Luoja kutsui taivaallisen joukon koolle osoittaakseen kaikkien enkeleiden läsnäollessa erikoista kunnioitusta Pojalleen. Hän sijoitti Pojan istumaan valtaistuimelle kanssaan ja pyhien enkeleiden taivaallinen joukko kokoontui heidän ympärilleen. Sitten Isä tiedotti itse säätäneensä , että Kristus, Hänen poikansa, oli oleva Hänen vertaisensa, niin että Hän oli oleva itse läsnä siellä, missä tahansa Hänen Poikansa on läsnä. Pojan sanalle oli oltava kuuliainen yhtä ripeästi kuin Isän sanalle. s.7
Enkelien keskuudessa oli kiistaa. Lusifer ja hänen kanttajansa pyrkivät järjestämään Jumalan hallituksen uudelleen. He olivat tyytymättömiä ja onnettomia, koska he eivät voineet päästä selville Hänen tutkimattomasta viisaudestaan ja siitä, mikä tarkoitus Hänellä oli korottaessaan Poikansa ja antaessaan Hänelle sellaisen rajattoman voiman ja herruuden. He kapinoivat Pojan arvovaltaa vastaan. s.8
Uskolliset enkelit kiiruhtivat nopeasti Jumalan Pojan luo ja ilmoittivat Hänelle, mitä enkelien keskuudessa tapahtui. s.10
Saatana värisi katsellessaan työtään. Hän mietiskeli yksinään menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevia suunnitelmiaan. Hänen voimakas vartalonsa värisi kuin myrkyssä. Eräs taivaan enkeli kulki ohitse. Hän kutsui tätä ja pyytämällä pyysi päästä Kristuksen puheille. Hänelle suotiin siihen tilaisuus. Silloin hän kertoi Jumalan Pojalle katuvansa kapinaansa ja haluavansa päästä jälleen Jumalan suosioon. Hän oli halukas ottamaan sen paikan, minkä Jumala oli hänelle aikaisemmin määrännyt ja alistumaan Hänen viisaaseen hallintoonsa. Kristus itki Saatanan murhetta, mutta sanoi hänelle Jumalan mielipiteen olevan, ettei häntä voitaisi koskaan ottaa taivaaseen. s.18
Ellen G. White. Lunastuksen historia. Kirjatoimi 1951
LUNASTUKSEN HISTORIA
19
730
Vastaukset
- Tosin hieman
vanhahtava teksti.Mistä kirjasta tämä on?Tätä pitää saaja lisää.Onko tämä siitä Ellenin uuesta kirjasta joka on sen uuen adventti raamatun yhteyessä?Joko sitä saa suomeksi?
- näyttäisi olevan
tekstistä päätellen.Mutta voihan aikuisetkin lukea satukirjoja,vai mitä?
- on hyvä
kirja, mutta se pitää lukea kokonaan, muuten siitä voi saada aivan väärän käsityksen, minä kun tulin uskoon minua kielettiin lukemasta mitään E.G.Whiten kirjoja jopa käskettiin polttaa, mutta enhän minä polttanut, annoin ajan kulua ja luin vain Raamattua, sitten kun olin lukenut Raamatun muutaman kerran läpi, aloin lukea Lunastuksen historiaa, ja ihmeekseni huomasin että tämähän aukaisee Raamattua, tuntu kuin Raamattu olis ollut avoimenaan edessäni,ei ihme miksi sielun vihollinen ei antais lukea näitä kirjoja, ei nämä Whiten kirjat ole minkään uuden adventti Raamatun yhdeydessä,se on sitä parjaus puhetta ja sinähän kai tiedät kuka näiden parjaus puheiden takana on, se on se meidän veljiemme syyttäjä.
- muka
on hyvä kirjoitti:
kirja, mutta se pitää lukea kokonaan, muuten siitä voi saada aivan väärän käsityksen, minä kun tulin uskoon minua kielettiin lukemasta mitään E.G.Whiten kirjoja jopa käskettiin polttaa, mutta enhän minä polttanut, annoin ajan kulua ja luin vain Raamattua, sitten kun olin lukenut Raamatun muutaman kerran läpi, aloin lukea Lunastuksen historiaa, ja ihmeekseni huomasin että tämähän aukaisee Raamattua, tuntu kuin Raamattu olis ollut avoimenaan edessäni,ei ihme miksi sielun vihollinen ei antais lukea näitä kirjoja, ei nämä Whiten kirjat ole minkään uuden adventti Raamatun yhdeydessä,se on sitä parjaus puhetta ja sinähän kai tiedät kuka näiden parjaus puheiden takana on, se on se meidän veljiemme syyttäjä.
Olet nyt uskossa Elleniin ja hänen valheisiinsa, eikä totuudelle ole silloin enää mitään sijaa. Totuushan ei viihdy valehtelijoiden joukossa.
Joo, historiaa varmaan niin.
Tuo Ellen Whiten satuilu, että Lucifer ja Jeesus eli Miikael olivat enkeleitä ja sitten Lucifer kadehti, kun Isä ottikin toisen suosikikseen, on täyttä eksytystä.
Jeesus on aina ollut Jumala. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala, silti kolme persoonaa.
Lucifer sensijaan oli aina luotu enkeli, sittemmin langennut saatana. Lucifer halusi tulla Jumalaa suuremmaksi ja nousi kapinaan, siinä se.
Enkelien ei tarvinnut kiiruhtaa ilmoittamaan yhtään mitään, sillä Jumala ja niinollen Jeesus näki ja näkee koko ajan ja jokapaikkaan ihan kaiken.
Raamatussa ei sanota saatanan eikä demonien katuneen tai katuvan yhtään mitään, vaan he ovat pahuutta täynnä.- Una Fortuna
Yhtään enempää, kuin Uskova_1 yhden luonteen laatuun. Hän lienee omasta mielestään erinomainen kirjaarvostelia. Olen lukenut tämän kirjan yli neljkymmentä vuotta sitten. Tämä kirja ei yllytä ketään Demoonisiin pahoihin tekoihin. Kuitenkín kirjassa lienee enemmän hyöty
pisteitä, kuin vahinko pisteitä. Ainoa vika kirjassa lienee; ettei kirjan kirjoittaja ole
Muroma. Vaan kirjan on kirjoittanut Tämä Uskova_
1 vihaama Ellen. Kirja lienee iältään melko vanha, kuitenkin sanoma on vielä tuore.
Kirjassa ei mainita Jeesusta Enkelinä kuten
Ykkönen kuvittelee, vaan Lusifer mainitaan enkelinä. Ja kirjassa mainitaan kuinka kateus
saa aikaan kapinan taivaassa.
Toisekseen koko raamatussa on ilmaistu tälle Kreikkalaisten antamalle nimelle Jeesus, eräitä kymmeniä nimiä. Muun muassa Jeesus itse käytti
itsestään nimeä Ihmisen poika, joka on Jeesuksen
omalla äidin kielellä sama, kuin Barabbas. Herra
Sebaot. Taivaallisten sotajoukkojen johtaja
Mikael tarkoittaa samankaltainen, kuin Itse Jumala. Sama kuin Jumala. Raamatusta löytyy isoluettelo Jeesuksen nimiä. Hänen vanhempiensa
antamat nimet hänelle olivat:= Joosua Juudas
Barabbas. Tämän asian ovat Julkituineet Maailmamme kuuluisammat Theologit Pätevillä
tiedoilla varustettuna. Miksi Kunnon uskovat
eivät hyökkää Jeesuksen vanhempien antamien nimien kimppuun. Kyllä sinulla hyvä ykkönen on
kauheaa rienausta Jeesusta kohtaan. Olet kateellinen kuolleelle kirjailialle aivan ilman
mitään syytä.
Siksi kehoitan nyt sinua käyttämään kaikki lahjakkuutesija mielikuvituksesi liikkeelle,
että me voitaisiin tutustua sinun tuotantoosi
kirjailiana. Nykyisin me tunnemme sinut vain
raamatun kierjoitusten kierouteena sotkiana.
Koeta kirjoittaa nyt Jeesuksesta oikeuden mukainen kuvitelma rehellisyydellä varustettuna.
Tämä kirja on nimeltään Lunastuksen Historia:! - illallakin
paljastettua!Mietippäs sitä.En puutu tässävaiheessa asiaan,mutta jos tämän asian tiimoilta tulee vaikeuksia sille henkilölle,jota vastaan sen suunnittelit,niin saat olla varma,että pikkusalaisuutesi paljastuu.
- käsittämätöntä
uuhaata!
Jos tämän tekstin olisi kirjoittanut esim. joku nykyisistä karimaatikoista, niin adventistit huutaisivat yhteen ääneen, harhaoppia. Mutta Elleniltä on pakko hyväksyä kaikki satuilut.
Tuossa kirjoituksessa Ellen selvästi tuo esille epäilynsä Jeesuksen Jumaluuteen. Saatanan katumusta ei ole raamatussa ilmoitettu, joten siihen ei ole syytä uskoa Ellenin ilmoituksenakaan. Enkelin "kanteli" saatanasta Jeesukselle, kun Jeesus ei olisi sitä muuten tiennyt.
Jumalasta tehdään jonkinlainen käskyttäjä sanomalla, että Jeesusta tuli totella yhtä ripeästi.
Oksettavaa tekstiä suoraan väärältä profeetalta!
Tällainen opetus ei kuulu kristillisyyteen. Meistä jokaisen on aika valita kenenkä puolella haluamme olla.
Miten tuohon Ellenin tekstiin suhtautuu: Kuhilas, Timo, Jarlau, Annu, Sirkka-Iita, Kasi, Eepu jne. Onko asiallista ja raamatun kanssa sopusoinnussa olevaa "ilmoitusta"?- ehkä kun ei
Pyhä Henki pääse teille puhumaan vaan kaiken aikaa olette kaivamassa toisten vikoja, kyllä siinä Pyhän Hengen äänen on jo vaietta.Sanoit että teidän on nyt valittava kenen puolella haluatte olla, johan te olette sen valinneet alusta lähtien kenen käskyläisiä haluatte olla, valinnan olette tehneet, mutta minä sanon itsestäni että minä haluan palvella Jumalaani sen valon mukaan minkä Jumala on minulle ilmaissut, vaikka koko maailma olisi minua vastaan, Herra on sotimassa puolestani, minun ei tarvitse sitä itseni tehdä.
- Sirkka Iita.
Ellenin nimeä minunlaisiini.Mitä minä olen täällä kirjoitellut,niin se on ainoastaan raamatun innoittamaa tekstiä,koska en ole lukenut yhtään Ellenin kirjaa,lukuunottamatta yhtä pientä kirjasta Tie Kristuksen luo,jonka sain tädiltäni kauan,kauan sitten,jolloin en ollut vielä edes uudestisyntynyt.
Se kirjanen on nykyisin ilmestynyt uusintapainoksena ja nimi on muutettu "Tie Jeesuksen luo",jonka,senkin olen nyttemmin saanut serkultani.Olen pariin otteeseen sitä yrittänyt lueskella,mutta en ole päässyt alkua pitemmälle.
Minulla kyllä on koko suuritaistelu kirja alkuperäisinä isoina painoksina kirjahyllyssäni.Samoin sain sisareltani lahjaksi joku vuosi sitten Alfa ja Omeka sarjan,mutta sekin on aivan lukematta.(häveten tunnustan)jos Elina sisko luet tämän täältä,vaikka olen varmaankin sen maininnutkin sinulle.
Ikuisia ketomuksia sarjan kirjoja on tullut luettua lapsille ja uskollisia ystäviä kasetteja ovat lapset halukkaasti kuunnelleet.Niisä on kauniita kuvia ja raamatun kertomuksia.Tässäpä tämä minun "syntiluetteloni" sitten onkin näiden kirjojen osalta.
Tiedän että nämä kirjat ovat avanneet lapsillekkin halun tutustua raamattuun ja olleet uskon siemenen kylväjänä.Jokainen on halunut oman raamatun.Kyllä nämä mielestäni mennen tullen Harri Portterin "huispauksineen" ja noitakouluineen voittaa.Vai mitä mieltä olette?
Miksi me arvostelemme ja olemme kohtuuttomia toisillemme.Eikö Jeesuksen armo riitä meille kaikille?Jokaiselle joka sitä janoaa?Siunausta ja adventti valoa tänäpäivänä ihan jokaiseen kotiin.Erikoisesti Uskova yhdelle.tv.Sirkka Iita. - jokamiehen
ehkä kun ei kirjoitti:
Pyhä Henki pääse teille puhumaan vaan kaiken aikaa olette kaivamassa toisten vikoja, kyllä siinä Pyhän Hengen äänen on jo vaietta.Sanoit että teidän on nyt valittava kenen puolella haluatte olla, johan te olette sen valinneet alusta lähtien kenen käskyläisiä haluatte olla, valinnan olette tehneet, mutta minä sanon itsestäni että minä haluan palvella Jumalaani sen valon mukaan minkä Jumala on minulle ilmaissut, vaikka koko maailma olisi minua vastaan, Herra on sotimassa puolestani, minun ei tarvitse sitä itseni tehdä.
Ellenin opit ovat "jokamiehen spiritismiä" papittarena itse Ellen G. White. Kyllä Paavali oli varsin oikeassa kun esitti naisten puheen kieltonsa kristillisissä seurakunnissa. Meidän kristittyjen olisi omissa seurakunnissamme otettava adventismi siitä varoittavana esimerkkinä, miten voi joutua harhaan,kun ei pidä kiinni kristinuskoon annetuista käskyistä. Niinkuin muinoin Israelillakin oli, niin uskonnossakin ovat naisten kautta tulleet harhaviettelykset.
- kasi
Tuohan on vain erään ihmisen kuvaus siitä mitä hän (Ellen) tuntee ja uskoo eikä ollenkaan Raamatusta. Mutta en kutsuisi sitä "rienaamiseksi", mieluimminkin "kuvittelemiseksi".
- sinäpä sen sanoit juuri
Sirkka Iita. kirjoitti:
Ellenin nimeä minunlaisiini.Mitä minä olen täällä kirjoitellut,niin se on ainoastaan raamatun innoittamaa tekstiä,koska en ole lukenut yhtään Ellenin kirjaa,lukuunottamatta yhtä pientä kirjasta Tie Kristuksen luo,jonka sain tädiltäni kauan,kauan sitten,jolloin en ollut vielä edes uudestisyntynyt.
Se kirjanen on nykyisin ilmestynyt uusintapainoksena ja nimi on muutettu "Tie Jeesuksen luo",jonka,senkin olen nyttemmin saanut serkultani.Olen pariin otteeseen sitä yrittänyt lueskella,mutta en ole päässyt alkua pitemmälle.
Minulla kyllä on koko suuritaistelu kirja alkuperäisinä isoina painoksina kirjahyllyssäni.Samoin sain sisareltani lahjaksi joku vuosi sitten Alfa ja Omeka sarjan,mutta sekin on aivan lukematta.(häveten tunnustan)jos Elina sisko luet tämän täältä,vaikka olen varmaankin sen maininnutkin sinulle.
Ikuisia ketomuksia sarjan kirjoja on tullut luettua lapsille ja uskollisia ystäviä kasetteja ovat lapset halukkaasti kuunnelleet.Niisä on kauniita kuvia ja raamatun kertomuksia.Tässäpä tämä minun "syntiluetteloni" sitten onkin näiden kirjojen osalta.
Tiedän että nämä kirjat ovat avanneet lapsillekkin halun tutustua raamattuun ja olleet uskon siemenen kylväjänä.Jokainen on halunut oman raamatun.Kyllä nämä mielestäni mennen tullen Harri Portterin "huispauksineen" ja noitakouluineen voittaa.Vai mitä mieltä olette?
Miksi me arvostelemme ja olemme kohtuuttomia toisillemme.Eikö Jeesuksen armo riitä meille kaikille?Jokaiselle joka sitä janoaa?Siunausta ja adventti valoa tänäpäivänä ihan jokaiseen kotiin.Erikoisesti Uskova yhdelle.tv.Sirkka Iita.Ongelma onkin siinä, että ei nämä kirjat ole kuitenkaan kristinuskon kylväjinä, vaan adventismin oppien.Ja ne tulevat kristinuskon tilalle.
- ilmoitusta
ja siten kokonansa Jumalan totuutta. Suositeltava kirja, tosin vaikea nykyisin löytää. Laajempi aihetta käsittelevä teos on Alfa & Omega sarja.
- niksi-nipa
Olipa vakavasta aiheesta tehty pilkallisesti pilaa!Tämä on yksi sellainen ote Elleniltä, joka saa Raamattuun iskovan kristityn hiukset pystyyn. Kuinka kukaan voi noin mennä lisäilemään omiaan Raamatun aihepiiriin? Ei voi enää törkeämpää tekoa ollakaan. Me emme voi löytää tuota tapahtumaketjua Raamatusta, joten sillä ei ole minkäänlaista arvoa totuutta rakastavien kristittyjen keskuudessa. Tuollaisilla kirjoituksilla on tarkoitus murentaa ihmisten Raamatusta saamaansa tietoa ja tuoda siihen vierasta hapatetta, jolla on vakavat seuraukset, koska se kohdentuu kristinuskon oppien luotettavuuteen ja muuttaa niitä.
- kasi
Raamattuun. Älä nyt ihan pakahdu. Raamattu on Raamattu ja sitä tulkitaan monella tavalla, mutta tulkinta ei koskaan ole lisäys Raamattuun vaan vain tulkinta. Jotkut uskovat, että tulkinnat ovat oikein tehtyjä toiset eivät. Ellenin kirjatkaan eivät ole lisäyksiä Raamattuun ne ovat Raamatun tekstien tulkintoja. Aivan samoin kuin sinunkin kirjoituksesi ovat sinun tulkintojasi, olet olevinasi ainoa oikea tulkitsija, mutta monet ovat eri mieltä kanssasi.
- v9n5b
kasi kirjoitti:
Raamattuun. Älä nyt ihan pakahdu. Raamattu on Raamattu ja sitä tulkitaan monella tavalla, mutta tulkinta ei koskaan ole lisäys Raamattuun vaan vain tulkinta. Jotkut uskovat, että tulkinnat ovat oikein tehtyjä toiset eivät. Ellenin kirjatkaan eivät ole lisäyksiä Raamattuun ne ovat Raamatun tekstien tulkintoja. Aivan samoin kuin sinunkin kirjoituksesi ovat sinun tulkintojasi, olet olevinasi ainoa oikea tulkitsija, mutta monet ovat eri mieltä kanssasi.
Eli "lunastuksen historia" ei ole lunastuksen historia? Vai mitä ihmettä oikein ajat takaa?
- kasi
v9n5b kirjoitti:
Eli "lunastuksen historia" ei ole lunastuksen historia? Vai mitä ihmettä oikein ajat takaa?
kuten sanoin
Raamattu on ainoa kirja ja opetuksien lähde. Kaikki muut kirjat ja kirjopitukset jotka käsittelevät Raamatun asioita ovat vain ja yksinomaan tulkintoja. Aivan samoin sinun, minun ja kaikkien muiden koko maailmassa ennen ja nyt.
OK? - KKY
kasi kirjoitti:
kuten sanoin
Raamattu on ainoa kirja ja opetuksien lähde. Kaikki muut kirjat ja kirjopitukset jotka käsittelevät Raamatun asioita ovat vain ja yksinomaan tulkintoja. Aivan samoin sinun, minun ja kaikkien muiden koko maailmassa ennen ja nyt.
OK?ok! Kummastuttaakin se, miksi olet noin satujen kirjoittajien kannattaja, vaikka Raamattu kertoo sen mikä on tarpeen. Noilla lisäyksillä on tietty tarkoitus. Eihän niitä muuten kukaan kirjoita. Ja tuokin oli kirjoitettu Ellenin näkyjen mukaan joka oli taas osoitusta mitä nuo näyt olivat.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874128Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella263000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10909
- 133901
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760