Kirkkomme aatteellinen kulmakivi on sitä mieltä, että lihansyöjäpapeille ei tulisi maksaa kymmenyksiä. Kuitenkin useat kirkossamme olevat korkea-arvoiset papit syövät lihaa ihan perusruokavalionaan. Olen omin silmin saanut sen nähdä. Mielestäni melkoisen hyvä syy lopettaa kymmenyksien maksu kunnes nämä muuttavat tapansa tai saavat kenkää.
Lihansyöjäpapeille ei kymmenyksiä
27
666
Vastaukset
Olen kuullut kylläkin adventistipappien sanovan, että he ovat kehittyneet niin pitkälle, että voivat syödä vahvempaa ruokaa eli liharuokaa ja että aloittelevat adventistit ja tietämättömät riviadventistit ovat vielä niin kehittymättömiä, että heidän pitää syödä heikompaa ruokaa eli kasvisruokaa.
Ellen Whiteltä peräisin oleva käytäntö, kun Ellen söi pappien kanssa lihaa adventistien kokoontumisissa.
Kun adventistit eivät ole uskossa, niin he soveltavat Raamatun hengellisiä käsitteitä "maitoruoka" ja "vahva ruoka" ruokapöydän antimiin!
Paavalihan kirjoittaa hitaiksi tulleille uudestisyntyneille kristityille, että "Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta." (Heb 5:12-14)
Kyse ei siis ole ollenkaan vatsantäytteistä, vaan hengellisestä ravinnosta, Sanasta ja sen ymmärtämisestä ja käytäntöön laittamisesta.
Adventistien aistithan ovat Ellenistä sekaisin. Paha nähdään hyvänä ja hyvä pahana eikä minkään raamatullisesta arvostelusta tule yhtään mitään olkoot pappi tai rivimies.- ulkopuolinen kuulija ei adv...
Uskova_1 nimimerkki.
Puhutko tosissasi ja vilpittömin mielin?
Jos puhut, niin et tiedä hölkäsen pöläystä asioista.
Jos et, niin valheestasi teet tiliä.
Tutustuessani itse adventistien raamatunopetukseen jo vuosia sitten, adventisityökaverini kutsusta, niin siellä itse Onni R. puhui ravinnosta sen, että puhtaat eläimet on ravinnoksi kelpaavaa ruokaa.
Tuo sinun puheesi käy jo pilkaksi toisia kohtaan ja siitä jokainen tulee tekemään tilinsä viimeisellä veräjällä. Sinäkin. Neuvo, tee parannus.
Kirjoitti Matti. - Kuinkas muuten
Etkö näe epäjohdonmukaisuutta väitteissäsi? En ollenkaan usko, että sinun on päivittäin tarve lukea Herää Valvomaan lehteä, vai onko? Etkö pidä Raamattua elämäsi ja uskon ohjeena, vai pitääkö sinun kaikessa tarkistaa ensin tulkintasi herätysliikkeesi johtohahmon tekstien pohjalta? Jos sinulle Raamattu riittää, niin miksi et sallisi kaikkien adventistienkin toimia samoin? Näin minä uskon heidän tekevän. He eivät ole ellenismin lumoissa, vaan perustavat uskonsa yksin Raamattuun. Irrotaudu sinäkin tuosta lumouksesta ja pitäydy Raamatun sanaan.
Mitä ihmeen tarvetta toisilla on valvoa papiston ruokavaliota? Eikö jokainen on vastuussa valinnoistaan Jumalalle eikä ihmisille? Tiukinkaan linja Raamatun mukaan ei kiellä kaikkea lihaa ravinnostamme. Jeesuskin söi sekä kalaa että lammasta. Jeesus ei siis edustanut vegetarismia. - Elina sisko
VAJAVAISIA.Me emme pärjää olenkaan ilman Jeesusta,kun kaikessa ajattelemme,tunnemme ja teemme ja elämme vain vajavaisen ihmisen heikkoudessa ja väärissä himoissa,ym synnissä.
Siksi ainoa turvamme onkin Jumalan armossa.Vaikka me haluaisimme kyllä tehdä hyvää,mutta silti teemme pahaa.
Näinhän uskon alkajamme Paavalikin joutui toteamaan ja samoin joutuu meistä JOKAINEN,jos on rehellinen Herran edessä.
Siksi pyydänkin vain nöyrästi:
HERRA OLE MINULLE SYNTISELLE ARMOLLINEN. ulkopuolinen kuulija ei adv... kirjoitti:
Uskova_1 nimimerkki.
Puhutko tosissasi ja vilpittömin mielin?
Jos puhut, niin et tiedä hölkäsen pöläystä asioista.
Jos et, niin valheestasi teet tiliä.
Tutustuessani itse adventistien raamatunopetukseen jo vuosia sitten, adventisityökaverini kutsusta, niin siellä itse Onni R. puhui ravinnosta sen, että puhtaat eläimet on ravinnoksi kelpaavaa ruokaa.
Tuo sinun puheesi käy jo pilkaksi toisia kohtaan ja siitä jokainen tulee tekemään tilinsä viimeisellä veräjällä. Sinäkin. Neuvo, tee parannus.
Kirjoitti Matti.Puhutko samasta Rynni Otkosesta, joka heitti kytin ulos adventtikirkosta, kun tämä ei uskonut Ellen Whiteen?
Kuinkas muuten kirjoitti:
Etkö näe epäjohdonmukaisuutta väitteissäsi? En ollenkaan usko, että sinun on päivittäin tarve lukea Herää Valvomaan lehteä, vai onko? Etkö pidä Raamattua elämäsi ja uskon ohjeena, vai pitääkö sinun kaikessa tarkistaa ensin tulkintasi herätysliikkeesi johtohahmon tekstien pohjalta? Jos sinulle Raamattu riittää, niin miksi et sallisi kaikkien adventistienkin toimia samoin? Näin minä uskon heidän tekevän. He eivät ole ellenismin lumoissa, vaan perustavat uskonsa yksin Raamattuun. Irrotaudu sinäkin tuosta lumouksesta ja pitäydy Raamatun sanaan.
Mitä ihmeen tarvetta toisilla on valvoa papiston ruokavaliota? Eikö jokainen on vastuussa valinnoistaan Jumalalle eikä ihmisille? Tiukinkaan linja Raamatun mukaan ei kiellä kaikkea lihaa ravinnostamme. Jeesuskin söi sekä kalaa että lammasta. Jeesus ei siis edustanut vegetarismia.Puhuin siitä, mitä olen adventistipapeilta kuullut. Mitäs siitä noin kiihdyt? Pitäisikö minun laittaa korvatulpat, kun adventistipappi sattuu puhumaan?
Elina sisko kirjoitti:
VAJAVAISIA.Me emme pärjää olenkaan ilman Jeesusta,kun kaikessa ajattelemme,tunnemme ja teemme ja elämme vain vajavaisen ihmisen heikkoudessa ja väärissä himoissa,ym synnissä.
Siksi ainoa turvamme onkin Jumalan armossa.Vaikka me haluaisimme kyllä tehdä hyvää,mutta silti teemme pahaa.
Näinhän uskon alkajamme Paavalikin joutui toteamaan ja samoin joutuu meistä JOKAINEN,jos on rehellinen Herran edessä.
Siksi pyydänkin vain nöyrästi:
HERRA OLE MINULLE SYNTISELLE ARMOLLINEN.Ei tuommoinen päivittely mitään auta.
Sinun on tultava uskoon, sitten syötävä ensin maitoruokaa (hengellistä) ja kasvettava täyteen ikään vahvaa ruokaa (hengellistä) syöden.- Sirkka Iita.
uskova_1 kirjoitti:
Ei tuommoinen päivittely mitään auta.
Sinun on tultava uskoon, sitten syötävä ensin maitoruokaa (hengellistä) ja kasvettava täyteen ikään vahvaa ruokaa (hengellistä) syöden.Elina siskon todistus tuli sydämestä ja oli nöyrä,hän uskoi itsensä sellaisenaan vajavaisena Kristuksen armahdettavaksi.Toisin kuin sinä,joka et kertaakaan koroita Kristusta,vaan itseäsi.Olet panettelija,sinussa on paha henki.
Sirkka Iita. kirjoitti:
Elina siskon todistus tuli sydämestä ja oli nöyrä,hän uskoi itsensä sellaisenaan vajavaisena Kristuksen armahdettavaksi.Toisin kuin sinä,joka et kertaakaan koroita Kristusta,vaan itseäsi.Olet panettelija,sinussa on paha henki.
Sanopas missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että synneissä piehtaroivan nöyryysesitys pelastaa?
Taas sanot Pyhää Henkeä pahaksi hengeksi. Jokos taas alat kuuluttaa Suomen kansalla rukouskokousta Pyhän Hengen ajamisesksi minusta!- kyllä
uskova_1 kirjoitti:
Puhutko samasta Rynni Otkosesta, joka heitti kytin ulos adventtikirkosta, kun tämä ei uskonut Ellen Whiteen?
Sitä en tiedä kuka on mistäkin ulosheittänyt ja miten, mutta olen hänen puheensa ko. asiasta kuulut, että puhtaat eläimet on ravinnoksi kelpaava, jäi vain mieleeni se, että madetta ei esitellyt syötäviin kelpaavaksi. Sitten taas sitä en muista montako vuotta pitää mennä takaisinpäin, kun olin tuossa tilaisuudessa.
Siksi kuulijana sanon, että väitteesi on väärä ja puheesi perätön. - kyllä
uskova_1 kirjoitti:
Puhutko samasta Rynni Otkosesta, joka heitti kytin ulos adventtikirkosta, kun tämä ei uskonut Ellen Whiteen?
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Jumalan tarkoitus on, että ihmiset kunnioittavat toisiaan. Lähimmäisen rakastamiseen kuuluu myös hänen maineensa ja kunniansa suojeleminen. Niiden menetys on raskas isku, jonka vaikutus voi tuntua koko elämän ajan.
Itsestämme toivomme sanottavan pelkkää hyvää. Meidän on puhuttava lähimmäisistämme samalla tavalla kuin tahdomme heidän puhuvan meistä. Jos muut kertovat lähimmäisestämme pahaa, rakkaus vaatii meitä tukemaan ja auttamaan häntä.
Toisen mainetta on varjeltava sekä yksityisesti että julkisesti. Julkisuuteen kuuluu oikeuden ja totuuden vaatimus ja siihen liittyvä avoimuus. Emme kuitenkaan saa paljastaa lähimmäisen rikkomuksia ilman varmaa tietoa ja painavaa syytä.
Rikkomusten arvioiminen on uskottu oikeuslaitokselle, joka toteaa syylliset ja asettaa heidät vastuuseen teoistaan. Yksityiselämässä meidän ei tule syyttää toisia eikä paljastaa heidän heikkouksiaan. Tehtävämme on rohkaista heitä vapautumaan menneestä ja etsimään uutta suuntaa elämälleen.
Älä Levitä perättömiä huhuja äläkä suostu auttamaan väärintekijää todistamalla vilpillisesti hänen hyväkseen. Älä eksy joukon mukana tekemään pahaa äläkä riita-asiassa todistaessasi vääristä totuutta enemmistön mielen mukaiseksi. (2. Moos. 23:1�a>)
Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
(Kol. 3:9�/a>)
MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme puhu lähimmäisestämme perättömiä, petä hänen luottamustaan, panettele häntä tai tahraa juoruilla hänen mainettaan, vaan puolustamme häntä, puhumme hänestä hyvää ja tulkitsemme kaiken hänen parhaakseen.
(Lutherin Vähä katekismus)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/8.html kyllä kirjoitti:
Jumalan tarkoitus on, että ihmiset kunnioittavat toisiaan. Lähimmäisen rakastamiseen kuuluu myös hänen maineensa ja kunniansa suojeleminen. Niiden menetys on raskas isku, jonka vaikutus voi tuntua koko elämän ajan.
Itsestämme toivomme sanottavan pelkkää hyvää. Meidän on puhuttava lähimmäisistämme samalla tavalla kuin tahdomme heidän puhuvan meistä. Jos muut kertovat lähimmäisestämme pahaa, rakkaus vaatii meitä tukemaan ja auttamaan häntä.
Toisen mainetta on varjeltava sekä yksityisesti että julkisesti. Julkisuuteen kuuluu oikeuden ja totuuden vaatimus ja siihen liittyvä avoimuus. Emme kuitenkaan saa paljastaa lähimmäisen rikkomuksia ilman varmaa tietoa ja painavaa syytä.
Rikkomusten arvioiminen on uskottu oikeuslaitokselle, joka toteaa syylliset ja asettaa heidät vastuuseen teoistaan. Yksityiselämässä meidän ei tule syyttää toisia eikä paljastaa heidän heikkouksiaan. Tehtävämme on rohkaista heitä vapautumaan menneestä ja etsimään uutta suuntaa elämälleen.
Älä Levitä perättömiä huhuja äläkä suostu auttamaan väärintekijää todistamalla vilpillisesti hänen hyväkseen. Älä eksy joukon mukana tekemään pahaa äläkä riita-asiassa todistaessasi vääristä totuutta enemmistön mielen mukaiseksi. (2. Moos. 23:1�a>)
Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
(Kol. 3:9�/a>)
MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme puhu lähimmäisestämme perättömiä, petä hänen luottamustaan, panettele häntä tai tahraa juoruilla hänen mainettaan, vaan puolustamme häntä, puhumme hänestä hyvää ja tulkitsemme kaiken hänen parhaakseen.
(Lutherin Vähä katekismus)
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/8.htmlJa missä oli se väärä todistus?
Kerroin, mitä adventistipapit puhuivat. Jos yksi adventistipappi puhui toista tai halusi tietylle porukalle puhua toista, vaikka ajattelisikin kuin nuo kuulemani, niin ei se poista noiden puhujien puheita.- en ole sininilmäinen.
uskova_1 kirjoitti:
Ja missä oli se väärä todistus?
Kerroin, mitä adventistipapit puhuivat. Jos yksi adventistipappi puhui toista tai halusi tietylle porukalle puhua toista, vaikka ajattelisikin kuin nuo kuulemani, niin ei se poista noiden puhujien puheita.Lihansyöjäpapeista
Kirjoittanut: uskova_1 2.12.2006 klo 13.19
Olen kuullut kylläkin adventistipappien sanovan, että he ovat kehittyneet niin pitkälle, että voivat syödä vahvempaa ruokaa eli liharuokaa ja että aloittelevat adventistit ja tietämättömät riviadventistit ovat vielä niin kehittymättömiä, että heidän pitää syödä heikompaa ruokaa eli kasvisruokaa.
Missä ja kenen?
Tuo tekstinä on niin typerä ja naurettava väittämä, että tuollaisiin läpinäkyviin teksteihin en usko ollenkaan.
Kuinkahan monesta uskovaisen porukasta liikkuu kaikenlaista väittämää ja huhua.
Esim. Lestadiolaisista, en kehtaa edes kirjoittaa.
Helluntalaisista jne.
Jopa väitetään heidän itsensä niin sanoneen.
Ei, emme me usko valheita.
Kovin paksua pajunköyttä ei kannata kirjoitella, koska on meitä, jotka olemme tutustuneet heidän oppeihinsakin.
Jopa sivistykseen kuuluu käydä sisällä kuuntelemassa eri kirkoissa heidän opetustaan, ettei elä kuulopuheiden ja valheiden maailmassa. - että.......
uskova_1 kirjoitti:
Sanopas missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että synneissä piehtaroivan nöyryysesitys pelastaa?
Taas sanot Pyhää Henkeä pahaksi hengeksi. Jokos taas alat kuuluttaa Suomen kansalla rukouskokousta Pyhän Hengen ajamisesksi minusta!Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
että....... kirjoitti:
Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
Ja missäs sanotaan, että nöyryyden teeskentely eli suomeksi sanottuna valehtelu, pelastaa?
Nöyryyden teeskenteleminen ja nöyristely on ylpeyttä, ei nöyryyttä.- siksi
uskova_1 kirjoitti:
Ja missäs sanotaan, että nöyryyden teeskentely eli suomeksi sanottuna valehtelu, pelastaa?
Nöyryyden teeskenteleminen ja nöyristely on ylpeyttä, ei nöyryyttä.sinä et olekaan nöyrä.
siksi kirjoitti:
sinä et olekaan nöyrä.
Ai niin, sinähän pidät adventisteja, adventistien lipojia ja adventismiin eksyjiä nöyrinä. Uskovatkaan eivät ole mielestäsi uskovia, vaan eksyneet adventistit.
- sie koko ajan
uskova_1 kirjoitti:
Puhuin siitä, mitä olen adventistipapeilta kuullut. Mitäs siitä noin kiihdyt? Pitäisikö minun laittaa korvatulpat, kun adventistipappi sattuu puhumaan?
teet. Laitat korvatulpat sydämesi ympärille.
- Sirkka Iita.
uskova_1 kirjoitti:
Taas sanot Pyhää Henkeä pahaksi hengeksi. Jokos taas alat kuuluttaa Suomen kansalla rukouskokousta Pyhän Hengen ajamisesksi minusta!Sinä sanot olevasi uudestisyntynyt,mutta et ole!Koska syyttäjä panettelija heitetään pois uudestisyntymässä.
Sinulla se näkyy olevan täysin voimissaan!
Et siis ole Pyhän Hengen puhdistama,koska Pyhä Henki ei voi asua syyttäjän kanssa samassa sydämessä.
Pyhä Henki on armon tuoja ja lohdutuksen antaja,ei yksikään viestisi ole tuonut näitä ominaisuuksia esille.
Sitä että Pyhä Henki ei asu sinussa,ei tarvitse kenenkään edes kysyä,se huuttaa jokaisesta viestistäsi.
Tuossakin sinä valehtelet julkeasti.Ei kukaan ole ollut ajamassa sinusta Pyhää Henkeä,vaan päinvastoin riivaaja henkeä,joka syyttää ja panettelee kokoajan lähimäisiään.
Elina on uudestisyntynyt nöyrä Jumalan lapsi,toisin kuin sinä.Kuinka sinä kehtaatkin hyökätä,jopa tuntemattomien ihmisten kimppuun,omien itsetehdyin henkien arvostelemisen lahjojesi kanssa?
Mene ja tee parannus.tv.Sirkka Iita. - Sirkka Iita.
uskova_1 kirjoitti:
Ai niin, sinähän pidät adventisteja, adventistien lipojia ja adventismiin eksyjiä nöyrinä. Uskovatkaan eivät ole mielestäsi uskovia, vaan eksyneet adventistit.
olet itse eksyksissä.Onneksi meidänkin Luterilaisissa seurakunnissa on todella uskoviakin ihmisiä,eivät kaikki ole noin häiriintyneitä luulotautisia.Kuulun itsekkin herättäjä yhdistykseen.
Minusta ystävällinen käytös ja hyvät tavat kuuluvat ihmisenä olemiseen ja lähimäisen rakkauteen,minusta ei ole nuoleskelua sanoa toiselle lämpimiä ja kauniita asioita.
En minäkään silti tykkää turhanpäiväisestä imartelusta,mutta rehelliset tunnustukset ovat aina paikallaan. Oikeassa paikassa lausuttu ystävällinen sana virvoittaa sydämen.
Minä säälin sinua reppanaa,kun sinä olet niin katkeraa sappea täynnä.Sinulla on varmaankin valtavan paha olo?
Huudat ja räiskät täällä,niinkuin olisit jatkuvassa rapulassa.Käytätkö alkoholia tai huumeita?
Tee parannus!tv.Sirkka Iita. Sirkka Iita. kirjoitti:
olet itse eksyksissä.Onneksi meidänkin Luterilaisissa seurakunnissa on todella uskoviakin ihmisiä,eivät kaikki ole noin häiriintyneitä luulotautisia.Kuulun itsekkin herättäjä yhdistykseen.
Minusta ystävällinen käytös ja hyvät tavat kuuluvat ihmisenä olemiseen ja lähimäisen rakkauteen,minusta ei ole nuoleskelua sanoa toiselle lämpimiä ja kauniita asioita.
En minäkään silti tykkää turhanpäiväisestä imartelusta,mutta rehelliset tunnustukset ovat aina paikallaan. Oikeassa paikassa lausuttu ystävällinen sana virvoittaa sydämen.
Minä säälin sinua reppanaa,kun sinä olet niin katkeraa sappea täynnä.Sinulla on varmaankin valtavan paha olo?
Huudat ja räiskät täällä,niinkuin olisit jatkuvassa rapulassa.Käytätkö alkoholia tai huumeita?
Tee parannus!tv.Sirkka Iita.Eipä ole sinusta herättäjäksi, vaikka kuuluisit mihin yhdistykseen. Sinä vain nukutat ihmisiä maalliseen uskonnollisuuteen ja kaikenlisäksi vielä adventismin harhaoppiin. Olet saatanan asialla.
Sinulla ei ole tietoakaan ystävällisestä tai kristillisestä käytöksestä, vaan toimit Jumalaa vastaan oma pahuutesi moottorinasi.
Ole epärehellinen sanoessasi eksytystä kristillisyydeksi.
Valheelliset todistuksesi minusta ja ylpeä säälimisesi kasaavat vain lisää kärsittävää päällesi helvettiin. Jos et tule uskoon, osasi ei ole kadehdittava.Sirkka Iita. kirjoitti:
Sinä sanot olevasi uudestisyntynyt,mutta et ole!Koska syyttäjä panettelija heitetään pois uudestisyntymässä.
Sinulla se näkyy olevan täysin voimissaan!
Et siis ole Pyhän Hengen puhdistama,koska Pyhä Henki ei voi asua syyttäjän kanssa samassa sydämessä.
Pyhä Henki on armon tuoja ja lohdutuksen antaja,ei yksikään viestisi ole tuonut näitä ominaisuuksia esille.
Sitä että Pyhä Henki ei asu sinussa,ei tarvitse kenenkään edes kysyä,se huuttaa jokaisesta viestistäsi.
Tuossakin sinä valehtelet julkeasti.Ei kukaan ole ollut ajamassa sinusta Pyhää Henkeä,vaan päinvastoin riivaaja henkeä,joka syyttää ja panettelee kokoajan lähimäisiään.
Elina on uudestisyntynyt nöyrä Jumalan lapsi,toisin kuin sinä.Kuinka sinä kehtaatkin hyökätä,jopa tuntemattomien ihmisten kimppuun,omien itsetehdyin henkien arvostelemisen lahjojesi kanssa?
Mene ja tee parannus.tv.Sirkka Iita.Purat yötä päivää pahuuttasi.
Sinusta ei ole uskovaa neuvomaan eikä opettamaan, kun itse olet luopio. Häpeä!
- mitä mieltä olet
Ihmettelen syvästi sitä, että miksi tällaiset aloitukset voivat kummuta jonkun mielessä?
Tarkoitushakuista mieletöntä tekstiä.
Voin sen sanoa ulkopuolisena, mutta kirkon opin asioita kuulleena.
Esimerkki. Jos adventtikirkossa puhutaan puhtaista ja epäpuhtaista eläimistä, niin puhehan tarkoittaa sitä, että puhtaat on syöntikelpoisia.
TS. kaikille yhteiseksi, tehkää parannus ja siitä soveliaita hedemiä.- vaan jonkun sellaisen
mieleltään häiriintyneen henkilön,joka tarkoituksellisesti hakee vain riitaa opinkysymyksissä.
Adventtikirkon jäsenillä on lihan syönti sallittua,niinkuin kaikki muukin.Mutta kaikki ei ole terveellistä,vaikka onkin sallittua.Tässä sitten tulee oma järki avuksi.
Jotkut adventistit pidättäytyvät kasvis ruokaan ja voivat silti aivan hyvin,mikäli ymmärrän?
Sitäpaitsi nykyään on aika paljon myöskin muissakin kuin adventisteissa kasvissyöjiä,joten sekään ei ole niin hirveän poikkeavaa,eikä erikoista.
Esim.eläin.aktivisteissa on paljon kasvissyöjiä.Kukin tehköön,niinkuin parhaakseen katsoo,ei tästä kukaan kuulustele,eikä arvostele,vaan se on henkilökohtainen asia.
Emmehän me ole toistemme tuomareita muutenkaan,emmekä tilivelvollisia ihmisille syömisistämme.Minä en pidä liharuuan syöntiä syntinä,mikäli terveys sallii.
On kuitenkin hyvä tarkkailla kolestrooliarvojansa jos usein syö liharuokaa,varsinkin jos on jo 50 ylittänyt mieshenkilö.Itse olen ihan normaali sekaruuan syöjä,johon kuuluu kalaa ja lihaakin jossakin muodossa melkein päivittäin. - ei adventistina.
vaan jonkun sellaisen kirjoitti:
mieleltään häiriintyneen henkilön,joka tarkoituksellisesti hakee vain riitaa opinkysymyksissä.
Adventtikirkon jäsenillä on lihan syönti sallittua,niinkuin kaikki muukin.Mutta kaikki ei ole terveellistä,vaikka onkin sallittua.Tässä sitten tulee oma järki avuksi.
Jotkut adventistit pidättäytyvät kasvis ruokaan ja voivat silti aivan hyvin,mikäli ymmärrän?
Sitäpaitsi nykyään on aika paljon myöskin muissakin kuin adventisteissa kasvissyöjiä,joten sekään ei ole niin hirveän poikkeavaa,eikä erikoista.
Esim.eläin.aktivisteissa on paljon kasvissyöjiä.Kukin tehköön,niinkuin parhaakseen katsoo,ei tästä kukaan kuulustele,eikä arvostele,vaan se on henkilökohtainen asia.
Emmehän me ole toistemme tuomareita muutenkaan,emmekä tilivelvollisia ihmisille syömisistämme.Minä en pidä liharuuan syöntiä syntinä,mikäli terveys sallii.
On kuitenkin hyvä tarkkailla kolestrooliarvojansa jos usein syö liharuokaa,varsinkin jos on jo 50 ylittänyt mieshenkilö.Itse olen ihan normaali sekaruuan syöjä,johon kuuluu kalaa ja lihaakin jossakin muodossa melkein päivittäin.TS. Kirkon oppia ulkopuolisen korvin kuultuna, en ole tuollaista väittämää milläänlailla kuullut ja siksi vastasin.
Haluan rehellisyyttä kirjoittajilta myös tilivelvollisuuksien takia.
Joku vaan voi ottaa tuollaiset aloitukset todesta.
Adventtikirkkolaiset ovat sekasyöjiä, lakto-ovo-vegetaristeja, semivegetaristeja ja vegaaneja en tunne yhtäkään.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/16.html
Siunausta
jari laurila- samalla niitä
jotka eivät syö? Jos seurakunta ei palauta uskollisesti kymmenyksiä, kirkko joutuu irtisanomaan työntekijät ja silloin menee ne uskollisetkin mukana. Sitäkö haluat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1084876Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143972Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371364
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1711361En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145