Vanhurskauttaminen; Gal. 3:s luku

Paavali aloittaa Galatalaiskirjeen 3:nen luvun lennokkaasti: ”Oi te älyttömät galatalaiset…” Paavali on suorasukainen.
Mikähän olikaan mennyt pieleen galatalaisten suhteensa?

On muistettava, että Paavalin opetuksen taustana on joidenkin kristinuskoon kääntyneiden juutalaisten vaatimus, että ihmisten oli ensin tultava Israelin lain alaisiksi päästäkseen Jumalan yhteyteen.

Paavali osoittaa tämän vaatimuksen vääräksi ja vahingolliseksi.
Tällöinhän ihminen alkaisi luottaa enemmän omiin tekemiinsä suorituksiin ja ratkaisuihin. Jumalan armo jäisi siten sivuseikaksi. Siunaus muuttuisikin kiroukseksi (j. 10-14).

Uskonpuhdistajamme Lutherin kolme usein toistettua kohtaa:
1)Kristitty on samalla kertaa vanhurskas ja syntinen.
2)Uskoessasi olet vanhurskas
3)Hänen vanhurskautensa on sinun ja syntisi on hänen.

Lainomainen uskonnollisuus on sukua juutalaisuudelle; se vaatii uskomisen vakuudeksi tiettyjä suorituksia ja näyttöjä (ja ihmeitä: vrt. NOKIAMISSIO ym.).
Sellainen uskonnollisuus on kovaa, ankaraa ja ilotonta.

Älkäämme siis rakennelko Jumalan työn ja omien suoritusten yhteisoppeja (synergismi). Tyytykäämme ainoastaan yksin hänen armoonsa.
Meidänkin eteen on Jeesus Kristus kuvattu ristiinnaulittuna (j.1).

---Mitä tarkoittaa vanhurskas-sana (vanhurskauttamineN)?
---Mikä on lain tehtävä?

Kommentteja.

46

1119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoa IHMISOPPIA OLI.

Valitettavasti.

• Kristuksessa Jesuksessa

ihmisoppia?

• Kristuksessa Jesuksessa kirjoitti:

ihmisoppia?

Kun Raamatusta poimitaan vain tuo sana, ja siihen
        luottaen ei annetakaan Jumalan runnoa ihmistä
        siihen kuntoon, jossa todellinen armo voisi hänet kohdata.

Siksi tämäkin kansa elää tätä lopun ajan rajun
        eksytyksen aikaa.

Luther tuon valheen armon kaikessa loistossaan
        tänne toi, kun ei itsekään suostunut Jumalan
        nuhdeltavaksi, kun Pyhä Henki häntä muistutti
        hänen synneistään. Siksi hän luuli Kristuksen
        ääntä Saatanan ääneksi, ja niin mustepullo lensi
        seinään päin Kristuksen kasvoja.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Kun Raamatusta poimitaan vain tuo sana, ja siihen
        siihen kuntoon, jossa todellinen armo voisi hänet kohdata.

Siksi tämäkin kansa elää tätä lopun ajan rajun
        eksytyksen aikaa.

Luther tuon valheen armon kaikessa loistossaan
        tänne toi, kun ei itsekään suostunut Jumalan
        nuhdeltavaksi, kun Pyhä Henki häntä muistutti
        hänen synneistään. Siksi hän luuli Kristuksen
        ääntä Saatanan ääneksi, ja niin mustepullo lensi
        seinään päin Kristuksen kasvoja.

TeuvoSuni: "Kun Raamatusta poimitaan vain tuo sana (armo), ja siihen
        siihen kuntoon, jossa todellinen armo voisi hänet kohdata".
        ----
        Eikö lain tehtävä ole juuri tämä; osoittaa meille, että olemme kaikki syntisiä kelvottomia (Room. 3:9-20).
        Kukaan ei ole vanhurskas itsessään.

Siksi ainut mahdollisuus ihmiselle on ottaa vastaan Jumalan tarjoama vanhurskaus, jonka Kristus on meille hankkinut.
        Laki ottaa pois ihmiseltä omat luulot ja kasvattaa (kurittaa) Kristukseen (Gal.3:24)

Gal. 3:27 puhuu siitä, kuinka saastainen syntinen saa pukea päälleen uudet valkoiset vaatteet kasteessa (vrt. valkoinen kastepuku kastettavan yllä). Näin ihmisestä tulee uusi luomus.
        Sananlaskukin sanoo: ”Vaatteet tekevät miehen”.
        Omien rääsyjen sijasta ihminen saa loistavan, puhtaan puvun. Näin peittyvät kaikki synnin epäpuhtaudet. Olemme saaneet vastaanottaa peson (1. Kor, 6:11).

Kastettuina Jeesukseen uskovina, hänen ominaan (Gal. 3:29) meille kuuluu lupaus; saamme olla Kristuksen kanssaperillisiä.
        Mitkä ihanat näkymät avautuvatkaan uskon silmälle: ”Kaikki on teidän” (1. Kor.3:21).

On siis kahdenlaisia ihmisiä.
        On niitä, jotka itse laastaroivat haavansa ja paikkaavat pukunsa (omavanhurskaat) ja niitä, jotka tajuavat oman kurjan tilansa ja sen, ettei heillä ole muuta mahdollisuutta kuin etsiä lääkäriä , Vapahtajaa Jeesusta Kristusta.
        ----
        Pohdittavaa:
        Mitä kaste sinulle merkitsee?

• Tapio522 kirjoitti:

TeuvoSuni: "Kun Raamatusta poimitaan vain tuo sana (armo), ja siihen
        siihen kuntoon, jossa todellinen armo voisi hänet kohdata".
        ----
        Eikö lain tehtävä ole juuri tämä; osoittaa meille, että olemme kaikki syntisiä kelvottomia (Room. 3:9-20).
        Kukaan ei ole vanhurskas itsessään.

Siksi ainut mahdollisuus ihmiselle on ottaa vastaan Jumalan tarjoama vanhurskaus, jonka Kristus on meille hankkinut.
        Laki ottaa pois ihmiseltä omat luulot ja kasvattaa (kurittaa) Kristukseen (Gal.3:24)

Gal. 3:27 puhuu siitä, kuinka saastainen syntinen saa pukea päälleen uudet valkoiset vaatteet kasteessa (vrt. valkoinen kastepuku kastettavan yllä). Näin ihmisestä tulee uusi luomus.
        Sananlaskukin sanoo: ”Vaatteet tekevät miehen”.
        Omien rääsyjen sijasta ihminen saa loistavan, puhtaan puvun. Näin peittyvät kaikki synnin epäpuhtaudet. Olemme saaneet vastaanottaa peson (1. Kor, 6:11).

Kastettuina Jeesukseen uskovina, hänen ominaan (Gal. 3:29) meille kuuluu lupaus; saamme olla Kristuksen kanssaperillisiä.
        Mitkä ihanat näkymät avautuvatkaan uskon silmälle: ”Kaikki on teidän” (1. Kor.3:21).

On siis kahdenlaisia ihmisiä.
        On niitä, jotka itse laastaroivat haavansa ja paikkaavat pukunsa (omavanhurskaat) ja niitä, jotka tajuavat oman kurjan tilansa ja sen, ettei heillä ole muuta mahdollisuutta kuin etsiä lääkäriä , Vapahtajaa Jeesusta Kristusta.
        ----
        Pohdittavaa:
        Mitä kaste sinulle merkitsee?

Minun ei ole koskaan elämässäni tarvinnut miettiä kasteen merkitystä muulloin,
        kun silloin, kun seurakunnan vanhoillislestadiolainen kappalainen tuomitsi minut
        ensimmäisen kerran helvettiin. Silloin olin aikeissa lähteä Raaheeen
        tustustumaan helluntailaisiin, eikä minulla ollut ajatustakaan siitä, että
        olisin menneyt heidän kasteelleen. Mutta Pyhä Henki esti tämän reissun
        sanomalla: "Sinut on jo kastettu."

Paljon enemmän minulle merkitsi se ensimmäinen kohtaaminen Kristuksen
        kanssa, kun hän yhdessä hetkessä paransi 40 vuoden Jumalan vihan alla eletyn
        elämän, kun hän kosti aviottomana syntyneelle lapselle hänen vanhempiensa
        syntisiä tekoja.

Kaikkein eniten merkitsi kuitenkin se, kun tammikuun viimeisen
        viikonlopun yönä 1988 jouduin ahtaan portin kamppailuun, ja kun sen
        läpi pääsin, tuli Kristus, puhdisti sydämen ja antoi sinne sinetiksi
        Totuuden Henkensä ja sen myötä koko totuutensa,
        ja sen saa joka päivä täällä netissäkin todeksi elää:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi ja he ovat saaneet osakseen
        maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan niin kuin en minäkään kuulu."

• Kristuksessa Jesuksessa kirjoitti:

ihmisoppia?

tarjotaan ja annetaan Jeesuksen Kristuksen
        kohtaamisen ulkopuolella on VALHEARMOA.

• on ihmisoppien valheita kauhalla syötetty, on häneltäkin
      turha totuutta edes pikkulusikallisen verran vaatia.

• Havainnoitsija

Voi sinua! Olet asettunut omalle jalustallesi, jonka päältä on niin hirmuisen kivaa nakella pilkkakiviä ja -keppejä toisten niskoihin. Nautitko oikein siitä?

• Havainnoitsija kirjoitti:

Voi sinua! Olet asettunut omalle jalustallesi, jonka päältä on niin hirmuisen kivaa nakella pilkkakiviä ja -keppejä toisten niskoihin. Nautitko oikein siitä?

jonka Kristus oli minulle jo äitini kohdussa valmistanut
        ja jonka hän minulle saneli yli 18 vuotta sitten:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo
        mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet
        minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä
        käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan
        sinut. Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
        Ja jos ilman minua tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Siksi olen nyt tässä keskustelussa, ja nautin olostani.

Mistä mahtanet sinä nauttia?

• Havainnoitsija
        TeuvoSuni kirjoitti:

jonka Kristus oli minulle jo äitini kohdussa valmistanut
        ja jonka hän minulle saneli yli 18 vuotta sitten:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo
        mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet
        minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä
        käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan
        sinut. Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
        Ja jos ilman minua tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Siksi olen nyt tässä keskustelussa, ja nautin olostani.

Mistä mahtanet sinä nauttia?

Ei ole vaikeata huomata, että nautit ihmisten halveeraamisesta, väheksymisestä ja suoranaisesta pilkkaamisesta. Tuollainen käytös yhdistettynä uskonnolliseen oikeassaolemisen pakkomielteeseen on kuvottavaa. Ikävä sanoa, mutta näin on. Sinulle on pakko sanoa siten kuin sinä sanot muille, sillä sellaista kielenkäyttöä sinä tunnut ymmärtävän, koska sitä niin viljelet. Jos sinulla olisi sellainen mieli kuin Jeesuksella, olisi sanomasi ehkä jossain määrin uskottavampi.

Ei ole vaikeata huomata, että nautit ihmisten halveeraamisesta, väheksymisestä ja suoranaisesta pilkkaamisesta. Tuollainen käytös yhdistettynä uskonnolliseen oikeassaolemisen pakkomielteeseen on kuvottavaa. Ikävä sanoa, mutta näin on. Sinulle on pakko sanoa siten kuin sinä sanot muille, sillä sellaista kielenkäyttöä sinä tunnut ymmärtävän, koska sitä niin viljelet. Jos sinulla olisi sellainen mieli kuin Jeesuksella, olisi sanomasi ehkä jossain määrin uskottavampi.

sama kuin Jeesuksella.
        Näin Jeesus tänäkin päivänä sanoo, niinkuin Pietarille:"Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."

Näin on ihmisoppien ihanassa viidakossa;
        Jeesus ei siellä asusta.

Vaan saatana.

kuin Jeesuksellakin oli sinunlaisiasi kohtaan:

"Sinä kyykäärmeen sikiö, miten uskot välttäväsi
        kadotustuomion?"

Ei kukaan muu voi olla oikeassa kuin ainoastaan
        ne harvat, jotka Kristus on omikseen kutsunut,
        ja joille on Pyhän Henkensä lahjoittanut.

• Havainnoitsija
        ArmiK kirjoitti:

sama kuin Jeesuksella.
        Näin Jeesus tänäkin päivänä sanoo, niinkuin Pietarille:"Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."

Näin on ihmisoppien ihanassa viidakossa;
        Jeesus ei siellä asusta.

Vaan saatana.

>>Näin on ihmisoppien ihanassa viidakossa;
        Jeesus ei siellä asusta.

• Havainnoitsija
        TeuvoSuni kirjoitti:

kuin Jeesuksellakin oli sinunlaisiasi kohtaan:

"Sinä kyykäärmeen sikiö, miten uskot välttäväsi
        kadotustuomion?"

Ei kukaan muu voi olla oikeassa kuin ainoastaan
        ne harvat, jotka Kristus on omikseen kutsunut,
        ja joille on Pyhän Henkensä lahjoittanut.

Sillä Hän on Jumala, mutta sinä vain pieni ihminen, joka et näe syntiäsi ja siksi et voi siitä puhdistua. Huomaatko, kuinka kiivastuit ja aloit heitellä kadotustuomiota, vaikka Jeesus sen nimenomaan kielsi? Teet siis syntiä synnin päälle ja silti väität olevasi synnitön. Voi sinua! Säälin sinua ja toivon, että Jeesus saa sinut murtaa, että sinusta tulisi laupeuden astia.
        Jeesus ei ollut muuten mikään kone, vaan sanoi sanoja jokaiselle "räätälöidysti", kunkin sisimmän todellisen tarpeen mukaan.

Jeesus ei siellä asusta.

havainnoitset, et Totuuden Hengelle.

Jeesus ei siellä asusta.

irvailijan hengessä oleva oletkaan.

Itse olet ihmisoppien eksyttämä,eksytetty inttäjä.

Mikä sinua on estänyt, ettet ole ahtaasta portista
        sisälle käynyt?

Puhut Jeesuksen luo käymisestä, miksi siis et ole
        Jeesuksen luo tahtonut käydä?

• Muukalainen.
        Havainnoitsija kirjoitti:

Sillä Hän on Jumala, mutta sinä vain pieni ihminen, joka et näe syntiäsi ja siksi et voi siitä puhdistua. Huomaatko, kuinka kiivastuit ja aloit heitellä kadotustuomiota, vaikka Jeesus sen nimenomaan kielsi? Teet siis syntiä synnin päälle ja silti väität olevasi synnitön. Voi sinua! Säälin sinua ja toivon, että Jeesus saa sinut murtaa, että sinusta tulisi laupeuden astia.
        Jeesus ei ollut muuten mikään kone, vaan sanoi sanoja jokaiselle "räätälöidysti", kunkin sisimmän todellisen tarpeen mukaan.

Se oli räätälöity sinun todellisen tarpeen mukaan.

Mutta kaltaisiasi Hän ei Tunne.

Ei tunne.

Jeesus tuntee vain ne jotka ovat Hänet kohdanneet.

Tämähän on selvä asia.

Et sinäkään tunne ketään sellaista joka ei sinua
        ole kohdannut.

vaikka vain yksi vaivainen kohta, jossa sanotaan,
        että Totuuden Hengen saanut ihminen on aina
        kadotukseen tuomitsija, älkää uskoko heitä.

Sanoihan Tampereen edellinen piispakin, ettei
        kukaan meistä voi tietää totuutta. Ja oikeassa
        olikin, sillä ei kukaan piispoista ja papeista voi sitä tietääkään.

Itse sinäkin olet itsesi sinne tuomitsemassa, ja
        melkoinen hinku sinulla on sinne päästäkin, kun
        jatkuvasti olet pilkkaamassa Totuuden Henkeä.

• einel

nykyinen armon julistaminen on ihmisoppia. samoin se, mitä kirjoitat on ihmisoppia. minulle Jeesus on ylösnoussut Jeesus. ja armo ilman Jumalan pelkoa ei ole oikeaa armoa.

• einel: "... ja armo ilman Jumalan pelkoa ei ole oikeaa armoa".
        ---
        Lain sisältämiin lupauksiin liittyy aina ehto. Laki lupaa elämän, mutta ei ilmaiseksi vaan vastineeksi käskyjen täyttämisestä.

Sen sijaan Uuden Testamentin lupauksiin ei liitetty mitään ehtoa. Ne eivät vaadi meiltä mitään, eikä niiden täyttäminen riipu meidän arvollisuudestamme.
        Aivan ilmaiseksi ne tuovat ja lahjoittavat meille anteeksiannon, armon, vanhurskauden ja ikuisen elämän Kristuksen tähden.
        Lain tekoihin luottava ei voi sietää pelastumista yksin uskon kautta (Gal.3:11,24).

• einel: "...nykyinen armon julistaminen on ihmisoppia. samoin se, mitä kirjoitat on ihmisoppia"
        ----
        Mitä tarkoitatkaan tällä viestilläsi?

Katekismus
        HERÄÄMINEN:
        "Kun Jumala pysähdyttää syntisen eteensä, tämä joutuu näkemään todellisen tilansa.
        Hän näkee rikkoneensa Jumalan käskyt.
        Hän alkaa tajuta, ettei hänellä ole vain yksityisiä syntejä, vaan että koko hänen elämänsä suunta on väärä.
        Mutta synnin hädän ohella hänessä herää vetämystä Vapahtajan puoleen ja toivo, ettei Vapahtaja sittenkään häntä hylkää.
        Tätä synnin hätää ja armon ikävää Jumalan edessä sanotaan heräämiseksi" (katekismus).

• einel
        Tapio522 kirjoitti:

einel: "... ja armo ilman Jumalan pelkoa ei ole oikeaa armoa".
        ---
        Lain sisältämiin lupauksiin liittyy aina ehto. Laki lupaa elämän, mutta ei ilmaiseksi vaan vastineeksi käskyjen täyttämisestä.

Sen sijaan Uuden Testamentin lupauksiin ei liitetty mitään ehtoa. Ne eivät vaadi meiltä mitään, eikä niiden täyttäminen riipu meidän arvollisuudestamme.
        Aivan ilmaiseksi ne tuovat ja lahjoittavat meille anteeksiannon, armon, vanhurskauden ja ikuisen elämän Kristuksen tähden.
        Lain tekoihin luottava ei voi sietää pelastumista yksin uskon kautta (Gal.3:11,24).

todella Jeesuksen kohdannut ja Häneltä synnit anteeksisaanut, niin se, että toitotetaan koko ajan omaa syntisyyttä ja lihallisuutta on armon halvaksi tekemistä.

Jumalan pelko ei ole lakihenkisyyttä. vaan Jumalan kunnioittamista Jumalana.

• einel
        Tapio522 kirjoitti:

einel: "...nykyinen armon julistaminen on ihmisoppia. samoin se, mitä kirjoitat on ihmisoppia"
        ----
        Mitä tarkoitatkaan tällä viestilläsi?

Katekismus
        HERÄÄMINEN:
        "Kun Jumala pysähdyttää syntisen eteensä, tämä joutuu näkemään todellisen tilansa.
        Hän näkee rikkoneensa Jumalan käskyt.
        Hän alkaa tajuta, ettei hänellä ole vain yksityisiä syntejä, vaan että koko hänen elämänsä suunta on väärä.
        Mutta synnin hädän ohella hänessä herää vetämystä Vapahtajan puoleen ja toivo, ettei Vapahtaja sittenkään häntä hylkää.
        Tätä synnin hätää ja armon ikävää Jumalan edessä sanotaan heräämiseksi" (katekismus).

että lainaat kirjoituksia ja käsityksiä jostain katekismuksesta osoittaa sinun olevan riippuvainen ihmisopeista ja ihmisten käsityksistä.

• einel kirjoitti:

että lainaat kirjoituksia ja käsityksiä jostain katekismuksesta osoittaa sinun olevan riippuvainen ihmisopeista ja ihmisten käsityksistä.

jo se
        einel: "... että lainaat kirjoituksia ja käsityksiä jostain katekismuksesta osoittaa sinun olevan riippuvainen ihmisopeista ja ihmisten käsityksistä".
        ---
        Mitä Raamatun Sanan vastaista oli tuossa edellisessä viestissäni(Herääminen), kun pidät sitä ihmisoppina?
        Perustele Raamatun Sanalla!

• Paavali.
        einel kirjoitti:

18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
        19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

• einel
        Paavali. kirjoitti:

18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
        19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

kunpa Jumala avaisi silmäsi näkemään ja korvasi kuulemaan.

todella ne, jotka luottavat ihmisiin ja ihmisoppeihin ja tukeutuvat ihmisiin, eivät pitäydy Häneen, Jeesukseen.

eipä ole tarvetta pöyhkeillä vaan voin vain yksinkertaisesti sanoa, että Jumala todella pitää huolen omistaan. niistä, jotka täydellisesti Hänestä kaikessa riippuvaisia ovat. ja jotka ovat kuolleet itselleen. Jumala sen kaiken saa aikaan, mutta Hän on antanut meille vapaan tahdon. kun Hän kutsuu meitä kaidalle tielle seuraamaan Häntä ja jättämään kaiken ja kuolemaan itselleen ja omalle tahdolleen. valitsemmeko lavean oman tahdon tien vai kaidan tien.

• ota huomioon
        einel kirjoitti:

kunpa Jumala avaisi silmäsi näkemään ja korvasi kuulemaan.

todella ne, jotka luottavat ihmisiin ja ihmisoppeihin ja tukeutuvat ihmisiin, eivät pitäydy Häneen, Jeesukseen.

eipä ole tarvetta pöyhkeillä vaan voin vain yksinkertaisesti sanoa, että Jumala todella pitää huolen omistaan. niistä, jotka täydellisesti Hänestä kaikessa riippuvaisia ovat. ja jotka ovat kuolleet itselleen. Jumala sen kaiken saa aikaan, mutta Hän on antanut meille vapaan tahdon. kun Hän kutsuu meitä kaidalle tielle seuraamaan Häntä ja jättämään kaiken ja kuolemaan itselleen ja omalle tahdolleen. valitsemmeko lavean oman tahdon tien vai kaidan tien.

Kyllä oikea kristinoppi on tärkeä oppi, vaikka sinä sanot sitä halveksien "ihmisopiksi", tuomalla tilalle omia hengellisiä kokemuksiasi (vaikka en niitä kiistä enkä aliarvioi, ne ovat sinun todellisuuttasi). Pyri kuitenkin pitämään oikea kristillinen Raamatun oppi, sillä pienikin opillinen hapatus hapattaa koko taikinan. Esim.sellainen oppi, jota täällä levitetään, että Pyhä Henki poistui maailmasta Johanneksen ilmestyksen jälkeen Patmoksella ja poistui maailmasta eikä ole seurakuntaa, eli Kristuksen ruumista ollut maailmassa, kunnes 1900-vuoden päästä suomalaisen eläkemiehen hahmossa, niin kyllä sellaiset "ihmisopit" pitää kumota välittömästi?

9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

• einel,
        olet kyllä siinä oikeassa, jos tarkoitat armolla sellaista armoa, jota "kaupittelee" esim. Antti Kylliäinen kirjassaan Kaikki pääsevät taivaaseen.
        (PS: Kylliäinen oli piispan puhuttelussa joitakin vuosia sitten!)
        --
        (”Vielä nytkin surkutellen, Jeesus, säälit maailmaa
        synneissänsä hukkuvaa,
        kun se aina viisastellen pitää armon halpana,
        torjuu armahtajansa”.)
        (Lk:n 19:41-47 pohjalta virsi 412:2).

• ota huomioon kirjoitti:

Kyllä oikea kristinoppi on tärkeä oppi, vaikka sinä sanot sitä halveksien "ihmisopiksi", tuomalla tilalle omia hengellisiä kokemuksiasi (vaikka en niitä kiistä enkä aliarvioi, ne ovat sinun todellisuuttasi). Pyri kuitenkin pitämään oikea kristillinen Raamatun oppi, sillä pienikin opillinen hapatus hapattaa koko taikinan. Esim.sellainen oppi, jota täällä levitetään, että Pyhä Henki poistui maailmasta Johanneksen ilmestyksen jälkeen Patmoksella ja poistui maailmasta eikä ole seurakuntaa, eli Kristuksen ruumista ollut maailmassa, kunnes 1900-vuoden päästä suomalaisen eläkemiehen hahmossa, niin kyllä sellaiset "ihmisopit" pitää kumota välittömästi?

9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

Olisiko Luther tapattanut yli 100 000 köyhää talonpoikaa,
        kun he alkoivat vaatia itselleen ihmisarvoista elämää?

Jos Pyhä Henki olisi Lutherissa ollut, olisiko hän
        hyökännyt raivokkailla syytteillä juutalaisia
        vastaan Jeesuksen murhaamisen tähden?

Jos hän olisi Kristuksen kohdannut, olisi hän ollut
        itse, Paavalin tavoin, se suurin syntinen, jonka
        takia Kristus ristille joutui.

Jos Pyhä Henki olisi maailmassa ollut, olisi tähän maahankin
        tullut joku Kristuksen kutsuma apostoli totuutta julistamaan,
        ja nyt sen tekikin Rooman antikristuksen lähettiläs
        Ruotsin kuninkaan saattelemana. Siksi on kirjoitettu:

"Sen porton viiniä, vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet,
        kaikki maailman kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan..."

• Tapio522 kirjoitti:

einel,
        olet kyllä siinä oikeassa, jos tarkoitat armolla sellaista armoa, jota "kaupittelee" esim. Antti Kylliäinen kirjassaan Kaikki pääsevät taivaaseen.
        (PS: Kylliäinen oli piispan puhuttelussa joitakin vuosia sitten!)
        --
        (”Vielä nytkin surkutellen, Jeesus, säälit maailmaa
        synneissänsä hukkuvaa,
        kun se aina viisastellen pitää armon halpana,
        torjuu armahtajansa”.)
        (Lk:n 19:41-47 pohjalta virsi 412:2).

Olisi Kylliäinenkin lentänyt pellolle samalla tavoin,
        kuin Jumala potki pellolle Golgatlla kaikki papit.

Sekin on yksi Raamatun perustotuus, ettei Saatana
        voi ajaa suojistaa ulos toista Saatanaa.

• einel
        ota huomioon kirjoitti:

sinä se jaksat jauhaa tuota samaa asiaa...

Raamatussahan selvästi sanotaan, että tämä maailma on pahan vallassa, mutta todella Jeesuksen omat saavat olla turvallisella mielellä, sillä Jeesus on voittanut maailman.

saatanahan se sanoo, että onko Jumala todella niin sanonut.

• esimerkkejä
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olisiko Luther tapattanut yli 100 000 köyhää talonpoikaa,
        kun he alkoivat vaatia itselleen ihmisarvoista elämää?

Jos Pyhä Henki olisi Lutherissa ollut, olisiko hän
        hyökännyt raivokkailla syytteillä juutalaisia
        vastaan Jeesuksen murhaamisen tähden?

Jos hän olisi Kristuksen kohdannut, olisi hän ollut
        itse, Paavalin tavoin, se suurin syntinen, jonka
        takia Kristus ristille joutui.

Jos Pyhä Henki olisi maailmassa ollut, olisi tähän maahankin
        tullut joku Kristuksen kutsuma apostoli totuutta julistamaan,
        ja nyt sen tekikin Rooman antikristuksen lähettiläs
        Ruotsin kuninkaan saattelemana. Siksi on kirjoitettu:

"Sen porton viiniä, vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet,
        kaikki maailman kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan..."

Kyllä yksittäisiä esimerkkejä saatanan hyökkäyksistä esiintyy Kristuksen ruumista eli seurakuntaa vastaan. Sillä se käy ympäri kuin kiljuva jalopeura, etsien kenet saisi niellä. Mutta Kristuksen ruumis on kestänyt tuiskut ja tuulahdukset pysyen pystyssä, eikä tuonelan portit ole sitä voittanut.

• esimerkkejä kirjoitti:

Kyllä yksittäisiä esimerkkejä saatanan hyökkäyksistä esiintyy Kristuksen ruumista eli seurakuntaa vastaan. Sillä se käy ympäri kuin kiljuva jalopeura, etsien kenet saisi niellä. Mutta Kristuksen ruumis on kestänyt tuiskut ja tuulahdukset pysyen pystyssä, eikä tuonelan portit ole sitä voittanut.

olisi maailma täynnä, jos Pyhä Henki olisi tätä
        ihmiskuntaa johdattanut, sillä "Jumala ei asu
        ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä." Siksi Jeesuskin sanoi:

"Kuulkaa siis, teidän temppelinnen on jäävä Henkeä vaille."

• Paavali. kirjoitti:

Missä olet?

Et ole Jeesuksessa.

Et ole Jeesuksessa, etkö ymmärrä.

Saatanan koukussa olet, sinut on eksytetty, olet
        eksynyt, kaukana Jeesuksen ruumiin jäsenyydestä.

Miksi?

Siksi, koska et ole koskaan ahtaasta portista
        sisälle käynyt ja Jeesusta kohdannut.

Mikä sinua estää, niin ettet tahdo Jeesuksen
        luo käydä.

Sillä kun et Häntä ole koskaan kohdannut ja jos
        et täällä elämässä Häntä tule kohtaamaan, niin,
        et sinä tämän elämän päätyttyäkään Häntä kohtaamaan tule.

• ota huomioon kirjoitti:

kirjanoppinut.

Etkä Herran Jeesuksen seurassa.

• esimerkkejä kirjoitti:

todella totta Jeesuksen seurakunta pysyy sitä ei
        mikään voi horjuttaa.

MUTTA JEESUKSEN SEURAKUNTA ON TODELLA ERI KUIN
        YKSIKÄÄN TÄMÄN PÄIVÄN LUKEMATTOMISTA seurakunnista.

SIIS JEESUKSEN SEURAKUNTA EI OLE SAMA kuin nykyiset
        lukemattomat seurakunnat.

• juutalaisten
        TeuvoSuni kirjoitti:

olisi maailma täynnä, jos Pyhä Henki olisi tätä
        ihmiskuntaa johdattanut, sillä "Jumala ei asu
        ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä." Siksi Jeesuskin sanoi:

"Kuulkaa siis, teidän temppelinnen on jäävä Henkeä vaille."

Kuulkaa siis, teidän temppelinnen on jäävä Henkeä vaille."

• aivan.
        ArmiK kirjoitti:

kirjanoppinut.

kirjanoppinut.

• aivan. kirjoitti:

kirjanoppinut.

voihan sitä vääntääkin, vaikka hyvin tiedät mitä
        tarkoitin.

Näin se on; olet kirjanoppinut, etkä suinkaan
        Jeesuksen oma.

• paavi, piispa, patriarkka ja jos jonkinlainen pappi. Ja näin nämä joukot tuhotaan: Hes.9

• Elämänkirja
        ArmiK kirjoitti:

voihan sitä vääntääkin, vaikka hyvin tiedät mitä
        tarkoitin.

Näin se on; olet kirjanoppinut, etkä suinkaan
        Jeesuksen oma.

Älähän nyt ala pitämään niitä taivaankirjoja ihan oman viisautesi voimasta. Älköön suusi olko kerkeä tuomioita julistamaan.

Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.

"Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
        tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
        He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.

• Elämänkirja kirjoitti:

Älähän nyt ala pitämään niitä taivaankirjoja ihan oman viisautesi voimasta. Älköön suusi olko kerkeä tuomioita julistamaan.

Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.

tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
        He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.

sinua ottamasta vakavasti;

He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden."

Vaan kepein askelin kuljet valheen herraa seuraten.

Sillä sanomasi olisi aivan toinen jos Jeesuksen
        oma olisit.

• koettele saamasi henki
        ArmiK kirjoitti:

sinua ottamasta vakavasti;

He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden."

Vaan kepein askelin kuljet valheen herraa seuraten.

Sillä sanomasi olisi aivan toinen jos Jeesuksen
        oma olisit.

oletpa sinä omituinen jankkaaja ja samojen kohtien toistelija...ihmisten syyttelijä, diaboloksen henki?... onko saamasi henki jotenkin kopioitu jostakin, koska niitä on monta?

kysy ääneen sisälläsi olevalta hengeltä näin: "Tunnustatko nyt minussa Armi puhuva henki Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi? painota kohtaa lihaan tulleeksi. odota mitä henki vastaa.

1.Joh.4:1-3

• juutalaisten kirjoitti:

Kuulkaa siis, teidän temppelinnen on jäävä Henkeä vaille."

hävittää niin perinpohjaisesti kuin Jeesus oli ennustanut,
        ettei tähän Saatanan valtaan siirtyvässä maailmassa
        olisi pystyssä ainuttakaan Jumalan itsensä rakennuttamaa temppeliä.

• mikkihiiri
        einel kirjoitti:

sinä se jaksat jauhaa tuota samaa asiaa...

Raamatussahan selvästi sanotaan, että tämä maailma on pahan vallassa, mutta todella Jeesuksen omat saavat olla turvallisella mielellä, sillä Jeesus on voittanut maailman.

saatanahan se sanoo, että onko Jumala todella niin sanonut.

Johan toinenkin seireeni heräsi kukkumaan ja voivottelemaan. Minä jo ehdin luulla että olet tullut järkiisi ja jättänyt sunilaisuuden harhaopin. Nyt teitä on sitten kaksi sulotarta siellä Sunin haaremissa. Kyllä tämä palsta on mennyt aivan hupailuksi, ei teidän juttujanne voi muuten lukea. Täyttä pilkkaa ja rienausta. Teidän takianne Herran tie tulee pilkatuksi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10212
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      6803
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      42
      4887
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      61
      4537
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      71
      4237
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      31
      3799
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2878
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36