Yasmin ja tunnottomuus

enala

Onko kenellekään kokemusta että pillereiden syönnin myötä menee alapää ikään kuin "tunnottomaksi"?
Seksi ei tunnu samalta kuin ennen vaan alkava nautinto ikäänkuin lopahtaa :(
Ennen kyllä sain ja tuntui isosti, mutta ne pillerit saivat pään sekaisin..ja ikää on jo 30-v, että ei voi olla muusta kuin pillereistä kiinni, mutta mitä kokeilisi seuraavaksi? Kokemuksia kenelläkään?

3

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....vaiva täällä

      No minusta tuntuu vähä samalta, tosin eri pillerimerkillä. Tuntuu, että taukoviikolla löytyy sitä "intoa" ja "tuntoa"...siis ennen kuin aloittaa taas uuden laatan. Joo ja kiukkunen oon ku mitä kun napsin pillereitä, mutt tauko viikolla sekin laantuu. Kai se pitäs yrittää vaihtaa merkkiä, jos noi ongelmat vaikka häviäis.

    • puutetta

      Tuo johtuu luultavasti siitä, että pillerit syövät kehostasi testosteronin: testosteronilla on iso rooli naisen halukkuudessa ja genitaalialueen hermotuksen herkkyydessä. Vähemmän testosteronia, tunnottomammat hermot alapäässä. Pillerimerkin vaihto voi auttaa, mutta luultavasti kaikki e-pillerit vähentävät testosteronia merkittävästi - toiset enemmän kuin toiset. Jokin monista eri merkkien progestiineista voi toimia testosteronia lisäävästi, mutta testosteronin määrään veressä vaikuttavat muutkin tekijät kuin pelkkä progestiini. Siitä en tiedä, löytyykö mistään yhdistelmäpillereistä tuollaista progestiinia vai onko sitä vain jossain minipillereissä. Yasminin progestiini taas on varma antiandrogeeni: siksi sitä käytetään aknen hoitoon.

    • Anonyymi

      "Naisen sukuelimissä – emättimessä, häpyhuulissa ja klitoriksessa – on paljon androgeenireseptoreita. Kun veressä oleva androgeenimäärä vähenee, reseptorit eivät saa tarpeeksi ärsykkeitä ja naisen sukuelinten tuntoherkkyys vähenee. "

      Minulla oli testosteronitasoja laskeva pilleri (Diane Nova) aknen ja hiustenlähdön takia. Seksuaaliset mielikuvat katosivat kokonaan ja klitoris tuntui muuttuneen täysin turraksi. Ihmettelin tätä, kun mikään ennen hyvältä tuntunut ei tuntunutkaan miltäämän. Vasta pillerit mielialaongelmien takia lopetettuani yhdistin, että e-pillerit taisivat olla syypää totaaliseen haluttomuuteen ja tunnottomuuteen. Pillerillä oli toki hyviäkin puolia, iho ja hiukset olivat loistavassa kunnossa. Miinuksena tämä parisuhdetta kuormittanut haluttomuus, eihän se tavallaan minulta ollut pois, ettei mieli tehnyt.. mutta kun miehille ei tyrkytetä libidoa laskevia lääkkeitä niin epäsuhta on selvä. Myös mieliala oli jatkuvasti kuin PMS-oireissa. Kun lopetin pillerit, hiukset alkoivat lähteä ja naama räjähti ihottumalle ja näpyille. Nyt taistelenkin itseni kanssa, että kumman haluan: edes viikon pari hyvää mieltä kuukaudesta, seksuaalista halukkuutta vai kauniit hiukset ja ihon. Myös tämä vaikutus ulkonäköön nimittäin masentaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe