Kysymyksiä

juutalaisuudesta

Voisin tietystti etsiä tietoa näistä asioista muualta netistä, mutta jotenkin tuntuu luontevalta kysyä teiltä, jotka tiedätte näistä asioista...

Joten minua kiinnostaa mitä on juutalaisuus yhdistettynä kabbalaan? Oletan, että ortodoksijuutalaiset tai siionistit eivät kuulu kabbala-kuvioihin?? Liittyykö kabbala-usko vapaamuurariuteen?

Käsittääkseni aika monet juutalaiset ovat vapaamuurareita tai "kabbalauskovia", eikös vapaamuurarien symboleja ole Jerusalemin hallinnollisissa rakennuksissakin?

Vielä kiinnostaisi mitenköhän suuri osa juutalaisista suunnilleen uakoo kabbalaan? Odottavatko hekin Messiasta vai onko ajatusta enemmänkin eri uskontojen sulauttamisesta?

Mirella

17

1484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä sivu
    • aiheesta

Haluaisin vielä korostaa, että en ole itse kiinnostunut kabbalasta. Haluaisin vain kartoittaa uskomuksia, joita on liittyen kristillisyyteen ja juutalaisuuteen. Millainen "hengellinen ilmapiiri" vallitsee. Pidän tutkimisesta...

Juutalaisuus on minulle rakas, onhan vt annettu juutalaisille ja juutalaisten kautta. Kabbala minua puistattaa, vaikka en siitä paljon tiedä.

Nyt olen kertonut avoimesti motiiveistani.

Mirella

• johon on

yhtä helppoa tutustua tai saada siitä mitään käsitystä kuin kiivetä puuhun latvan kautta. Voit vakuutella motiiveistasi mitä hyvänsä, et ole vakuuttava.

• Kuva&sanasta

Kuva ja sana oy on käntänyt suomenkielelle kirjan joka kertoo vapaamuuurareista kirjan nimi on...

Vapaamuurareiden salaiset opit
      alkuperäisteos:the secret teachings the masonic lodge 1990

John Ankerberg & John Weldon

ISBN:951-585-013-4

Kuva ja Sana oy 1995

linkki kuva ja sanan sivuille
      http://www.kuvajasana.fi/fi/tuotteet/?id=18&selProduct=110&selGroup=113

Kirjastosta löytyy hyllyittäin kirjallisuutta "salaisista" vapaamuurareista joita on ollut Suomessakin jo 1700-luvulta alkaen. Se että suomen elossa olevia arkkipiispojakin kuuluu tähän lahkoon on outoa?.

Se että kabbalalla ja vapaamuurariudella olisi suoraan yhteyksiä ei olisi outoa, koska onhan vapaamuurareiden suuri temppeli Israelissa. Myös Islamin uskoisia kuuluu vapaamuurareihin.

Tiesitkö että vapaamuurareilla on naisille omat loosit suomessa!

Toinen mielenkiintoinen kirja on...

Mihin Suomi tänän uskoo
      kirj, Harri Heino
      ISBN:951-0-27265-5
      WS Bookwell Oy juva 2002

Siitä saa kokonais kuvaa siitä mihin Suomi tänään uskoo.

Kysy kirjoja kirjastosta, kuva ja sanasta tai ISBN numerolla kirja kaupasta

Onhan Israelissa paljon eri uskontoja joista kabbala on yksi
      vapaamuurarius toinen
      ?...............
      ?...............

Joten ei Israel poikkea mitenkään esimerkiksi Suomesta, täälläkin on monia eri uskontoja joiden okkultistiset sympoolit "koristaa" rakennusten seiniä. Ja ihmiset kuuluvat useimpiin eri uskon suutauksiiin samaan aikaan.

ps. Vapaamuurareita Suomessa Sibelius, Mannerheim, Eino Leino...

ps2. On olemassa Ateistivapaamuurari looseja

• juutalaisuudesta

niin mitä sillä tekemistä tämän palstan aiheen kanssa??

• yhteyksiä!!!

koska onhan Israelissa moskeijoitakin! niin, ja UT:llakin, koska onhan siellä kristittyjen kirkkojakin, ja bahaí-uskonnolla, koska onhan siellä niitäkin, entäs buddhalaiset, kaikki ovat sekaantuneet juutalaisuuteen ja juutalaiset kaikkeen, koska kaikenlaista on Israelissa,koska kabbala on juutalaisuutta, niin silloin se on näin, sanon minä!! se on hirveää, mutta kaikki nuo ainakin, kohta keksin lisää, teen avauksen, seuraavaksi otan UFO-uskonnot, kuulin nimittäin että joku oli nähnyt kun jonnekin erämaahan, valkoiseen hiakkaan vain oli laskeutunut UFO! Siitä oli tullut ulos hassun näköisiä pieniä ukkoja, joilla oli erikoiset hatut. Ukoilta kysyttiin, onko teillä kaikilla tuollaiset oudot hatut. Pää-ukko vastasi, että ei, gojimeilla ei ole!

• Kuva&sanasta
        juutalaisuudesta kirjoitti:

niin mitä sillä tekemistä tämän palstan aiheen kanssa??

Kabbala kirja...

Vapaamuurari opit...

Messiaaniset Juutalaiset (noin,12.000)

Ja kymmenet eri uskonnot Israelin rajojen sisäpuolella, aivan kuin suomenkin rajan sisäpuolella. Israel juutalaisuus tänään?

Eikö näistä kaikista saa keskustella tällä palstalla ilman että jotkut tai joku suuttuu tai edes saisivat aihetta suutumiseen.

Kuitenkin kaikkea hyvää sinulle mitä mieltä sitten oletkin eri asioista

• Kuva&Sanasta
        yhteyksiä!!! kirjoitti:

koska onhan Israelissa moskeijoitakin! niin, ja UT:llakin, koska onhan siellä kristittyjen kirkkojakin, ja bahaí-uskonnolla, koska onhan siellä niitäkin, entäs buddhalaiset, kaikki ovat sekaantuneet juutalaisuuteen ja juutalaiset kaikkeen, koska kaikenlaista on Israelissa,koska kabbala on juutalaisuutta, niin silloin se on näin, sanon minä!! se on hirveää, mutta kaikki nuo ainakin, kohta keksin lisää, teen avauksen, seuraavaksi otan UFO-uskonnot, kuulin nimittäin että joku oli nähnyt kun jonnekin erämaahan, valkoiseen hiakkaan vain oli laskeutunut UFO! Siitä oli tullut ulos hassun näköisiä pieniä ukkoja, joilla oli erikoiset hatut. Ukoilta kysyttiin, onko teillä kaikilla tuollaiset oudot hatut. Pää-ukko vastasi, että ei, gojimeilla ei ole!

Sitten Juutalaisten kirjoituksista koottiin Uusitestamentti

Kaikenlaista on myös Suomessa ja maailmassa

Se että onko koraanilla ja kabbalalla yhteläisyyksiä sitä en tiedä. Mutta siitä olen lukenut että muslimeilla ja vapaamuurareilla on yhteläisyyksiä. Kuika vanha kirja on kabbala kirja?

1.Tooran kirjoitukset kirjoitettin.....ea luvulla?
        2.Uudentestamentin kirjeet kirjoitettin noin 34-80 luvulla
        3.Uusitestamentti koottiin kirjaksi 300 luvulla
        4.Koraani kirjoittettiin 600-luvulla
        5. New Age kirjoituksia... pilvin pimein

Ei se ole mitenkään pois suljettu asia että älyllistä elämää olisi avaruudessa, puhuuhan Raamattu avaruuden henkivalloista. Ja onhan Jumala uutta luova luoja. Mutta mikä onkaan ihmislapsi tämän maailman kaikkeuden rinnalla? Saatika Jumalan joka sanoo itsestään...

MINÄ OLEN

JHWH

• juutalaisuuden
        Kuva&sanasta kirjoitti:

Kabbala kirja...

Vapaamuurari opit...

Messiaaniset Juutalaiset (noin,12.000)

Ja kymmenet eri uskonnot Israelin rajojen sisäpuolella, aivan kuin suomenkin rajan sisäpuolella. Israel juutalaisuus tänään?

Eikö näistä kaikista saa keskustella tällä palstalla ilman että jotkut tai joku suuttuu tai edes saisivat aihetta suutumiseen.

Kuitenkin kaikkea hyvää sinulle mitä mieltä sitten oletkin eri asioista

määritteleminen on heidän oma asiansa. Se että Israelissa on useitten eri uskontojen edustajia ja heidän instituutioita on eri asia kuin 'keskustele JUUTALAISUUDESTA'.

Yrität jatkuvasti väännellä juutalaisuutta milloin miksikin. Näyttää siltä että sinulla on kuin
        pakkomielle saada määritellä juutalaisuutta aivan mielivaltaisesti kaikenlaisten ihmeellisten, kenties sinun omia ongelmia kuvaavien ennakkoluulojen varassa. Eiköhän vain ole sinun äänesi sielläkin missä joku väittää, että kristinusko on vain yksi juutalaisuuden haara!

Se on jo hämmästyttävää, että saat väännettyä keitoksen vapaamuurariudesta ja juutalaisuudesta. Eikö missään ole vapaamuurarien keskustelupalstaa, mene sinne. Mista suosta sinulla pursuaa noita ideoita, jotka todellakaan eivät kuulu tänne.

Tänne ei kuulu vapaamuurariuden ajattelutapojen ja heidän oppien, myyttien ja symboliikan hienoudet ja niitten analyysi - Sitä paitsi olen minäkin lukenut Heinon kirjasta tästä uskonnollisesta, myös kristillistä symboliikkaa, Jeesusta myöten, hyödyntävästä ryhmästä - sehän ei muuten ole sillä tavalla 'salaseura' kuin sinun salaliittoteorioihin liuenneessa mielikuvituksessasi näyttää olevan.

Messiaanisuudellakaan ei ole mitään tekoa juutalaisuuden kanssa, se on kristinuskon haara, joka juutalausuudesta napattujen kulissien avulla tekeytyy muka-juutalaiseksi. Tämäkin aihe on aivan loppuun kaluttua kamaa täällä..

Olet oikea riesa, minkähän älyttömän pähkäilyn seuraavaksi otat kierrätykseen.

• eivät kuulu
        Kuva&Sanasta kirjoitti:

Sitten Juutalaisten kirjoituksista koottiin Uusitestamentti

Kaikenlaista on myös Suomessa ja maailmassa

Se että onko koraanilla ja kabbalalla yhteläisyyksiä sitä en tiedä. Mutta siitä olen lukenut että muslimeilla ja vapaamuurareilla on yhteläisyyksiä. Kuika vanha kirja on kabbala kirja?

1.Tooran kirjoitukset kirjoitettin.....ea luvulla?
        2.Uudentestamentin kirjeet kirjoitettin noin 34-80 luvulla
        3.Uusitestamentti koottiin kirjaksi 300 luvulla
        4.Koraani kirjoittettiin 600-luvulla
        5. New Age kirjoituksia... pilvin pimein

Ei se ole mitenkään pois suljettu asia että älyllistä elämää olisi avaruudessa, puhuuhan Raamattu avaruuden henkivalloista. Ja onhan Jumala uutta luova luoja. Mutta mikä onkaan ihmislapsi tämän maailman kaikkeuden rinnalla? Saatika Jumalan joka sanoo itsestään...

MINÄ OLEN

JHWH

tänne, väkinäistä vääntöäsi jatkat. Eivätkä nuo muut mitä luettelet, lopeta!

• Sivusta seurannut
        eivät kuulu kirjoitti:

tänne, väkinäistä vääntöäsi jatkat. Eivätkä nuo muut mitä luettelet, lopeta!

varmaan "sinun mielestä ei kuulu" ja onko sinun mielipide jokin absoluuttinen totuus?

• taitaa olla
        Sivusta seurannut kirjoitti:

varmaan "sinun mielestä ei kuulu" ja onko sinun mielipide jokin absoluuttinen totuus?

siellä päin kirjoittavan korvien välissä, hölmö kysymys

• aihe on??

yritä nyt pysyä juonessa,

kristinuskon tunkeminen tänne jonkin fanaatikon valitsemien absoluuttisten faktojen avulla tuottaa tällaista hölynpölyä, ymmärrätkö??

ei ole minun vika jos et ymmärrä

• Sivusta seurannut
        aihe on?? kirjoitti:

yritä nyt pysyä juonessa,

kristinuskon tunkeminen tänne jonkin fanaatikon valitsemien absoluuttisten faktojen avulla tuottaa tällaista hölynpölyä, ymmärrätkö??

ei ole minun vika jos et ymmärrä

taida ymmärtää,että juutalaiskiihkoilijat ovat nostaneet itsensä muiden yläpuolelle niin korkealle jalustalle, että pelkäävät sen jo romahtavan. Tästä pelosta johtuu tämä raivoisa ylireagointi ja vainoharhaisuus tällä palstalla.

• esitit

taida ymmärtää,että juutalaiskiihkoilijat ovat nostaneet itsensä muiden yläpuolelle niin korkealle jalustalle, että pelkäävät sen jo romahtavan. Tästä pelosta johtuu tämä raivoisa ylireagointi ja vainoharhaisuus tällä palstalla.

juuri juutalaisten vihaajien kaikkein kallisarvosimman harhaluulon, sen josta he eivät mistään hinnasta voi luopua. Sen vuoksi sitä on toistettava toistamasta päästyä yhtään välittämättä siitä miten hoopo se on. Se on kaikkein juutalaisten vihaajien pilvilinnojen kivijalka, heidän kaiken toimintansa, ajattelunsa ja tekojensa perusta, tuo fantasia juutalaisten ylivertaisuudesta. Kuinka siitä voisikaan luopua..

• Sivusta seurannut
        esitit kirjoitti:

juuri juutalaisten vihaajien kaikkein kallisarvosimman harhaluulon, sen josta he eivät mistään hinnasta voi luopua. Sen vuoksi sitä on toistettava toistamasta päästyä yhtään välittämättä siitä miten hoopo se on. Se on kaikkein juutalaisten vihaajien pilvilinnojen kivijalka, heidän kaiken toimintansa, ajattelunsa ja tekojensa perusta, tuo fantasia juutalaisten ylivertaisuudesta. Kuinka siitä voisikaan luopua..

sitä heti vihaaja olla jos vain on muodostunut jonkinlainen käsitys. Esimerkiksi sellaisen uskontokunnan (ei juutalaisen), joka väittää tähän uskontokuntaan kuuluvien pelastuvan ja kaikkien muiden joutuvan helvettiin, touhu vaikuttaa tosi ylimieliseltä. Siis jos joku väittää minun joutuvan helvettiin, niin vaikka väite on mielestäni typerintä mitä ihminen voi toiselle sanoa, niin en silti missään nimessä vihaa tällaista ihmistä. Miksi siis vihaisin juutalaisia, jos he ovat omalla tavallaan nostaneet itsensä mielestäni muiden ihmisten yläpuolelle.

• tinotito

monet kaikkein uskovaisimmista juutalaista ovat samalla kabbalisteja.
      Hasidismi on saanut paljon vaikutteita kabbalasta ja sekin on eräs juutalaisuuden äärimmäisistä ilmiöistä.
      Kun tutkitaan Tooraa ja Talmudia tarpeeksi tehokkaasti vuodesta toiseen niin sekään ei vielä riitä vaan otetaan sen lisäksi vielä Zohar ja sitten liikutaankin jo mystiikan puolella.

Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe