niska-hartiat

vihloo ja särkee

minulla on ollut niska ja hartiat monen vuoden ajan kipeänä.hierojalla olen käynytja lääkärissä.nyt kuitenkin parin kkden sisällä kipu on voimistunut,niskaa ja kaulaa vihloo(ihan kuin venyttäis niskaa koko ajan),hartiat tuntuu tosi raskailta ja käsiä ei jaksa pitää ylhäällä viittä sekuntia kauempaa.istuma-asennossa kipu tuntuu eniten.kävellessä ei juuri ollenkaan.hierojallekaan en uskalla enää mennä,nikamat meni pois paikoiltaan viimeksi ja jouduin niksauttajalle.onko teillä ollut vastaavanlaista kipua? olisin tosi iloinen vastauksista.niin ja vielä:olen käynyt asian takia lääkärissä jo kymmeniä kertoja,aina vaan sairaslomaa ja reseptejä(lääkkeet eivät auta)Mitä pitää tehdä että pääsisi jonkunlaisiin tutkimuksiin?

13

1481

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipuilija

otettu huomioon olkapään ongelmia? Itselläni niska-hartiaseutu meni pikkuhiljaa huonoon kuntoon ja loppujen lopuksi syy oli olkapäässä (todettiin magneettikuvissa). Millaista työtä teet? Kannattaa lääkärin kanssa keskustella, voisiko aloittaa röntgen tutkimuksilla ja siitä mahdollisesti jatkaa magneettikuviin.

• vihloo ja särkee

tilaan ajan taas lääkäriin ja kysyn magneettikuvista.eipä ole lääkäri ehdottanut tuollaista vaihtoehtoa,röntgenissä olen käynyt,mutta ei näkynyt mitään.kiitoksia vastauksesta! tuntuu vain oudolta että mistä se kipu johtuu kun en ole loukannut itseäni mitenkään? joskus on parempia päiviä et ei ole kipeenä ja sit taas niitä kauheita.

• vihloo ja särkee

niin ja tein tarjoilijan työtä 3vuotta,nyt en ole tehnyt vähään aikaan mitään

• kipuilija
        vihloo ja särkee kirjoitti:

tilaan ajan taas lääkäriin ja kysyn magneettikuvista.eipä ole lääkäri ehdottanut tuollaista vaihtoehtoa,röntgenissä olen käynyt,mutta ei näkynyt mitään.kiitoksia vastauksesta! tuntuu vain oudolta että mistä se kipu johtuu kun en ole loukannut itseäni mitenkään? joskus on parempia päiviä et ei ole kipeenä ja sit taas niitä kauheita.

tutkimukset kattaa verikokeista muihinkin kuin röntgenkuviin. Magneettitutkimus on sen takia tärkeä, että siinä näkyvät vauriot, joita rtg ei tunnista. Olkapääongelmia voi olla ihan synnynnäisiä, jotka pahenevat yläraajoja rasittavasta työstäkin. Halvin vaihtoehto kuviin pääsemiseksi on julkinen puoli, jolloin maksat vain poliklinikkamaksun. Kummallista on sekin, että nykyään vain määrätään uusia särkylääkkeitä ja saikkua - harvemmin tutkitaan todellinen syy. Itse olen jonottanut olkapään uudelleen kiinnitykseen pitkään, eikä leikkausta näy. Olenkin tueksi ottanut fysikaalisen hoidon fysioterapeutilla, ei hierojalla. Tällä ehkäisee ne "nikamalunksautukset".. Lisäksi syön magnesiumia, joka on oikeasti auttanut lihas- ja nivelkipuihin. Niitä saa luontaistuotekaupoista, kannattaa valita sellainen tuote, jossa ns. kuljettaja-aine esim. inkivääri (toista en muista). Kävely ja kotona tehtävä rauhallinen jumppa ja venytysliikkeet ovat vieneet kipua ainakin minulta pois. Seuraavalla kerralla vaadit lääkäriltä kattavammat tutkimukset, sano, että sairaslomat ja lääkkeet riittää, nyt toimitaan. Lisäksi särkylääkkeet aiheuttavat monta muuta ongelmaa pitkäaikaiskäytössä. Pidä puolesi!

• Minulla

on ollut suorastaan kestämätöntä, sietämätöntä yläleuan-, takarivon-, niskan-, ja hartianalueiden kipua.
      Kiristää kuin viulun kieli, ja polttaa kuin tulessa!

Mikä voisi aiheuttaa tällista helvetillistä kipua?

• hepiii

mene yksityiselle ja kuvauta niskasi...

• Kie80

Mulla mahdollisesti hermopinne oikeassa kädessä, oireet osittain samoja. Lääkäri en oo joten mitään varmaa tietoa ei oo, joten käy ihmeessä vielä kerran lekurissa ja otata selvää. Älä tyydy pelkkiin resepteihin! Mulla lisäksi kipu säteilee koko käsivarteen hartioista ja sormien päissä oleviin niveliin, eikä verikään ei pääse kiertään niihin kunnolla.

• vihloo ja särkee

..hierojalla tarkoitin fysioterapeuttia(lääkäri määräsi),n.10krt olen käynyt,viime kerralla jokin nikama meni pois paikoiltaan niskan alueelta,en taida uskaltaa enää mennä sinne.niksauttaja sai sen kuntoon silloin,mutta nyt taas kipu tuntuu,ihan kuin joku painaisi kasaan hartioita ja ja kaulaa ja niskaa,tuo vihlominen on kaikkein inhottavimpaa.just soitin lääkäriin ja joulukuun lopulla vasta sai ajan.varmaan tulee taas reseptejä reseptien perään.olen syönyt jo 6 eri tulehduskipulääkettä...pitääkö sitä itse suoraan kysyä magneettikuvausta ennenkuin lääkäri alkaa toimimaan?

• vihloo ja särkee

että minulla on "tension neck"

• Kun,

että minulla on "tension neck"

tuon totesi, niin totesiko yhtään syytä mistä se on voinut tulla, ja mitenkä sen sais pois ja niskan kivuttomaksi ja kuntoon?

• vihloo ja särkee
        Kun, kirjoitti:

tuon totesi, niin totesiko yhtään syytä mistä se on voinut tulla, ja mitenkä sen sais pois ja niskan kivuttomaksi ja kuntoon?

sanoin että teen istumatyötä,lääkäri totesi että siitä on voinut tulla,koska kipu alkoi heti kun aloitin istumatyön.laittoi vaan uuden reseptin kipulääkettä ja sairaslomaa viikon.siitä on nyt kohta 2 kktta kun kävin ja vieläkään ei ole kunnossa.alkaa tympimään tuo lääkärissäkäynti ku ei mitään tehdä.fysioteraupeutilla käynnistä ei ollut kuin haittaa loppujen lopuksi,meni nikamat pois paikoiltaan ja entistä pahempi kipu..

• kipuilija

sanoin että teen istumatyötä,lääkäri totesi että siitä on voinut tulla,koska kipu alkoi heti kun aloitin istumatyön.laittoi vaan uuden reseptin kipulääkettä ja sairaslomaa viikon.siitä on nyt kohta 2 kktta kun kävin ja vieläkään ei ole kunnossa.alkaa tympimään tuo lääkärissäkäynti ku ei mitään tehdä.fysioteraupeutilla käynnistä ei ollut kuin haittaa loppujen lopuksi,meni nikamat pois paikoiltaan ja entistä pahempi kipu..

tietoa netistä googlettamalla tension neck, varmasti löytyy syitä ja seurauksia, hoitoja. Ihmettelen tuota fysioterapiaa, itselläni ei niskoja painella tai muutenkaan runnota, vain "pyörittämällä" kevyesti venytetään lihaksia. Istumatyössä kannattaa tehdä taukojumppaa ja venytyksiä työn lomassa, nousta tuolista välillä ja käveleskellä. Pitkään samassa asennossa aiheuttaa varmasti oireilua.

• hoidettu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59