chilen entinen diktaattori vetelee viimeisiään. pappi on käynyt antamassa viimeisen voitelun. pinocettia ei koskaan saatu oikeuteen vaikka hän on vastuussa tuhansien ihmisten kuolemasta; joko suoraan tai välillisesti.
hänen alaisinaan toimineista upseereista on muutama tullut myöhemmin tunnontuskiin ja kertonut kuinka ns. "kadonneet" katosivat. kidutuksen jälkeen heidän huumattiin ja vietiin helikopteriin. sen jälkeen heidät tiputettiin tyyneen valtamereen.
kuten sanottu pinocet ei koskaan tunnustanut näitä vakavia rikoksia ihmisyyttä vastaan. nyt hän on sitten saanut synnin päästön papilta. joten pääseekö hän taivaaseen? saisiko nyt kerrankin suoria vastauksia eikä mitään puolipölhöjä kiertoilmaisuja...
pääseekö pinocet taivaaseen?
23
652
Vastaukset
- frihet
Mehän ei päätetä kuka pääsee taivaaseen, mutta sinulla on mahdollisuus tehdä parannus ja uskoa evankeliumi, Jeesuksesta Kristuksesta.
Armoa tarjotaan armon tarvitsijoille.- umpihetero
siis uskoa niin kuin sinä haluat uskoa. mutta sen sijaan haluaisin vastausta sinulta kysymykseen. mutta se on auvan turhaa. sinä et vastaa koskaan yhtään mihinkään. näinkö se sinun jumalasi käskee sinun käyttäytyä?
- frihet
umpihetero kirjoitti:
siis uskoa niin kuin sinä haluat uskoa. mutta sen sijaan haluaisin vastausta sinulta kysymykseen. mutta se on auvan turhaa. sinä et vastaa koskaan yhtään mihinkään. näinkö se sinun jumalasi käskee sinun käyttäytyä?
Nii oo tietämättä.
Kiitos kuiteski, ku oot noin kiinostunu, ehkä sinäki löydät vastauksia, jotka tyydyttävät sydämmesi.
Sun pitää kysyä myös miten Jumala tahtoo kysymyksiisi vastattavan, uskothan että Hän osaa sulle oikein.
- Lukijainen
parannuksen elämässään. Ottaa Krisuksen vastaan pelastajanansa ja pyrkii maallisen lainkin edessä sovittamaan rikoksensa, niin kyllä pääsee! Ei kyllä tule olemaan kovin helppoa vaan tuo parannuksen teko tuollaisella diktaattorilla, kun elämä on kulunut hukkaan pelastuksesta tähän saakka välittämättä ja paljon pahaa tehden! Ei hän ehdi tekojaankaan sovittaman maallisessa puitteessa, mutta jos ottaa Herran elämäänsä vaikka elämän viime metreillä, niin hänkin saa syntinsä anteeksi ja pelastuu armosta Jeesuksen sovitustyön kautta!
- umpihetero
on sinun kommentti? no miksi sitten sellainen ihminen joka ei ole koskaan tehnyt syntiä niin miksi hän ei pääse taivaaseen? lisäksi hän ei ole koskaan kuuluutkaan mistään jeessuksesta? miksi hän ei pääset taivaaseen kun hän ei kuitenkaa ole tehnyt mitää synti`?
- pakanan päästää
umpihetero kirjoitti:
on sinun kommentti? no miksi sitten sellainen ihminen joka ei ole koskaan tehnyt syntiä niin miksi hän ei pääse taivaaseen? lisäksi hän ei ole koskaan kuuluutkaan mistään jeessuksesta? miksi hän ei pääset taivaaseen kun hän ei kuitenkaa ole tehnyt mitää synti`?
sivuovesta, kun on ensin tentannut "etkö varmasti ole kuullut minusta mitään.
- Lukijainen
umpihetero kirjoitti:
lukea tekstiäni?! Sanoin, että pääsee, jos ottaa Jeesoksen vastaan pelastajanaan ja tekee parannuksen synneistään sekä pyrkii myös sovittamaan rikoksensa myös maaillisen lain puitteissa! Pinosec, eikä kukaan muukaan pääse, ellei tee parannusta elämässään ja ota Jeesusta vastaan Pelastajanaan!
- kulkijapieni
Lukijainen kirjoitti:
lukea tekstiäni?! Sanoin, että pääsee, jos ottaa Jeesoksen vastaan pelastajanaan ja tekee parannuksen synneistään sekä pyrkii myös sovittamaan rikoksensa myös maaillisen lain puitteissa! Pinosec, eikä kukaan muukaan pääse, ellei tee parannusta elämässään ja ota Jeesusta vastaan Pelastajanaan!
teette mitä tahdotte ja puhytte hienoja sanoja ja uskotte ne itsekkin. Eli pahaa voi tehdä kun vain on ottanut Jeesuksen vastaan. Pakana joka ei ole tehnyt pahaa eikä tiedä mistään uskonnoista mitään ei pääse taivaaseen. Näinkö se menee? Hieno on teidän uskontonne, Tuomari.
- Valen
umpihetero kirjoitti:
Jumala on sen niin säätänyt, että Taivaaseen pääsee vain uskomalla Jeesuksen sovitusuhriin myös omalle kohdalle.
Ihminen, joka ei ole kuullut koskaan Jeesuksesta tuomitaan hänen synneistänsä. Ei siis siitä ettei ole uskonut Jeesukseen, vaan synneistä. Jokainen ihminen tuomitaan synneistä.
MUTTA, Jeesus tuli ja kuoli jokaisen ihmisen syntien puolesta. JOkainen joka uskoo Jeesukseen ja pyytää syntinsä anteeksi, saa syntinsä anteeksi ja pelastuu. Siis Jeesus on kärsinyt syntiemme rangaistuksen jo!
Jos Pinochet pyytää Jeesukselta syntejänsä anteeksi, niin hän pelastuu. Jumala pelastaa yksin armosta, ei tekojen kautta. Niin paljon Jumala rakastaa jokaista ihmistä, kaikkein syntisintäkin!
Hyviä linkki:
http://www.patmos.fi/uskonpuolesta/artikkelit/saavuttamattomat.htm
http://www.patmos.fi/uskonpuolesta/artikkelit/helvetti.htm
Siunausta!
Valen - Valen
umpihetero kirjoitti:
Jokainen ihminen tekee syntiä. Jos mies katsoo naista ja himoitsee häntä, sekin on syntiä. Monet asiat, mitä ihminen ei pidä syntinä, on syntiä. Valehtelu, ihan pienikin vale - syntiä. Varastaminen, ihan pieni viatonkin - syntiä. Kukaan ihminen ei läpäise Pyhän Jumalan syntiseulaa. VAIN Jeesus teki sen, koska Hän oli myös 100 % Jumala ja 100 % ihminen.
Jeesus tuli että pääsisimme Taivaaseen. Hän on ainoa tie.
Valen - Lukijainen
kulkijapieni kirjoitti:
teette mitä tahdotte ja puhytte hienoja sanoja ja uskotte ne itsekkin. Eli pahaa voi tehdä kun vain on ottanut Jeesuksen vastaan. Pakana joka ei ole tehnyt pahaa eikä tiedä mistään uskonnoista mitään ei pääse taivaaseen. Näinkö se menee? Hieno on teidän uskontonne, Tuomari.
Ihminen joka tekee parannuksen ja ottaa Jeesuksen vastaan pelastajanansa ei enää halua tehdä pahaa ja syntiä. Jos vielä sittenkin tahtoo, niin ei ole halunnutkaan luopua synnistä ja tehdä parannusta elämässään! Mitä pakanoihoin tulee, niin lähetystyöhön pitäsi panostaa enemmän, että jokaisella olisi mahdollisuus kuulla pelastuksen evankeliumi. Muuten sivumennen sanoen en ole hellari!
- Trubaduuri
Kristus vastasi aikoinaan täten: eivät murhaajat pääse taivastenvaltakuntaan, eivätkä valhettelijat!
- Valen
Paitsi jos pyytää syntejänsä anteeksi ja tekee parannuksen. Jeesus antaa kyllä anteeksi kaikki synnit (paitsi Pyhän Hengen pilkka), jos vain katuu ja pyytää tosissaan anteeksi.
Valen - kanssasi.
Valen kirjoitti:
Paitsi jos pyytää syntejänsä anteeksi ja tekee parannuksen. Jeesus antaa kyllä anteeksi kaikki synnit (paitsi Pyhän Hengen pilkka), jos vain katuu ja pyytää tosissaan anteeksi.
ValenJohanneksen ilmestys 22
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. - Trubaduuri
Valen kirjoitti:
ValenOnneksi minun ei tarvitse päättää Luojan puolesta
mitään. - Valen
kanssasi. kirjoitti:
Johanneksen ilmestys 22
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.Olen samaa mieltä, että valehtelijat, murhaajat jne jne ovat kadotettuja...ELLEIVÄT TEE PARANNUSTA! Siis, kuten sanoin, jos Pinochet pyytää syntejänsä anteeksi, hän saa ne anteeksi ja pelastuu. Mutta jos hän kuollessaan ei ole pyytänyt syntejänsä Jeesukselta anteeksi eikä ole uskonut Häneen ja Hänen sovitusuhriin, niin silloin Pinochet ei voi pelastua.
Tajusitko? Jumala antaa anteeksi kaikille jotka anteeksi syntejänsä pyytävät. Se on fakta.
Siunausta!
Valen - vieläkään
Valen kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että valehtelijat, murhaajat jne jne ovat kadotettuja...ELLEIVÄT TEE PARANNUSTA! Siis, kuten sanoin, jos Pinochet pyytää syntejänsä anteeksi, hän saa ne anteeksi ja pelastuu. Mutta jos hän kuollessaan ei ole pyytänyt syntejänsä Jeesukselta anteeksi eikä ole uskonut Häneen ja Hänen sovitusuhriin, niin silloin Pinochet ei voi pelastua.
Tajusitko? Jumala antaa anteeksi kaikille jotka anteeksi syntejänsä pyytävät. Se on fakta.
Siunausta!
ValenFakta tietenkin on ettet sinä voi tietää sitä kelle Jumala antaa anteeksi ja kelle ei. Tuo tietysti pätee minuunkin. Siunausta.
- Valen
vieläkään kirjoitti:
Fakta tietenkin on ettet sinä voi tietää sitä kelle Jumala antaa anteeksi ja kelle ei. Tuo tietysti pätee minuunkin. Siunausta.
Onhan se noinkin. Kuitenkin Raamatusta näkyy Jumalan rakkaus Kristuksessa Jeesuksessa ja tahdon uskon Jumalaan joka antaa anteeksi vilpittömästi katuvalle ihmiselle. Haluan uskoa siihen, että Jumala koittaa tavoittaa vielä viimeisellä hetkelläkin ihmisen ettei tämä joutuisi kadotukseen.
Voi olla, että taivaassa on paljon ihmisiä, joiden emme sinne uskoneet pääsevän. Mutta voi olla valitettavasti toisinkin päin. Eli kadotukseen joutuu monta ihmistä joiden emme sinne koskaan olisi uskoneet joutuvan.
Siunausta!
Valen
- RitariOlevainen
tehnyt Pyhän Hengen pilkkaa, eikä vastaavaa rikkomusta Jumalan Hengen alueella, hän saa syntinsä anteeksi siinä kuin kuka tahansa, jos on tehnyt Saul`in synnin, silloin ei pääse.
"Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi, vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villan valkoisiksi"! ( Jes 1:18 )- sinunkin kanssa.
Johanneksen ilmestys 22
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. - RitariOlevainen
sinunkin kanssa. kirjoitti:
Johanneksen ilmestys 22
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.mitenkään estä cihilen hirviön pelastumista?
Tuo vaatteiden valkaiseminen Karitsan veressä, on juuri sitä Jumalan sanomattoman suurta anteeksi antoa Jeesuksessa Kristuksessa, sinä intoilet lihallisessa innossa, omavanhurskaudessasi, tuntematta sanaa, kirjaimeen tuijottomalla, et ymmärrä kirjoituksia, tee siis parannus ja usko evankeliumi, että saisit valkeat vaatteet, ja pääsisit sisälle taivaanporteista ! - se vaan
RitariOlevainen kirjoitti:
mitenkään estä cihilen hirviön pelastumista?
Tuo vaatteiden valkaiseminen Karitsan veressä, on juuri sitä Jumalan sanomattoman suurta anteeksi antoa Jeesuksessa Kristuksessa, sinä intoilet lihallisessa innossa, omavanhurskaudessasi, tuntematta sanaa, kirjaimeen tuijottomalla, et ymmärrä kirjoituksia, tee siis parannus ja usko evankeliumi, että saisit valkeat vaatteet, ja pääsisit sisälle taivaanporteista !Jumala estää jos on estääkseen etkä sinä sille mitään mahda. Koska ei Jumala sinun mielesi mukaan toimi.
- todé
se vaan kirjoitti:
Jumala estää jos on estääkseen etkä sinä sille mitään mahda. Koska ei Jumala sinun mielesi mukaan toimi.
sentakia, koska vastassasi on RitariOlevainen?
Jumala ei toimi sinunkaan mielesi mukaan.
Hän on ilmoittanut, että KAIKKI ihmiset, myös viime metreillä armahtamansa, Hän tuomitsee kunkin tekojen mukaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää422210Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten652078Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211940HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363921696Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1041655Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241484Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821102Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75935
- 27899