Mallailu-Lehdet

Mallarit, Med börjare,


Omiin henkilökohtaisiin kätösiini osui muutama uusi
alan lehti. Ja mitä näenkään niissä? EN MITÄÄN!!
Siis, eihän junnu/keskitason/edistynyt-mallari tee yhtään mitään sellaisella artikkelilla josta puuttuu kaaviopiirrokset ja mitat mallailun kohteesta.
Radikaalisti ajatellen ei artikkelissa tarvitse edes olla valmistuvasta pienoismallista kuvia, vaan mieluummin tarkkoja kuvia oikeasta vehkeestä.
Painostakaa siis päätoimittajia, jotta epäkohta saadaan korjattua ja tulevien mallien tasoa paremmaksi :

10

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MallarinUhri-UU

      Ne lehdet ei sitten ole sulle tarkoitettukaan. Jos ei (oletettavasti, omien sanojesi mukaan) tuon tason mallari (tai juniori/keskitason/edistynyt) löydä kaaviokuvia ja mittoja esikuvasta kun käytössä on netit ja muut niin voi voi....tosiharrastaja etsii sen tiedon muualta kuin mallailulehdestä ja tarvittaessa matkustaa auto/lentokonemuseoon kuvaamaan ja mittaamaan tarvittavat tiedot.

      Täytykö pureskella ruoka valmiiksi?

      • MirttuuriMylläri-XXl

        ..eipä tuo MarttyyriMallari-TTt löytäisi omaa kättäänkään ellei joku toinen sanoisi, että se on housuissa...
        Tosiasiassa tämä TTt tiedetään kyllä. Lapsellinen höpöttäjä jolla ei ole oikeasti mitään annettavaa pienoismalliharrastukseen. Puhe ja uhoaminen korvaavat osaamisen puutteen. "Tyhjimmät tynnyrit kolisevat kovimmin", "sanojen ja tekojen summa on vakio" ja muut vastaavat sanonnat sopivat hyvin tähän häirikköön.


      • MirttuuriMylläri-XXl kirjoitti:

        ..eipä tuo MarttyyriMallari-TTt löytäisi omaa kättäänkään ellei joku toinen sanoisi, että se on housuissa...
        Tosiasiassa tämä TTt tiedetään kyllä. Lapsellinen höpöttäjä jolla ei ole oikeasti mitään annettavaa pienoismalliharrastukseen. Puhe ja uhoaminen korvaavat osaamisen puutteen. "Tyhjimmät tynnyrit kolisevat kovimmin", "sanojen ja tekojen summa on vakio" ja muut vastaavat sanonnat sopivat hyvin tähän häirikköön.

        Olipas taas asiallisia vastauksia. Katsotaan tuleeko mitään järkevämpiä kommentteja myöhemmin. Mikäköhän ongelma muutamille on tämä mittatarkkuus-fetismini?
        Mielestäni kaikissa mallailu-lehdissä
        kuuluisi artikkelin tekijän lisätä mittakaavapiirustukset juttuun.
        Tämä ei varmasti olisi pois sellaiselta harrastajalta, jolle riittää löyhä esikuvan mukaisuus.
        Mutta, ainahan täällä suomessa laahataan jäljessä
        kaikessa. Tutustukaa laadukkaisiin ulkomaalaisiin alan lehtiin, niin näette mitä tarkoitan.


        MarttyyriMallari-TTt


      • ..poju,..
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Olipas taas asiallisia vastauksia. Katsotaan tuleeko mitään järkevämpiä kommentteja myöhemmin. Mikäköhän ongelma muutamille on tämä mittatarkkuus-fetismini?
        Mielestäni kaikissa mallailu-lehdissä
        kuuluisi artikkelin tekijän lisätä mittakaavapiirustukset juttuun.
        Tämä ei varmasti olisi pois sellaiselta harrastajalta, jolle riittää löyhä esikuvan mukaisuus.
        Mutta, ainahan täällä suomessa laahataan jäljessä
        kaikessa. Tutustukaa laadukkaisiin ulkomaalaisiin alan lehtiin, niin näette mitä tarkoitan.


        MarttyyriMallari-TTt

        ..voisitko ryömiä takaisin koloosi fetismiesi kanssa? Mikä helvetin pakko sun on tulla tänne lässyttämään. Yrittäisit kasvaa aikuiseksi ja ymmärtää, ettei kukaan kaipaa sun typeriä avautumisiasi.


      • Ole hyvä
        ..poju,.. kirjoitti:

        ..voisitko ryömiä takaisin koloosi fetismiesi kanssa? Mikä helvetin pakko sun on tulla tänne lässyttämään. Yrittäisit kasvaa aikuiseksi ja ymmärtää, ettei kukaan kaipaa sun typeriä avautumisiasi.

        Ja toteuta omat sanasi omalla kohdallasi ihan muille ilmoittamatta ja möngi illan pimentyessä aukean paikan yli, kuin kilpikonna. samanlaista jälkeä sinusta sinusta kuitenkin jää.

        Mutta älä yritä sitä mönkimistä kuun valossa, emme halua kukaan nähdä ja kuulla sinun mönkimisestä lähtevää röhkinää ja puuskutusta.

        Emmekä halua nähdä kuunvalossakaan sinun mopsimaista ja levossakin suuauki röhisevää naamaa.


    • samaa mieltä

      itse olen kiinnostunut metallisista autojen pienoismalleista mutta pienoismallilehdistä en ole löytänyt mitään itseäni kiinnostavaa. Haluaisin lukea esim. uusien mallien esittelyjä kunnollisten kuvien kanssa, vertailuja eri valmistajien mallien tarkkuutta esikuvaan nähden, upeita kuvia ulkona auringonvalossa sen sijaan että mallit on kuvattu kahden metrin korkeudesta yläviistosta jollain askartelypöydällä himmeän hehkulankapolttimon valossa...

    • ei täällä

      ...suomenmaassa ole yhtä päteviä mallareita kuin sinä. Jospa itse kirjoittaisit säännöllisesti lehtiin artikkeleita mittakaavapiirrosten kera, niin saataisiin tämäkin elämän huutava epäkohta kuntoon?

    • abdullah

      Vetäkää kaikki käteenne saatanan hinaajat!!!

      • pienoismalleista innostunut

        vaikuttaa siltä että olipa mikä tahansa harrastus tai aihe suomessa niin keskustelufoorumit on täynnään tuollaisia kommentteja, jopa alan harrastajat keskenään tässä maassa riitelevät keskenään käyttäen tuollaisia alatyylisiä kommentteja. Eipä siis ihme että viihdyn paremmin ulkomaisilla foorumeilla jossa tullaan erittäin hyvin toimeen keskenämme ja keskustelu on antoisaa, informatiivistä ja viihdyttävää eikä tämmöistä alatyylistä paskanheittoa kuin suomessa.


      • pienoismalleista innostunut kirjoitti:

        vaikuttaa siltä että olipa mikä tahansa harrastus tai aihe suomessa niin keskustelufoorumit on täynnään tuollaisia kommentteja, jopa alan harrastajat keskenään tässä maassa riitelevät keskenään käyttäen tuollaisia alatyylisiä kommentteja. Eipä siis ihme että viihdyn paremmin ulkomaisilla foorumeilla jossa tullaan erittäin hyvin toimeen keskenämme ja keskustelu on antoisaa, informatiivistä ja viihdyttävää eikä tämmöistä alatyylistä paskanheittoa kuin suomessa.

        Juuri näin minäkin ajattelen. Kun kirjoitan jonkun artikkelin jonnekin foorumille, niin se joko poistetaan tai alkaa ennennäkemätön loskanheitto päälleni :) Mutta, täällä suomessa ollaan niin kateellisia toisten menestyksestä.
        Tähän ei syyllisty kuin joukko heikkolahjaisia mallintekijöitä jotka eivät saa mitään aikaan, koska eivät suostu kokeilemaan mitään uutta ja antoisaa.
        Kun kirjoitin samanlaisen artikkelin kuin tämä tuonne IPMS-Mallifoorumille, niin se poistettiin muutaman minuutin päästä. Se sananvapaudesta :D
        Kuitenkin asioilla on tapana kehittyä ja jos joku siitä huolimatta haluaa polkea paikoillaan, niin siinäpä junnaavat sitten. En lähde heitä tuomitsemaan, mutta sanansijaa on annettava myös niille jotka haluavat mennä täysillä eteenpäin, eikä jäädä makaamaan tajuttomana himaan Airfixin 1:72 Spitfire kainalossaan. Eiks ni? :P


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe