maailmalla olen nähnyt

suomen arvon

olen työni puolesta lähinnä euroopassa noin 9kk vuodessa eri maissa.ja voin sanoa että missään muussa maassa ei ole ollut niin uutteraa,idearikasta ja sitkeää kansaa kuin suomessa.

mikään muu maa ei olisi sodassa voinut kestää vuosia taipumatta monikymmenkertaista vihollista vastaan kuin suomalaiset.

vaikka teen kauppaa ja ajattelen globaalisti,on mielestäni suuri virhe ollut antaa pois se itsenäisyys,määrätietoisuus,puolueettomuus joka meillä oli ja josta meidät tunnettiin ja jonka vuoksi meitä arvostettiin.

nyt sulaudumme eu.ssa muihin ja emme ole enää mitään,olemme eurooppalaisia,vaikka koskaan emme voi tuntea olevamme yhtä muiden eurooppalaisten kanssa kuitenkaan,me olemme tai olimme eri puusta kuin muut.

itselleni eu:sta on ollut lyhyellä tähtäimellä taloudellista hyötyä,mutta pitää muistaa että kaikki on aina jostain pois ja kolikolla on kääntöpuolensakin,aina ja joka tapauksessa ja asiasta riippumatta.

tässä tapauksessa suomen kansa tuntee sen ja kurjistuu vuosittain ja sana itsenäisyys on jo kirosana ja sen arvoa ei tunneta.

itse olisin valmis luopumaan eu.sta ja saamaan vähemmän voittoa,koska suomen kansa on tärkeämpi kuin muutaman yksilön saama hyöty,ja suomen kansantalous on tärkeämpi kuin minä tai sinä ja arvojen hintaa ei rahassa voi mitatakaan,ja niitä kaipaan eniten.

tulla kotiin euroopasta,kotiin joka olisi itsenäinen ja jossa asuu katajainen kansa

ehkä joskus tulee aika uus

12

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varma juttu

luopiopolitiikkoome ovat tienneet ihan tismalleen mihin ryhtyvät myydesssän Suomen Berliiniin, valehdellen ja harhaanjohtaen, uskotellen sinisilmäisimpiä, saaden näin EU-vaaleissa pienen pienen voiton.

Ja siitähän politiikkojen ja suurpääoman mammonan ja rikkauden padot aukenivat! Kansa on saatu maksumieheksi, ja tästä asetelmasta ei ole mitään poispääsyä.

Suomen arvo näille luopioille on nolla, ainoastaan raha ja sen tuoma valta ratkaisee näille tyypeille, jotka myisivät äitinsäkin eurolla parilla.

• talollinen

EU pysyy aina.

EU pysyy ikuisesti.

Vaikka koko Suomi liittyisi änkyräpuolueisiin, EU ei lähde kulumallakaan.

Ei siis kannata yrittää. Äänestä vain sitä kotikuntasi kepulaista jatkossakin.

• Unionisti

Et ole ikinä ulkomailla käynytkään. Olet peräkammarin poika Juupajoelta, jolle äiti on hankkinut tietokoneen. Tarinasi heti paljastaa tämän tosiasian. Mutta kuitenkin hyvä yritys tyypilliseltä änkyrältä.

• on joo niin on

Että tuollaisen johtopäätöksen osasit tehdä lhyen tarinan pohjalta. On hyvä ettet sentään kaverinnimeä ja osoitetta laittanut, nekin varmaan jutusta selvisivät.

Samalla tevalla EU:ssaehdään johtopäätökset (ja niistä päätetään toimintamallit), ihan yhtä tukevan aineiston pohjalta.

• talollinen
        on joo niin on kirjoitti:

Että tuollaisen johtopäätöksen osasit tehdä lhyen tarinan pohjalta. On hyvä ettet sentään kaverinnimeä ja osoitetta laittanut, nekin varmaan jutusta selvisivät.

Samalla tevalla EU:ssaehdään johtopäätökset (ja niistä päätetään toimintamallit), ihan yhtä tukevan aineiston pohjalta.

EU:ssa Suomea palvelevat hyvät asiantuntijat.

• nomex
        talollinen kirjoitti:

EU:ssa Suomea palvelevat hyvät asiantuntijat.

