Valjakkalan opiskelu

Jyväskylässä..

Keskisuomalaisessa juttu toissapäivänä, että tämä herrä on ollut vuosikymmenen alussa "2000?" opiskelemassa filosofiaa ja on loppututkintoa vaille valmis filosofianmaisteri. Opinnot hän on suorittanut kylmäkoskelta käsin!

Siis tuo on vangeille vain keino viettää lähes normaalia elämää! Sehän on joutunut matkustamaan pelkästään noin 4h/päivä ja siihen koulupäivän pituus (6-8h) päälle niin eipä siinä paljon muuta tarvi enää ajatella kuin nukkua yöt hyvin, että jaksaa taas aamulla nousta uuteen koulupäivään.

Tuommoisen rikoksen tehnyt henkilö joutaisi viettää sellissä sen aikansa ja opiskella korkeintaan etäopiskeluna netissä ja tentitkin pitäisi suoritta sellissä, koska eihän se ole mikään rangaistus vangille päästä opiskelemaan muurien ulkopuolelle

13

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi näky!!!!!!
      • vaille

        loppututkintoa, mutta ei lehden mukaan ole tänäsyksynä kirjautuntut kummallakaan nimellä Jyväskylän yliopistoon


    • reipa..s

      Rankaise vaan itse itseäsi...kun oot muurien ulkopuolella...naurettavaa paskanjauhamista!
      Suomi on oikeusvaltio jossa ihmisoikeudet on vangellakin!

      • tuommoiset

        oikeudet ehdottomasti pois!!!


      • shtc
        tuommoiset kirjoitti:

        oikeudet ehdottomasti pois!!!

        Ja sut niiden lemmikiks linnaan ;)
        Vituttaa varmaan huomata et Valjakkalallakin on enemmän oikeesti älliä kui sulla, ei vaan ole tollanen neiti perseennuolija kuin sinä.. :)


      • Siperia opetaa
        tuommoiset kirjoitti:

        oikeudet ehdottomasti pois!!!

        Voi kun nuo vankila palvelutkin voisi kilpailutaa,
        Suomen kannataisi tehdä yhteistyötä Venäjän kanssa ja otaa ostopalveluna vankeinhoito. Olisi
        vähempi rikoksen uusioita, eikä elinkautis vangit
        pääsisi karkailemaan työsiirtoloista.


    • shtc

      Se et sulla on ollu hyvä koulutus kotona ja annettu pennusta jo rahaa kouraan, ei tarkota sitä et kaikilla olis yhtä hyvät lähtökohdat.
      Olit ite elänyt Valjakkalan saappaissa nuoruutes, niin tuskin olisit tota mieltä.
      Jos joku on tyrinyt nuorena pahasti, ei se sitä tarkota et sen pitää menettää koko vitun elämä... Sut pitäs sinne linnaan laittaa oppiman vähän elämää!!!

      • olen tehnyt

        töitä jo 15-vuotiaasta, jos mainosten jakaminen semmoiseksi lasketaan ja varsinaiseen kokopäivätyöhön olen mennyt jo 17vuoden iässä! Kahtena iltana 4h/ilta ja mainoksesta sai silloin muistin mukaan 10penniä. Rahaa minulle ei ole tullut kouraan kotoa, kun oli muitakin sen tarvitsijoita!

        Koskaan en ole varastanut ja ensimmäisen moponkin ostin noilla mainosrahoilla, joka mahdollisti isommat urakat mainosten jakoon.

        Luulempa, että minun ei tarvi elämää opiskella sen kummemmin linnassa kuin muuallakaan


        Olet siis sitä mieltä, että vaikka joku tappaisi sinut niin ei hänen siitä tarvi kärsiä saatika rangaistusta saada?


      • ihmisoikeudet
        olen tehnyt kirjoitti:

        töitä jo 15-vuotiaasta, jos mainosten jakaminen semmoiseksi lasketaan ja varsinaiseen kokopäivätyöhön olen mennyt jo 17vuoden iässä! Kahtena iltana 4h/ilta ja mainoksesta sai silloin muistin mukaan 10penniä. Rahaa minulle ei ole tullut kouraan kotoa, kun oli muitakin sen tarvitsijoita!

        Koskaan en ole varastanut ja ensimmäisen moponkin ostin noilla mainosrahoilla, joka mahdollisti isommat urakat mainosten jakoon.

        Luulempa, että minun ei tarvi elämää opiskella sen kummemmin linnassa kuin muuallakaan


        Olet siis sitä mieltä, että vaikka joku tappaisi sinut niin ei hänen siitä tarvi kärsiä saatika rangaistusta saada?

        Mitä sitten vaikka Valjakkala olisikin opiskellut yliopistossa, ja olisi viittä vailla maisteri?Keneltä se on pois?
        Mielestäni on vain hyvä että hänen kaltaisilleenkin yksilöille suodaan mahdollisuus opiskella ja sivistää itseään. Eikö se nyt ole paljon parempi kuin maata sellissä tekemättä mitään? Tekeväthän vangit fyysistäkin työtä. Mikseivät yhtä hyvin voisi tehdä henkistäkin?

        Ja olen myös sitä mieltä että on otettava huomioon se, että tyyppi on kuitenkin jo lusinut 18 vuotta. Minä ainakin uskon että ihminen voi muuttua. Valjakkalan lapsuus oli vaikea. Se ei TIETENKÄÄN oikeuta hirmutekoihin, MUTTA jokainen, joka on elänyt turvattoman lapsuuden esim. alkoholisoituneessa kodissa, ymmärtää että joskus asiat vain ajautuvat tiettyyn suuntaan ja ihminen vain ajautuu tiettyihin tilanteisiin. Valjakkala on kuitenkin missannut elämänsä parhaimmat vuodet kiven sisässä. On se nyt kumma jos tyyppi ei edes olisi saanut opiskella siellä sinä aikana.


      • kun tapaus
        ihmisoikeudet kirjoitti:

        Mitä sitten vaikka Valjakkala olisikin opiskellut yliopistossa, ja olisi viittä vailla maisteri?Keneltä se on pois?
        Mielestäni on vain hyvä että hänen kaltaisilleenkin yksilöille suodaan mahdollisuus opiskella ja sivistää itseään. Eikö se nyt ole paljon parempi kuin maata sellissä tekemättä mitään? Tekeväthän vangit fyysistäkin työtä. Mikseivät yhtä hyvin voisi tehdä henkistäkin?

        Ja olen myös sitä mieltä että on otettava huomioon se, että tyyppi on kuitenkin jo lusinut 18 vuotta. Minä ainakin uskon että ihminen voi muuttua. Valjakkalan lapsuus oli vaikea. Se ei TIETENKÄÄN oikeuta hirmutekoihin, MUTTA jokainen, joka on elänyt turvattoman lapsuuden esim. alkoholisoituneessa kodissa, ymmärtää että joskus asiat vain ajautuvat tiettyyn suuntaan ja ihminen vain ajautuu tiettyihin tilanteisiin. Valjakkala on kuitenkin missannut elämänsä parhaimmat vuodet kiven sisässä. On se nyt kumma jos tyyppi ei edes olisi saanut opiskella siellä sinä aikana.

        vVljakkala on aloittanut yliopistoopiskelun, kun tuomiota on ollut takan vasta 12v ja jokunen pakokin!

        Etäopiskelu on monelle vapaallaolevallekin luonnollinen tapa opiskella, niin miksi vangin pitää päästä sieltä muurin sisältä suorittamaan opiskelua, joka tässä tapauksessa on käytännössä tarkoittanut vielä vankilasta poissaoloa noin 12h/jokainen arkipäivä.

        Luulempa, että olisi vähemmän noita ongelmia kuin tuommoista jarjestelyä ei olisi olemassa ja samat mahdollisuudet opiskeluun nykypäivänä on juuri netin välityksellä, joka lisäksi säästyisi veromarkkojakin., sillä eihän ne ilmaisia tyyppejä ole muutenkaan yhteiskunnalle


      • Sekatyömies

        Voi sinua olet varmaan viettänyt ankean lapsuuden. Ei tainnut olla takapihalla kuin hiekkalaatikko ja siinäkin kuution kivi. Olet sitä pullamosso porukaa ,varmaan teki mieli nuoruudessa yhtä sun toista. Etkä lähtenyt rahoittamaan mielitekojasi rehellisin konstein, vaan hait oikotietä oneen. Minä hankin kaikki mielitekoni, ansaitsemalla ja mahdottomat oli jätettävä haaveeksi. Kyllä nuorena remutiin ja ryypätiinkin, mutta ei rötöstelty.


      • ihmisoikeudet
        Sekatyömies kirjoitti:

        Voi sinua olet varmaan viettänyt ankean lapsuuden. Ei tainnut olla takapihalla kuin hiekkalaatikko ja siinäkin kuution kivi. Olet sitä pullamosso porukaa ,varmaan teki mieli nuoruudessa yhtä sun toista. Etkä lähtenyt rahoittamaan mielitekojasi rehellisin konstein, vaan hait oikotietä oneen. Minä hankin kaikki mielitekoni, ansaitsemalla ja mahdottomat oli jätettävä haaveeksi. Kyllä nuorena remutiin ja ryypätiinkin, mutta ei rötöstelty.

        ole ainakaan oppinut kirjoittamaan! Viittä vaille FM varmaan senkin taitaa sinua paremmin...


      • virheesi
        ihmisoikeudet kirjoitti:

        ole ainakaan oppinut kirjoittamaan! Viittä vaille FM varmaan senkin taitaa sinua paremmin...

        ja jos ei sulla muuta ollut niin oisit ollu kirjoittamatta!

        "ole ainakaan oppinut kirjoittamaan! Viittä vaille FM varmaan senkin taitaa sinua paremmin..." Heh ja tässähän ei ole virheitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe