Tällä näetyn perusteella-.-.-.-

.-.-

Täällä seuratun keskustelun operusteella voihyvin päätellä, että enempi tutustuiminen adventtikirkkoon olisi ajan hukkaa.

7

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rappiotila!

      Oi äidinkielen rappiotilaa! 'Nähdyn', ei 'näetyn'!

      • kuka ei

        Ainoastaan adventisti hallitsee äidinkielen täydellisesti, muille kelpaa murteetkin.


    • tulkinta

      minunkin mielestäni. Aion elää kuten tähänkin asti omantuntoni mukaan, adventistia minusta ei ikinä tule.

      • Uskookos Uskova1

        jo myös,ettei adventismi sittenkään tai
        olla sitä varten ja siirtyy myös
        vihoinki tuonne herätysliikkeen sivuille

        Tulishan sitten sinnekkin taas välillä vipinää,
        kun kaikki adventistit marssis sitte jäljessä.
        Niistä kun on tullut "Uskis riippuvaisii"

        Kyllä tämä palsta varmaan kuivus kokoon ilman
        "uskiksen mainontaa"ja menis liian nynnyks,
        kun kaikki olis liian yksmielisiä kaikessa,

        ja kiittelis vaan toisiaan.Kaikki jännite katoais.

        Oikeestaan uskis on tehnyt hyvän työn adventisteille!
        Kuka tietää,jos se tekee sen tahallaan ja on
        kaikista ovelin adventisti?

        Oletekos tulleet sitä ajatelleeks?

        Uskosin että hänen tekstinsä ja uskovaista
        teeskenteleminen puris paremmin herätyliikkeen
        palstalla,kun siellä ei taia monta uskovaista
        ollakkaan?

        Varsinkin,kun hän ei viitsis siellä samoin nolata
        oman kirkkon jäseniä,eikä haukkua piispoja ja
        pappeja uskosta osattomiks.

        Menis nyt ensimäiseks vaikka puhuttelemaan sitä Paarmaa!
        Ja löis samanlaiset sapiskat sille,kuin täällä
        meidän Anders Linkvistille tekee.
        Olispa mukava nähhä,että mitä siitä seurais?


      • jos saa hieman korjata
        Uskookos Uskova1 kirjoitti:

        jo myös,ettei adventismi sittenkään tai
        olla sitä varten ja siirtyy myös
        vihoinki tuonne herätysliikkeen sivuille

        Tulishan sitten sinnekkin taas välillä vipinää,
        kun kaikki adventistit marssis sitte jäljessä.
        Niistä kun on tullut "Uskis riippuvaisii"

        Kyllä tämä palsta varmaan kuivus kokoon ilman
        "uskiksen mainontaa"ja menis liian nynnyks,
        kun kaikki olis liian yksmielisiä kaikessa,

        ja kiittelis vaan toisiaan.Kaikki jännite katoais.

        Oikeestaan uskis on tehnyt hyvän työn adventisteille!
        Kuka tietää,jos se tekee sen tahallaan ja on
        kaikista ovelin adventisti?

        Oletekos tulleet sitä ajatelleeks?

        Uskosin että hänen tekstinsä ja uskovaista
        teeskenteleminen puris paremmin herätyliikkeen
        palstalla,kun siellä ei taia monta uskovaista
        ollakkaan?

        Varsinkin,kun hän ei viitsis siellä samoin nolata
        oman kirkkon jäseniä,eikä haukkua piispoja ja
        pappeja uskosta osattomiks.

        Menis nyt ensimäiseks vaikka puhuttelemaan sitä Paarmaa!
        Ja löis samanlaiset sapiskat sille,kuin täällä
        meidän Anders Linkvistille tekee.
        Olispa mukava nähhä,että mitä siitä seurais?

        Anders Lillqvist haluaa olla mieluimmin rauhanrakentaja kuin riidanhaluinen henkilö. Luultavasti hänkin kykenisi kirjoittamaan solvaavastikin, jos niin haluaisi. Tuo nyt taisi olla jo ihan turha lisäys.


      • minä ku en oo mikää
        jos saa hieman korjata kirjoitti:

        Anders Lillqvist haluaa olla mieluimmin rauhanrakentaja kuin riidanhaluinen henkilö. Luultavasti hänkin kykenisi kirjoittamaan solvaavastikin, jos niin haluaisi. Tuo nyt taisi olla jo ihan turha lisäys.

        kielte maisteri,niin tullee välillä noita töppäyksiäki tehyksi.Mutta asiaa sano entinen piika.Voiskohan tuo Uskis olla ite adventisti ja kurmoottas vaan meittiä aika rumasti?Mitäs ootta mieltä?


      • kuhilas
        minä ku en oo mikää kirjoitti:

        kielte maisteri,niin tullee välillä noita töppäyksiäki tehyksi.Mutta asiaa sano entinen piika.Voiskohan tuo Uskis olla ite adventisti ja kurmoottas vaan meittiä aika rumasti?Mitäs ootta mieltä?

        Uskova 1:llä saattaa olla tuttavien joukossa yksi tai useampi adventisti, mutta tuskinpa hän itse on koskaan kuulunut adventisteihin. Hän käsitykseni mukaan tuli uskoon luterilaisen kirkon piirissä. Minulla ei ole mitään syytä epäillä hänen hengellisen kokemuksensa aitoutta. Hän on omien kertomustensa mukaan joutunut käymään vaikeiden kriisien läpi. Hän on käsitykseni mukaan hyvin vakavasti etsinyt Jumalan armoa, anteeksiantamusta ja rauhaa elämäänsä. Jos henkilö on nöyrä ja rehellinen Jumalan edessä ja tunnustaa Herralle syntinsä, niin minulla ei ole mitään syytä epäillä sitä, etteikö Herra ole ollut hänelle armollinen. Niinhän mekin toivomme, että Herra meitä kotelisi samoin. Jumala on armollisempi kuin me ihmiset olemme toinen toisillemme. Mutta tietenkin armosta osalliseksi päästyään, Jumalan lapsen tulisi vuorostaan osoittaa armahtavaisuutta toisille ihmisille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe