Subaru tai pösö...

Ostajako?

Suunnittelen ostavani auton n.25000€ hintaan ja olen päätynyt noihin kahteen vaihtoentoon lähinnä ulkonäkö yms. mieltymyksien mukaan.
Subaru Impreza 1.5R uusi, tai 1-2 vuotta vanha 407 pökötti.
Subarussa kiehtoo neliveto, mutta arveluttaa tehoton moottori. Pösössä kiehtoo ulkonäkö.
Kumpaakaan en vielä ole käynyt ajamassa, mutta tarkoitus olisi käydä lähiaikoina.
Onko palstalla mahdollisesti kyseisten autojen omistajia? Kokemuksia?
Valinta tapahtuu näiden merkkien välillä ja minulle on turha alkaa tässä tyrkyttämään mitään vanhoja preemium autoja, ei yksinkertaisesti ikivanhat kiinnosta.

13

1296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka

      pari vuotta vanha Subaru WRX?

      • Ostajako?

        ja kuten sanottu vaihtoehdot ovat rajattu tuohon.


    • mielipiteeni

      Aika vaikea paikka kun ajattelee itseään tuohon asemaan.
      Subaruko olisi ihan uusi? Silloin siinä olisi uuden takuu, eikä muutenkaan kukaan olisi sitä käyttänyt.
      Nelivetokin houkuttelisi, etenkin näin talvella.

      Pösö on tosiaan hyvän näköinen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettu.
      Omien kokemusten perusteella Peugeotit eivät vaikuta olevan mitään pyörillä liikkuvia vikakokoelmia.

      Ehkä kuitenkin uusi Subaru olisi houkuttelevampi.

      • tekstiini

        ...tai paremminkin korjaus.
        Tietenkin Subaru olisi uusi, eihän noita 1.5 litraisia voi paljon käytettyinä vielä olla.


    • ilman muuta

      Subaru vaan alle, verrokit ovat melko erilaiset mutta en kyllä keksi yhtään syytä ostaa pösöä.

    • antaa palaa

      Voi jeesus. Ulkonäkö se siis ratkaisee autosi.

      Itse lähtisin siitä että mikä on autotarpeeni, maantieajo/kaupunkiajo/ajomäärä/kuljetustarve/budjetti...

      No, jokainen tavallaan, onnea matkaan.

      • Ostajako?

        Missä lukee että ulkonäkö ratkaisee auton valinnan?
        Useiden vaihtoehtojen joukosta olen noihin kahteen päätynyt ja ne molemmat todennäköisesti palvelee täydellisesti minun auton tarvettani, mutta kummastakaan merkistä minulla ei ole aiempaa kokemusta ja siksi kyselen.


      • ihan heti alussa
        Ostajako? kirjoitti:

        Missä lukee että ulkonäkö ratkaisee auton valinnan?
        Useiden vaihtoehtojen joukosta olen noihin kahteen päätynyt ja ne molemmat todennäköisesti palvelee täydellisesti minun auton tarvettani, mutta kummastakaan merkistä minulla ei ole aiempaa kokemusta ja siksi kyselen.

        "Missä lukee että ulkonäkö ratkaisee auton valinnan?"

        ja ensimmäisessä viestissä lukee:

        "olen päätynyt noihin kahteen vaihtoentoon lähinnä ulkonäkö yms. mieltymyksien mukaan"

        "molemmat todennäköisesti palvelee täydellisesti minun auton tarvettani"

        Kun autot ovat aivan eri koko- ja teholuokkaa, ilmeisesti aika monenlainen auto palvelisi tarkoituksessasi.

        "kummastakaan merkistä minulla ei ole aiempaa kokemusta ja siksi kyselen."

        No minulla on kuudes pösö menossa. Ovat autoja joissa on aina joku pikkujuttu rempallaan. Ovat kuitenkin autoja jotka ei käytännössä ruostu edes huonolla pidolla ja ovat sen lisäksi (kunnossa ollessaan) loistavia ajaa.

        Subarusta ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta jos sama pätee kuin muihinkin japanilaisiin niin ovat herkkiä ruostumaan ja pitkää matkaa ei tee mielellään.

        Jos ajat pitkää matkaa, ota peugeot. Jos ajat paljon talvella huonoiss olosuhteissa, ota subaru. Jos meinaat pitää autoa max 3 vuotta, ota subaru.

        Käy ajamassa, huomaat varmasti eron noiden autojen välillä. Siis, käy myös moottoritiellä.


      • Ostajako?
        ihan heti alussa kirjoitti:

        "Missä lukee että ulkonäkö ratkaisee auton valinnan?"

        ja ensimmäisessä viestissä lukee:

        "olen päätynyt noihin kahteen vaihtoentoon lähinnä ulkonäkö yms. mieltymyksien mukaan"

        "molemmat todennäköisesti palvelee täydellisesti minun auton tarvettani"

        Kun autot ovat aivan eri koko- ja teholuokkaa, ilmeisesti aika monenlainen auto palvelisi tarkoituksessasi.

        "kummastakaan merkistä minulla ei ole aiempaa kokemusta ja siksi kyselen."

        No minulla on kuudes pösö menossa. Ovat autoja joissa on aina joku pikkujuttu rempallaan. Ovat kuitenkin autoja jotka ei käytännössä ruostu edes huonolla pidolla ja ovat sen lisäksi (kunnossa ollessaan) loistavia ajaa.

        Subarusta ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta jos sama pätee kuin muihinkin japanilaisiin niin ovat herkkiä ruostumaan ja pitkää matkaa ei tee mielellään.

        Jos ajat pitkää matkaa, ota peugeot. Jos ajat paljon talvella huonoiss olosuhteissa, ota subaru. Jos meinaat pitää autoa max 3 vuotta, ota subaru.

        Käy ajamassa, huomaat varmasti eron noiden autojen välillä. Siis, käy myös moottoritiellä.

        Pösön ulkonäkö kyllä kiehtoo...mutta uusi olisi aina uusi ja myös arvo taitaa Subarussa paremmin säilyä(?) Japseja ja sakuja on ollut useita, eikä minua tuo ruostuminen juuri huoleta.
        Pösössä arveluttaa juuri tuo arvonalennus, mutta Subaru taasen lienee armottoman laiska tuolla koneella. Käsittääkseni Subarun ajettavuus pitäisi olla kaikissa olosuhteissa huippua, vai olenko ymmärtänyt väärin?
        No se on mentävä vain autoja ajamaan ja katsottava syntyykö jommasta kummasta sellainen "tämän haluan" fiilis!

        Ps. nykyinen auto Ford 2005 ja pohjasta ruosteessa, enkä usko edes Subarun pystyvän vastaavaan.


      • r.u.o.s.t.u.u
        Ostajako? kirjoitti:

        Pösön ulkonäkö kyllä kiehtoo...mutta uusi olisi aina uusi ja myös arvo taitaa Subarussa paremmin säilyä(?) Japseja ja sakuja on ollut useita, eikä minua tuo ruostuminen juuri huoleta.
        Pösössä arveluttaa juuri tuo arvonalennus, mutta Subaru taasen lienee armottoman laiska tuolla koneella. Käsittääkseni Subarun ajettavuus pitäisi olla kaikissa olosuhteissa huippua, vai olenko ymmärtänyt väärin?
        No se on mentävä vain autoja ajamaan ja katsottava syntyykö jommasta kummasta sellainen "tämän haluan" fiilis!

        Ps. nykyinen auto Ford 2005 ja pohjasta ruosteessa, enkä usko edes Subarun pystyvän vastaavaan.

        "Ford 2005 ja pohjasta ruosteessa" rauta ruostuu jos ei suojata.


      • mutta kyllähän
        r.u.o.s.t.u.u kirjoitti:

        "Ford 2005 ja pohjasta ruosteessa" rauta ruostuu jos ei suojata.

        lähes kaikki vanhemmat Subarut ovat aikalailla "kukkivia". Tekniikka niissä sen sijaan on hyvää.


      • ihmeellistä?

        Ainakin minä päädyin Alfa Romeoon pitkälti ulkonäön takia. Kulutus ym. paska kun ei kaikkia kiinnosta.


    • 407 on kauhea ajettava, täysi halko. Pysy loitolla.

      Todella paljon takapakkia 406:sta, joka oli ajo-ominaisuuksiltaan ihan mukiinmenevä, jopa hyvä.


      Master Eq

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe