Sydämmen.usko.pelastaa sanoi tuolla aikaisemmin minulle näin:"Agneisti, me olemme ihmisiä. Jumala on meidät luonut. Meille on koti valmistettuna taivaanisän luona. Tien sinne sinäkin tiedät, miksi et ota sitä vastan."
Surullista. Minusta on suuri tragedia kuinka elämänsä rikkoneet turvautuvat viimeisillä voimillaan tiedottomuuden autuaaseen tilaan-satuihin, jotka tarjoavat miellyttävämmän elämän, mutta samalla niin tuhovoimaisen. Kun uskovainen ylistää Jeesuksen tuomaa onnea, hän ei ylistä Jeesuksen tuomaa onnea, vaan tiedottomuuden tuomaa onnea:kun ei tarvitse turhia ajatella, sitä on kumman paljon onnellisempi. Onnellisuudessa ei sinänsä ole vikaa, mutta jos onnellisuus on pois ajattelusta ja kriittisyydestä, se on resepti kärismykselle ja tuholle.
On äärimmäisen surullista kuinka jotkut tosissaan luulevat että tiedottomuuden tarjoama autuus on vastaus, ja yrittävät siksi myydä sitä muille. Surullisinta tässä on tietenkin se että nämä onnettomat eivät tiedottomuudessaan ymmärrä tekevänsä mitä suurinta hallaa lähimmäisilleen ja yhteiskunnalleen. Mietitään hieman:mikä on kaikissa hyvinvoivissa valtiossa yhteisenä piirteenä? KOULUTUS, ja sen mukana uskontojen satumaailmoista vapautuminen. Kaikki sotatilassa, nälänhädässä tai terrosismin keskellä elävät valtiot taas ovat koulutksen osalta ojassa, ja uskonnollinen kiihkoilu jyllää. Sattumaako? Ei, vaan kaukana sattumasta.
Anteeksi että toistan itseäni, mutta minua surettaa että nämä luuserielämään ajautuneet hakevat itsetunnolleen suojaa asioista, jotka murentavat yhteistä hyvinvointiamme. Okei, he ovat löytäneet itselleen tavan pysyä elävien kirjoissa, mutta tätyykö sen varjolla hyväksikäyttää muita? Täytyykö koulutusjärjestelmäämme alkaa raiskaamaan tieteeseen kuulumattomilla mielihyväsaduilla, itsekkäiden tarkoitusperien nojalla? Itsekkäitähän kretterit todella ovat, kun kannattavat PELKÄSTÄÄN omaan mutu-tuntumaansa perustuvaa satua tieteellisenä teoriana. Ymmärtäisivät jo, että Jeesus-satuaan myymällä, ihmisistä saadaan helposti ajatteluun kykenemättömiä karjaeläimiä;täydellistä massaa orjuutettavaksi ja manipuloitavaksi seuraaville Hitlereille ja Stalineille. Tätä ne kretterit toisaalta varmaan toiminnallaan toivovat-vai olenko ihan väärin ymmärtänyt?
Surettaa
28
1794
Vastaukset
"Ymmärtäisivät jo, että Jeesus-satuaan myymällä, ihmisistä saadaan helposti ajatteluun kykenemättömiä karjaeläimiä;täydellistä massaa orjuutettavaksi ja manipuloitavaksi seuraaville Hitlereille ja Stalineille."
Minä näen heidät uhreina (esim. tuttumies), kuten sinäkin.- Valen
Tutki historiaa ennenkuin alat saduiksi tuomitsemaan asioita.
Esim. Jeesuksen olemassaolo: HISTORIALLINEN FAKTA.
Jokainen saa sitten itse päättää kuka Hän oli.
Valen- ......
Mainitseppa yksi Jeesuksen aikalainen, joka on hänet kirjoituksissaan maininnut. Maailman tunnetuimmasta henkilöstähän täytyy löytyä kasapäin todisteita, myös hänen aikalaistensa mainitsemia.
- SEEMOS
Missä historiassa?
- Agneisti
Joo. Vetten päällä varmaan käveli ja muuta sellaista. Oletko muuten rikkinäistä puhelinta koskaan pelaannu? Kiva peli.
...... kirjoitti:
Mainitseppa yksi Jeesuksen aikalainen, joka on hänet kirjoituksissaan maininnut. Maailman tunnetuimmasta henkilöstähän täytyy löytyä kasapäin todisteita, myös hänen aikalaistensa mainitsemia.
Oli Jeesuksen aikalainen. Paavali oli myös Jeesuksen aikalainen. Ovat kirjoittaneet totuudenmukaisesti, siitä on todisteet. Lainaappa kirjastosta kirja nimeltä Tapaus Kristus. Sieltä löydät dokumentit.
Paavalin kirjeet ovat kirjoitettu vain muutama vuosi kristuksen kuoleman jälken.- Agneisti
sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
Oli Jeesuksen aikalainen. Paavali oli myös Jeesuksen aikalainen. Ovat kirjoittaneet totuudenmukaisesti, siitä on todisteet. Lainaappa kirjastosta kirja nimeltä Tapaus Kristus. Sieltä löydät dokumentit.
Paavalin kirjeet ovat kirjoitettu vain muutama vuosi kristuksen kuoleman jälken.Täällä haisee ihan viinalle ja kuolleille aivosoluille.
Agneisti kirjoitti:
Täällä haisee ihan viinalle ja kuolleille aivosoluille.
Aloita kaikki alusta, niin ehkä sinunkin aivosolusi virkoaisivat...ehkä.
- Agneisti
Aloita kaikki alusta, niin ehkä sinunkin aivosolusi virkoaisivat...ehkä.
Tiedän että on vittumaista kun saa linnassa kuukausia tankoa anukseensa, mutta ei sen takia tarvitse alkaa kusipääksi muita kohtaan. Okei, elämäsi on pilalla ja uskot jeesusatuihin. Mutta ei se tarkoita että sinun pitää alkaa satuasi muille tyrkyttämään.
Jeesussatuihin uskova, ja niitä toisille tyrkyttävä ihminen on kusipäisyyden perikuva. Siihen kun vielä lisätään selkeiden todisteiden välttely, ja niiden manipuloiminen omien mieltymysten mukaiseksi, niin voila! Varsinainen kusipäisyyden malliesimerkki. - antiseemos
Agneisti kirjoitti:
Tiedän että on vittumaista kun saa linnassa kuukausia tankoa anukseensa, mutta ei sen takia tarvitse alkaa kusipääksi muita kohtaan. Okei, elämäsi on pilalla ja uskot jeesusatuihin. Mutta ei se tarkoita että sinun pitää alkaa satuasi muille tyrkyttämään.
Jeesussatuihin uskova, ja niitä toisille tyrkyttävä ihminen on kusipäisyyden perikuva. Siihen kun vielä lisätään selkeiden todisteiden välttely, ja niiden manipuloiminen omien mieltymysten mukaiseksi, niin voila! Varsinainen kusipäisyyden malliesimerkki."Tiedän että on vittumaista kun saa linnassa kuukausia tankoa anukseensa,"
Ahaaaa? Vai niin on Agneistille päässyt käymään,
no se selittääkin kaiken tolloilun ja sivistymättömyyden. Sinä siis TIEDÄT! Jeah!
"mutta ei sen takia tarvitse alkaa kusipääksi muita kohtaan"
Ei niin, voi tulla vaikkapa uskoon ja alkaa sivistyneesti vaikkapa kirjoittelemaan nettiin.
Mutta todistettavasti sinä olet valinnut tolloilulinjan jota osa omastakin porukastasi tuntuu häpeävän.
Valitettavasti en voi toivottaa edes onnea valitsemallesi tielle, sillä niin typerän kakaramaiselta käytöksesi kuulostaa. - antiseemos
Agneisti kirjoitti:
Täällä haisee ihan viinalle ja kuolleille aivosoluille.
"joo...,.
Agneisti 4.12.2006 klo 19.09
Täällä haisee ihan viinalle ja kuolleille aivosoluille."
No onneksi on edes hajuaisti vielä tallella!
Onko se viimeinenkin aivosolusi jo kuollut?
Haiseeko sielä vanhalle vai uudelle viinalle, vai oli ilmeisesti liian monimutkainen kysymys? Sorry. - M@k3
Paavalin kirjeet ovat kirjoitettu vain muutama vuosi kristuksen kuoleman jälken.Paavali ei mainitse kertaakaan Jeesuksen ihmeitä eikä opetuksia, joten kaikki hänen juttunsa voisivat olla Krishnan tarinasta kopioitu ja tilalle vain vaihdettu Jeesus.
Ja eikös Markus ole se kirjoittaja joka sävelsi auringonpimennyksiä ja kuolleiden joukko haudasta nousemisia joista kukaan muu ei ollut kuullut? - hullu kiihkouskovainen
M@k3 kirjoitti:
Paavali ei mainitse kertaakaan Jeesuksen ihmeitä eikä opetuksia, joten kaikki hänen juttunsa voisivat olla Krishnan tarinasta kopioitu ja tilalle vain vaihdettu Jeesus.
Ja eikös Markus ole se kirjoittaja joka sävelsi auringonpimennyksiä ja kuolleiden joukko haudasta nousemisia joista kukaan muu ei ollut kuullut?Vai ei ole kuullut. MUAHAHAHAA. Tarkistapa kuule juttu.
- SEEMOS
antiseemos kirjoitti:
"Tiedän että on vittumaista kun saa linnassa kuukausia tankoa anukseensa,"
Ahaaaa? Vai niin on Agneistille päässyt käymään,
no se selittääkin kaiken tolloilun ja sivistymättömyyden. Sinä siis TIEDÄT! Jeah!
"mutta ei sen takia tarvitse alkaa kusipääksi muita kohtaan"
Ei niin, voi tulla vaikkapa uskoon ja alkaa sivistyneesti vaikkapa kirjoittelemaan nettiin.
Mutta todistettavasti sinä olet valinnut tolloilulinjan jota osa omastakin porukastasi tuntuu häpeävän.
Valitettavasti en voi toivottaa edes onnea valitsemallesi tielle, sillä niin typerän kakaramaiselta käytöksesi kuulostaa.Mistäs moisen nimimerkin vetäisit?
- Mr. Satan
Robin Hoodikin oli ihan oikea henkilö JA TÄMÄ ON HISTORIALLINEN FAKTA!!! Mutta silti hänestä on kerrottu suunnattomasti romantisoituja satuja. Näin juttu on luultavasti Jessenkin kohdalla.
- vanha-kissa
Paavalin kirjeet ovat kirjoitettu vain muutama vuosi kristuksen kuoleman jälken.sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
"Paavali oli myös Jeesuksen aikalainen."
Oli kyllä aikalainen, mutta ei koskaan kohdannut Jeesusta (paitsi omien sanojensa mukaan Damaskoksen tiellä näyssä). http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
Paavalin ja Jeesuksen opetusten välisistä eroista on kirjoitettu kirjakin: Heikki Palmu, "Paavali, risti ja riita". WSOY 1992
http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=144 vanha-kissa kirjoitti:
"Paavali oli myös Jeesuksen aikalainen."
Oli kyllä aikalainen, mutta ei koskaan kohdannut Jeesusta (paitsi omien sanojensa mukaan Damaskoksen tiellä näyssä). http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
Paavalin ja Jeesuksen opetusten välisistä eroista on kirjoitettu kirjakin: Heikki Palmu, "Paavali, risti ja riita". WSOY 1992
http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=144Kuka oli tämä nuorukainen joka piti sotilaiden varusteita näiden pahoinpidellessä Jeesusta ?
Niin siinä vain lopulta kävi saulus tarsolaisellekin, että aikansa kristusta vainottuaan joutui nöyrtymään....Agneisti kirjoitti:
Jeesussatuihin uskova, ja niitä toisille tyrkyttävä ihminen on kusipäisyyden perikuva. Siihen kun vielä lisätään selkeiden todisteiden välttely, ja niiden manipuloiminen omien mieltymysten mukaiseksi, niin voila! Varsinainen kusipäisyyden malliesimerkki.***Tiedän että on vittumaista kun saa linnassa kuukausia tankoa anukseensa, mutta ei sen takia tarvitse alkaa kusipääksi muita kohtaan.
Ettet vain satuilisi päiväuniasi.- M@k3
hullu kiihkouskovainen kirjoitti:
Vai ei ole kuullut. MUAHAHAHAA. Tarkistapa kuule juttu.
Pahoittelen erehdystäni, kyseinen satusetä oliki Matteus eikä Markus.
Matt 27:52 - vanha-kissa
Kuka oli tämä nuorukainen joka piti sotilaiden varusteita näiden pahoinpidellessä Jeesusta ?
Niin siinä vain lopulta kävi saulus tarsolaisellekin, että aikansa kristusta vainottuaan joutui nöyrtymään....sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
"Kuka oli tämä nuorukainen joka piti sotilaiden varusteita näiden pahoinpidellessä Jeesusta ?"
Niin kuka? Jos se oli Saulus Tarsolainen, niin annapa sitten se lähde, missä Sauluksen (Paavalin) sanotaan tavanneen Jeesuksen tämän vielä eläessä. vanha-kissa kirjoitti:
"Kuka oli tämä nuorukainen joka piti sotilaiden varusteita näiden pahoinpidellessä Jeesusta ?"
Niin kuka? Jos se oli Saulus Tarsolainen, niin annapa sitten se lähde, missä Sauluksen (Paavalin) sanotaan tavanneen Jeesuksen tämän vielä eläessä.Paavali osallistui Stevanuksen murhaan (kivitettiin kuoliaaksi ). Paavali oli Jesuksen aikalainen. Vainosi kristittyjä Jeesuksen ristiinaulitsemisen jälkeen, kunnes Damaskoksen tiellä kohtasi Herran Jeesuksen Kristuksen.
Siunausta.
- niin olen kristitty tai jok...
Olen aina ollut kaikkia asioita ja teorioita kohtaan aika skeptikko. Jos täytyisi tässä nyt valita olenko ateisti vai kristitty niin valitsisin oitis kristittynä olemisen sillä pelottaa että minusta tulisi täytenä ateistina sinunlaisesi. Elämänsä rikkonut ja katkera elämäänsä kohtaan. On todella luuserimaista hakea itsetunnolleen vahvistusta muiden vakaumuksen mollaamisesta. Tai no..toki täällä kretteritkin mollaavat evolutionisteja ja toisinpäin. Mutta näissä on yksi varma ero. Kreatonistit saavat iloa uskostaan Jumalaan jne. Ja en usko, että evolutionistit saavat elämäniloa uskostaan alkuräjähdykseen? Mieti tätä jonkun aikaa. Surettaa ihmiset jotka hakevat elämäänsä sisältöä toisten alistamisesta. Voisi alkaa käymään kirkossa ja pauhaamaan sitä jeesus juttua ihan vain vittuillakseni sinunlaisillesi. Ei saamari..mene ulos, tapaa ihmisiä ja totea, että he ovat muutakin kuin vain biologisia tuhkakasoja. Kumman laista ihmistä tapaisit mieluummin. Robottia jolla on hyvä KOULUTUS. Vai henkilöä jolla on ELÄMÄNILO.
- puoliluuseri
Niin perkele kukahan se luuseri oikein on?
Voi olla että minäkin joka välillä juopottelen, tupakoin ja töppäilen asioitani olen jonkin sortin luuseri?
Raskas työ ja raskaat huvit jne.
Mutta minua ärsyttää niin saatanasti tuollainen Agnestin kaltainen turvansoittaja, jonka korvantaustat ovat vielä märät ja sen huomaa kun olen seurannut hänen ääliömäisiä kirjoituksiaan ateismin ylentävistä arvoista ja kuinka tuskaa hänelle tuntuu tuottavan se kun joku on selviytynyt uskon avulla jopa lasolinjuojien kuppikunnasta kuiville? Eikö se saatana ole vain yksinomaan positiivinen asia??
Minun vanhempani ovat uskovaisia ja hyviä ihmisiä,
jotka ovat tarjonneet minulle parhaat mahdolliset
lähtökohdat elämälle ja arvostan heitä todella paljon.
Joka tulee mulle aukomaan päätään luusereista, niin tekis mieli vetää lättyyn!
Vedä sinä Agnesti ne kulahtaneet avosi silmille ja mene nurkkaan häpeämään, etten mä vaan sano sulle vielä häjysti.
Kirjoitin tänne eka kertaa ja todennäköisesti myös
viimeisen kerran! >>Mutta näissä on yksi varma ero. Kreatonistit saavat iloa uskostaan Jumalaan jne. Ja en usko, että evolutionistit saavat elämäniloa uskostaan alkuräjähdykseen?
- J...J
"Kumman laista ihmistä tapaisit mieluummin. Robottia jolla on hyvä KOULUTUS. Vai henkilöä jolla on ELÄMÄNILO"
Jos vertaat ateisteja robotteihin, menet pahasti metsään. Eikö sinustakin uskovaiset vaikuta ohjelmoiduilta puheiltaan ja käytökseltään? - Agneisti
"Kreatonistit saavat iloa uskostaan Jumalaan jne."
Olet aivosi menettäny krisseli ja siksi jauhat pehmoisia. Eli sinusta ilon hankkiminen menee objektiivisten totuuksien etsimisen edelle? Käyhän se niinkin, mutta mieti toki kokonaisuutta:kuten jo sanoin, jos iloisuus jamielenrauha on pois kriittisyydestä ja syvällisestä ajattelusta, se on resepti paskan aikaansaamiselle ja tuhoisalle toiminnalle. Ihminen on vain omassa satumaailmassaan iloinen, eikä näe mitä todellisuudessa tapahtuu;paskaa tapahtuu ilman että kukaan puuttuu siihen. Siksi meitä ajatteluun kykeneviä tarvitaan enemmän kuin pelkkää iloa saduista hakveia tolloja. - Agneisti
puoliluuseri kirjoitti:
Niin perkele kukahan se luuseri oikein on?
Voi olla että minäkin joka välillä juopottelen, tupakoin ja töppäilen asioitani olen jonkin sortin luuseri?
Raskas työ ja raskaat huvit jne.
Mutta minua ärsyttää niin saatanasti tuollainen Agnestin kaltainen turvansoittaja, jonka korvantaustat ovat vielä märät ja sen huomaa kun olen seurannut hänen ääliömäisiä kirjoituksiaan ateismin ylentävistä arvoista ja kuinka tuskaa hänelle tuntuu tuottavan se kun joku on selviytynyt uskon avulla jopa lasolinjuojien kuppikunnasta kuiville? Eikö se saatana ole vain yksinomaan positiivinen asia??
Minun vanhempani ovat uskovaisia ja hyviä ihmisiä,
jotka ovat tarjonneet minulle parhaat mahdolliset
lähtökohdat elämälle ja arvostan heitä todella paljon.
Joka tulee mulle aukomaan päätään luusereista, niin tekis mieli vetää lättyyn!
Vedä sinä Agnesti ne kulahtaneet avosi silmille ja mene nurkkaan häpeämään, etten mä vaan sano sulle vielä häjysti.
Kirjoitin tänne eka kertaa ja todennäköisesti myös
viimeisen kerran!Minusta on kummallista, ja erittäin surullista että hyvää tarkoittavalle noin suututaan. Ymmärrä pienei ihminen että se mitä minä haen on vain ja ainoastaan kaikkien parhaaksi. Siis jos kolmella aivosolullasi sitä pystyt ymmärtämään.
- Jami369
Agneisti kirjoitti:
"Kreatonistit saavat iloa uskostaan Jumalaan jne."
Olet aivosi menettäny krisseli ja siksi jauhat pehmoisia. Eli sinusta ilon hankkiminen menee objektiivisten totuuksien etsimisen edelle? Käyhän se niinkin, mutta mieti toki kokonaisuutta:kuten jo sanoin, jos iloisuus jamielenrauha on pois kriittisyydestä ja syvällisestä ajattelusta, se on resepti paskan aikaansaamiselle ja tuhoisalle toiminnalle. Ihminen on vain omassa satumaailmassaan iloinen, eikä näe mitä todellisuudessa tapahtuu;paskaa tapahtuu ilman että kukaan puuttuu siihen. Siksi meitä ajatteluun kykeneviä tarvitaan enemmän kuin pelkkää iloa saduista hakveia tolloja.minulla melkein kaiken muun edelle.. mutta joku raja siinäkin, paska nimeltä uskonto menee pitkälti rajan yli.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5810117Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174221Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323486Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht1032834Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4332148Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142140Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2501577FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01371Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu751198Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101145