Miten nämä kaikki

saisi yhden katon alle?

Kaikilla on 1 Jumla ja 1 Jeesus ja 1 Raamattu.


* Herätysliikkeet Suomessa
o Evankelisuus
o Herännäisyys eli körttiläisyys
o Lestadiolaisuus
o Luther-säätiö
o Paavalin synodi
o Rukoilevaisuus

# Baptistit
# Metodismi
# Amishit
# Evankelikaalisuus
# Pelastusarmeija
# Helluntaiherätys
# Pietismi
# Kveekarit
# Adventismi
# Seitsemännen päivän adventismi
# Vapaakirkollisuus

Eihän näistä mitään selvää ota mikä itselleen sopisi. Veisi vuosikausia, jos jokaisen seurakunnan tutkisi ja kävisi läpi. Seurakuntahan on myös viiteryhmä omalle identiteetille?

5

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todistuksen

      4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
      5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
      6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
      7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.

      6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
      7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
      8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
      9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.

      • kenellä nämä

        9 kohtaa ovat?


    • cmos

      kaikki em.suuntaukset hyväksyvät helluntailaisuuden ainoaksi oikeaksi raamatatuntulkinnaksi, sillä sitähän helluntailuus on.:)

      • muita---

        Kristuksessa eläviä kohtaan?
        Siis helluntailaiset syrjivät myös muita uskoja vaikka kaikilla on sama päämäärä. Eikö se riitä teille, että syrjitte uskosta osattomia?


      • cmos
        muita--- kirjoitti:

        Kristuksessa eläviä kohtaan?
        Siis helluntailaiset syrjivät myös muita uskoja vaikka kaikilla on sama päämäärä. Eikö se riitä teille, että syrjitte uskosta osattomia?

        syrji, koska nyt sattuvat olemaan (ainoina) oikeassa.
        Kommunismissa oli aivan samalla lailla:kaikki toisinajatelijat olivat väärässä ja heidät pantiin koulutukseen. Joka ei senkään jälkeen ymmärtänyt omaa parastaan, joutui Siperian komennukselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe