Vuoden suurin juhlapäivä on ovella, eikä kyse ole joulusta.
Kun kukin tahoillamme ja tavoillamme vietämme Itsenäisyyspäivää on hyvä hetki miettiä mitä itsenäisyys meille tarkoittaa.
Aina löytyy kriittisiä, jopa epä-isänmaallisia, ihmisiä, mutta onneksi suurinosa suomalaisista ymmärtää arvostaa itsenäisyyttä ja sitä raskasta hintaa jolla se on lunastettu.
Itsenäisyyttä ei Suomelle lahjoitettu, se ostettiin kalleimmalla hinnalla, eikä se totuus unohdu.
Pian on Juhlan aika
7
385
Vastaukset
- missä kohtaa
salkoa lippu on 6.12 ?
Aivan oikein - puolitangossa.
Syy 5.12 tapahtuva äänestys jonka jälkeen Suomen Lait eivät ole korkeimpana oikeutena maassa. - Itsenäisyyspäivä
Miksi juhlisimme itsenäisyyttä, kun se on jo mennyttä, demarien, kokkareiden ja kepulien runttaamisen tuloksena? Itsenäisyys, joka lunastettiin kalliilla verellä vuosina 39-45 on ollut jo mennyttä pitkän aikaa sitten, EU:n liittymisen myötä, ja viimeistä hengenvetoaan itsenäisyytemme vetää nyt, kun EU:n perustuslaki ratifioidaan Lipposen ja kumppanien toimesta. Noiden maanpettureiden, jotka ilmeisesti suuret rahat saatuaan, ovat sitä ajaneet lähes hurmoshenkisellä raivolla. Itse aion juhlistaa lahinnä vain sytyttämällä surukynttilät menetetyn itsenäisyytemme puolesta. Pro Patria.
http://www.freeforum101.com/finlandiaforumi/viewtopic.php?t=60&mforum=finlandiaforumi- tebe
Ota silti huomioon, että meillä on vielä oma kieli ja kulttuuri.
Tosin ei pitkään. Englanninkieli jyrää ja kulttuurimmekin jää globalisaation jalkoihin.
Mutta historiaamme ei voi viedä vaikka sitä joku pelle yrittääkin uudelleenkirjoittaa valheilla.
Kansallisen identiteettimme säilyminen on pitkälti meistä itsestämme kiinni.
- pimeä puoli...
'Teben' viesti kuin suoraan kirkon saarnastuolista... amen vain puuttui.
Liturgiaa, mutta miksi? Miksi eräät kantavat niin kovasti huolta siitä mitä aikaisemmat sukupolvet ovat maksaneet tilanteesta, mistä nykypolvi haluaa eroon.
Onko joku eri mieltä siitä, että se mitä käsitteeseen 'isänmaa' , tai -itsenäisyys liittyy, on kovasti liikkuva käsite nykyään. Jos ja kun Euroopan kehitys etenee tavalla mitä se on edennyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana, niin 'isänmaa' on kahdenkymmenen vuoden kuluttua todella abstrakti asia.
Onhan se sitä ollut koko ajankin, sillä rajoja on kautta historian vedelty mielivaltaisesti aina kulloisenkin vahmimman sanelemilla ehdoilla.
Kansan väitetään liittyvän 'isänmaahan'. Jotkut ovat jopa sitä mieltä, että kansa olisi oleellinen osa 'isänmaata'.
Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. Kansa muodostuu yksilöistä, joilla saattaa olla hyvinkin vastakkaisia näkemyksiä asiasta, kuin asiasta, ja sen 'yhtenäisyys' tulee ehkä parhaiten esiin tilanteissa, missä ihminen pakotetaan rangaistuksen(jopa kuolemantuomion) uhalla käymään ase kädessä toista ihmistä vastaan.
Miksi siis propagoida 'isänmaallisuutta' jonkun saman aatteen alle? Miksi aina vetää haudoissaan lepäävät syyllistämään meitä vielä eläviä? Miksi 'Tebe'?- tebe
"Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. "
En tiedä sinun lähtökohdistasi, mutta mielestäni on olemassa varsin konkreettisesti Suomen kansa ja sillä isänmaa, Suomi.
Jos et tunne kuuluvasi mihinkään kansaan, otan osaa. Sinulla ei liene minkäänlaista kansallista identiteettiäkään.
Onneksi kuulut marginaaliryhmään.
Kaltaisesi ihmiset muistuttavat meitä kaikkia siitä, että yhteiskuntaan kuuluu, halusimmepa tai emme, myös henkilöitä joiden läsnäolo ei ole toivottua.
Jääkiekkotermein vilttiketjun porukkaa. - Isänmaallinen
tebe kirjoitti:
"Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. "
En tiedä sinun lähtökohdistasi, mutta mielestäni on olemassa varsin konkreettisesti Suomen kansa ja sillä isänmaa, Suomi.
Jos et tunne kuuluvasi mihinkään kansaan, otan osaa. Sinulla ei liene minkäänlaista kansallista identiteettiäkään.
Onneksi kuulut marginaaliryhmään.
Kaltaisesi ihmiset muistuttavat meitä kaikkia siitä, että yhteiskuntaan kuuluu, halusimmepa tai emme, myös henkilöitä joiden läsnäolo ei ole toivottua.
Jääkiekkotermein vilttiketjun porukkaa.Valittajana taitaa taas olla iiro-rassukka, joka ei meinaa millään toipua siitä, että nöyryytimme venäläiset taistelutahdollamme.
Kirjoituksesi on niin hyvä, että totean vain lyhyesti olevani joka kohdassa täysin samaa mieltä. - ryhmäsi puolesta...
tebe kirjoitti:
"Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. "
En tiedä sinun lähtökohdistasi, mutta mielestäni on olemassa varsin konkreettisesti Suomen kansa ja sillä isänmaa, Suomi.
Jos et tunne kuuluvasi mihinkään kansaan, otan osaa. Sinulla ei liene minkäänlaista kansallista identiteettiäkään.
Onneksi kuulut marginaaliryhmään.
Kaltaisesi ihmiset muistuttavat meitä kaikkia siitä, että yhteiskuntaan kuuluu, halusimmepa tai emme, myös henkilöitä joiden läsnäolo ei ole toivottua.
Jääkiekkotermein vilttiketjun porukkaa.Suora lainaus nimimerkki 'tebeltä':
"Lähtökohtahan on kai kuitenkin se, ettei mitään yhtenäistä kansaa, sen enemää kuin yhtenäistä isänmaatakaan ole olemassa. "
En tiedä sinun lähtökohdistasi, mutta mielestäni on olemassa varsin konkreettisesti Suomen kansa ja sillä isänmaa, Suomi.
Jos et tunne kuuluvasi mihinkään kansaan, otan osaa. Sinulla ei liene minkäänlaista kansallista identiteettiäkään.
Onneksi kuulut marginaaliryhmään.
Kaltaisesi ihmiset muistuttavat meitä kaikkia siitä, että yhteiskuntaan kuuluu, halusimmepa tai emme, myös henkilöitä joiden läsnäolo ei ole toivottua.
Jääkiekkotermein vilttiketjun porukkaa.'
Tuo edellinen on nimimerkki 'teben' Vastaus kun häneltä kysyttiin: miksi aina vetää vainajat tähän itsenäisyydestä käytävään propagandaan......
No, hänen vastauksensa liikkuu varsin henkilökohtaisella tasolla, kuten aina näyttäisi silloin olevan asianlaita , jolloin oma sanottava hukkuu joko sanomisen puutteseen, tai sitten viha sokaisee sanojan mietteet.
'Teben' sanomisien perusteella on tietenkin vaikea jatkaa ajatustenvaihtoa tästä aiheesta...koska hän näyttää elävän vielä kehitysvaihetta, missä identiteetin on oltava sidoksissa johonkin mihin olettaa myös kanssaihmisten identiteettien olevan sidoksissa.
On tietenkin selvää, että näin ollen juuri se tuo turvallisuudentunnetta nimimerkki 'tebelle', ja juuri tässä mielessä nimimerkki 'teben' kirjoituksesta aistittavissa oleva agressiivisuus on ymmärrettävissä.
Agressiivisuus on kuitenkin tässä tapauksessa pelkoa asioista, joita hän ei ymmärrä.
Pelko ja agressiivisuus ovat usein toistensa seuralaisia, vaikka päälle päin saattaa näyttää siltä että agressiivinen käytös olisi jotenkin rohkeaa...
Sama pätee tietenkin myöskin oman mielipiteen puolustamisessa... Jos sitä uhkaa joltakin taholta mielipide, mikä jää täysin oman ymmärryksen ulkopuollelle, on käyttäytyminen nimimerkki 'teben' kaltaista käyttäytymistä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673