihinnousukengät rasistisena vaatetuksena.
- bonaqua
no etelävaltioiden lippu nyt kai on ollut alun perin aina rasismin kannattajien lippu...etelävaltiothan tahtoivat pitää orjat jne jne.
Mutta eikös tuo lippu ole myös vahvasti rokkareiden käyttämä ja suurimmat rokkipapat on ja oli mustia. Ja yleensä ainakin suomessa rokkiveljet on aika raasistisia..kumma kyllä.
hassuinta noissa lipuissa on se että useilla aktivisteilla on saksanlippu takissaan..kaiketikkin ne ovat jotain armeijan jäännöstavaroita.
Mutta jos siinä on suomenlippu niin se on aina merkki rasismista.
Minulla on monta paitaa jossa on jenkkilippu mutta ei ne leimaa mihinkään suuntaan..jos niissä olisi suomenlippu ni jo olis eri meteli.
mutta ei muksullas ongelmia tule jos ei käyttäydy rasistisesti tai mene se takki päällä harlemiin. minulla on yksi paita jossa on hakaristejä..tarkoitus niillä on vain täysin eri mikä natseilla..eli symboolit on aika tulkinnan varaisia ja niitä on käytetty ajan mittaan usein väärin. - white-wolf86
"Lately you're yelling about our rebel flag
Wanting us to take it down
It represents our history and southern pride
And rebel blood on the ground
So go to hell nigger, I'm telling you loud and clear
It ain't coming down, the rebel flag is staying right here..." - Totuudenpuhuja
Ei ole sinun syytäsi.
Se mitä itse haluaa merkillä viestiä ei liity siihen miten ihmiset sen tulkitsevat.
Jos haluat viestiä kapinallisuutta mutta ihmiset ottavat sen rasismina, niin se on heidän ongelmansa.
Tosin itse käyttäisin sitä lippua korkeintaan perseeni pyyhkimiseen. Joskus kapinalliset pitää jyrätä maan rakoon. Konfederaatio oli yksi tälläinen kapinallisjoukko. Maa jonka talous perustui orjuudelle on kyllä aika kelvoton paikka. - Anonyymi
Mielensä pahoittajien määrä tuntuu yhteiskunnassa vaan lisääntyvän. Ihan kaikesta ja kaikkien muiden puolesta pahoittavat mielensä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?353862- 983444
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim1103397- 773158
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m843131Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862815- 352600
- 692493
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se462443- 902176