kuinka kauppakirjan teko

kale

Miten tapahtuu käytännössä kauppakirjanteko Saksassa ja pitääkö sen olle myös Suomen viranomaisia varten suomenkielinen?
Ja mistä saa kaavakkeita siellä -vai tulostettua jostakin etukäteen täällä?
Onko se sama kuin "luovari"?

Varsinkin -hankalampi jos ostaa yksityiseltä kuten on mahdollista.

Kiitän -jos joku kirjoittaa tietoa!

6

1053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nou problem

mobile.de:n sivuilta löytyy printattava kauppakirja ja saksankielinen paperi riittää myös suomalaiselle virkamiehelle. Eipä ole koskaan ollut moinen asia ongelma, myyjä (oli sitten liike tai yksityinen) on aina ollut "käsi ojossa" kauppakirjaa tarjoamassa. Mitään erillistä "luovaria" ei tarvita. Riittää kun on kauppakirja ja Fahrzeugbrief (auton paperi) Zulassungstellen merkinnällä "Abgemeldet" varustettuna. Tuo viimeinen tarkoittaa että auto on poistettu rekisteröintiviranomaisen toimesta saksan rekisteristä. Tietysti jos tuot auton ajamalla tarvitset exportkilvet ja vakuutuksen ja nehän saa aina esim. Zulassungstellellä, tai ihan vieressä sijaitsevalta kilpikauppiaalta.
      Onnistuneita ostoksia!

• kmkk

Kiitos selvityksestä.
        Kolmen pv:n turistimatka olisi Tammikuussa Frankfurttiin. Alunpitäen ei ollut ajatuksissa autonhakumatka, mutta jonkun "halvan"(pieni autontarve-nykyisellään) voisi tuoda kun kuvittelen niiden olevan paremmin säilyneitä. Onko kilometrien tarkistuttamisesta kokemusta? Maksaa ja aikakysymys?
        Onko sitten tuon alueen myyntikohteista kokemusta?

• nou problem
        kmkk kirjoitti:

Kiitos selvityksestä.
        Kolmen pv:n turistimatka olisi Tammikuussa Frankfurttiin. Alunpitäen ei ollut ajatuksissa autonhakumatka, mutta jonkun "halvan"(pieni autontarve-nykyisellään) voisi tuoda kun kuvittelen niiden olevan paremmin säilyneitä. Onko kilometrien tarkistuttamisesta kokemusta? Maksaa ja aikakysymys?
        Onko sitten tuon alueen myyntikohteista kokemusta?

katsomalla ja kokeilemalla auton kunto. Mitä vähemmän aikaa sitä tärkeämpää on etukäteisvalmistelut.
        Lähden itse sattumalta huomenna n 1:lle autonhakumatkalle (oikeammin jouluostoksille) Saksaan ja "resepti" on sama kuin jo vuosikaudet, eli etsitään netistä muutama sopiva auto. Sitten soitellaan muutamia kiinnostavimpia ja kysellään tarpeelliseksi katsotut lisätiedot. Sitten vain matkaan ja katsomaan ensin sitä parhaalta tuntuvaa vaihtoehtoa. Useimmiten yhden päivän aikana on asiallinen vastine rahalle löytynyt takapuolen alle ja keula ollut kohti pohjoista.
        Liikkeiden läpi juokseminen ilman etukäteistietoa ostokohteesta on ihan hazardihommaa, mutta jos ei ole "pakko" ostaa, niin käyhän sekin kokemuksesta ja ajankulusta.

• kmkk
        nou problem kirjoitti:

katsomalla ja kokeilemalla auton kunto. Mitä vähemmän aikaa sitä tärkeämpää on etukäteisvalmistelut.
        Lähden itse sattumalta huomenna n 1:lle autonhakumatkalle (oikeammin jouluostoksille) Saksaan ja "resepti" on sama kuin jo vuosikaudet, eli etsitään netistä muutama sopiva auto. Sitten soitellaan muutamia kiinnostavimpia ja kysellään tarpeelliseksi katsotut lisätiedot. Sitten vain matkaan ja katsomaan ensin sitä parhaalta tuntuvaa vaihtoehtoa. Useimmiten yhden päivän aikana on asiallinen vastine rahalle löytynyt takapuolen alle ja keula ollut kohti pohjoista.
        Liikkeiden läpi juokseminen ilman etukäteistietoa ostokohteesta on ihan hazardihommaa, mutta jos ei ole "pakko" ostaa, niin käyhän sekin kokemuksesta ja ajankulusta.

-sinä osaat Saksaa!! minä; mutta niukalti!!

Kun olet ostanut auton, mitä kautta ajat Suomeen?

Jos tulet laivalla, kuinka saat varmistuksen Autopaikasta ja etenkin saako Saksanpuolelta soittamalla(kieli?) johonkin laivayhtiön numeroon ja varata?
        kiitti.

• uudet
        kmkk kirjoitti:

Jos tulet laivalla, kuinka saat varmistuksen Autopaikasta ja etenkin saako Saksanpuolelta soittamalla(kieli?) johonkin laivayhtiön numeroon ja varata?
        kiitti.

lautat ovat loppuvuoden tutustumistarjouksessa.
        Ei kannata lähteä Ruotsin kautta ajamaan
        Lisätietoja saat Ferrycenter.fi

• käytän näitä
        kmkk kirjoitti:

kiitti.

olen yksinkertaisesti ajanut Tanskan ja etelä-Ruotsin läpi lautalle Tukholmaan tai Kapellskäriin. Tuo Finnlink:in yhteys Kapellskäristä Naantaliin on ainakin ammatikseen liikkuvien suosiossa. On uudet lautat ja ateriat (siis kahdet) kuuluvat hintaan ja ruoka on hyvää ja sitä saa syödä niin paljon kuin haluaa.
        Kaikille ei tietenkään tuollainen ajaminen sovi, mutta minulle se on pienempi paha kuin ikävystyminen huonossa seurassa, syöden ja juoden kalliita antimia. Huonosta seurasta pääsee toki maksamalla oman hytin, mutta silloin ovat jo Finnlinesin kalliimmat lautat vaihtoehto - siis Travemünde-Helsinki. Toistaiseksi olen jättänyt ne väliin ja säästänyt rahaa ja tutustunut autoon aika hyvin jo ennen kotipihalle pääsyä.
        Lauttapaikat saat kätevimmin laittamalla laivayhtiöiden suomen palvelunumerot kännykkääsi ja varaamalla paikan sieltä, mieluummin heti kun pystyt tietämään kulkuaikasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe