Pian on Juhlan aika

tebe

Vuoden suurin juhlapäivä on ovella, eikä kyse ole joulusta.

Kun kukin tahoillamme ja tavoillamme vietämme Itsenäisyyspäivää on hyvä hetki miettiä mitä itsenäisyys meille tarkoittaa.

Aina löytyy kriittisiä, jopa epä-isänmaallisia, ihmisiä, mutta onneksi suurinosa suomalaisista ymmärtää arvostaa itsenäisyyttä ja sitä raskasta hintaa jolla se on lunastettu.

Itsenäisyyttä ei Suomelle lahjoitettu, se ostettiin kalleimmalla hinnalla, eikä se totuus unohdu.

7

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä kohtaa

      salkoa lippu on 6.12 ?
      Aivan oikein - puolitangossa.
      Syy 5.12 tapahtuva äänestys jonka jälkeen Suomen Lait eivät ole korkeimpana oikeutena maassa.

    • Itsenäisyyspäivä

      Miksi juhlisimme itsenäisyyttä, kun se on jo mennyttä, demarien, kokkareiden ja kepulien runttaamisen tuloksena? Itsenäisyys, joka lunastettiin kalliilla verellä vuosina 39-45 on ollut jo mennyttä pitkän aikaa sitten, EU:n liittymisen myötä, ja viimeistä hengenvetoaan itsenäisyytemme vetää nyt, kun EU:n perustuslaki ratifioidaan Lipposen ja kumppanien toimesta. Noiden maanpettureiden, jotka ilmeisesti suuret rahat saatuaan, ovat sitä ajaneet lähes hurmoshenkisellä raivolla. Itse aion juhlistaa lahinnä vain sytyttämällä surukynttilät menetetyn itsenäisyytemme puolesta. Pro Patria.

      http://www.freeforum101.com/finlandiaforumi/viewtopic.php?t=60&mforum=finlandiaforumi

      • tebe

        Ota silti huomioon, että meillä on vielä oma kieli ja kulttuuri.

        Tosin ei pitkään. Englanninkieli jyrää ja kulttuurimmekin jää globalisaation jalkoihin.

        Mutta historiaamme ei voi viedä vaikka sitä joku pelle yrittääkin uudelleenkirjoittaa valheilla.

        Kansallisen identiteettimme säilyminen on pitkälti meistä itsestämme kiinni.


    • pimeä puoli...

      'Teben' viesti kuin suoraan kirkon saarnastuolista... amen vain puuttui.
      Liturgiaa, mutta miksi? Miksi eräät kantavat niin kovasti huolta siitä mitä aikaisemmat sukupolvet ovat maksaneet tilanteesta, mistä nykypolvi haluaa eroon.

      Onko joku eri mieltä siitä, että se mitä käsitteeseen 'isänmaa' , tai -itsenäisyys liittyy, on kovasti liikkuva käsite nykyään. Jos ja kun Euroopan kehitys etenee tavalla mitä se on edennyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana, niin 'isänmaa' on kahdenkymmenen vuoden kuluttua todella abstrakti asia.
      Onhan se sitä ollut koko ajankin, sillä rajoja on kautta historian vedelty mielivaltaisesti aina kulloisenkin vahmimman sanelemilla ehdoilla.
      Kansan väitetään liittyvän 'isänmaahan'. Jotkut ovat jopa sitä mieltä, että kansa olisi oleellinen osa 'isänmaata'.
      Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. Kansa muodostuu yksilöistä, joilla saattaa olla hyvinkin vastakkaisia näkemyksiä asiasta, kuin asiasta, ja sen 'yhtenäisyys' tulee ehkä parhaiten esiin tilanteissa, missä ihminen pakotetaan rangaistuksen(jopa kuolemantuomion) uhalla käymään ase kädessä toista ihmistä vastaan.

      Miksi siis propagoida 'isänmaallisuutta' jonkun saman aatteen alle? Miksi aina vetää haudoissaan lepäävät syyllistämään meitä vielä eläviä? Miksi 'Tebe'?

      • tebe

        "Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. "

        En tiedä sinun lähtökohdistasi, mutta mielestäni on olemassa varsin konkreettisesti Suomen kansa ja sillä isänmaa, Suomi.

        Jos et tunne kuuluvasi mihinkään kansaan, otan osaa. Sinulla ei liene minkäänlaista kansallista identiteettiäkään.
        Onneksi kuulut marginaaliryhmään.

        Kaltaisesi ihmiset muistuttavat meitä kaikkia siitä, että yhteiskuntaan kuuluu, halusimmepa tai emme, myös henkilöitä joiden läsnäolo ei ole toivottua.
        Jääkiekkotermein vilttiketjun porukkaa.


      • Isänmaallinen
        tebe kirjoitti:

        "Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. "

        En tiedä sinun lähtökohdistasi, mutta mielestäni on olemassa varsin konkreettisesti Suomen kansa ja sillä isänmaa, Suomi.

        Jos et tunne kuuluvasi mihinkään kansaan, otan osaa. Sinulla ei liene minkäänlaista kansallista identiteettiäkään.
        Onneksi kuulut marginaaliryhmään.

        Kaltaisesi ihmiset muistuttavat meitä kaikkia siitä, että yhteiskuntaan kuuluu, halusimmepa tai emme, myös henkilöitä joiden läsnäolo ei ole toivottua.
        Jääkiekkotermein vilttiketjun porukkaa.

        Valittajana taitaa taas olla iiro-rassukka, joka ei meinaa millään toipua siitä, että nöyryytimme venäläiset taistelutahdollamme.

        Kirjoituksesi on niin hyvä, että totean vain lyhyesti olevani joka kohdassa täysin samaa mieltä.


      • ryhmäsi puolesta...
        tebe kirjoitti:

        "Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. "

        En tiedä sinun lähtökohdistasi, mutta mielestäni on olemassa varsin konkreettisesti Suomen kansa ja sillä isänmaa, Suomi.

        Jos et tunne kuuluvasi mihinkään kansaan, otan osaa. Sinulla ei liene minkäänlaista kansallista identiteettiäkään.
        Onneksi kuulut marginaaliryhmään.

        Kaltaisesi ihmiset muistuttavat meitä kaikkia siitä, että yhteiskuntaan kuuluu, halusimmepa tai emme, myös henkilöitä joiden läsnäolo ei ole toivottua.
        Jääkiekkotermein vilttiketjun porukkaa.

        Suora lainaus nimimerkki 'tebeltä':

        "Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. "

        En tiedä sinun lähtökohdistasi, mutta mielestäni on olemassa varsin konkreettisesti Suomen kansa ja sillä isänmaa, Suomi.

        Jos et tunne kuuluvasi mihinkään kansaan, otan osaa. Sinulla ei liene minkäänlaista kansallista identiteettiäkään.
        Onneksi kuulut marginaaliryhmään.

        Kaltaisesi ihmiset muistuttavat meitä kaikkia siitä, että yhteiskuntaan kuuluu, halusimmepa tai emme, myös henkilöitä joiden läsnäolo ei ole toivottua.
        Jääkiekkotermein vilttiketjun porukkaa.'


        Tuo edellinen on nimimerkki 'teben' Vastaus kun häneltä kysyttiin: miksi aina vetää vainajat tähän itsenäisyydestä käytävään propagandaan......

        No, hänen vastauksensa liikkuu varsin henkilökohtaisella tasolla, kuten aina näyttäisi silloin olevan asianlaita , jolloin oma sanottava hukkuu joko sanomisen puutteseen, tai sitten viha sokaisee sanojan mietteet.

        'Teben' sanomisien perusteella on tietenkin vaikea jatkaa ajatustenvaihtoa tästä aiheesta...koska hän näyttää elävän vielä kehitysvaihetta, missä identiteetin on oltava sidoksissa johonkin mihin olettaa myös kanssaihmisten identiteettien olevan sidoksissa.
        On tietenkin selvää, että näin ollen juuri se tuo turvallisuudentunnetta nimimerkki 'tebelle', ja juuri tässä mielessä nimimerkki 'teben' kirjoituksesta aistittavissa oleva agressiivisuus on ymmärrettävissä.

        Agressiivisuus on kuitenkin tässä tapauksessa pelkoa asioista, joita hän ei ymmärrä.
        Pelko ja agressiivisuus ovat usein toistensa seuralaisia, vaikka päälle päin saattaa näyttää siltä että agressiivinen käytös olisi jotenkin rohkeaa...
        Sama pätee tietenkin myöskin oman mielipiteen puolustamisessa... Jos sitä uhkaa joltakin taholta mielipide, mikä jää täysin oman ymmärryksen ulkopuollelle, on käyttäytyminen nimimerkki 'teben' kaltaista käyttäytymistä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe