Saatana riemuitsi, että hän oli onnistunut saamaan Mooseksen tekemään syntiä Jumalaa vastaan. Tämän rikkomuksensa tähden Mooses joutui kuoleman valtaan. Jos hän olisi pysynyt uskollisena, eikä tämä ainoakaan rikkomus olisi turmellut hänen elämäänsä, hänen jättämästä antamatta Jumalalle kunniaa veden antamisesta kalliosta, hän olisi päässyt luvattuun maahan ja hänet olisi optetttu taivaaseen kuolemaa näkemättä. Mikael eli Kristus tuli alas taivaasta Mooseksen haudanneitten enkelien kanssa, ja kun hän oli ollut haudassa lyhyen ajan, herätti Kristus hänet kuolleista ja otti hänet taivaaseen.
Kun Kristus ja enkelit lähestyivät hautaa, saatana ja hänen enkelinsä näyttäytyivät haudalla vartioiden Mooseksen ruumista, ettei sitä otettaisi pois. Kun Kristus ja Hänen enkelinsä tulivat lähelle, saatana vastusti heidän lähestymistään, mutta Kristuksen ja Hänen enkeliensä kirkkauden ja voiman vaikutuksesta hänen oli pakko väistyä. Saatana vaati oikeutta Mooseksen ruumiiseen tuon hänen yhden ainoan rikkomuksensa tähden, mutta Kristus viittasi nöyrästi Isäänsä sanoen: "Rangaiskoon sinua, Herra!" Kristus kertoi saatanalle tietävänsä Mooseksen nöyrästi katuneen tätä yhtä ainoatakin väärää tekoaan, ettei hänen luonteessaan ollut mitään tahraa ja että hänen nimensä oli taivaan muistikirjassa tahrattomana. Sitten Kristus herätti kuolleista Mooseksen ruumiin, johon saatana oli vaatinut oikeutta. s.133, 134
Ellen White. Lunastuksen historia. Kirjatoimi 1951.
Lunastuksen historia
9
234
Vastaukset
- mistään mitään
Mikaelista en ole ikinä kuullut ja tuossa kirjassa sanotaan Mikael eli Kristus. Onko siinä painovirhe?
- poimittuna
Juud. 9 "Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"
- "vikatikki"
Ellen pyrkii tuolla hämäämään ihmisiä. Mooses oli rikkonut sitä lakia vastaan, jonka välimieheksi hänet tehtiin. Hän oli murhaaja jo ennen kutsumustaan.(2.Moos.2:11. Ja tapahtui niihin aikoihin, kun Mooses oli kasvanut suureksi, että hän meni veljiensä luo ja näki heidän raskaan työnsä. Ja hän näki egyptiläisen miehen lyövän hebrealaista miestä, erästä hänen veljistään.
12. Silloin hän katseli ympärillensä joka taholle, ja kun hän näki, ettei ketään ollut läheisyydessä, löi hän egyptiläisen kuoliaaksi ja kätki hänet hiekkaan.
13. Ja hän meni toisena päivänä ulos ja näki kaksi hebrealaista miestä tappelemassa keskenään; ja hän sanoi syylliselle: "Miksi lyöt toveriasi?"
14. Tämä vastasi: "Kuka on asettanut sinut meidän päämieheksemme ja tuomariksemme? Aiotko tappaa minutkin, niinkuin tapoit egyptiläisen?" Silloin Mooses peljästyi ja ajatteli: "Se on siis tullut ilmi".) Tuo murha tuli olemaan se syy, joka teki hänen ruumiistaan kiistan aiheen. Juudaan kirje:
1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" Ellen yrittää peittää tuon veriteon ja käyttää Moosesta oman tulkintansa esimerkkinä Raamatunvastaisen oppinsa todistelussa. Tuokin pieneltä näyttävä yksityinen tulkinnallinen kömmähdys on osana adventismin opin perusteluja. Ja näitä lipsauksia joilla Ellen muuttaa Raamatun sanomaa on läpi koko Raamatun. Mutta adventistit eivät niitä myönnä. Kuten huomaatte tuossa aloitusviestissä asian, Ellen teki monimutkaisen opillisen päätelmän kyseisen asian perusteella. Hän muutti Raamattua adventismiksi näin tehden kaikkialla, Siksi kristityt eivät voi pitää EGW:tä oikeana, koska tämäkin kohta osoittaa erään hänen näyistään vääräksi.- ymmärrä?
Jumala oli antanut Moosekselle tuon murhan anteeksi aivan samalla tavalla kuin Jumala antoi Paavalille anteeksi hänen murhaamisensa. Kyllä EGW on oikeassa, koska Raamatussa se synti, miksi Mooses ei päässyt perille oli se, että hän löi kalliota kaksi kertaa, vaikka Jumala käski lyödä vain kerran.
5 Moos. 32:48-52 "Tuona samana päivänä Herra sanoi Moosekselle: "Mene nyt Abarimin vuoristoon ja nouse Nebonvuorelle, joka on Moabin maassa vastapäätä Jerikoa. Sieltä saat katsella Kanaaninmaata, jonka minä annan israelilaisille omaksi. Vuorella, jolle sinä nouset, sinun on kuoltava, ja sinut otetaan isiesi luo, kuten veljesi Aaron, joka kuoli Horinvuorella. Näin tapahtuu siksi, että te Meribat-Kadesin vesipaikalla Sinin autiomaassa rikoitte minua vastaan kaikkien israelilaisten edessä, kun ette pitäneet minua pyhänä kansan edessä. Sinä saat katsella sitä maata Jordanin tältä puolen, mutta et pääse sinne, tuohon maahan, jonka minä annan israelilaisille." - "vikatikki"
ymmärrä? kirjoitti:
Jumala oli antanut Moosekselle tuon murhan anteeksi aivan samalla tavalla kuin Jumala antoi Paavalille anteeksi hänen murhaamisensa. Kyllä EGW on oikeassa, koska Raamatussa se synti, miksi Mooses ei päässyt perille oli se, että hän löi kalliota kaksi kertaa, vaikka Jumala käski lyödä vain kerran.
5 Moos. 32:48-52 "Tuona samana päivänä Herra sanoi Moosekselle: "Mene nyt Abarimin vuoristoon ja nouse Nebonvuorelle, joka on Moabin maassa vastapäätä Jerikoa. Sieltä saat katsella Kanaaninmaata, jonka minä annan israelilaisille omaksi. Vuorella, jolle sinä nouset, sinun on kuoltava, ja sinut otetaan isiesi luo, kuten veljesi Aaron, joka kuoli Horinvuorella. Näin tapahtuu siksi, että te Meribat-Kadesin vesipaikalla Sinin autiomaassa rikoitte minua vastaan kaikkien israelilaisten edessä, kun ette pitäneet minua pyhänä kansan edessä. Sinä saat katsella sitä maata Jordanin tältä puolen, mutta et pääse sinne, tuohon maahan, jonka minä annan israelilaisille."Mutta , mutta! Tuossa Jumala antaa seurauksen siitä tottelemattomuudesta josta siinä kohdassa puhutaankin. Mutta Ellenin tulkintahan olikin Saatanan kiistasta Mooseksen ruumiista. Ja se kiista onkin juuri tuon toisen teon syy. Näin ne adventistit eivät pysy siinä Sanassa jota he tulkitsevat. He ottavat todisteensa toisesta kohden kun se sopii adventismiin niin paremmin. Lueppa vain Ellenin Raamatun siteeraukset ( katsoin juuri itse) kuinka Ellen todistelee asioita lainaten Raamatun kohtia joissa puhutaan ihan eri asioista kuin mitä Ellen niillä todistelee. Adventisti on niin anteeksiantavainen, että siivilöi muilta hyttysenkin ja syö itse vaikka raatoja, kun ELLEN ON NE TARJOILLUT.
- Genesis(@)
"vikatikki" kirjoitti:
Mutta , mutta! Tuossa Jumala antaa seurauksen siitä tottelemattomuudesta josta siinä kohdassa puhutaankin. Mutta Ellenin tulkintahan olikin Saatanan kiistasta Mooseksen ruumiista. Ja se kiista onkin juuri tuon toisen teon syy. Näin ne adventistit eivät pysy siinä Sanassa jota he tulkitsevat. He ottavat todisteensa toisesta kohden kun se sopii adventismiin niin paremmin. Lueppa vain Ellenin Raamatun siteeraukset ( katsoin juuri itse) kuinka Ellen todistelee asioita lainaten Raamatun kohtia joissa puhutaan ihan eri asioista kuin mitä Ellen niillä todistelee. Adventisti on niin anteeksiantavainen, että siivilöi muilta hyttysenkin ja syö itse vaikka raatoja, kun ELLEN ON NE TARJOILLUT.
Eihän sinun tarvitse tehdä muuta kuin tutkia mitä
mitä nimiä Raamattu Käyttää Jeesuksesta: Et voi sulattaa hänen nimenään Ylienkeli. Syytä en tiedä? Kun haluat tehdä noita vikatikkejä.
Et kai hyväksy edes Barabbas nimeäkään jota hän itse käytti itsestään koko elämänsä ajan. Etsit todennäköisesti vain vikatikkejä. Tästä samaisesta Jeesuksesta on käytetty mitä erilaisempia nimiä Kuten Herra Zebaot. Joosua
Juudas Jumalan karitsa Mikael Herran sotajoukkojen Ylipäälikkö Ynnä muita nimiä melko runsaasti.
Hyvä vikatikki voisitko kerto sen kohdan tarkemmin mistä sinua kenkä puristaa katomme tarkemmin sen kohdan, ei kai se niin vaikea
vikatikki liene. Lopetetaan syyttely. Koska kukaan meistä ei ole täydellinen. Puhumalla asiat selviää. Ettei sinun tarvitse raatoihin
kajota. Eihän tallaiseen asiaan Elleniä tarvita.
Enkä minä vielä tällä istumisella usko sinunkaan täydellisyyteen.
Koko Kristikunta on pudonnut pois rattailta. Olen sen todistanut jo monta kertaa ihan ilman
Elleniä. Siksi tässä sivuhuomautuksena kysyn vain: Voidaanko Raamatun opetukseen ottaa ihan
vakavasti Raamatun ulkopuolista Jopa Jeesuksellekin tuntematonta opetusta. Vastaa
voidaanko vai ei: oletko varmasti Sola Scripturan kannalla. Vastaa ihan rehellisesti
kyllä jos olet: Jos et vastaa ei. vastaatähän.
ensin sen jälkeen vielä voimme tutkia lähemmin Raamattuakin Ystävyydellä Genesis: - Una Fortuna
Murha synnin: Ei kai Jumala olisi ottanut ilman
anteeksi antoa Moosesta kansan Johtajaksi.
Jumala antoi anteeksi Paavalillekin useamman
Kristityn murhan ja jumala teki Paavalista itselleen työkalun elovainiolleen.
Se synti, jota jumala ei antanut Moosekselle anteeksi oli se synti, Kun Mooses sanoi pitäisikö minun antaa heille juotavaa tästä
kalliosta. Mooses Löi sauvallaan kaksi kertaa.
Mooses koroitti itseään Jumalana. Tätä Jumala
ei antanut anteeksi! Tämä on yksinkertainen asia
jonka helposti ymmärtää Pikkulapsikin, Jos vain
haluaa! Kun Jeesus pelastaa sinut. Se on sinulle
Una Fortuna. Eikä tähän asiaan edes Elleniä tarvita. Siunausta sinulle " vikatikki" - "vikatikki"
Una Fortuna kirjoitti:
Murha synnin: Ei kai Jumala olisi ottanut ilman
anteeksi antoa Moosesta kansan Johtajaksi.
Jumala antoi anteeksi Paavalillekin useamman
Kristityn murhan ja jumala teki Paavalista itselleen työkalun elovainiolleen.
Se synti, jota jumala ei antanut Moosekselle anteeksi oli se synti, Kun Mooses sanoi pitäisikö minun antaa heille juotavaa tästä
kalliosta. Mooses Löi sauvallaan kaksi kertaa.
Mooses koroitti itseään Jumalana. Tätä Jumala
ei antanut anteeksi! Tämä on yksinkertainen asia
jonka helposti ymmärtää Pikkulapsikin, Jos vain
haluaa! Kun Jeesus pelastaa sinut. Se on sinulle
Una Fortuna. Eikä tähän asiaan edes Elleniä tarvita. Siunausta sinulle " vikatikki"Jeesus ei antanut ihan noin hyvää lausuntoa Mooseksesta. Joh.10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
- Jeesus
"vikatikki" kirjoitti:
Jeesus ei antanut ihan noin hyvää lausuntoa Mooseksesta. Joh.10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
ei puhu Mooseksesta, vaan niistä, jotka Jeesuksen aikana ja vähän ennen olivat väittäneet olleensa messiaita (ja niitä oli monta).
Hepr. 3:5 "Mooses oli kyllä uskottu "kaikissa hänen huoneensa asioissa", mutta silti vain palvelija, elävä todiste siitä, mitä Jumala oli myöhemmin puhuva."
Mooses on lueteltu uskon sankarina Hepr. 11 luvussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874128Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella263000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10909
- 133901
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760