Hyvän parisuhteen merkki?

Mies1977

Voisiko hyvän parisuhteen mittari olla siinä, että kumpikin osapuoli rakastaa toistaan täysillä ja viihtyy toisen kanssa..ilman seksiä? Näin ollen jos seksi ei toimi, niin parisuhde toimii silti? Vain onko nykyään menty jo siihen, että seksi lopulta määrää pysytäänkö yhdessä vai ei?

Mies1977

200

204770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen1964

...jos kumpikin on samalla tasolla seksin haluamisen suhteen, mutta jos toinen haluaa ja toinen ei, niin ei siitä kertakaikkiaan tule mitään.
      Itse olen omassa suhteessani se aktiivisempi osapuoli ja tulen ärtyisäksi kuin se TV-mainoksen nälkäinen mies, jos menee pitkä aika ilman.

• seksitön

Vaimo ei halua ja ei edes keskustele asiasta. Mulla taas haluttais mutta ei niin ei. Jos vaimon alotteista elettäis niin olisin ilman seksiä ollut jo vuosikaudet. Tulee hulluksi. En haluaisi lähteäkkään tästä suhteesta on kolme lasta ja muuten ok. Mutta menee joskus rikki ko ei saa kokea sitä tunnetta tulla halutuksi. ?????????

• eroottiNen
        seksitön kirjoitti:

Vaimo ei halua ja ei edes keskustele asiasta. Mulla taas haluttais mutta ei niin ei. Jos vaimon alotteista elettäis niin olisin ilman seksiä ollut jo vuosikaudet. Tulee hulluksi. En haluaisi lähteäkkään tästä suhteesta on kolme lasta ja muuten ok. Mutta menee joskus rikki ko ei saa kokea sitä tunnetta tulla halutuksi. ?????????

En ihmettele, vaikka täällä netissä ja chattipalstoilla miehet vonkaa naisten perään. Melkein aina sama virsi: oma akka ei anna - eikä sitä huvitä. Että menkäähän vaimot itseenne älkääkä syyttäkö miehiänne ja meitä vapaita naisia, jotka miehiänne lempii ja antaa sen nautinnon, mitä he tarvitsevat.

• Myykaappi
        eroottiNen kirjoitti:

En ihmettele, vaikka täällä netissä ja chattipalstoilla miehet vonkaa naisten perään. Melkein aina sama virsi: oma akka ei anna - eikä sitä huvitä. Että menkäähän vaimot itseenne älkääkä syyttäkö miehiänne ja meitä vapaita naisia, jotka miehiänne lempii ja antaa sen nautinnon, mitä he tarvitsevat.

Asiaa puhuit, vaikkei monet tuota taida sietää.

Oma kokemukseni: Meillä oli toki seksielämää, mutta vain lauantaisin pimeässä peiton alla ja silloinkin lähes aina niin, että piti tarjota pari paukkua, jotta vaimo vapautui edes jotenkin. Vastaavasti vaikka viikon lomamatkoilla oltiin vain kerran sängyssä. Yritin puhua, keskusteltiin, mutta aina jäin minä aloitteentekijäksi. Sitten mentiin yhä enemmän alamäkeen (minun mielestäni, vaimon mielestä kaikki ok). Tutustuin alamäen aikana toiseen naiseen ja olimme aluksi ihan harmittomia "juttelututtuja", mutta kun keskustelut olivat aina vaan mielenkiintoisempia, iskikin molempiin ihastuminen, rakkaudenkaipuu ja sitten meille tuli suhde.Sain kokea vihdoinkin rakkautta ja hienoa seksiä pitkän odotuksen jälkeen, mutta siis ulkopuoliselta naiselta.

Sun tekstisi ja omani pointtini on siinä, että vaikka avioliitto ulospäin voi näyttää ihan hyvältä, voi siellä sisällä muhia pahoja puutteita. Kukaan ei voi oikein tajuta, että mikä mulla mukamas voi olla avioliitossani pielessä. Talous kunnossa, lapset ok, vaimo kunnollinen, ystävällinen ja pirteä. Mitä minä muka mökötän? Kerropa siinä sitten, että vaimo "ei halua". Ei niin voi sanoa, siinähän leimaisi muijansakin.

Eihän tässä pelkästä seksistä ole kyse, oikeastaan ihan päinvastoin, sillä ei pelkkä suoritusseksi riitä miehellekään pitkän päälle. Sainhan minäkin kerran viikossa seksiä, mutta vain pelkän panon vonkauksen jälkeen. Minusta normaalia olisi se, että molemmat haluaisi ja että myös minä olisin ollut haluttu.

• Sara
        eroottiNen kirjoitti:

Erilaiset palstat ovat pullollaan miehiä tai myös naisia, jotka itkevät sitä, ettei puoliso anna tai pihtaa jne. Jotain siinä parisuhteessa on silloin, joka ei ole hyvää, kun pitää lähteä ulkopuolelta hakemaan tukea ja tai haukkumaan omaa kumppaniaan.

Ongelmia aina tulee parishteeseenkin ja etäännytään toisistaan, mutta jos koko ajan on sama tilanne, että seksuaaliset tarpeet eivät kohtaa eivätkä täyty parisuhteessa, niin suhde ei ole hyvä. Meitä on moneksi. Jotkut ovat jopa yliseksuaalisia ja jotkut eivät kaipaa seksiä lainkaan. Ollapa siinä sitten onnellisia yhdessä. Jos pitää tyydyttää halunsa parisuhteen ulkopuolella, ei ole kyse hyvästä parisuhteesta.

• Ei aina sitä miltä näyttää
        eroottiNen kirjoitti:

Miehet usein satuilee sellaisia ettei vaimo anna. Seksisuhde omaan vaimoon on melkein 100 % kunnossa, mutta halutaan "vierasta" lisäksi.

Älä siis välttämättä usko, jos joku sulle sellaista kertoo, että muija ei anna. Vierasta saa nykyään vain niin helpolla.

Toinen juttu on se, että jos muija ei anna, niin syy siihen voi olla esim. että mies ei osaa tehdä sitä esileikkiä. Ei huvita yhtäkkiä vaan olla alla paikat kuivina ja olla olevinaan, että aah kuinka ihanaa.

• Loippouj
        eroottiNen kirjoitti:

Onhan sitä sentään kaksi kättä niin mihin sitä kusista suolenpatkää sitten tarttee.
        Ei tule tauteja eikä morkkista eikä elatusmaksuja:)

• Apuva Mies
        seksitön kirjoitti:

Kyllä kuulostaa surullisen tutulta. Meidän seksielämä hiipui kohti loppua kun toinen poikamme syntyi 4 v sitten.Vaimoni ei halua keskustella asiasta. Itelläni tekis mieli kun on tähtimerkiltäänkin jo sellainen että pitäis mennä ja lujaa ja jokapaikassa missä vain olis mahdollista, mutta kun kumppani torjuu käytöksellään jo kaiken lähentely aikeetkin.Aidan toinen puoli olis varmaaan parempi mutta kun on kaksi mahtavaa poikaa ja asunto veden vieressä.Kullä tunne on mulla samanlainen kuin sinulla.

• Joonatan

Hyvin harva suhde toimii ilman sitä. Toki voi olla aikoja jolloin sen harrastaminen on varsin vähäistä. Samoin voi myös olla niin, että suhde kestää jos siitä joutuu luopumaan jonkin hyvän syyn takia. Mutta nämät ovat marginaalisia juttuja. Samoin harvoin on niin, että kumpainenkin ovat yhtä aktiivisia. Mutta jos rakastaa niin silloin voi myös hyväksyä tämän. Kohdallani vaimoni on huomattavasti aktiivisempi kuin minä. En toki siitä kärsi. Suhde sentään on kestänyt nelisenkymmentä vuotta. Merkillistä on että monen miehet ja naiset valittavat aivan samaa. ettei toinen ole kiinnostunut seksistä. Uskon niin että harvoin on kylmiä naisia samoin kuin miehiä. Useimmiten syy on siinä, ettei ole tähän asiaan yhteistä kieltä. Pitää oppia tuntemaan toinen ja tämän halut. Ehkä olen tässä asiassa liina naivi sillä en koskaan ole tavannut naista jolla nämät halut olisivat poissa, samoin on miesten kohdalta. Tietysti tulee aina jokus sellaisia tilanteita jolloin kaikki tuntuu vastenmieliseltä. Mutta yleensä näistä pääsee yli.

• suomalainen mies
        seksitön kirjoitti:

No jo oli aivan samallainen tarina jonka itse olisin kirjoittanut.Tunne on aika tuttu.Asioista voi puhua koska siitä tulee kauhea riita.

• Kani-
        Myykaappi kirjoitti:

Asiaa puhuit, vaikkei monet tuota taida sietää.

Oma kokemukseni: Meillä oli toki seksielämää, mutta vain lauantaisin pimeässä peiton alla ja silloinkin lähes aina niin, että piti tarjota pari paukkua, jotta vaimo vapautui edes jotenkin. Vastaavasti vaikka viikon lomamatkoilla oltiin vain kerran sängyssä. Yritin puhua, keskusteltiin, mutta aina jäin minä aloitteentekijäksi. Sitten mentiin yhä enemmän alamäkeen (minun mielestäni, vaimon mielestä kaikki ok). Tutustuin alamäen aikana toiseen naiseen ja olimme aluksi ihan harmittomia "juttelututtuja", mutta kun keskustelut olivat aina vaan mielenkiintoisempia, iskikin molempiin ihastuminen, rakkaudenkaipuu ja sitten meille tuli suhde.Sain kokea vihdoinkin rakkautta ja hienoa seksiä pitkän odotuksen jälkeen, mutta siis ulkopuoliselta naiselta.

Sun tekstisi ja omani pointtini on siinä, että vaikka avioliitto ulospäin voi näyttää ihan hyvältä, voi siellä sisällä muhia pahoja puutteita. Kukaan ei voi oikein tajuta, että mikä mulla mukamas voi olla avioliitossani pielessä. Talous kunnossa, lapset ok, vaimo kunnollinen, ystävällinen ja pirteä. Mitä minä muka mökötän? Kerropa siinä sitten, että vaimo "ei halua". Ei niin voi sanoa, siinähän leimaisi muijansakin.

Eihän tässä pelkästä seksistä ole kyse, oikeastaan ihan päinvastoin, sillä ei pelkkä suoritusseksi riitä miehellekään pitkän päälle. Sainhan minäkin kerran viikossa seksiä, mutta vain pelkän panon vonkauksen jälkeen. Minusta normaalia olisi se, että molemmat haluaisi ja että myös minä olisin ollut haluttu.

Tuntuu kuin kirjoittaisit ihan suoraan mun liitosta...kärpele. Sillä erotuksella vain että sähän oot saanut usein...kerran viikossa. Mulla vain puolivuotis panot, nekin jos jaksaa tosissaan vongata. No, elämä on ja sitä rataa.

• just joo
        eroottiNen kirjoitti:

Mahdatko sittenkin( kun ja jos joskus sulla on "oma " mies ) vieläkin tyydyttää muitten miehiä ??? Tuntuu aikas varmalta ettei sulla tuu ikinä olemaankaan aviomiestä !!Vierasta on helppo saada.

• Apuva Mies
        suomalainen mies kirjoitti:

No jo oli aivan samallainen tarina jonka itse olisin kirjoittanut.Tunne on aika tuttu.Asioista voi puhua koska siitä tulee kauhea riita.

Niinpä niin miten sitä jaksaa samaarataa päivästä toiseen, kun et voi toista muuttaa.Vaikka iste muuttaisit tapojas niin toinenkin muuttaa juuri samaan tahtiin ja oravanpyörä senkun pyörii edelleen.
        Kun on vielä pieniä suloisia vekaroita niin ei voi laitta kantapäitä vastakkain, kun tietää miten vekaroiden käy??!Vastuu mieheksi kasvamisesta jää unholaan.
        Onko sulla avaimia ulos?? Ei varmaankaan

• nainen1977

Meillä on kyllä seksiä, vaikka minä olenkin se aktiivisempi/aloitteellisempi osapuoli. Se ei kuitenkaan vielä ole se ongelma - vaan yllätys yllätys, se maaginen iso O. Saan ehkä 1/10 kerrasta orgasmin, jos silloinkaan. Aina orgasmin saaminen ei minulle kuitenkaan ole ollut näin hankalaa. Silti rakastan miestäni yli kaiken enkä ikinä luopuisi hänestä. Nautin todella paljon myös seksistä hänen kanssaan, vaikken sitä orgasmia saakaan. Hän on hellä ja ihana sängyssä. Olen joskus itsekin miettinyt tuleekohan seksi vielä joskus meille ylipääsemättömäksi ongelmaksi mutta tällä hetkellä minun on hyvin vaikea uskoa siihen. Olen kokenut elämässäni jo niin paljon vastoinkäymisiä, että kun minulla nyt vihdoin ja viimein on jotain näin hyvää, en kyllä ikimaailmassa luovu tästä ainakaan seksin takia!

• Sini62

Kyllä niin toivoisin minäkin, etä saisin edes 1/10 kerrasta orkun, mutta ei ja ehkäpä se oli yki syy miksi pitkäaikainen liitto hajosi. Oli toki paljon muutakin..itsetyydytyksellä tulee ajan kanssa..
        olen käynyt seksologillakin, mutta eipä tuo auttanut. Nautin kuitenkin rakastelusta selvänä..

• ressu47
        Sini62 kirjoitti:

Kyllä niin toivoisin minäkin, etä saisin edes 1/10 kerrasta orkun, mutta ei ja ehkäpä se oli yki syy miksi pitkäaikainen liitto hajosi. Oli toki paljon muutakin..itsetyydytyksellä tulee ajan kanssa..
        olen käynyt seksologillakin, mutta eipä tuo auttanut. Nautin kuitenkin rakastelusta selvänä..

Surullista kuulla tuollaista. Ja tuntuu vähä uskomattomalta.Ehkä sulla oli väärä mies ? Mulla on toisin päin. Naisystäväni sai orgasmin noin yhdeksän kertaa kymmenestä jos ei useamminkin.Mutta mä haluankin tyydyttää naisystäväni viimmeisen päälle. Ja mulla on kyllä tietoa miten se tehdään.Olen kyllä sinkku nykyään mutta orgasmin puuttumisilla ei ollu mitään tekemistä eron kanssa. Jos haluat keskustella asiasta niin viestit on tervetulleita. terkuin Reino !

• ..............................
        ressu47 kirjoitti:

Surullista kuulla tuollaista. Ja tuntuu vähä uskomattomalta.Ehkä sulla oli väärä mies ? Mulla on toisin päin. Naisystäväni sai orgasmin noin yhdeksän kertaa kymmenestä jos ei useamminkin.Mutta mä haluankin tyydyttää naisystäväni viimmeisen päälle. Ja mulla on kyllä tietoa miten se tehdään.Olen kyllä sinkku nykyään mutta orgasmin puuttumisilla ei ollu mitään tekemistä eron kanssa. Jos haluat keskustella asiasta niin viestit on tervetulleita. terkuin Reino !

haha mistä tiedät ett naises sai 9/10 orkun?? ehkä hän teeskenteli! jos kerran olet sinkku tuskin olet niin hyvä kuin kehut :)

• eipä luista!
        Sini62 kirjoitti:

No sepä se kun seksi ei luista! Mies olisi muuten ihana, mutta taipuu seksiin pimeässä peiton alla muutaman kerran vuodessa. En minä koe tätä seurusteluksi, vaan kyllä minä olen tässä sadussa vaan noita-akan roolissa. Kotoa opittu häveliäisyys yhdistetttynä omaan saamattomuuteen ovat tehneet sulhostani ikuisen poikamiehen. Valitettavasti tämä tarina on tosi ja kuuden vuoden "seurustelun" jälkeen rakas sulhoni saa joululahjaksi sinkun paperit!! Puutetta on, vaan onneksi ei nälkää!!!

• Kuten miehetkin
        ressu47 kirjoitti:

Naiset on erilisia, joku saa heti orgun, toinen ei saa millään. Itse miehenä olen asian huomannut, lisäksi jos on puutteessa niin saa helpommin.
        Varsinaiseen kysymykseen vastaus, itsekkään en ole pillun perään, vaan haluan naiselta läheisyyttä. Itseasiassa suhteemme oli katketa naisen liialliseen seksinhimoon, en tosin ollut tajunnut, kun silittelin naista selästä, ja pidin häntä samalla kainalossa. Silittelin tosi hellästi, se sai naisen niin kiimaiseksi..
        tarkoitus oli olla vaan hellä.

• Tietävä !
        .............................. kirjoitti:

haha mistä tiedät ett naises sai 9/10 orkun?? ehkä hän teeskenteli! jos kerran olet sinkku tuskin olet niin hyvä kuin kehut :)

Seksistä ja naisen tyydyttämisen tietämättömyydestä johtuu moni ero.Ota selevää .Sä et ilimeisestikkään tiedä.Minä tiedän koska nainen on saanut orgasmin!

• th140
        Sini62 kirjoitti:

Yleensä miestä ei edes tarvita naisen orgasmiin. Jos nainen ei saa orgasmia vika on muualla kuin miehessä. Englantilainen tutkimus.

• N vm-62
        Tietävä ! kirjoitti:

Seksistä ja naisen tyydyttämisen tietämättömyydestä johtuu moni ero.Ota selevää .Sä et ilimeisestikkään tiedä.Minä tiedän koska nainen on saanut orgasmin!

olis ihan kiva tietää... fysiologiset faktat on kyllä tiedossa mutta ...kerro.

• eipässi
        ressu47 kirjoitti:

Kaikkea sitä saa täältä lukea. Ai että oikein tiedät miten naiselle tehhään oikeen hyvee! Anna mun kaikki kestää? Kuitenkin oot päätynny sinkuks'! Taijat ola niitä äijii jotka yrittää kalastella täält' seksiseuroo. Tiedoks' vaan, multa et ainakaan saa!!!

• scorpioni m35
        eipässi kirjoitti:

Kaikkea sitä saa täältä lukea. Ai että oikein tiedät miten naiselle tehhään oikeen hyvee! Anna mun kaikki kestää? Kuitenkin oot päätynny sinkuks'! Taijat ola niitä äijii jotka yrittää kalastella täält' seksiseuroo. Tiedoks' vaan, multa et ainakaan saa!!!

ei o helppoo.....kyl kai se osa suhteen hyvin vointia et erotiikka toimii....mut vaik aina sinkkuna puhutaa et sitä muka vois vaik p.... aina ni kyl sit huomaa useamman vuoden jälkee vaki suhtees et ei se maailman tärkein asia olekkaa......tuskin muistan tuota aikaa..............

• Muutaman järisyttävän orgas...
        ressu47 kirjoitti:

Eiköhän jokainen nainen tyydytetä erilailla, jokaisella naisella omat hellät nautinnolliset paikat, se ei todellakaan mene minkään kaavan mukaan. Ei saamattomuus todellakaan johdu miehestä, ainakaan meidän perheessä, taitaa olla omat nuoruuden traumat esteenä, sekä huono itsetuntoni.
        Nyt olen alkanut saamaan useita orgasmeja suuseksin aikana, ja ekaa orgasmia en unohda ikinä. Se tuli ennen kuin oli edes vaatteet pois, se tuli suuseksillä, yhdynnässä ja sen jälkeenkin vielä. Se eka orgasmi tuntui kaikkialla ja kattoi koko 9 vuoden odotuksen, siitä olen saanut itselleni varmuutta, etten ainakaan täysin saamaton ole, mutta nykyisin osaan odottaa sitä liikaa, ja se sotkee taas asioita.
        Miehestäni se ei ole ollut kiinni, vaan minusta ja puhumattomuudestani, nuoruudesta jäi traumoja joista en avoimesti kertonut. Nyt on toisin...

• Ninnutsku
        th140 kirjoitti:

Yleensä miestä ei edes tarvita naisen orgasmiin. Jos nainen ei saa orgasmia vika on muualla kuin miehessä. Englantilainen tutkimus.

Näin se on todellakin! Nainen kuin nainen pystyy saamaan orgasmin, eri asia ionnistuuko se pariseksissä vai sooloseksissä. Ja jos ja kun ei kummassakaan niin kyse on korvien välissä, ei paljoon tekemistä miehen taitojen tai omaien halujen kanssa. Voi vain olla sellainen lukko päällä joka ei "anna" laueta. Tää on totuus ja tiedän vanhasta kokemuksesta.
        Ja aina vain jaksaa huvittaa kuinka tietävinään miehet ovat kun vakuuttavat että aina,joka kerta on nainen tullut hänen kanssaan. Ja höpö höpö... eivät todellakaan tunnista oikeaa ja feikki orgasmia...oikeesti!
        Mutta se mikä heillä menee ohi on se että nainen voi oikeasti nauttia ihan hirveesti seksistä vaikka se ihan huippu jäi saavuttamatta.

• Siku
        eipä luista! kirjoitti:

No sepä se kun seksi ei luista! Mies olisi muuten ihana, mutta taipuu seksiin pimeässä peiton alla muutaman kerran vuodessa. En minä koe tätä seurusteluksi, vaan kyllä minä olen tässä sadussa vaan noita-akan roolissa. Kotoa opittu häveliäisyys yhdistetttynä omaan saamattomuuteen ovat tehneet sulhostani ikuisen poikamiehen. Valitettavasti tämä tarina on tosi ja kuuden vuoden "seurustelun" jälkeen rakas sulhoni saa joululahjaksi sinkun paperit!! Puutetta on, vaan onneksi ei nälkää!!!

siinpä oli todella kuin omasta elämäntäni. Kohta neljä vuotta seurustelua. Nykyään kuin oltais oltu 20v. yhdessä. Ei voi olla lähes aina naisen haluttomuudesta kyse. Kyllä teitä miehiikin on. Sääli mies muuten luotettava ja naista kunnioittava. Nyrkit ei heilu naista kohti. Mut jospa se toisen kans hoituis molemmilla.Terv.Siku

• ressu47 kirjoitti:

oli kiva lukea miten oot pystynyt pitämään naisystäväsi tyydytettynä ja ilmeisesti tiedät mistä narusta vetää. Meillä jo pitkään avioliitossa olleena alkaa olla jo liikaa kaavoihin kangistumista. Kaipaan valtavasti hellyyttä ja läheisyyttä jota ei mieheni ennätä tai huomaa antaa ja se kaivertaa pahasti parisuhdettamme, ainakin minun puoleltani. Orgasmi on ollut aikaisemmin vaikeampaa saavuttaa lapsuuden kokemusten jälkeen, nyt kun haluaisin nauttia täysillä niin partnerilla on kiire ! Mikä avuksi.

• Härkä mies
        kalat2 kirjoitti:

oli kiva lukea miten oot pystynyt pitämään naisystäväsi tyydytettynä ja ilmeisesti tiedät mistä narusta vetää. Meillä jo pitkään avioliitossa olleena alkaa olla jo liikaa kaavoihin kangistumista. Kaipaan valtavasti hellyyttä ja läheisyyttä jota ei mieheni ennätä tai huomaa antaa ja se kaivertaa pahasti parisuhdettamme, ainakin minun puoleltani. Orgasmi on ollut aikaisemmin vaikeampaa saavuttaa lapsuuden kokemusten jälkeen, nyt kun haluaisin nauttia täysillä niin partnerilla on kiire ! Mikä avuksi.

Vaikea sanoa mikä menetelmä kuhunkin parisuhteeseen sopii.Mutta tälläinen kaavoihin kangistuminen on aika paha.Miksi aikuiset ihmiset ei voi puhua avoimesti ja rehellisesti asioista. Niin hellyyden kuin seksin osalta.Pelkääkö ihmiset että mitähän se ajattelee jos mä tekisin niin.Mä sanon pelko ja häveliäisyys pois parisuhteesta ja mielikuvitusta kehiin.Parisuhde on KAHDEN kauppa.Jos joku suuttuu toisen ajatuksista tai toiveista lähinnä seksissä,herää kysymys onko sellanen ihminen kypsä parisuhteeseen ollenkaan.Jos sängyssä ei mee hyvin niin ei mee kauaa hyvin muutenkaan.Ja sattaa tulla kuvioihin SE kolmas pyörä.Henkilökohtaisella tasolla voisin antaa hyviä vinkkejä parisuhteeseen jotka toimii! Mutta tässä en alakaa niitä kertomaan.Ne vois aiheuttaa liikaa suuttumusta valitettavasti :-(

• TIETOINEN 01
        Tietävä ! kirjoitti:

Kertokaa ihmeessä kumpanillenne, mikä tuntuu hyvältä. Minä kerron ja useimmiten saan tyydytyksen. tutustukaa omaan kroppaanne, anatomiaanne, kyllä ne paikat ja tavat löytyvät. Älkää olko umpinaisia... seksi on hauskaa leikkiä aikuisten kesken. Itse olen sinkku, mutta uskon tuon pelaavan myös parisuhteessa. Itseasiassa musta on aika miellyttävää (=kiihottavaa) tietää, mikä toistesta tuntuu hyvältä. Eikä tiedon tarvitse olla suoraa sanaakaan vaan aistit auki ja kuunnelkaa, katsokaa tuota kumppania, tunnustelkaa ja etsikää... pankaa ihonne hermosolutkin aktiivisiksi tuntemaan lämpö ja värähtely.

Parisuhteeseen kuuluu seksi siten kuin molemmista hyvältä ja oikealta tuntuu... mutta puoliskoiden toive pitää olla aika tasapainossa - molempien on oltava tyytyväisiä seksittömyyteensä, muuten homma ei pelaa ja tulee "väärinkäytöksiä" ja pahaa mieltä...

• susanella

Toisten parisuhteita on paha lähteä mestaroimaan, sillä se, mikä pätee yksiin, ei välttämättä päde kaikkiin. Mitä kukakin suhteeltaan todella haluaa, ja löytääkö pariskunta sovun & tasapainon keskenään - siitä se kai jotenkin lähtee.

Omassa parisuhteessani ei ole ollut keskinäistä seksiä enää vuosiin. Mitään mielipuolista rakastuneisuuttakaan ei ole. Kaveruutta ja kumppanuutta, yhteistä taustaa ja tuttuutta. Puolesta sanasta ymmärtää, ja usein ilman puolikastakaan. Toisen hyvät ja huonot puolet tietää ja sietää.

Seksiä saa muualtakin kuin parisuhteesta.

• Saamaton mies

Mitenkäs sattuikin- mulla just samanlainen
        tilanne kuin sinullakin...Erona vaan se,että sinä
        olet nainen ja minä mies. Ei tällä vuosituhannella...ainakaan vaimon kanssa....kamalaa-ja ei kamalaa, sanon minä.

• ei kamalaa?
        Saamaton mies kirjoitti:

olet nainen ja minä mies. Ei tällä vuosituhannella...ainakaan vaimon kanssa....kamalaa-ja ei kamalaa, sanon minä.

mikä?
        seksi vaimon kanssa - kamalaa?
        "saahan sitä seksiä muualtakin", vastaa toinen.
        kamalaa!
        ilman sitä läheisyyttä olisi about puolet suhteesta pois,
        osa sitä ideaa miksi mies ja nainen ovat yhdessä.
        eikö olisi helpompaa palkata kotiapulainen tai hovimestari ja juoksennella naiskentelemassa siellä sun täällä?
        vai ovatko puolisonne juuuri niitä?

• siivoojahovimestari
        ei kamalaa? kirjoitti:

mikä?
        kamalaa!
        eikö olisi helpompaa palkata kotiapulainen tai hovimestari ja juoksennella naiskentelemassa siellä sun täällä?

Mihin minä sitten menisin. Parempi olisi palkata taloon joku mies siihen puolison hommaan.

• susanella
        ei kamalaa? kirjoitti:

mikä?
        kamalaa!

Eiköhän jokainen pari saa kuitenkin ihan itse määritellä sen, mikä omassa suhteessa on se idea. Jos se sattuu hiukan poikkeamaan normista, pelko pois. Toimiva ratkaisu on hyvä ratkaisu :)

• Nimetön
        Saamaton mies kirjoitti:

Mieti miksi alun alkaen se vaimo siihen on tullut ja tee jotain itse asioiden eteen..tai sit hommaat salarakkaan ja sen jälkeen on kaikki pilalla ja monen ihmisen elämä...vai onko ura tärkeämpi? Kuulostaako tutulta? Kiäh

• ...

..ne aivot ole se suurin sukupuolielin... Kaikki ongelmat on lähtöisin pääkopasta. Ei miehiä voi syyttää naisen nautinto-ongelmista... Vaikka kyllähän se edesauttaa siinä orgasmin saamisessa jos tuntee olonsa turvalliseksi ja halutuksi! eikä ainoastaan jonkun panopatjaksi... mutta parisuhteessa kaiken pitäisi olla tasapainossa. seksi kuitenkin kuuluu kahden toisiaan rakastavan aikuisen ihmisen välille.... ja ongelmistakin voi puhua! ei ne muuten ratkea...

• Ilman muuta!

Minusta hyvä seksi edistää parisuhteen monimuotoisuutta,puhtautta ja vireyttä.Hyvä seksihän korostaa ihmisen eettisyyttä ja luonnollisuutta jopa parantaa terveyttä ja parisuhteen turvallisuutta.

• näin se menee

Luin tämän eräästä kirjasta ja uskon siihen täysin: parisuhteen laatu on suoraan verrannollinen kumppanien ystävyyden määrään suhteessa toisiinsa ja siihen miten paljon suhde täyttää kumpienkin tarpeet.

Minusta tämä on toimivan parisuhteen kaava. Ei tässä muuta tarvita.

• jeeeeeeeeeeeeee

tullut luettua DR Phil:in kirjaa, pelasta parisuhteesi

• vattu

Kyllä hyvään parisuhteeseen kuuluu ilman muuta seksi, jos seksi ei suju niin silloin mättää muussakin ja toisin päin että jos muuten on jotakin kitkaa niin seksi vähenee. Silloin jos parisuhde on kunnossa ja seksiä tarpeeksi,ei mitään tarvitse lähteä etsimään muualta.

• kumppani

vaikka sairastuu vakavasti,ja loppuisi sexi, niin sinäkö hylkäisit välittömästi??

• vattu
        kumppani kirjoitti:

vaikka sairastuu vakavasti,ja loppuisi sexi, niin sinäkö hylkäisit välittömästi??

Kyllä seksiä voi olla muussakin muodossa kuin siinä mikä ensimmäisenä tulee mieleen.

• heve

Omasta mielestäni seksi on kahden ihmisen välinen aistinautinto ja rakkauden ilmentymä. Kun tämä toimii, niin nautintoja ei tartte muualta hakea. Puhua pitää rohkeasti omista toiveista ja kuunnella toista. Pikaseksi on joskus kuin mauste joka värittää seksielämää. Itse koen tällä hetkellä eläväni parasta seksielämää ja miesystävänikin on kuulemma tyytyväinen. Ystävyys, kunnioitus, kuuntelu, puhuminen ja läheisyys ovat avaimia hyvään parisuhteeseen ja antoisaan seksielämään.

• kokemusta on

On olemassa seksiaddikteja joille ei riitä hyvä seksi päivittäin yhden kumppanin kanssa.Tälläinen henkilö haluaa jatkuvasti tuntea sen intohimon liekin nahoissaan ja mikään ei riitä.Uutta kierrokseen vaan ja kierre on ikuinen.Tämä persoonallisuustyyppi ei ns.parane koskaan ja tämä tauti tuntuu olevan jopa aika yleistä tässä ajassa,valitettavasti.Ihminen voi muuten olla mitä ihanin kumppani mutta kuka jaksaa ymmärtää näitä "laaja sydämisiä" hurmaajia.En minä ainakaan ole siinä haaremissa mukana jos ja kun kumppani paljastuu nykyajan Casanovaksi!

• koinari

joskus tekee mieli myös vierasta.onks se sitten
        huono vai hyvä asia.mulla on hyvä aviopuoliso ja
        seksi ok. mut joskus tekee mieli saada ihan vierasta
        naista.siis pelkkää naintia!!

• PikkuSini
        koinari kirjoitti:

Ihminen ei ole yksiavoinen eläin..se on jokseenkin valitettavaa.
        Se on ihan geeneissä että haluaa seksiä muiden kanssa kuin sen oman puolison koska hormoonit ja geenit käskevät lisääntymään aina kun mahdollista.

Ei ihme että romantiikka on kuollut nykyään...

• samanlainen
        koinari kirjoitti:

Mä olen naispuolinen avioliitossa elävä samoin ajatteleva tapaus. Sun viesti pomppas mun silmiin heti! Elämä muuten ihan ok, ei valittamista, mut olis ihana vaan naiskennella rajusti jonkun vieraan kanssa! Voiskohan meillä olla jotain muutakin yhteistä...Harmi kun sinuun ei saa mitenkään yhteyttä.

• ¤MARIIA¤
        vattu kirjoitti:

Kyllä seksiä voi olla muussakin muodossa kuin siinä mikä ensimmäisenä tulee mieleen.

Pitää olla myös seksuaalista vetovoimaaa. Ja viagra ukkoa en huolis!

• jps
        samanlainen kirjoitti:

Mä olen naispuolinen avioliitossa elävä samoin ajatteleva tapaus. Sun viesti pomppas mun silmiin heti! Elämä muuten ihan ok, ei valittamista, mut olis ihana vaan naiskennella rajusti jonkun vieraan kanssa! Voiskohan meillä olla jotain muutakin yhteistä...Harmi kun sinuun ei saa mitenkään yhteyttä.

sama täällä

• ura-
        samanlainen kirjoitti:

sama homma sihko juuli

• dr.phill
        ura- kirjoitti:

sama homma sihko juuli

mee kottiis emäs koinari !

• Lääke tehoaa
        ¤MARIIA¤ kirjoitti:

Tiedoksi ettei lääkkeestä ole apua ellei ole sitä vetovoimaa!!!
        Viisari ei värähdä lääkkeellä ellei ole halua!

• zompie
        ¤MARIIA¤ kirjoitti:

Onneksi "Vain otettu lääke autaa"

• Sexiä haluava

Seksi kuuluu suhteeseen! Ymmärrän jos sairastutaan tms. ettei sitä enää ole, sit on apuvälineitä tms. Mihin katoaa naiseus ja miehuus? Ihanat hupsuttelut, alusvaatteet, halukkuus? Niitä jäisin kaipaamaan. Seksiä haluan ja miestäni kaikin tavoin. Jos seksiä ei ole, jotain on pielessä. Saamattomuuttako ja tylsyyttäkö? Pieni rietastelu ja nautinto kuuluu elämään ja eläähän me tahdomme...... Nauttikaa toisistanne kaikin puolin tai hakekaa se ihminen joka nauttii kosketuksistanne, tuoksuistanne ym lihan nautinnoista, jos oma ei halua ja sinä haluaisit. Alaston ja lämmin vartalo on kaunis.

• vattu

Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Näin keski-ikäisenä siitä osaa nauttia ja arvostaa, hyvää parisuhdetta sekä seksiä.

• maaaria

puhut todella kauniisti ja oikeilla sanoilla... olen sataprosenttisesti samaa mieltä kanssasi!!!

• assss

ikä ikä ikä.

• sir j

tiedän kokemuksesta ettei suhde ilman seksiä toimi ... ainakaan kovin pitkään. kannattaa lopettaa se ajoissa sillä mitä pitemmälle se kestää sen hankalammaksi se muuttuu ... rakkaus muuttuu vihaksi tms.

• sosioloogi

Tietyllä tavalla parisuhde voi toimia hyvinkin ilman varsinaista yhdyntäseksiä. Jos kumpikin nauttii muista läheisyyden tavoista.
      Seksi kokonaisuutena eli läheisyys ja aistillisuus tai vaikka tantraseksi mukaanlukien on tärkeä osa parisuhdetta. parisuhteessa ihminen haluaa olla sekä fyysisesti että henkisesti hyvin kohdeltu. Siinä halutaan sekä antaa että saada seksin muotoja ja henkistä ja emotionaalista tukea. Läheisyyttä voi harjoitella, jos tuntuu että toinen ei enää kiinnosta.
      Parisuhde ilman seksin ja läheisyyden muotoja on kuin kämppissuhde jossa on yhteisiä velkoja.
      Seksiterapeutti on hyvä tapa ratkoa seksiongelmaa parisuhteessa, siellä vaan pitää käydä kauan että asia aukeaa molemmille.
      Seksuaalisuus on yksi yhdessäolemisen tärkeä ulottuvuus. Joillekin riittää vain läheisys ja toisen hyväily!!!! Ja aikojen saatossa seksin määrä ja laatu vaihtelee, eikä siitäkään kannata huolestua.

• terapeuttia haha

ja miten terapeutti tässä tapauksessa auttaisi? juttelisi alapäälle ? jos ei edes jonny deppi kinnosta tuskin vika menis ohi terapialla. "pussy therapy" haha kohta ne kehtii aromaterapian alapäälle

• Enkelin siivin

Parisuhde kahden aikuisen ihmisen välillä voi toimia myös ilman sexiä, mutta vain yhteisestä sopimuksesta. Ei siis niin, että kun toinen ei nyt vaan halua, niin toisen pitäisi siihen tyytyä. Tiedän kauan avioliitossa olleen avioparin. Nainen kieltäytyi vuosia sexistä, vaikka mies olisi halunnut. Sitten mies löysi itselleen naisystävän, johon rakastui, mutta aviopuoliso ei päästänyt miestään menemään, vaan uhkauksin ja lupauksin, että hän muuttuu, pitää miehestään ja taloudellisesta asemastaan kiinni
      edelleenkin. Mies on onneton, naisesta en tiedä.
      Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sexi
      kahden toisiaan rakastavan ihmisen välillä, on se
      kaikista läheisin rakkauden osoitus.

• ...kanssasi tästä asiasta, että ei pidä tyytyä seksittömyyteen. Seksi on kuitenkin parisuhteen liima, millä muulla tavoin toista voi niin lähelle ja kiinni päästä... Ja seksi toimii parhaiten silloin kun myös henkisellä puolella ollaan samalla tasolla.
        Itse en ainakaan voisi kuvitella eläväni suhteessa, missä ei ole seksiä. Se on juuri se intohimo mikä pitäisi suhteessa pystyä säilyttämään. Juuri sen puutteessahan sitä etsii sitten seuraa muualta. Ikävää, mutta niin valitettavan yleistä.

• ELBA

OLEN SAMAA MIELTÄ KANSSASI ELÄMÄN LAATU MENEE SEKSIN EDELLE ...MUTTA JOKA VOI OLLA MAUSTE ELÄMÄÄN KUIN CHILI..MUTTA KAIKKI EIVÄT SIITÄ PIDÄ

• nainen noin 40

Olin sellaisessa suhteessa noin kymmenen vuotta jossa ei ollut paljon seksiä..ja me erottiin, minun aloituksesta lähes pelkästään sen asian vuoksi. En halunnut lähteä pettämään.
      Sen jälkeen on ollut seurustelusuhteissa minulla tosi varoitusmerkki jos mies sanoo esim että eihän meidän joka kerta tartte.
      Nykyisen mieheni kanssa on meillä sopimus jossa kumpikin saa milloin vaan haluaa ja se toimii todella hyvin!

• Man 43

Mitä on toisen läheisyys ,mulla kun on paha olla niin haluan olla aivan yksin.

• kartsa

ei hän siitä mitää tule muuten

• Kaikki on jo kuultu

Et usko tohon itsekkään. Heh, milloin vain haluaa.

• J-78

Itselläni on samanlaisia kokemuksia. Suhde voi olla todella toimiva vaikka tarpeet ei tulisikaan aina täytettyä. Myös muunlainen läheisyys, ystävyys ja romantiikka ovat tärkeitä.. Toki lähentäähän seksikin omalla tavallaan.

• mies49

ei ole parisuhde, vaan ystävyyssuhde. Parisuhteen erottaa ystävyyssuhteista juuri se että siinä on tarkoitus tyydyttää kumppanin tarpeet, hellyyden , rakkauden ja myös seksin tarve. Seksi ei välttämättä tarkoita yksiselitteisesti yhdyntää vaan esim. iän karttuessa toisen voi tyydyttää myös monin muin tavoin.

• kun en ymmärrä...
        mies49 kirjoitti:

ei ole parisuhde, vaan ystävyyssuhde. Parisuhteen erottaa ystävyyssuhteista juuri se että siinä on tarkoitus tyydyttää kumppanin tarpeet, hellyyden , rakkauden ja myös seksin tarve. Seksi ei välttämättä tarkoita yksiselitteisesti yhdyntää vaan esim. iän karttuessa toisen voi tyydyttää myös monin muin tavoin.

tunnen erään korkeasti koulutetun miehen hänellä on omaisuutta ja hieno koti ja mökki mutta onneton ihmisenä...puhuu vain panemisesta ja ei koskaan halaa, suukota tms. mutta minun alasti pitäisi mökillä juosta,ja tarttuu rintoihin kiinni oli tilanne mikä tahansa ja repii vaatteita puseroa esim. liikenteessä koska ne täytyisi näkyä kun hän ajaa autoa...se on hänen mielestään sexin esileikkiä...olen tuntenut hänet 4 vuotta ja koko ajan ollut samanlainen ja hän haluaa nautintoa vain itselleen kun on puoli minuuttia kestänyt hän saa itselleen ja alkaa ääneen nauramaan ja kun kysyn eikö olisi hyvä että minäkin saisin hän toteaa että olisit tullut ja nauraa vain...tai kaupunkiasunnossa eiköhän sinun olisi jo aika lähteä muutaman minuutin jälkeen kun hän on itse saanut...onko näin että tätä miehet haluaa sexiä sillä muutahan siinä ei ole...minä en ainakaan tämän jälkeen halua miestä joka haluaa pelkästään sexiä ellei siinä ole mitään muuta...kuvottaa vieläkin...

• mies49
        kun en ymmärrä... kirjoitti:

tunnen erään korkeasti koulutetun miehen hänellä on omaisuutta ja hieno koti ja mökki mutta onneton ihmisenä...puhuu vain panemisesta ja ei koskaan halaa, suukota tms. mutta minun alasti pitäisi mökillä juosta,ja tarttuu rintoihin kiinni oli tilanne mikä tahansa ja repii vaatteita puseroa esim. liikenteessä koska ne täytyisi näkyä kun hän ajaa autoa...se on hänen mielestään sexin esileikkiä...olen tuntenut hänet 4 vuotta ja koko ajan ollut samanlainen ja hän haluaa nautintoa vain itselleen kun on puoli minuuttia kestänyt hän saa itselleen ja alkaa ääneen nauramaan ja kun kysyn eikö olisi hyvä että minäkin saisin hän toteaa että olisit tullut ja nauraa vain...tai kaupunkiasunnossa eiköhän sinun olisi jo aika lähteä muutaman minuutin jälkeen kun hän on itse saanut...onko näin että tätä miehet haluaa sexiä sillä muutahan siinä ei ole...minä en ainakaan tämän jälkeen halua miestä joka haluaa pelkästään sexiä ellei siinä ole mitään muuta...kuvottaa vieläkin...

Tällainen henkilö on mielestäni vakavasti tunnevammainen, eikä kykene normaaliin suhteeseen vaan käyttää toista vain fyysisten tarpeiden tyydyttämiseen. Mielestäni kenenkään ei pidä alistua tällaiseen kohteluun, mutta uskon että tällaisia tyyppejä on kuitenkin onneksi aika vähän.Toivon että löydät hellän ihmisen elämääsi.

• itseään kunnoittava nainen
        mies49 kirjoitti:

Tällainen henkilö on mielestäni vakavasti tunnevammainen, eikä kykene normaaliin suhteeseen vaan käyttää toista vain fyysisten tarpeiden tyydyttämiseen. Mielestäni kenenkään ei pidä alistua tällaiseen kohteluun, mutta uskon että tällaisia tyyppejä on kuitenkin onneksi aika vähän.Toivon että löydät hellän ihmisen elämääsi.

Valitettavasti nykyisin on vain niin että naista yhä useammin kohdellaan vain seksiobjektina.Tälläisiä herroja on kapakat ja chatit täynnä.Ns.vongataan nainen yhden illan käyttöön tai rakastajaksi eikä varsinkaan nuoret naiset ymmärrä tätä kuviota vaan luulevat miehen tosissaan välittävän hänestä kokonaisvaltaisesti.Mutta ikä oppia kaikki ja Siperia opettaa.Tämän nahoissaan tuntenut nainen on ainakin oppinut kunnoittamaan itseään eikä ryhdy enää koskaan kenenkään kynnysmatoksi.Toki samanlaisia tunteettomia hyväksikäyttäjiä löytyy naisistakin.

Mieluummin olen ilman miestä kuin pelkän seksin vuoksi ketään tapailisin.Seksiinkin tarvitaan tunnetta,että se olisi nautittavaa.Miehen ja naisen ratkaiseva ero on mm.että miehelle riittää pelkkä pano jossa ei tunteilla eikä toista osapuolta arvosteta tippaakaan.Siis kunnioita itseäsi ja luota intuitioon,vältyt monelta pettymyksiltä ja turhilta itkuilta.Tämä elämä ei aina ole helppoa ainakaan miesten suhteen!

• ethän sä ole

mitään seksiä sen kanssa saanutkaan. Jos siis tekstisi on totta eikä provo. Neljä vuotta! Tuo koulutus&koti&mökki-triplako sua siinä pitelee? Teillä on bisneksenteko mielessä...

• ennen ja jälkeen
        mies49 kirjoitti:

on niitä...minäkin 16v suhteessa jossa vain toinen sai..ja minut syyllistettiin nyt huomaan..voin saada jos..läheisyys ja..hellyys mukana

• Nimetön
        ethän sä ole kirjoitti:

mitään seksiä sen kanssa saanutkaan. Jos siis tekstisi on totta eikä provo. Neljä vuotta! Tuo koulutus&koti&mökki-triplako sua siinä pitelee? Teillä on bisneksenteko mielessä...

kuulin myös senkin että hänen ex.tyttöystävänsä oli kuollut oudosti...ollut hänen kanssaan saunassa ja lähtenyt uimaan ja hukkunut...muttei hän muka sitä tiennyt kun ruumis myöhemmin vuodenpäästä tunnistettiin...luulen että hän oli pikkaisen auttanut häntä kun tyttö tai nainen tajusi saman ettei hän muutu ihmisenä ikinä...kun minuakin haluaa tavata ei halua ymmärtää että juuri hänen oma käytös takaa juuri sen että pelkään melkein häntä...ja hänen omaisuuttaan en halua jos hän kuvittelee...teen itse sen verran töitä että saan rahaa...en todellakaan ole materialisti...muuten kumma juttu hänen exä oli ollut lääkäri ja minäkin olen samalta alalta...

• yksdumari
        itseään kunnoittava nainen kirjoitti:

Valitettavasti nykyisin on vain niin että naista yhä useammin kohdellaan vain seksiobjektina.Tälläisiä herroja on kapakat ja chatit täynnä.Ns.vongataan nainen yhden illan käyttöön tai rakastajaksi eikä varsinkaan nuoret naiset ymmärrä tätä kuviota vaan luulevat miehen tosissaan välittävän hänestä kokonaisvaltaisesti.Mutta ikä oppia kaikki ja Siperia opettaa.Tämän nahoissaan tuntenut nainen on ainakin oppinut kunnoittamaan itseään eikä ryhdy enää koskaan kenenkään kynnysmatoksi.Toki samanlaisia tunteettomia hyväksikäyttäjiä löytyy naisistakin.

Mieluummin olen ilman miestä kuin pelkän seksin vuoksi ketään tapailisin.Seksiinkin tarvitaan tunnetta,että se olisi nautittavaa.Miehen ja naisen ratkaiseva ero on mm.että miehelle riittää pelkkä pano jossa ei tunteilla eikä toista osapuolta arvosteta tippaakaan.Siis kunnioita itseäsi ja luota intuitioon,vältyt monelta pettymyksiltä ja turhilta itkuilta.Tämä elämä ei aina ole helppoa ainakaan miesten suhteen!

olen kyllä miehenä vähän eri mieltä siitä kuinka helppo miesten on seksitarpeet tyydyttää. toki on tuttavapiirissäkin miehiä, jotka eivät pidä parisuhteen seksittömyyttä ongelmana koska satasella on maksullisia naisia saatavissa, mutta ainakin itsellä ns yhden yön jutut maksullisista puhumattakaan eivät mitään tarpeita tyydytä, kyllä miehellekin useasti (ainakin itselleni)tyydyttävän seksin edellytys on se että enemmän tai vähemmän välittää toisesta, ja siten nauttii "iholla olemisesta" ja myös toisen nautinnosta. näin ollen seksin puute parisuhteessa voi olla miehellekin tosi vaikea pala, jos ei kykene nauttimaan tai ole kiinnostunut em "helppoista ratkaisuista."

• hyi

miksi nainen tommoseen ryhtyisi, ei voi miehen asema antaa aihetta moiseen orjuuteen, enää nykyaikana, vai....

• Nimetön
        hyi kirjoitti:

miksi nainen tommoseen ryhtyisi, ei voi miehen asema antaa aihetta moiseen orjuuteen, enää nykyaikana, vai....

jos naisella ei ole mitään mahdollisuutta mennä minnekään mökille ei ole omaisuutta kun exä vei kaiken...sitä kuvittelee että kun toinen pyytää mökilleen kauniille paikalle veden ääreen että kestää minuutin kun toinen äheltää, sillä mitään muutahan siinä ei ole...ja kun saa sitten olla rauhassa...mutta siinä on vain se että se ei riitä kun haluaisi läheisyyttä ja nukkua toisen kainalossa ja jutella yms. muttei hän ymmärrä yhtään sellaista...hän voi hinkata sinua vasten eikä muuta mutta se juuri onkin se inhottavin olotila kun hän sen jälkeen nauraa ääneen kun hän sai...se on karvat pystyy nostattava tunne...

• Porkan ukko

Olen ollut naimisissa 47v ja 8kk. Rakastan vaimoa-
      ni ja meillä on oikein oikein mukavaa laatuaikaa,
      ei yhteiselo ole pelkästä seksistä kiinni. Ei täs-
      sä iässä rakastelu ole enään sitä, että sillä pi-detään toisesta kiinni. Todelliseen suhteeseen
      vaikuttaa hyvin monet tekijät.Taludellinen tilan-
      nekin on ollut kädestä suuhun elämistä. Voisin ker
      toa vaikka kuinka paljon, mutta ei se kiinnosta
      kaikkia.

• Nainen 41

Olemme keskustelleet ystävien kanssa aiheesta, ja moenella on ongelmana vätys ukko joka mielummin kuorsaa sohvalla väsymystä kuin poistaisi sitä hyvällä seksillä. Kyllä se laitta vieraissa juoksemaan.

• ei vätys
        Nainen 41 kirjoitti:

Olemme keskustelleet ystävien kanssa aiheesta, ja moenella on ongelmana vätys ukko joka mielummin kuorsaa sohvalla väsymystä kuin poistaisi sitä hyvällä seksillä. Kyllä se laitta vieraissa juoksemaan.

Kun oikein panettaa niin tule meille; muija ei halua mutta minä haluan.

• Enkelin siivin

Olette ollut kauan aviossa ja se tietysti hitsaa jo yhteen. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että kyllä parisuhteeseen kuuluu rakastelu. Olen itse 57-vuotias nainen ja en osaa kuvitella itseäni parisuhteeseen, jossa ei olisi sexiä. Totta on, että yhdessäolo muuttuu, kun vuosia tulee lisää, niin elämäntilanteet muutuvat ja esim. sairaus voi tuoda muutoksia. Mutta asiat voi hoitaa monella tavalla, jos rakkautta ja kunnioitusta toista kohtaan riittää.

• Minua ainakin

kiinnostaa. Noin pitkä avioliitto ja taloudellisten karikoittenkin yli olette selvinneet - edelleen rakastaen. Ehkä saisin jopa haastatella sinua ja vaimoasi?

Voit laittaa myös sähköpostia [email protected]

• toimitusongelma

Sain viestisi, kiitos. Sinulle laittamani vastaus tulee kuitenkin bumerangina takaisin ja siinä lukee "ei englanninkielistä postia, kiitos'. Postini on ihan suomenkielistä enkä siis ymmärrä, miksi kusti ei polje.

Ehkä posti joskus vielä kulkee.
        Banderolli

• Rugli
        Enkelin siivin kirjoitti:

Olette ollut kauan aviossa ja se tietysti hitsaa jo yhteen. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että kyllä parisuhteeseen kuuluu rakastelu. Olen itse 57-vuotias nainen ja en osaa kuvitella itseäni parisuhteeseen, jossa ei olisi sexiä. Totta on, että yhdessäolo muuttuu, kun vuosia tulee lisää, niin elämäntilanteet muutuvat ja esim. sairaus voi tuoda muutoksia. Mutta asiat voi hoitaa monella tavalla, jos rakkautta ja kunnioitusta toista kohtaan riittää.

Ei sillä, että minulla olisi mitään lisättävää aiheeseen, mutta pistää ihmetyttämään kun 57-vuotias naishenkilö ei osaa kirjoitaa 'seksi' vaan 'sexi'. Minua ainakin huvituttaa.

• nainen-46
        Nainen 41 kirjoitti:

no pihtarimiehistä en tiedä...mutta kun mies on niin uralleen antautunut ja kunnianhimoinen ettei jaksa...meilläkin yhteistä taivalta 29 vuotta ja seksi on ihanaa kun sitä on. Minä nyt sitten tässä vaihdevuosien kynnyksellä olen hyvin himokas...vaan ei auta kun kynsiä syödä...vieraita olisi tarjolla niihin vissin pitää seota ettei sekoa.

• KUSTAVUS45
        Nainen 41 kirjoitti:

Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia kun NAINEN on se joka makaa joka päivä sohvalla ja on aina väsynyt....jne

• Aamuteellä...

Jos suhde alkaa reistailla sen takia, että ei ole tarpeeksi seksiä suhteessa, niin ei siinä ole muuta sitten ollukaan.
      Luulin ennen, ettei suhdetta ilman seksiä voi olla. Nykyisen miehen kanssa tämä on toisin. Viihdymme toistemme seurassa ja ollaan todella läheisiä. Hääritään toistemme ympärillä kuin kissanpennut. Puhumme myös seksissä. Katomme pornoa omilla ajoillamme...joskus toinen on läsnäkin. Käymme erotiikkaliikkeissä jne...mutta seksiä toistemme kanssa emme harrasta.

• treman

itse lopetettiin yhteisestä päätöksestä pitkä suhde exän kanssa,viimeisen ainakin kahden vuoden ajan olen huomannut että haluan niin paljon enemmän seksiä ja erilaista kuin hän,ja mutenkin tuntui että kumpikaan ei oikeen muun kuin tavan takia rakastellut eli suurinpiirtein pimeessä peiton alla! nyt olen löytänyt uuden naisen ja en voi muuta sanoa kuin että olisi jo pitänyt aikaisemmin vaihtaa koska seksi mitä harrastamme on aivan upeeta ja estotonta molemmat olemme tosi estottomia ja kokeilun haluisia ja tuntuu todella hienolta kun voi tehdä lähes mitä tahansa kun kumppanikin on samalla taajuudella! eli kyllähän aina ulkonäkö merkitsee paljon mutta kyllä se seksi on kanssa tosi tärkeä tekijä! ja tietysti luottamuskin kun en ole oikeen yhdenillan mies!

• tähtisimmu

kyllähän se näin on että kaikki sitä sanoo että ei seksi ole parisuhteessa tärkeää, tietysti joo jos on todella oikeesti joku vakava sairaus ettei siihen kykene ja ollaan oltu jo monen monta vuotta yhdes niin ok mut mä en itse usko siihen että terveessä parisuhteessa pystytään elämään ilman seksiä se että kumpikaan osapuoli ei käy vieraissa,kämppikset erikseen!se on ihan täyttä pajunköyttä et sellanen toimis pitemmän aikaan kyllä joo myötä ja vastamäissä sen hetken aikaa kärsii mutta ei lopun elämää ja jos uskollises suhtees halutaan elää niin ei dodellakaan toimi lopun elämää ja jos niin olis niin eikö jossain vaiheessa kuitenkin tulis sellainen olo että toinen ei enään rakastakkaan? mä en pystyis sellaseen mut jos täällä oikeesti on sellaisia ihmisiä jotka tosiaan rakastaa omaa kumppaniaan ja on ihan ok et seksiä ei heidän suhteessa harrasteta ja kumpikaan EI KÄY VIERAISSA ja suhde toimii niin nostasin kyllä hattua jos sellainen olis koska itse en siihen kykenis

• xanna

Tapasin vanhemman miehen 47 v. ( itse olen kolmekymppinen ) Meillä synkkasi muuten ihan hyvin, mutta miehellä oli jotain pahoja seksuaalisia estoja, hän ei kyennyt seksiin kanssani. Suhde loppui siihen.
      itse en halua mitään kädestä pito suhdetta, seksiä on suhteessani oltava.Mielestäni se niin on, että seksi on tärkeä osa suhdetta.

• Pipa

Meillä on niin päin että minä haluaisin vaikka joka päivä mutta mieheltä on halut tyystin kadonnut (stressiä, masennusta, unettomuutta, väsymystä jne). En jaksanut enään olla aina se aloitteen tekijä ja katsoin kuinka kauan kestää seuraavaan kertaan. Vuosi meni.

Parisuhde on hieman kärsinyt, mutta toisaalta olen ajatellut tämän elämänvaiheena, jonka yli täytyy vaan kestää koska muuten liittomme ja kumppanuutemme on jotain aivan upeaa. Myötä- ja vastoinkäymisissä...
      Pettäminen ei ole tullut missään vaiheessa mieleenkään.

• kuumakalle67

Ei vuoden "odottelua" tarvitse kenenkään hyväksyä.
        Riippuu tietysti elämäntilanteesta, kaikki on mahdollista, mutta jos koet eläväsi "normaalia" elämää, niin hae rakastelukumppani.

• susanella
        kuumakalle67 kirjoitti:

Riippuu tietysti elämäntilanteesta, kaikki on mahdollista, mutta jos koet eläväsi "normaalia" elämää, niin hae rakastelukumppani.

Aikarajoja tuskin kannattaa laittaa... Sitten jos alkaa näyttää siltä, että seksi ei ota palatakseen suhteeseen, on aika miettiä. Mitä haluaa, mitä toinen haluaa, miten edetään.

Ihan hirveän pitkäksi aikaa asiaa ei kannata jättää odottelemaan. Ikävää jos joskus vanhempana huomaa, että prkl, jotain oleellista jäi elämästä pois. Kiirehtimällä taas tulee tehtyä hätäisiä ratkaisuja. Ei ole helppoa tämä.

Omakohtainen kokemus: mulla tuli siinä kolmannen vuoden kohdalla sellainen olo, että kiipeän seinälle, jos jotain ei tapahdu.

• samanlailla

aikani kärsin ja sitten kirjoitin miehelleni kirjeen missä kerroin tunteistani ja tarpeistani, kirjoitin koska ei voitu puhua. kas kummaa se auttoi.meillä menee hyvin vaikka yhdyntöjä ei olekaan muuta seksiä ja läheisyyttä sitäkin enempi. en edes yhdyntää kaipaa, orgasmin saa paremmin muilla keinoin.

• Pipa
        samanlailla kirjoitti:

aikani kärsin ja sitten kirjoitin miehelleni kirjeen missä kerroin tunteistani ja tarpeistani, kirjoitin koska ei voitu puhua. kas kummaa se auttoi.meillä menee hyvin vaikka yhdyntöjä ei olekaan muuta seksiä ja läheisyyttä sitäkin enempi. en edes yhdyntää kaipaa, orgasmin saa paremmin muilla keinoin.

Me olemme puhuneet tästä asiasta kyllä hyvinkin avoimesti, ja hän on sanonut että haluaisi itsekin tilanteen muuttuvan ja on valmis tekemään töitä sen eteen. Ja on tehnytkin. Mikään kun ei vaan yleensä tapahdu tosta vaan sormia napsauttamalla.
        Muuten hän on maailman ihanin, huomaavaisin, huolehtivin ja rakastettavin mies mitä koskaan voisin kuvitella löytäväni. Siksi en tämän yhden asian, niin tärkeä kun se onkin, takia lähtisi tässä vaiheessa eroamaan saatika pettämään.

-Olen kuullut että joillakin miehillä voi testosteronitaso laskea niin alas että sitä saisi lääkärillä pistoksina, onko kellään kokemuksia aiheesta?-

• qweeeeeee
        kuumakalle67 kirjoitti:

josta ainakin 5 v täysin ilman pillua muijalta.
        Nuo 12 vuotta vain muutama hassu kerta nussittu.
        Ikä tekee minullekin ongelmia, nyt en minäkään tarvitse enää pillua juuri lainkaan. Olen 50 v.

• aina saa kärsiä

Olin 12v naimisissa ja siitäviimeiset 6v vaimo pihtas tosi pahasti, loput kolme vuotta meni niin etten saanu kertaakaan. kävin vieraissa ja paljastin sen kerran vaimolle, hän tuumasi että anteeksi saat jos aletaan taas normaali elämä, koitettiin. ei tullu mitään.

erottiin ja menin yhteen sen kanssa jonka kanssa petin vaimoa, äkkiä huomasin että olen niin kovasti alakynnessä että olen tälle naiselle pelkkää lokaa, lopetin antamisen hänelle ja hän otti 2kk jälkeen eron.

Mitä opimme tästä mies kestää vuosia mutta jos ei elä naisen tahdon mukaan se loppuu siihen, mikään ei ole pahempaa kuin se että mies pihtaa.

timo

• suhde

voi toimia myös ilman seksiä.Esim.toinen osapuoli
      sairas syystä tai toisesta.? Seksiä tungetaan joka "tuutista"niin paljon,että oikea rakkaus ja
      toisen kunnioitus sekä elämän arvot hukkuvat seksin ihannoinnin alle.

• Pepukatti

Minulle parisuhteessa, jossa molemmat rakastavat toinen toistaan, myös seksi on tärkeä suhteen osa-alue. En tarkoita siis että koko ajan pitäisi olla "kimpussa", ymmärrän myös jos on masennusta tai sairaus esteenä.
      En silti ole pettänyt, ei sovi minulle, vaikka mies pihtasi. Minun täytyy olla rakastunut, että haluan seksiä.
      Nyt suhde on tauolla, mutta ei pihtaamisen takia. Vaan siksi että mies juo liikaa ja kohtelee huonosti.

• pöhölökustaa

Meillä ei ole lapsia, vaan nautimme
      toistemme lämmöstä. Edellytämme toisiltamme
      laadukasta seksiä. Huonolla seksillä tulee
      vihaiseksi. Pari kertaa oon pettänyt ja jäänyt
      kiinni mutta oon niin hyvä sängyssä ettei
      vaimo päästä irti.

• nainen 5

Sehän on jokaisen parin oma asia mitä kukin haluaa.
      Kaikki olemme erilaisia.
      Seksiä toitotetaan jo liikaa joka tuuutista.

• Mies1977

Olen elänyt tähän asti ilman seksiä. Tosin yksi lyhyt suhde oli alkuvuodesta ja siinäkään ei ollut kuin yksi kokeilu eikä silloinkaan orgasmiin asti menty. Se oli myös minun eka kertani. Nyt ajattelen hyvin vahvasti etten koskaan seurustele/harrasta seksiä. Olen sen verran heikkoitsetuntoinen, että en uskalla naisia lähestyä koskaan. Eikä naiset minuakaan lähesty koskaan. En ole "miehekäs mies". En osaa "miesten töitä", enkä ole lihaksikas vaan laiha ruipelo. Kuntoileminen vaatii rahaa ja aikaa eikä kumpaakaan ole. Sitä paitsi laihuus on geeneissä. Mikään ei nosta itsetuntoa. Kokeiltu on. Olen jo kohta sentään 30v. Minulla ei siis ole minkäänlaisia mahdollisuuksia parisuhteeseen/seksiin. Enkä aio seksiä ostaa. Jos harrastan seksiä, niin se tapahtuu rakkaudesta. Siksi siis yksin jäin. Siihen olen tässä sopeutunut. Masturbointi on ällöä ja siitäkin koitan päästä eroon. Täydellinen seksuaalisen energian muualleohjaus on päämääräni. Himojen tappaminen ja täysin seksuaalisuudesta irtautuminen on tavoitteeni. Muuta mahdollisuutta ei ole.
      Näin se on ja pysyy. Aina.

Mies1977

• uskotoivojarakkaus

Kuulostaa tosi kliseenomaiselta, että kyllä se rakkaus sieltä vielä tulee kun sitä vähiten odottaa. Itse uskon, että jokaiselle löytyy joku, kun jaksaa tarpeeksi kovin ja kauan etsiä. Kyllä maailmasta löytyy naisia, jotka ihastuvat myös kaltaisiisi miehiin, itsekään en lankea tyypilliseen machomiesihanteeseen vaan arvostan miehissä muita ominaisuuksia ja ruipelot ovat itseasiassa enemmän makuuni kuin jotkut itserakkaat punttieinarit... Itse olin 10 vuotta sinkkuna ennen kuin löysin elämäni miehen ja omat ajatukseni alkoivat kuulostaa jo hyvin kaltaisiltasi... Olin myöskin huonommassa kunnossa kuin koskaan tavatessani unelmieni prinssini - mutta onneksi kauneus on katsojan silmässä!

Mitä tulee hyvään parisuhteeseen olen aiemmin kirjoittaneen heven kanssa samaa mieltä:
        "Ystävyys, kunnioitus, kuuntelu, puhuminen ja läheisyys ovat avaimia hyvään parisuhteeseen ja antoisaan seksielämään."

• ihmisten
        uskotoivojarakkaus kirjoitti:

Kuulostaa tosi kliseenomaiselta, että kyllä se rakkaus sieltä vielä tulee kun sitä vähiten odottaa. Itse uskon, että jokaiselle löytyy joku, kun jaksaa tarpeeksi kovin ja kauan etsiä. Kyllä maailmasta löytyy naisia, jotka ihastuvat myös kaltaisiisi miehiin, itsekään en lankea tyypilliseen machomiesihanteeseen vaan arvostan miehissä muita ominaisuuksia ja ruipelot ovat itseasiassa enemmän makuuni kuin jotkut itserakkaat punttieinarit... Itse olin 10 vuotta sinkkuna ennen kuin löysin elämäni miehen ja omat ajatukseni alkoivat kuulostaa jo hyvin kaltaisiltasi... Olin myöskin huonommassa kunnossa kuin koskaan tavatessani unelmieni prinssini - mutta onneksi kauneus on katsojan silmässä!

Mitä tulee hyvään parisuhteeseen olen aiemmin kirjoittaneen heven kanssa samaa mieltä:
        "Ystävyys, kunnioitus, kuuntelu, puhuminen ja läheisyys ovat avaimia hyvään parisuhteeseen ja antoisaan seksielämään."

ja suhteiden onnistumisísta. Varsinkin täällä niin kovin vihamielisellä 24-sivustolla. Onnittelut siitä, että toisenne löysitte! Ehkä me muutkin vielä joskus...

• PikkuSini
        ihmisten kirjoitti:

ja suhteiden onnistumisísta. Varsinkin täällä niin kovin vihamielisellä 24-sivustolla. Onnittelut siitä, että toisenne löysitte! Ehkä me muutkin vielä joskus...

Itsellä kesti oma aikansa, kärsin pahasta masennuksesta ja olen aikani istunut lataamossa.
        Enkä vähiten inhottavien miesten takia.
        Itselläni jotenkin sellainen tuuri että löydän ne kaikki miehet jotka käyttävät hyväksi ja kohtelevat kuin roskaa...

Nyt kaikki on muuttunut ja tuossa 3kk sitten löysin itselleni Sen Oikean

• separi

hei kaveri...oletkohan ajatellu jos sinua ei olekaan luotu olemaan parisuhteessa naispuolisen henkilön kans...vaan elämäsi kumppani olisikin samaa sukupuolta kuin sinä itse?!?!eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu ellei ota riskejä ja kokeile...

• ukko 1943

Liki 40-vuotisen yhdessä elämisen ja perheen hoitamisen aikana on muotoutunut myös melko kiinteä kaveruussuhden.
      Terveydellisistä syistä vaimon mahdollisuudet "normaaliin" yhdyntään heikkenivät muutama vuosi sitten.
      Minulla on kuitenkin tarpeeni ja kerran, pari viikossa ne hoidetaan nauttien myös läheisyyden antamasta mielihyvästä.
      Vaimohan tässä työn tekee josta olen hänelle kiitollinen.
      Molemminpuolinen, aito huomaavaisuus on mielestäni tärkeintä!

• kyll joopas

ihmiset erillaisia siksi montaa eri näkemystä. jollekin ei sovi sexitön suhde toiselle se on hyvä juttu. kunhan löytää toisen samanlaisen niin kaikki hyvin vaikka jäis ilman

• tämän sitaatin minäkin

"Molemminpuolinen, aito huomaavaisuus on mielestäni tärkeintä!"

• Tero T.

Nyt en ymmärrä mistä työ puhutte?

• _Seksi_

Kyllähän se niin on, että naisilla se todellinen rakkaus vaatii enemmän mieheltä henkistä puolta ja miehillä taas naisilta fyysistä puolta.

Naisen rakkaus tulee enemmänkin hellyydestä, toisen huomioimisesta, arvostuksesta, kommunikointitaidoista, ja seksi tulee sitten kun nämä ovat miehen puolelta hanskassa.

Mies taasen tarvitsee rakkauteen fyysistä puolta, kosketuksesta, läheisyydestä eli sen rakastetun kanssa nautitusta seksistä. Ja sitten nainen saa sitä tarvitsemaansa huomiota ja hellyyttä ja läheisyyttä.

Näiden sovittaminen onkin se suhteen kulmakivi. Kärjistetysti sanottuna, naiselle ei riitä fyysinen puoli ja miehelle ei pelkkä henkinen. Uskon, että monet parisuhdeongelmat johtuvat juuri näiden asioiden epätasapainosta.

• henna64

Niin voihan se noinkin mennä,mutta kuitenkin normaali mies ja normaali nainen haluaa seksiä.
      jos ei yhdessä toimi..niin toimiiko suhteen ulkopuolisten kanssa..ennemmin tai myöhemmin??????

• Tollo 48

Parisuhteessa seksi on tärkeää , kun kotona ei toimi suhde , niin kyllä sitä hakee muualta.Sitä vaan tulee ronkeliksi uuden suhteen kanssa. Haluaa liikaa taikka joskus liian vähän, nimittäin korvienväliltä. Ite oon huomannu ettei jalkojenväli olekkaan tärkein ulkopuolisessa suhteessa , vaan asioiden tulee synkata muutenkin. Eukko pihtasi 12 vuoden aikana joskus vuoden , joskus puoli. Tilaisuuden tullen esitti suurta uhrautujaa antautuessaan meikäläisen alttariksi. Ens alkuun kärsin ja odotin milloin "tähtienasento" olisi oikea. Sitten huomasin maailmassa olevan muitakin naisia. Luulin aluksi ulkopuolisen suhteen olevan pelkkä pisto, nosto ja ravistuslaatua , mutta huomasin myös ulkopuolisen suhteen vaativan panostusta. Ei kukaan nainen halua pelkkää seksiä , vaan tunteet ja läheisyys ovat jokaiselle merkittäviä asioita. Nyt elän jonkinlaisessa pari/paripari suhteessa, ja huomaan sen olevan henkisesti rankkaa, joten jos korvienvälissä nakertaa niin ei kannata yrittää vastaavaa. Ystävättäreni etsivät kiinteää suhdetta samanaikaisesti ja tiedän olevani vain tilapäinen olkapää joka unohdetaan heti ulko-ovella perjantai iltana. Toisaalta kun leikkiin on ryhtynyt niin sen kestää , ompahan keskustelutuokiot jälkeenpäin värikkäämpiä. Jos kantti kestää ,niin kaksi ystävätärtä on sopiva määrä avoimeen ulkoiseen suhteeseen, toinen kuitenkin seurustelee.

• Silmät auki ja merkkejä ets...

Olettekos ajatelleet, että seksistä kieltäytyvät/pidättäytyvät puolisot olisivat kiinnostuneet oman sukupuolen edustajista? Olen vuosien aikana törmännyt lukuisiin pariskuntiin, joiden seksi ei toimi juuri siksi, että esim. parisuhteen mies on kiinostunut toisista mihistä. Iän myötä tunne vielä voimstuu niin, että biinäkään ei pysty elämään, vaan kaipaa vain seksiä toisen miehen/toisen naisen kanssa. Te seksiä harrastamattomat parit puhukaa asiasta toistenne kanssa ja kysýkää suoraan miten asiat ovat. On väärin pitää kulissia yllä ja antaa toisen elää puutteessa, vain oman itsekkään taipumuksen vuoksi. Eikö olisi reilumpaa päästää toinen vapaaksi ja nauttimaan seksintäytteistä elämää uudessa suhteessa. Elämä on lyhyt!!!
        En mitenkään pysty ajattelemaan, että kaksi toisiaan rakastavaa ei harrasta seksiä keskenään, kuin edellä kuvatun vuoksi.

• mike@

valitettavasti sexi on suhteen mittari tai ainakin siltä tuntuu koska jos ei ole sexiä niin toinen osa puoli lähtee viaraisiin ja tämä on minun kokemukseni muuten en tiedä. kyllähän suhteessa pitää olla hiukan ainakin sexiä mutta ei se saa tärkeintä olla minun mielestäni yhdessä olo ja toisesta välittäminen on tärkeintä mielestäni ainakin

• Suhteen hoidosta
      • högf

Eipä Vanhanenkaan sen paremmin käyttäytynyt. Tekstiviestillä suhde poikki eikä edes salli toiselle mahdollisuutta keskustella asioita - kaikkea muuta kuin kypsää käytöstä! Ilmeisesti julkinen vuodatus on Susanille ainut mahdollisuus saada sanottavansa kuuluviin. Sitä saa mitä tilaa...

• Paras vaihtoehto
        högf kirjoitti:

Eipä Vanhanenkaan sen paremmin käyttäytynyt. Tekstiviestillä suhde poikki eikä edes salli toiselle mahdollisuutta keskustella asioita - kaikkea muuta kuin kypsää käytöstä! Ilmeisesti julkinen vuodatus on Susanille ainut mahdollisuus saada sanottavansa kuuluviin. Sitä saa mitä tilaa...

Idiootin kanssa paras vaihtoehto erota on kerrasta poikki 100% ilman selittämistä.

Juuri niin Masa tekee. (Ei, en ikinä tule äänestämään keskustaa.)

• mies petti ja

pillua täytyi kotona antaa vaimolleen.

Miehillä tuota spermaa ei riitä joka päiväksi ja sitä täytyy säännellä- eli toiselle joudutaan kertomaan, että on nyt kalun kanssa ongelmia...

Mutta jonkun toisen perässä ryömitään pyytämällä pillua...

• Naiskenteleva pari

Kyllä seksi erottaa ystävyyden ja parisuhteen. Rohkeesti vällyihin ja nauttimaan!

• harrastetaan

seksiä paljon, oltiin selvin tai kännissä, hyvällä tai pahalla päällä, toimiiko suhde toisinaan tai ei. kumpikin haluaa usein ja tykkää toistensa tavasta rakastella eikä muuta tarvitse. mielestäni meillä seksi ja parisuhde kulkevat toisistaan erillään.

• kuuset

Hyvään ja tasapainoiseen parisuhteeseen kuuluu myös seksuaalisuus ja sehän on paljon enemmän kuin seksiä. Pelkkä seksi ei riitä toisaalta parisuhteen ylläpitäjäksi, vaan pitää olla muutakin. Ystävyyttä, kumppanuutta, välittämistä, kunnioitusta ja rakastamista.

• lutter

,,jos ei seksi toimi niin ei toimi kauaa parisuhdekkaan,,turha muuta väittää !!!

• Mies 56

Olen samaa mieltä. Selonteko sängynlaidalla ei rentouta kenenkään autonomista hermostoa. Hyvän ihmisen tunnistaa hyväksi itselleen, ja itsensä hyväksi toiselle.

• KAAVA

Ei kai tuo haluaminen ole kellekkään epäselvä ja enää moraliongelma. Aina on haluttu ja halutaan nytkin seksuaalista tyydytystä.

Kiinteä parisuhde ei ole ollut eikä tule kai olemaakaan koskaan kyseisten henkilöiden välisessä seksisuhteessa ja tarpeessa. Siihen kuuluu seksikäyttäytymisen ja kyvyn kohdata asia heidän kahden välisenä vaan enemmän ja omalla tavallaan joko tyydyttävästi tai vähemmän tai ei ollenkaan. Tuon tulisi olla normaalia ja hyväksyttyä. Ongelma on tehtyä ja väkisellä pystyssä pidettyä.

Kun suhde olisi oma asiansa ja sen seksi erillinen sekisi kokemus ja tyydytystarve sillä osaalueella niin suhde voisi elää vapaasti ta voisi myös kuolla vapaasti ilman seksiongelman liittmistä sen olemassa oloon.

PArisuhde voisi olla hyvinkin hyvä ja tukea henkilöiden seksuaalisuutta niin keskenään , yksin kuin muidenkin kanssa. TAi sitten pelkästään millä tavalla vain.

Seksi pitäsi iroittaa pois parisuhteen ehtona. Sillä se voi olla samoin kuin mikä "tarve" tahansa jota toinen ei aina voi tai pysty tyydyttämään tai tuottamaan. Tai ei ollenkaan?.

• yh-äiti

jos se sopii molemmille et ollaan ilman seksiä ,niin parisuhde kyllä toimii,onhan siinä paljon muutakin kuin seksiä meinaa parisuhteessa.

• Asianosainen

Kyllä se on niin että jos akka pihtaa jatkuvasti niin kyllä se hermoja rassaa pirusti ennen lapsia suhde toimi loistavasti seksiä montakertaa päivässä ja sitte loppu kun kanan lento yritän olla mukana kotitöissä (pyykit,tiskaus,yms)mutta ei tunnu auttavan haluaisin antaa enempi huomiota mutta tuntuu siltä että vaimo haluaa iltaisin vaan tehdä omia hommia ei muka haluta ihme juttu

• siitä jos

roikkuu,eikä hommasta tule mitään,niin kysehän on avioparin pitkäaiiiikaisesta avioliitosta.
      Nuorena naitiin päivittäin,mutta iän myötä se tasaisesti harvenee ja roikkuu,sekä vastakappale kuivuu ja narisee oikeesti,mutta PARISUHDE kukoistaa ja seestyy turhista panopaineista!

Tosin saa jo kuollenkin piikin avulla käyttökuntoon ja liukastetta naaraskappaleelle,jos on haluja molemmilla jäljellä,mihin en usko.
      Vallitsee ihana rauha perhessä!

• Gloria

Sängyssä tutustutaan toiseen, ei kaise ole vaan fyysistä. Jos ei toimi, vika on toisen itsekkyys.

• oikeesti on ja
        Gloria kirjoitti:

Sängyssä tutustutaan toiseen, ei kaise ole vaan fyysistä. Jos ei toimi, vika on toisen itsekkyys.

Kemiat ne ratkaisee kokonaisuuden,riippumatta mistään tai mikään!
        Jos olet ollut 40 vuotta aviossa,niin sitä on jo "riipuvainen" toisen tuoksuista ja kaikesta muusta.
        Hyvä niin =)

• kukkanen20

Ollaan seurusteltu mieheni kanssa kolme vuotta. Seksi on ihanaa, vaikka sitä omasta mielestäni liian harvoin saakin. Mutta en missään vaiheessa ole ajatellut jättäväni häntä sen takia. Seksi ei saisi mielestäni olla seurustelun tärkein asia. Jos näin on, niin kannattaa miettiä onko tämä se oikea ihminen minulle. Tärkeintä on yhdessäolo, luottamus ja turvallisuudentunne. Jos seksillä on liian suuri osa suhteessa, nämä muut asiat saattavat unohtua. Ja kun ne unohtuvat, ei suhteesta voikaan enää tulla mitään.

• eräseukkoneN

Hyvän parisuhteen määritelmä voisi kai olla että rakastetaan toisiaan ja on läheisyyttä, vaikkakin välillä jopa ilman sitä seksiä. Mutta jos aidosti on rakkautta, yleensä on myös halua tuottaa nautintoa toiselle. Eli rakkaus, läheisyys ja toisen huomioiminen ja kunnioittaminen tulee ensin, sitten seksi. Silti olen sitä mieltä, että seksi kuuluu terveiden ihmisten parisuhteeseen. Joskus vain voi olla esim. terveysseikkoja, joiden vuoksi tulee taukoja seksuaaliseen kanssakäymiseen ja nämä pitäisi rakastavan puolison ymmärtää.

• art g

ei se kylläkään ole mikään parisuhde,jos ei ole seksiä.ei ole luonnollista.kannattaisi hakea apua.näin on aina ollut ja on aina oleva

• jelp

suomalaiset naiset pitäs viedä kuukaudeksi thaimaahan tai venäjälle oppiin. siellä naiset tietää että sillä voi tehdä muutakin kun kusta.
        olen ollu pari suhteessa 6 vuotta alussa oli seksiä ja kaikki oli hyvin hyvä mieli yms... sitten loppu seksi ja kaikki pikku asiat paisuu aina tappeluks raastavaa...rakastan vaimoa vieläkin mut en tiedä miten pitkään jaksaa enää jos ei saa seksiä. ps ilman seksiä ei olis ihmisiä

• Arto-

Seksi ei tee parisuhdetta. Jos niin olisi, jokainen kerta seksiä ties kenen kanssa olisi parisuhde.

Jos sinä nyt et vaikka kestäkään elämää suhteessa, jossa seksi ei ole kummallekin yhtä tärkeää, niin ei voi mitään. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikilla niin olisi. Joillekin ei vain seksi ole niin tärkeää, kuin ehkä sinulle. Ja silti se on ihan hyvä suhde heille.

Jos sinä voit olla sitä mieltä, että seksitön/vähäseksinen suhde on luonnoton, aivan yhtä totuus on joidenkin mielipide siitä, että seksi on luonnotonta ja että seksin tärkeyttä korostavien ihmisten kannattaisi mennä hoitoon. Ymmärrätkö? Ei siis ole ainoaa oikeaa mielipidettä tai näkemystä hyvästä suhteesta. Eli "näin on aina ollut ja on aina oleva" -väitteesi on ihan täyttä paskaa. Tarkoittanet varmaan, että SINULTA seksitön suhde ei luonnistuisi, mutta älä, jookos, yleistä tai väitä sitä oikeammaksi kuin muita suhteen muotoja. Saati totuudeksi. Yhden ihmisen mielipide kun ei näet ole totuus.

Jos seksi on tärkeää, niin sitten pitää etsiä kumppani, joka ajattelee samoin. Jos ei pidä seksiä tärkeimpänä asiana, niin sitten pitää etsiä ihminen, joka on samaa mieltä. Ainoa hankaluus tässä on se, että ihmiset feikkaavat. Jotkut tosiaan ovat valmiita näyttelemään henkisiä ja ajattelevia olentoja, joille ei seksi ole niin tärkeää VAIN SIKSI, ETTÄ PÄÄSISIVÄT SÄNKYYN.

• hyvä...
        jelp kirjoitti:

suomalaiset naiset pitäs viedä kuukaudeksi thaimaahan tai venäjälle oppiin. siellä naiset tietää että sillä voi tehdä muutakin kun kusta.
        olen ollu pari suhteessa 6 vuotta alussa oli seksiä ja kaikki oli hyvin hyvä mieli yms... sitten loppu seksi ja kaikki pikku asiat paisuu aina tappeluks raastavaa...rakastan vaimoa vieläkin mut en tiedä miten pitkään jaksaa enää jos ei saa seksiä. ps ilman seksiä ei olis ihmisiä

parisuhdeterapeutti tai menkää avioliittoleirille. Siellä käyneet tuntemani pariskunnat ovat kuin uudelleen rakastuneet, seksikin toimii. Esim Väestöliitolla on ollut hyviä terapeutteja, ja NMKY:llä avioliittoleirejä. Mitä sitä turhaan kärsiä jos asian voi hoitaa kuntoon...

• Mies-64

...jo vessanpöntöstä mokoma termi kuin "hyvä parisuhde". Hyvää parisuhdetta ei ole olemassakaan. On vain suhteita. Jotkut helpompia ja jotkut vaikeampia, mutta kaikissa on huonoja vaiheita. Kuten vaikkapa seksittömiä kausia. Taikka ylihalukkaita vaiheita.

Ei ole yhtäkään pitkää saati toimivaa parisuhdetta, jos halutaan suhteen olevan vain niitä kivoja kohtia ja oletetaan, että hyvä parisuhde on kokonaan hyvä ja särötön. Myös kaikki ne paskat vaiheet pitää elää.

Hmmm, tuosta seksistä ja haluttomuudesta... Miksi muuten useimpien mielestä vika on siinä haluttomammassa osapuolessa eikä suinkaan siinä, joka haluaa ja vaatii enemmän? Kumpiko sen ongelman oikeastaan tekee, kumpiko on tyytymättömämpi?

• Veikko P. Ilves

"Miksi muuten useimpien mielestä vika on siinä haluttomammassa osapuolessa eikä suinkaan siinä, joka haluaa ja vaatii enemmän? Kumpiko sen ongelman oikeastaan tekee, kumpiko on tyytymättömämpi?"

Aivan loistava pointti.

• Moilanen

Eihän seksi itsessään mitään määrää, se on "vain" akti. Itse koen seksin suhteessa kuten suolan ruoassa, eli mielestäni hyvinkin tarpeellinen rakennepalikka. Mutta tunnen kyllä muutaman ihmisen, joilla todella alhainen libido, ja jotka osaavat olla & elää ns platoonisessa suhteessa. Jos sen kokee parisuhteeksi, niin mitä pahaa siinä? Kukin taaplaa tyylillään, eikä siinä ole muilla nokan kopauttamista. Joku onnellinen yksistään, joku taas tarvitsee jatkuvaa vaihtelua, ja muutama tyytyväisiä kahden (tai kolmenkin!) kesken...Pää-asia kuinka te kaksi ratkaisette asian, ja että olette tyytyväisiä.

• Jaa a. Tämäkin on taas sellainen ollako vai eikö olla juttu. ..Kyllähän sitä voi olla suhteessa ilman seksiäkin mutta pidemmän päälle voi ruveta pohtimaan ollaanko vain kämppiksiä..Toisaalta taas suhde, jossa on kyllä seksiä mutta ei enää tunnetta, niin ei oo hyvä. Eli mitä voimme tästä päätellä: Jokainen tallatkoon onnellisena omalla tavallaan ja parisuhteessa puhuminen auttaa kaikkiin vaivoihin...

• munat. Olin itse n. kaksi vuotta suhteessa, jossa seksi oli helvetin hyvää, mutta mitään muuta ei oikeastaan ollutkaan. Nuori nainen oli materialisti, kun taas minä humanisti... Niinhän siinä kävi, ettei lopulta kiinnostanut enää se seksikään, kun elämä hänen kanssaan oli henkisesti niin köyhää... Mutta on pakko kyllä sanoa, että hän oli elämäni paras seksikumppani (toistaiseksi). Ja niitä on ollut kyllä aika monta.

• hippe28

lainatakseni dr philiä: kun seksi toimii se on 10% parisuhteesta, mutta kun se EI toimi niin se on 90%.

• pera

ei ole mahdollista..

• millanoora

Itse en ajattele halujeni olevan nykyajan tuotosta, vaan ihan luonnostaan tulevaa elämänenergiaa. Ei muuten ole mielestäni ulkomuodosta kiinni, että on mahdollisuus kontaktiin, jos haluaa. Niin monen näköiset ja kokoiset ihmiset ovat löytäneet rakkauden.

• kondua

Hei!
      Kuinka rakastetan toisen, että tule tytyväiseksi?

• Josuli

molemmat haluaa samaa. Jos molemmille käy ettei "sekstailla", niin mikäs siinä! Mutta jos toinen haluaa ja toinen ei, niin se on raskas taakka suhteelle. Sille joka ei saa mutta haluaa, on turhauttava olo, ja se joka ei halua mutta jolta kerjätään, on ehkä syyllistynyt olo. (Jos on sellainen ongelma, kannattaa edottomasti hakea apua). Yleisin syy sille ettei halua seksiä "normaalissa" suhteessa, on tunne tasolla oleva syy. Sama pätee siihen jos ei saa orgasmia. Tietenkin syy voi olla partnerissa joka ei osaa tyydyttää kunnolla, mutta yleisin syy siihen ettei saa orgasmia on korvien välissä.

• Jonathan

kyllä seksi on tosi tärkeetä parisuhteessa...ei ilman voi edes pitkään olla... :)

• Nuppu*

Mun mielestäni on häkellyttävää, et joku mies 1977 kyselee voisiko parisuhteessa pärjätä pelkällä rakkaudella ja seksiä ei olisi ollenkaan...Eräs tuttavapariskuntani ei ole harrastanut seksiä 3-vuoteen ja yhdessä ovat olleet kuitenkin vain hieman yli 5-vuotta. Aina tavatessani kyseinen avovaimo kertoo, ettei asiassa ole tapahtunut muutosta; mies ei vaan yksinkertaisesti syty rakastelulle. Hän on pyytänyt miestä hyväilemään itseään ja seurauksena mies on vain puristanut häntä kipeästi rinnasta muutaman kerran. Tuttavani kertoi, että on parisuhteessa vain, koska se on turvallisempi kuin hänen aikaisempi pitkä parisuhteensa, jossa oli väkivaltaa.

