Adventistit ja adventtikirkon valta määräävät sinunkin omantunnon kysymyksistä miten on pakko uskoa.
Jaksatko tästä kiittää herraasi joka päivä?
Onko kaikki hyvin
4
121
Vastaukset
Adventikirkossa on aina opetettu ettei ihmisen omaatuntoa voi määrätä.
Kirkossa saa olla kukin vapaasti maa mieltään ja sitä kunnioitetaan, mutta kirkon nimissä ei saa opettaa omia oppejaan ohi Raamatun.
Se miksi kirkossa on vastuunkantajat ja toimielimet on viisasta.
Suomessakin on maan hallitus ym.
Kukaan ei voi marssia ohi maan hallituksen ja antaa Suomen lausunnon omissa nimissään.
Kun Adventikirkossa mietitään telogioita kirkon kannalta, on aina tusinan verran teologeja jotka tuntevat Raamatun kuin omat taskunsa, ja ovat Hengen miehiä.
Olisiko se Sinusta oikein jos jokainen saisi itse määrätä kirkon opit, varsinkin kun Paavali opettaa etä seurakunta on "totuuden pylväs ja perustus," on opeista pidetää hyvä huoli, ettei niitä pääse jokainen räpeltämän mielensä mukaan.
Käytä järkeäsi tässä tuollaisen lausuntosi jälkeen.
Siunausta
jari laurila- omaatuntoa!
Minun omatuntoni kieltää minua uskomasta Ellen White`iin, miten minusta voisi silti tulla kunnon adventisti?
Eikös Ellen White nyt sitten olekaan adventisti? Hänhän se juuri määräsi vastoin Raamattua:
"Minulle on näytetty, että kenenkään ihmisen arvostelukykyä ei saa luovuttaa kenenkään toisen arvostelulle. Mutta kun pääkonferenssi, joka on Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä, käyttää arvostelukykyään, henkilökohtaista riippumattomuutta ja arvostelukykyä ei saa pitää yllä, vaan on alistuttava" (Testimonies, Vol 3, s. 492).
Jos orjuuttaa omantuntonsa toiselle, olkootpa ihminen tai Pääkonferenssi, niin silloin tuosta tulee epäjumala ja epäjumalanpalveluksesta tulee rangaistus.Lueppa pikkuisen Vanhaa Testamenttia, kuinka kerta toisensa jälkeen kuninkaat palvoivat Baalia sun muita epäjumalia ja kuinka Jumala heitä rankaisi.
Olisikohan syytä kavahtaa Ellenin ja Pääkonferenssin alle omantuntonsa orjuuttamisesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780