NATO:n vastustajilla ei ole yhtään perusteltua syytä, miksi Suomen ei pitäisi liittyä NATO:oon. Vain selkäytimestä tulevia mutu-tuntoja.
NATO:n kannattajat sitä vastoin ovat esittäneet perusteltuja syitä liittymiseen.
Sanokaa nyt NATO:n vastustajat yksikin perusteltu syy, miksi Suomen ei pitäisi liittyä NATO:oon.
Venäjä ja NATO
5
417
Vastaukset
- perustelija
http://www.kaapeli.fi/~pulut/pystykorvakirjat/51_hyvaa_syyta/esipuhe.html
Siinä 50 perusteltua syytä, joista jo moni yksinkin riittäisi.- mutta!
Samalla listalla voitaisiin perustella myös puolustusvoimiemme lakkauttaminen.
Otan nyt kantaa vain yhteen kohtaan:
"Sota aiheuttaa aina suunnatonta kärsimystä ja tuhoa paitsi ihmisille, myös luonnolle. Esimerkiksi Naton pommitukset Kosovossa aiheuttivat mittavia ympäristötuhoja."
Totta, mutta Naton pommituksilla lopetettiin meneillään oleva kansanmurha ja kyseisiä ympäristövahinkoja mittaamattomasti suuremmat kärsimykset (YK ja EU puolsivat). Serbia on hitaasti muuttumassa diktatuurista demokratiaksi ja hakenee aikanaan Naton jäsenyyttä.
- Patteri-Petteri
65% kansasta vastustaa liitoutumista.
- kurmau
Miksi sinä itse yleensä teet jokapäiväisiä asioitasi? Siksi että sinulla ON jokin syy tehdä jotakin, vai siksi että ei ole syytä olla tekemättä jotakin? Kysymyksesi on jo lähtökohtaisesti täydellisen järjetön. Otettakoon esimerkki: vain siksi, että minulla ei ole syytä, joka täydellisen varmasti osoittaisi kadulla alasti juoksentelemisen olevan jollain tapaa haitallista itselleni EI tarkoita sitä, että minun pitäisi nyt juuri riisua pöksyni ja rientää ulos talostani. Jos taas joku pystyisi osoittamaan, että pystyisin saavuttamaan juoksustani jotakin hyötyä, esimerkiksi että jokin kivannäköinen tyttö iskisi minuun silmänsä, olisi asia toisin erilainen. Asia voidaan muotoilla näinkin yksinkertaisesti: käyvätkö ihmiset yleensä ruokakaupassa siksi, että haluaisivat ostaa jotakin haluamaansa elintarviketta, vai käyvätkö he ruokakaupassa siksi, että heillä ei ole muuta tekemistä, ja että he aivan sattumalta tulevat ostaneeksi sitä sun tätä?
Mitä "perusteltuja syitä" liittymiseen on esitetty? - Natoton
Et maininnut yhtään syytä.
Ja kun mainitset, odotan mielenkiinnolla, ovatko "syysi" henkilökohtaisesta mutusta vapaita.
Kysyn retorisesti: jos NATO on Suomelle vastaus, niin mikä oli kysymys?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592