Mielestäni seksi on ihana asia ja kuuluu hyvään parisuhteeseen yhtenä tärkeimpänä osana. Mielestäni parisuhteessa täytyy olla jotain vikana, ellei toinen osapuoli/molemmat osapuolet halua rakastella keskenään. Herää kysymys tyytyvätkö kyseiset ihmiset vain olemaan keskenään paremman puutteessa ja löytävät joskus toisen, joka vie jalat alta vai onko toinen osapuoli esim. homo?? tms. Asia ei voi Mies1977 olla molempien teidän mielestänne niin, että RAKKAUS riittää korvaamaan seksin.

• Laowai

pitää antaa parisuhteelle,joka saattaa olla eräitä vaikeimpia osa-alueita ihmisen elämänkaaren aikana.
      Meillä on rajattu määrä elinvuosia,johon kuuluvat kaikki elementit vihasta-rakkautteen/siis kaikkea mahdollista tunneelämässä.Seitsemän ensimmäistä ikävuotta kaiketi(tutkijoiden/psykologien ym tutkimana)lienevät tärkeimpiä ihmisen kehityksen kannalta.Kosketuksen,hellyyden,aidon rakastavan ilmapiirin tunteminen kodissa luo pohjan aikuusiän kestäville parisuhteille.(kst.Desmon Morris/Hellyyden Anatomia)Onnea Rakkauteen..

• purpur

kyllä mä uskon että pysytään yhdessä ilman seksiä, kunhan on edes jonkinlaista vipinää joskus. enkä vipinällä tarkoita seksiä vaan sellasia vietteleviä katseita, kosketuksia ja sellasta. ainakin mä oon sen verran tunne ihminen, että jos muhun ei sörkitä millään lailla, (vaikka sanottais jotain kaunista) niin kyllä mä alan ajatteleen että oliko kaikki siinä.
      omasta mielestä seksi kuuluu suhteeseen, mutta kaiken voi korvata. se, millä sen korvaa, on sitten eri asia. tuskin nainen jatkuvasti suklaata jaksaa syödä:D

• yleensä kiinnosta

niin se ei ole merkki mistään.

• Rakkaus on lumivalkoinen..

rakkaus on vapautta, vastuuta ja oikeudedenmukaisuutta, riitelyä, sovintoa, seksiä, haluttomuutta, työtä, sairautta, ELÄMÄÄ!!!

• Tauno Mato

Oma liittoni (kolme lasta) kaatui köyhään tunne elämään, joka heijastui suoraan myös seksiin. Jos ihminen on terve ja viriili, ei voi vaatia että pitäisi elää selibaatissa. Tottakai kaiken maailman taivastelijat motkottavat että seksi ei ole tärkeää, mutta sehän on sitten vain heiltä itseltään loppu. Huono seksielämä heijastuu varmasti myös vanhempien väleihin ja loitontaa heitä toisistaan. Sen vaistoavat lapsetkin. Tuloksena vain turhia riitoja. Erosimme sovussa keskusteltuamme asiat selviksi.Lapsille se on kaikkein paras tapa.

• man54

Jos avioliitossa tai missä tahansa parisuhteessa ei ole luonnollista seksiä vaan yritetään muuten olla onnellisia, niin karille menee. Seksittömyys luo jännitteitä jotka näkyy kaikessa ja jos on vielä lapset kotona niin taatusti kärsivät siinä missä aikuisetkin.

Naiset, jotka ovat nykyään tyytymättömiä seksielämäänsä eivät joko, kehtaa esittää puolisoilleen haluavaa leimautumisen pelossa, tai ovat liian ronkeleita koska ovat lukeneet terveys ym. lehdistä että naisellakin on oikeus orgasmiin ja jos eivät sellaista saa se on heti miehen vika.

Täyttä tyydytystä ei mieskään aina saa vaikka saakin siemensyöksyn useimmiten. Orgasmin saa vain täydellisellä rentoutumisella. Ei saa olla häiriötä, suorituspaineita eikä humalassa. Tämä koskee molempia. Sekä miehiä että naisia. Rentoutumista kannattaa ensin harjoitella, mieluummin erikseen.

Tässä omat niksini.

• ¤MARIIA¤

Ei voi olla hyvä ihnissuhde, jos seksi ei maita!

• man54

Parisuhde ilman seksiä on kuin aamupuuro ilman voisilmää!

• wsx999

ostaa vain huoria jatkossa.
        Muija kun ei ole antanut juuri lainkaan 12 vuoteen, ja takaan että mitään seksiä häneltä ei ole tippunut 5 vuoteen.
        Lapset ovat noin 13 ja 14 vuotiaita.
        Nyt on minustakin ruvennun tuntumaan parin vuoden aikana että ei enää oikein seiso. Ikää tuli keväällä 50 v täyteen, muija on 3 v nuorempi.

Tulisi vain liikaa paineita jos olisi uusi suhde ja pitäisi olla usein seisottamassa. Antakaa meidän ikääntyä rauhassa! Tässä puhuu mies joka on pannut enemmän rahallisia huoria kuin omaa muijaansa.

• sikamies

kun ämmä antaa persettä tarvittaessa niin seon hyvä

• Mies 62

Henkiset arvot painottuvat enemmän, mitä enemmän ikää tulee lisää ja vartalo ei ole enää atleettinen ja naisella välttämättä se maailman upein, elän ihanassa parisuhteessa. Seksissä ajatellaan usein vain yhdyntää, se voi olla muutakin joka tuo yhdessä olemisen ja läheisyyden ja onnellisuuden tunnetta...

• Jorge2

Toimivassa parisuhteessa seksi on yksi keino osoittaa, että rakastaa puolisoaan. Meillä on kohta mennyt vuosi ilman, ja rassaa tosi pahasti. Muijalle tärkeintä on raha, raha ja raha. Sama kun kävisi huorissa. Olen ymmärärtänyt, että seksiäkin saisi jos pystysin maksamaan yksin kaikki juoksevat menot. Jos olisi tuota rahaa loputtomasti nostasin kytkintä ja ottaisin lapset, joita on kolme, mukaani. Lapsetkin kärsivät huonossa parisuhteessa.

• ei toimi

seksi, kotitaloustöiden jakaminen, romantiikka eikä laskujen maksu (kaikissa edellä mainituissa asioissa olen päävastuussa) ja silti en osaa haaveilla/kuvitella paremmasta.
      Ei se seksi vaan se rakkaus.

• onko ?!

Hyvä parisuhde , sitä ei todella voi mitata toimiko seksi vain ei . Mielestäni seksi ei ole se mittari jos suhde toimii puolin ja toisin . Molemmat rakastaa , viihtyy toistensa seurassa , molemminpuolinen luottamus . Se voi toimia ilman seksiäkin . Nykyään ehkä liikaakin korostetaan seksin merkitystä parisuhteessa . Miksi monet ei nää muuta , se voi olla toisinpäinkin . Seksi toimii , mutta elämä on yhtä h......iä ! Parisuhteen toimivuudesta ja kaikesta siitä kaukana .

• kyl maar

Parisuhde ilman seksiä on kuin masturbaatio ilman käsiä...

• Maassamme

Mallia Rock Hudson.
      Toinen ääripää; vaimo lykkii työkaverin kanssa. Kotiin tullaan pää kipeänä.

• pirsin

Ei seksi ole parisuhteen mittapuu. Täytyy myöntää se, että omassa suhteessa ei juuri ole seksiä mutta hellyyttä, rakkautta kyllä riittää. Monissa suhteissa tulee ehkä aika jolloin se puoli suhteesta on kuin jäissä mutta hyvän kumppanin kanssa sen ajan yli pääsee muiden tärkeiden asioiden ollessa kunnossa. Kumppanin kunnioitus ja rakkaus ja jopa hyvä ystävyys on tasan yhtä tärkeitä asioita suhteen kannalta ei vai seksi.Hyvä suhde kestää jopa seksin puutteen....no,ei ehkä ikuisuutta mutta siihen asti kun se puoli saadaan taas sujumaan.Jokaisella on asiasta omat mietteensä ja mielipiteensä. Kuten jokainen tietää on suhde kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti.

• ei toimi

Oli seksiä tai ei parisuhde ei toimi, jos nainen on täys ääliö niinkun mun tapaukses...
      Jos nainen omasta tahdostaan pitää yhetyttä exäänsä joka selvästi hänelle aina flirttailee ja on kiinostunut muustakin kuin keksutelusta... niin ei toimi.... vitun naiset....
      Jos pitää valita kalja vai nainen, valitsen kaljan
      jos pitää valita futis vai nainen, valitsen futiksen

sori kirjotusvirheet, oon vaan "vähän" vittuuntunu..........!!!!!!!!!

• ..ongelma

Minulla on ollut tasan yksi poikaystävä jonka kanssa olen saanut orgasmin ja tykännyt seksistä.Yleisesti ottaen miehet onnettomia räpeltäjiä, jotka eivät tiedä mistä naiset pitää.Yleinen luulo on se kun luullaan että naiset nauttii kun vaan muna tungetaan sisään...

• myrskyluodonmaija47

Voi varmaan olla rakkautta ilman seksii.jos asianomaiset ei siitä perusta niin ok. Mutta silloin kun se selipaatti ei johdu itsestä on se väärin jos puolisoo ei kiinosta ja toisella kiinostus olisi. Silloin täytyy mennä niin sanotusti vieraisiin hakemaan seksuaallista purkautumista.Seksi on lähes yhtä tärkeetä kuin ravinto uni ja mitä kaikkee nyt kukin tarvii.Ja puolisolla ei oikeutta säädellä toisen seksuaallisuutta se loukkaa jo ihmisarvoo.Joko tyydyttää puolisomsa tai sallii sen tyydytyksen vieraissa.47 vuotta kokemusta asioista.

• riksuliini78

Seksihän on osa parisuhdetta,mutta ei suhde ole siitä riippuvainen. Omasta mielestäni tärkeämpää on hellyys ja yhdessäolo...seksi on sitten jotain suloista "herkkua",jolla osoitetaan myös se intiimi kiintymys...mutta sen ei tarvitse olla jokapäiväistä. Mulle ainakin seksiä tärkeämpää on miehen halaukset,ohimennen annetut pusut,pienet hipaisut ym...koska ne kertoo,että hän välittää.:)

• patjapatu

housut seppään nennään ja murikkata sullaa lihhaa kyllä sexi miehen tiellä pittää ja eukon hyös.

• Sara

No ei tietysti, jos noin yksinkertaisesti kysytään. Onhan suhteita, joissa ollaan jo niin vanhoja tai muuten sairaita tai tilapäisesti estyneitä harrastamaan seksiä ja silti suhde toimii. Seksiäkin on kyllä monenlaista. Jo pelkkä katsekin voi sellaista olla. Seksillä tarkoittanet kuitenkin yhdyntää.

Jos ollaan alle 60 v ja ainakin toinen on vailla seksiä pidempiä aikoja ilman mitään tiedossa olevaa estettä, on selvää, että parisuhde ei ole hyvä.

Itselläni on ollut 3 pidempää suhdetta ja kahdessa ensimmäisessä olin vuosia ilman seksiä ja seksiä oli koko ajan niukalti. En seksin puutteessa puolisoitani jättänyt, mutta puute se oli.

Nyt kolmannessa suhteessani olemme samalla aaltopituudella kumppanin kanssa seksiasioissa. Seksiä on ja paljon. Olen tosi tyytyväinen ja onnellinen. Muutenkin suhde toimii hyvin. On molemminpuolista sitoutumista ja yhdessä toimimista ja vastuunkantoa itsestä ja toisesta.

Myös nykyinen kumppani oli ollut vuosia ilman seksiä pitkässä avioliitossaan. Oli korvannut sen puutteen erilaisilla harrastuksilla.

Nyt sitten nautiomme molemmat siitä, mitä olemme jääneet paitsi. Voisko enää paremmin olla.

Nainen 56 v

• Nainen -75

Hyvä parisuhde on sellainen, että kumpikin osapuoli viihtyy suhteessa ja tehdään paljon yhdessä asioita. Parisuhteeseen kuuluu myös seksi. Ilman seksiä suhde on ystävyyttä. Kuten isäni aikoinaan sanoi; ystävyyttä saa kavereiltakin. sitäpaitsi jos toista rakastaa ja haluaa edetä suhteessa, seksi kuuluu asiaan. Jokainenhan seksiä kuitenkin haluaa harrastaa, se on luontaista.Tykkääminen ja rakastaminen näytetään tietysti myös muillakin huomionosoituksilla kuin seksillä, mutta jos suhde on aito ja on intohimoa, niin seksihalujakin pitäisi löytyä. Seksi ei määrää parisuhdetta tai sitä ollaanko yhdessä vai ei. Tai ei ainakaan saisi määrätä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kultainen keskitie on tässäkin asiassa paras ratkaisu. Yhdessäoloa ja seksiä sopivasti.

• unskki

>Sehän on on selvä jos sexi ei toimi ei myöskään parisuhde toimi ennemin tai myöhemmin käydään vieraissa että tällein

• ei siis ainut?

anteeksi etten jaksa lukea toisten kommentteja näin aamutuimaan, mutta kyllä minusta seksistä, joka on vain yksi osa-alue niin elämässä kuin parisuhteessakin, on tehty aivan hirveä haloo . . tosiaan kuin ei elämässä muuta olisikaan!

tärkeintä on että molemmat osapuolet voivat avoimesti jutella mieltä painavista asioista, jos sellaisia on.

Elämässä on joka tapauksessa tilanteita jolloin ei jaksa ajatella seksiä, ja on surullista jos sen takia joku parisuhde menee kriisin tai jopa purkautuu.

ja myös tosiaan päinvastoin; vaikka seksi toimisi fantastisesti, se ei takaa parisuhteen toimivuutta.

ja vielä yksi lisähuomautus: seksin määrä ja "laatu" (kokonaisvaltainen tyydyttävyys) ei myöskään välttämättä mene yksiin, eli runsaasti seksiä harrastavien seksi ei välttämättä ole sen upeampaa kuin sitä vähemmän harrastavien

• ilmankin ihan hyvin

Olen nelikymppinen nainen ja elän kuusi vuotta vanhemman mieheni kanssa tyytyväisenä ilman seksiä. Näin ollaan menty jo vuosia ja hyvin menee. Mieheni on pitkä, tumma, komea mies, ja minä olen kivannäköinen, hoikka nainen.
        Suhteemme on erittäin toimiva kaikin puolin, vain seksistä emme kumpikaan välitä. Aikamme tahkosimme puoliväkisin kunnes suhteemme eteni niin pitkälle, että "ilkesimme" sanoa toisillemme, että mitäs jos ei kuitenkaan ....
        Niin se vain on, että tämmöisiäkin ihmisiä löytyy, uskokaa pois. Rakastamme toisiamme syvästi ja vietämme vuorenvarmasti loppuelämämme yhdessä. Katselemme toki ihaillen esimerkiksi seksikkäitä elokuvatähtiä, mutta eivät ne meidän alapäitämme kutita. Joku sanoi, että suhde ilman seksiä ei ole rakkaus- vaan ystävyyssuhde. Olen eri mieltä. Se on platoninen rakkaussuhde.

• lapin_neito

Edellisessä ptkässä parisuhteessani lakkasin haluamasta miestäni. Mies kyllä halusi, minä en. Hänen koksetuksena teki pahaa, en tiedä, hän vain alki tuntua vastenmieliseltä. Nykyisen mieheni kanssa meillä on aika säpinää lakanoissa vaikka saman vuoteen olemme jakaneet kohta kaksi vuotta..seksi on päivittäistä ja siitä nautitaan..joskus se tietenkin vähenee, mutta nyt tuntuu siltä että tulen siitä aina nauttimaan. Joskus olen miettinyt että voi edellistä mies parkaani, hänellä on varmasti ollut kestämistä kun ei ole saanut olla haluttu. Mielestäni hyvään parisuhteeseen kuuluu seksiä. Jos toisen mielestä seksi ei ole hyvää ja tilanne jatkuu, eivät ihmiset ole toisiaan varten. Seksi on olennainen osa elämäämme.

• Niin ehkä parisuhde tarvii hieman rohkeutta heittäytyä mukaan rakastelun saloihin. Usean lapsen jälkeen tuntuu vaan niin vaikealta olla täysillä mukana kun on pitkään elännyt lasten ehdoilla ja seksi on ollut toisella sijalla. Parisuhteeseen luottamus toiseen on mielestäni yksi tarkeistä asioista ja yhdessä jakaminen niin lasten hoito kun muutkin jos tätä ei tapahdu niin sextailu jää melko rutiiniksi eikä rikastutata parisuhdetta. Ei millään pahalla mutta joskus en vaan saanut miestänä mukaan kodin asioihin joten jätin hänet suosiolla syrjään. Nyt opetellaan uusia kuvioita ja toivotaan että jotain vielä löytyy.

• jotivoni

Suhteet on kaikki osapuolien näköisiä. Kyllä te itse sen tiedätte, että meneekö teillä hyvin vai ei. Kaikista paras mittari parisuhteelle on se, että tuntuuko siinä oleminen hyvältä vai ei.

• mies -67

kyllä parisuhteeseen kuuluu myös seksi ei se muuten taida toimia muuten on jossain vika.jompi kumpi ,yleensä nainen hakee muuten seksi suhteen muualta ja silloin suhde kuihtuu pois.

• Mies vm.69

Eiköhän se toimiva seksielämä ole parisuhteen perusta. Totuus on kuitenkin se että valtaosa suhteista kaatuu nimenomaan seksin puutteeseen.

Jos ajatellaan että suhteessa ei tarvittaisi minkäänlaista seksuaalista kanssakäymistä tai hyväilyjä niin eiköhän siinä tapauksessa parhaiten yhdessä pärjäisi mies/mies tai nainen/nainen parit. Miehet voisi keskenään rauhassa löhöä sohvalla kaljaa juoden ja urheilua katsoen eikä olisi naista siitä nalkuttamassa. Ja vastaavasti naisilla on ne omat juttunsa joita tehdää vain naisporukassa, ei koskaan miesten kanssa. Eli jos ei seksiä olisi lainkaan niin yhteiselo olisi kaikista helpointa saman sukupuolen kanssa. Johtopäätö siis on se että mies ja nainen on yhdessä VAIN seksin takia.

• nainen 80

jaa-a, mitä nyt tuohonkin pitäisi vastata.... kaikenhan lähtökohtana on keskinäiset tunteet, joita luonnollisesti seksuaalisuus lähentää luonnollisella tavalla. Onhan Maslowinkin tarvehierarkiassa seksuaalisuus aivan lähtökohtana muiden tarpeiden kanssa...

Kaikki riippuu kuitenkin siitä, mitä ihminen arvostaa. Itse en voisi olla iditootin kanssa, vaikka seksi olisikin fantastista, eihän se johtaisi kuin... heh heh... vain lakanoiden väliin, eli ei kovinkaan pitkälle. Meitä löytyy joka lähtöön kuitenkin, se on vain realiteetti, joten siinäpähän pohdittavaa...

Miten tärkeä seksi on sitten sinulle, kun se näin askarruttaa? Oletko kenties kohdannut vääränlaisia naisia? Seksuaalisuus on loppupelissä aivan luonnollinen osa-alue ihmisestä, mukaan lukien seksi. Se, miten tärkeäksi jokainen sen arvio, onkin jo aika henkilöhtainen asia. :)

Ei seksi ole vaarallista, kun luottaa toiseen osapuoleen, vaan rentouttavaa, nautittavaa oikeiden kemioiden sekä tunteiden kohdatessa.
      Hyvässä parisuhteessa avoimuus /luotettavuus on kaikki kaikessa, joten seksistäkin voi silloin jutella ja pohtia sen merkitystä. Mitä se merkitsee minulle? Pidänkö siitä? Pelkäänkö sitä, ja miksi? Miten kehittyisin siinä? Miten tutustuisin omaan seksuaalisuuteen sekä toisen ihmisen? Mitä se meille merkitsee siis loppupelissä?

Hauskaa joulua! :)

nainen80,espoo

• tinkerbell77

Naisen mielipiteenä sanoisin, että suhde on kokonaisuus, jossa seksillä on muodossa tai toisessa hyvin tärkeä rooli. Kyllä minäkin olen sen osuutta joskus vähätellyt...mutta nyt tiedän paremmin. Jos kerran hyvin menee ilman, eikä kumpikaan sitä kaipaa, niin mikäpä siinä sitten.. Kaverisuhteeksi minä sitä kutsuisin. Ei kai seksi aina voi automaattisesti toimia, vaan silläkin saralla voi kehittyä!

• KUSTAVUS45

Minun kokemukseni mukaan parisuhde ei toimi pidemmän päälle ilman seksiä, se vaan nyt on niin...!

Itse koettu moneen kertaan ja parhaassa suhteessani kaikki toimii hyvin ja seksi oman partnerin kanssa on todella upeaa ja mahtavaa...

• kooppoi

NO hei !!! mikä on hyvä parisuhde... onko se sitä että rakastaa vai haluu vain pannaa...ONKO SE NYKY MALIMASSSA AINA VAAN SITÄ PANEMISTA ??? missä on rakkaus ja lähellä olo...Sanokaapa ihan suoraan mitä te haluatte omalta kullalta... RAKKAUTTA vai pelkkää naintia. se nainti han on ihan jees tiettyyn rajaan asti,mutta ei se pelkkä akti vie mihinkään...

• silent_force

musta pari suhteessa ei seksi ole tärkein vaa se et osaa ottaa huomioon myös kumppanin muut tarpeeet ja rakastaa sitä. Seksi on vaa yks osa suhteessa.. ja ne jotka eroaa seksin takii nii se kertoo sen et ne ei kumpikaa oo kiinnostunu toisistaan muussa mielessä. Tää on mun näkökanta. muut voi olla eri mieltä...

• KiKi73

ei ole parisuhdetta.
      Ilman seksiä ja läheisyyttä ollaan vain kaksi ihmistä, jotka asuvat yhdessä..

• se on

Näivetytään yhdessä....odotellaan jotain ihmettä tapahtuvaksi...vanhetaan..ja haikaillaan,,,mitä olisi voinut olla elämässä..Jompi kumpi on kyllä aktiivisempi...toinen se passiivisempi tukahduttaa tunteen..ja sitten vaan ei uskalleta lähteä eri teille..tapa ja tottumus.
        Siellä sitä ihmetellään ja hinkataan seksi-huoneissa :)

• täysin samaa mieltä

Se on hyvä parisuhde et toisen kanssa on hyvä olla! Kuuluu seksikin parisuhteeseen mutta ei se ole suhteen kantava voima!

• Kysyvä'

Asetanpa kysymyksen toisin päin. Kuinka moni tietää / tuntee pariskunnan tai parisuhteen jossa molemmilla on hyvä olla ILMAN seksiä? Heitänpä veikkauksen ettei kukaan tunne tai ole itse elänyt sellaisessa parisuhteessa. Tietenkään seksi ei ole suhteen koko juttu mutta varsin iso osa sitä kuitenkin.

• Lappalaaane

Pilu se merkitse paljon paljon. parishudeteella ei ola välöjä

• Näppylä alta oikea...

Jo vain puhut asijaa, mitä siihen naimhiseen parisuhtetta sotkee. Minä polokasen lähes päivittäin ja akka antaa. Mulukku on kulunu aika reiphaasti sitten nuoruuven päivien, mutta ei se mitään. Ikää meillä vasta 62v.
        KOITTAKAA KESTÄÄÄ elämä on joskus tämmöistä.

• -Murmeli-

Viihdytään yhdessä vapautuneesti. Haleja ja suudelmia riisuutumatta. Huumoria. Kävimme hänen vanhempiensa luona. Tapasin ystävät ja veljen. Nukuimme yhdessä harvoin. Kaunistuin. Murheet unohtuivat.
      Se on ystävyyttä. Kutinaa, jota ei voi raappia. Rakkautta, saattoi olla sitäkin. Pyyteetöntä. Hän on mua 15 vuotta nuorempi. Miehekäs. Ei lapsellinen yms. Kokoa ja näköä.

Sitten molemmat kohdattiin oman ikäisemme kumppani samoihin aikoihin. Mustasukkaiset eivät kestäneet meidän ystävyyttä. Poistimme puhelinnnumerot kännyköistä. Ei yhteyksiä 3 vuoteen. Seurustelemme kumpikin kumppanin kanssa, jonka tapasimme 3 vuotta sitten. ;)

• nimimerkki

Mulla se jo käy itsetunnon puolelle ja vielä herkemmin ehkä sen takia kun olen nainen ja meillä mies ei halua, muuta kuin sitten jos todella huomaa että minuun sattuu se kun ei m itään tapahdu. En vaan ymmärrä miksi ei halua!!! Kun olemme sängyssä niissä puuhissa, niin mies kyllä nauttii ja välillä ehkä vähän likaa... Esim. on kertonut että suihin oton teen niin hyvin että joskus ei anna ottaa koska laukeaa melkein heti. Viimeksi kävi niin että noin 4-5 kertaa kerkes sisään päin "pökkiä" niin laukes. Sit käytiin pesulla ja herra rupes nukkumaan. Ei siinä kyllä kerinny minä ainakaan kokemaan minkäänlaista tyydytystä. ELI ON NIITÄ NAISIAKIN JOTA OMA MIES EI HALUA...

• Tuttujuttushow

Oliskohan tuossa liiallisessa nopeudessa se syy? Kerro sille ukolle, että kyllä seksissä saa laueta toisenkin kerran, jos on kerran latinki herkässä.

• liian kiltti?

Kyllä seksillä ja fyysisellä läheisyydellä on merkittävä osuus toimivassa parisuhteessa. Meillä on viimeisen puolen vuoden aikana puuttunut edellinen lähes kokonaan ja parikymmentä vuotta kestäneen avioliiton aikana ei jälkimmäistäkään ole ollut kuin seksiä harrastettaessa, no, ehkä joskus alussa halittiin ja pussattiin.
      Kun yritän vaimolle asiasta jotain kertoa, niin hän sanoo, että painostan-mikä ei ole totta.
      Tunnen, että hän ei todellakaan välitä minusta ja ajatukseni ovat alkaneet harhailemaan muissa naisissa. Olen sanonutkin, että en aio elää loppuikääni seksittömässä parisuhteessa, mutta ei sekään tunnu häntä "herättävän". Toissa päivänä toin seksikaupasta sellaisen perhosen ja laitoin sen hänen alkkarihyllylle, mutta siitäkään ei ole mitään kommenttejä tullut. On aivan kamalaa lukea joistain suhteista joissa naiset ottavat suihin tai hyväilevät miehiään jolleivät itse halua. Meillä sellaista ei harrasteta. Kuinkahan kauan jaksan tällaista selibaattia?

• SexED

Naisten haluttomuuteen auttaa erotiikkafilmien katselu. Filmit kehittävät naisten mielikuvitusta ja kehittynyt mielikuvitus lisää kiinnostusta seksiin ja seksistä nauttimista.

Pornoa ei pidä kuitenkaan katsella yhdessä, vaan naisen pitäisi katsella videoita yksin.

Lisää aiheesta
        http://www.mtv3.fi/helmi2005/ihmissuhteet/artikkeli.shtml/392659?ihmissuhteet-parisuhde-makuuhuone

Naisen haluttomuus ei useimmiten ole mikään psykologinen ongelma, vaan johtuu siitä, että yhteiskunnassa on vielä vanhakantaisia ihmisiä ja asenteita, joiden mukaan naiset eivät saisi katsella pornoa ja nauttia seksistä siinä missä miehetkin. Tällaiset tiukkapipot ja uskonnolliset hihhulit saavat ehkä sinunkin vaimosi uksomaan, että seksi ja porno on pahasta, ja näin estävät hyvän seksin kehittymisen parisuhteessanne.

• tietoa
        SexED kirjoitti:

Naisten haluttomuuteen auttaa erotiikkafilmien katselu. Filmit kehittävät naisten mielikuvitusta ja kehittynyt mielikuvitus lisää kiinnostusta seksiin ja seksistä nauttimista.

Pornoa ei pidä kuitenkaan katsella yhdessä, vaan naisen pitäisi katsella videoita yksin.

Lisää aiheesta
        http://www.mtv3.fi/helmi2005/ihmissuhteet/artikkeli.shtml/392659?ihmissuhteet-parisuhde-makuuhuone

Naisen haluttomuus ei useimmiten ole mikään psykologinen ongelma, vaan johtuu siitä, että yhteiskunnassa on vielä vanhakantaisia ihmisiä ja asenteita, joiden mukaan naiset eivät saisi katsella pornoa ja nauttia seksistä siinä missä miehetkin. Tällaiset tiukkapipot ja uskonnolliset hihhulit saavat ehkä sinunkin vaimosi uksomaan, että seksi ja porno on pahasta, ja näin estävät hyvän seksin kehittymisen parisuhteessanne.

Hei,

Varmasti monet syyt vaikuttavat orgasmin puuttumiseen, kiire, väsymys, säästöliekillä oleminen, naisten alituinen laihduttaminen, ja esileikin puute. Muutenhan naisen seksuaalisuuden pitäisi parantua iän myötä, vaikka synnytyksen jälkeenhän yleensä seksi katoaa. Sitäpaitsi ehkä sen arvo vähenee, kun nuoruudessa harvoin saatavilla, parisuhteessa koska vaan, liika rutinoituminen vähentää arvoa.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      24
      1895
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      56
      1743
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1440
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      70
      1116
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      52
      1069
    6. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      22
      915
    7. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      54
      900
    8. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      883
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      874
    10. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      176
      857
    Aihe