Yksikin asiantuntija joka Suomea palvelee? jokin eu paskahousu komissaariko?:)

• Jombbe

Todellakin pitäsi muistaa, mikä hinta tästä maasta on maksettu. Olisi pitänyt kaikkien pysähtyä miettimään tuota asiaa jo silloin ennen, kuin EU:hun liityttiin. Poliitikot pitivät silloin kovaa kiirettä asiassa, ettei vaan myöhästyttäisi jostain.
      Nyt olisi kaikkien unionistienkin aika hiljentyä, heillä jos kellä ei ole ainakaan syytä elämöidä enää .
      Kohta koittaa taas päivä, jolloin laskemme seppeleitä sodassakaatuneiden sankareitten haudoille. Nämä enimmäkseen nuoret miehet maksoivat suurimman hinnan tästä maasta. Sen ajan ihmisillä oli myös vaihtoehto. Liittääkkö maamme suureen ja mahtavaan vai eikö.
      Entäs jos he silloin olisivat antaneet periksi.

Pitäisi muistaa, että maansa voi kyllä myydä.
      Mutta takaisin ostaminen voi olla sitten vaikeaa.

Entäs jos EU todellakin lähtee kehittymään sellaiseen suuntaan, että ei paatuneinkaan unionisti sitä enää hyväksy.

Eurooppaan ei mielestäni tarvita uutta liittovaltiota. Asiat voisi hoitaa muutenkin.

• juniorhasleri

kannatin EU:ta kun siitä oli kansanäänestys. Olin vielä niin nuori etten saanut äänestää, mutta ihmetyttää se miten helposti minut aivopestiin uskomaan valheita. Rahalla luotiin mielikuva että EU:n vastustajat ovat maalaisjuntteja jotka eivät tajua sivistyksestä mitään. Sama temppu ei tule onnistumaan enää toisenkerran ja nyt teen kaikkeni, että pääsemme eroon EU:n diktatuurista.

• talollinen
        juniorhasleri kirjoitti:

kannatin EU:ta kun siitä oli kansanäänestys. Olin vielä niin nuori etten saanut äänestää, mutta ihmetyttää se miten helposti minut aivopestiin uskomaan valheita. Rahalla luotiin mielikuva että EU:n vastustajat ovat maalaisjuntteja jotka eivät tajua sivistyksestä mitään. Sama temppu ei tule onnistumaan enää toisenkerran ja nyt teen kaikkeni, että pääsemme eroon EU:n diktatuurista.

Nyt saat äänestää ja tiedät kyllä, miten opiskelupaikallesi käy, jos saavat tietää että olet kapinallinen ja EU:n vastustaja!!!

VÄÄRIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• talollinen

"itselleni eu:sta on ollut lyhyellä tähtäimellä taloudellista hyötyä"

Mitä sitten vastustat EU:ta!?!!!

"itse olisin valmis luopumaan eu.sta ja saamaan vähemmän voittoa"

Hullu masokisti!!! Haluatko vajota takaisin 1900-luvun alun nauriskuoppien kärsimykseen??

Ime Stalinia!

• hullulle talolliselle

siitä yksinkertaisesta syystä että maata koskevassa asiassa ei yksilön etu saa mennä kansan ja valtion edun yläpuolelle.

ja mitä tulee talouteen,niin kyllä vuonna 1995 suomi oli jo noussut lamasta ja taloudessa tapahtuu eu.sta kin huolimatta tulevaisuudessakin lamoja.

koita nyt sinäkin tajuta että maan etu ja kansan etu on tärkein,ei vain muutamien harvojen etu voi mennä edellämainittujen edelle.

itse myisit varmasti äitisikin kahdella eurolla

• talollinen
        hullulle talolliselle kirjoitti:

siitä yksinkertaisesta syystä että maata koskevassa asiassa ei yksilön etu saa mennä kansan ja valtion edun yläpuolelle.

ja mitä tulee talouteen,niin kyllä vuonna 1995 suomi oli jo noussut lamasta ja taloudessa tapahtuu eu.sta kin huolimatta tulevaisuudessakin lamoja.

koita nyt sinäkin tajuta että maan etu ja kansan etu on tärkein,ei vain muutamien harvojen etu voi mennä edellämainittujen edelle.

itse myisit varmasti äitisikin kahdella eurolla

Ottaisin korkeamman hinnan. Mutta on EU:ssa sosiaalisiakin arvoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4389
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3263
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. 152
      976
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      956
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      21
      939
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe