Busparin kanssa samaan aikaan ei suositella käytettäväksi greippimehua tai alkoholia. Mitä tapahtuu, jos noita kuitenkin käyttäisin samalla kun käytän Busparia?
Buspar, greippimehu ja alkoholi
9
3366
Vastaukset
- hassujäpä
Jos sulla on tarvittavat aineet, tee testi! Kerro meillekin, mitä tapahtui!
- kannattaa testata
kuitenkin tekee mieli
- Buspironin
tehoa, alko taas vaikuttaa keskushermostoon kuten myöskin B, joten ei suositeltavaa.
- Speedball
Olen pari kuukautta käyttänyt Busparia, en havainnut sen mitenkään muuttavan alkoholin vaikutusta.
Greippimehusta varoitetaan niin monen lääkkeen kohdalla, että epäilen sen olevan urbaani legenda. Tutkimusten mukaan greippi vaikuttaa joihinkin maksan entsyymeihin, niin että eräiden lääkkeiden pitoisuus veressä nousee hetkellisesti. Vaikutus on todella yksilöllinen, mutta harvinaista että yhteisvaikutus olisi merkittävä.
Täytyy kyllä tutkia ja kokeilla onko greippimehulla mitään vaikutusta tehoon. Sehän olisi toisaalta vaan hyvä jos saisi buustattua hieman enemmän tehoa irti lääkkeistä. - jaaaana
Speedball kirjoitti:
Olen pari kuukautta käyttänyt Busparia, en havainnut sen mitenkään muuttavan alkoholin vaikutusta.
Greippimehusta varoitetaan niin monen lääkkeen kohdalla, että epäilen sen olevan urbaani legenda. Tutkimusten mukaan greippi vaikuttaa joihinkin maksan entsyymeihin, niin että eräiden lääkkeiden pitoisuus veressä nousee hetkellisesti. Vaikutus on todella yksilöllinen, mutta harvinaista että yhteisvaikutus olisi merkittävä.
Täytyy kyllä tutkia ja kokeilla onko greippimehulla mitään vaikutusta tehoon. Sehän olisi toisaalta vaan hyvä jos saisi buustattua hieman enemmän tehoa irti lääkkeistä.Tohtori.fi kertoo:
Greippimehussa ja luonnollisesti greippihedelmässä oleva naringetiini-niminen luonnonaine vaikuttaa maksan entsyymitoimintaan laskien tai nostaen sekalaisesti erilaisten lääkkeiden pitoisuuksia. Koska näitä yhteisvaikutuksia on todettu lähes 20 modernin lääkkeen kohdalla on ehkä varminta olla käyttämättä greippimehua juomaksi lääkkeiden kanssa.
- muita huumeita, alkoholi on...
Noilla uusilla lääkkeillä ja alkoholihuumeella leikkiminen on usein aika tuhoisaa.
Alkoholi mikä tahansa huume/lääke on paha kombo. Moni pääsee hengestään.
Tai no amfetamiini tais olla, sellanen jolla ei ollut alkoholin kanssa yhteisvaikutusta. No amfetamiinin nyt tietää, ettei se kannata.
Mutta miedot ja psykedeelit on ok. Kuten LSD ja kannabis, salvia. eivät ole elimistölle myrkyllisiä.
Mutteivät sovi alkoholin kanssa. Kun vain muistaa aina, että alkoholi on se vaarallisin huume, jolla moni tappaa itsensä lopulta. Se on kai noista huumeista myrkyllisin elimistölle lopulta, joten sen sekoittamista mihinkään tulee välttää. Aineita kannattaa ottaa erikseen, eikä sekaisin.- mielikuvituksen tuotetta?
No eiks toi lsd jää ikäänkuin varastoon ihmiseen. Yks tuttu ( ja olen kuullut muiltakin)joka aikoinaan käytti lsd:tä kertoi että vaikka ollut käyttämättä vuosia, niin saattaa muutama kossupaukku laukaista taas tripin päälle.
- Speedball
mielikuvituksen tuotetta? kirjoitti:
No eiks toi lsd jää ikäänkuin varastoon ihmiseen. Yks tuttu ( ja olen kuullut muiltakin)joka aikoinaan käytti lsd:tä kertoi että vaikka ollut käyttämättä vuosia, niin saattaa muutama kossupaukku laukaista taas tripin päälle.
LSD hajoaa elimistössä niin nopeasti, että sen toteaminen esimerkiksi verikokeessa on hankalaa. Useimpien huumeiden tapaan se on vesiliukoinen, joten varastoitumista ei tapahdu. "Flash-bäkit" johtuvat psykologisesta ilmiöstä, LSD-kokemus on usein voimakas ja jättää siten voimakkaan muistijäljen. Kyse on samanlaisesta ilmiöstä kuin esimerkiksi traumaattisen kokemuksen jälkeen voi mielikuvia palautua mieleen yhtäkkisesti ja voimakkaina.
LSD on aika herkkä aine. Samanaikainen alkoholinkäyttö yleensä heikentää sen vaikutuksia, ellei LSD-annos ole huomattavan suuri. - LSD:n kanssa
Speedball kirjoitti:
LSD hajoaa elimistössä niin nopeasti, että sen toteaminen esimerkiksi verikokeessa on hankalaa. Useimpien huumeiden tapaan se on vesiliukoinen, joten varastoitumista ei tapahdu. "Flash-bäkit" johtuvat psykologisesta ilmiöstä, LSD-kokemus on usein voimakas ja jättää siten voimakkaan muistijäljen. Kyse on samanlaisesta ilmiöstä kuin esimerkiksi traumaattisen kokemuksen jälkeen voi mielikuvia palautua mieleen yhtäkkisesti ja voimakkaina.
LSD on aika herkkä aine. Samanaikainen alkoholinkäyttö yleensä heikentää sen vaikutuksia, ellei LSD-annos ole huomattavan suuri.Alkoholi on hermomyrkky joka tuhoaa aivokudosta. LSD ei tätä itse aineena tee, mutta "buustaa" alkoholin vaikutusta, joten alkoholin aiheuttama tuho voi olla pahakin jos hapoissa juo. Onkin ihan luokiteltavissa tappavaksi komboksi.
Mikäli kannabista polttelee LSD:n vaikutuksen alaisena se kolisee päähän tosi ripeään. Kannabiskaan ei ole myrkyllistä, joten sen ja LSD:n yhteiskäytöstä ei ole elimellistä riskiä. Tosin psyyke voi olla kovilla, koska ne mielikuvituksen luomat matkat voi olla todella rankkoja.
Alkoholi on pahin kombohuume, sitä ei pidä sotkea koskaan minkään muun päihteen kanssa. Se on tappavaa ainetta. Niin laillista kuin onkin. Moni on kuollut alkoholin ja lääkkeiden yhteiskäytössä syntyneeseen yliannostukseen.
Muutenkin kovien huumeiden kuten alkoholi kokaiini, heroiini ja amfetamiini käyttöä tulisi välttää, ne aiheuttavat helposti masennusta ja muita mielenterveysongelmia. Heroiini tuhoaa fyysisesti elimistöä nopeasti, amfetamiini aiheuttaa neurologisia elimellisiä muutoksia. Niiden korjaaminen on tosi vaikeaa. Ja aineiden käyttö jättää pysyvät jäljet elimistöön, kuten alkoholikin vanhentaa ihmistä, kuten voitte varmaankin itse havaita tarkkaillessanne paljon juovia ihmisiä.
Päihdyttävien lääkkeiden osalta Diatsepaami (diapam, valium) ja opioidit ovat Riippuvuuden aiheuttajina kovempia kuin alkoholi, Opioidit ovat opium johdannaisia, eli morfiinia tai kodeiinia. Sekakäytössä alkoholin kanssa arvaamattomia ja johtavat moniin myrkytyskuolemiin.
Jos kiinnostaa päihteily, niin kannattaa tutustua riskeihin, niin ei tule yllätyksiä. Psykedeelit ovat yleensä turvallisia, muttei kaikki nekään.
Päihdelinkissä lisää infoa:
http://www.paihdelinkki.fi/Pikatieto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255