Stilon lamput

ei oo totta...

Stilo 80 5d:ssä kärähti vas. ajovalo. Konepelti auki ja vaihtamaan. Vaan ei sittenkään. Kuka halvatun insinööri tästä vastaa, käsittämätöntä, sais jumankaut tulla itse vaihtamaan lampun. Ja vielä 2000 luvun tuotos?????????

8

1671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjkk

      että vaihtuis aika helposti,kun ottaa sen akkukotelon irti.

      • hlögjjhj

        Ahdasta on vaikka irroittaa akkukotelonkin.

        Ja jos vaihtaa/vaihdattaa, niin kannattaa sitten laittaa nk. "long life" polttimo, ei missään tapauksessa mitään noita " 50% kirkkaampi" päiväperhoja.

        26 euroa otti Delta viimeksi vaihdosta (oma polttimo), tiedä onko niillä hinnat laskeneet koska edellisellä kerralla (joskin toiselle puolelle) homa maksoi 40 euroa.

        Totta on että on se käsittämätöntä miten noita suunitellaan, ja ei ole Fiat ainoa syntinen tuon suhteen. Focuksessa pitää koko puskuri irroittaa ajovalopolttimon vaihtoa varten...

        Itse asiassa EU:ssa pitäisi ajaa läpi laki jossa autojen katsastusmääräyksissä uusille autoille määrättäisiin että turvallisuudelle oleelliset polttimot täytyisi olla käyttäjän itse vaihdettavissa tien päällä ja täydessä pimeydessä ja kaatosateessa. Jos polttimo ei vaihdettavissa -> ei tyyppikatsastettavissa EU:n liikenteeseen. Olen varma että autotehtaat oppisivat HYVIN nopeasti.

        Jo alkaisi löytymään ratkaisuja helppoon vaihdettavuuteen. Esimerkiksi pikakiinnitettävä umpio joka tulee etukautta ulos kun konepellin alta irroittaa yhden johtoliittimen ja yhden sokan. Sitten vois mennä autoon sisälle vaihtamaan polttimon sisävalojen avulla ja kuivassa.


    • Breakki

      Vaihtaminen on kieltämättä hieman hankalaa, mutta onnistuu kyllä. Itse olen vaihtanut ko. autoon polttimot useita kertoja molemmille puolille ja homma kestää alle 10 min per puoli, ekalla kerralla toki saattaa tuhraantua puolikin tuntia. Vasen poltin on helpointa vaihtaa kun ottaa akkukotelon kannen pois niin saa hieman työtilaa.

    • helkutavie!

      stilon ajovalolamppujen vaihto painajainen. Sisälokarin etupuolelta saat keinottelemalla suojalevyn pois ja näppituntumalla lampun vaihdettua. Oikealla puolelle kusipojan säiliö vielä kaverina, sen vielä kun vaihdat, niin moi då!!!

      • ei oo totta

        Kaiken vääntämisen jälkeen lamppu vaihdettu, mutta mutta... Pimeän tultua eiku ajamaan, miks se vaihdettu ajovalo näyttää noin ylös... tana.


    • viiatti

      Lamppujen vaihto onnistuu tosiaankin vain alakautta käsikopelolla auton ollessa pylväsnosturin päällä, oikeanpuoleista lokaria
      pitää vähän irrottaa, aivan uskomaton juttu,
      suunnittelijanero pitäisi hukuttaa johonkin
      sopivaan liemeen...muovisten taustalevyjen
      kynsiä pitää lisäksi mieluusti vähän puukolla pyöristää, jotta saa käsikopelolla ne menemään
      koloihinsa vähän helpommin...

      • suatanan stilo

        Miehen kanssa tehtiin tunti täitä lamppujen kanssa. Vaihdettiin saman tien molemmat. Vaikeeta oli mutta onnistui. Ajamaan kun lähdettiin niin eiköhän ne osoita maata kohti. Mitäs nyt? Auttaako jos ne taas avaa vai pitääks mennä Deltaan sanoo et suunnatkaa ne uudestaa. Ite ei pysty suuntaa ylemmäs enää.


      • DaShadow
        suatanan stilo kirjoitti:

        Miehen kanssa tehtiin tunti täitä lamppujen kanssa. Vaihdettiin saman tien molemmat. Vaikeeta oli mutta onnistui. Ajamaan kun lähdettiin niin eiköhän ne osoita maata kohti. Mitäs nyt? Auttaako jos ne taas avaa vai pitääks mennä Deltaan sanoo et suunnatkaa ne uudestaa. Ite ei pysty suuntaa ylemmäs enää.

        Polttimoiden vaihdon helpoin tapa on pyöränkotelosta sisälokari irrottamalla ja tosiaan kannattaa niitä muovisia umpion taustalevyjä muotoilla. Jos vaihdon jälkeen ajovalot näyttää ylös tai alas on polttimo väärin paikallaan ja ajovalokuvio persuksellaan (ei kelpaa leimalla). Polttimo on suhteellisen vaikee saada kohalleen ekalla kerralla, mutta varaa 2 tuntia aikaa elämästää, niin kyllä sen sinne suoraan saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe