Tein internetisivun siitä, että netissä on ilmestynyt puhuttuna ilmaiseksi suomenkielinen vanhan käännöksen Uusi Testamentti, joka on heti ladattavissa MP3 tiedostoina. Jos MP3 on uutta joillekin, olen käsitelly erilaisia käyttömahdollisuuksia tässä viestissäni, joka on myös alla tekstinä. mutta tämä linkkissä oleva on selkeämpi.
http://www.jeesusonherra.net/raamattu.htm
Ja sitten tässä vielä tekstinä, mutta yllä on selkeämmin. JA vielä tätä kirjoitettaessa syntynyt idea. Anna kaverillesi joululahjaksi MP3 ääniraamattu yhdellä MP3 levyllä.
----
Uusi Testamentti puhuttuna suomeksi, copyright vapaa. Lataa omaksesi.
Nyt löytyy netistä Raamattu puhuttuna suomeksi, joka on suomen vanha käännös 1933/1938. Klikkaa tästä! Tämä on vain noin 400 MB UT ja Psalmit, eli se mahtuu yhdelle MP3 CD levylle, tai se mahtuu 512 MB kokoiseen ns. tavalliseen USB-MP3 soittimeen. Luonnollisesti siitä voi laittaa vaikka puolet kerralla MP3 soittimeen, niin tilaa jää muuallekin.
Lataa itsesi Jumalan Pyhällä sanalla. Opettele se! Armolahjat toimivat terävästi, ja Pyhä Henki voi käyttää sinun muistissasi olevaa Jumalan sanaa, niin että Pyhä Henki muistuttaa siitä ja sinä tuot sanan esiin jossakin tilanteessa, ja se on avuksi tai ratkaisuksi, se on Pyhän Hengen antama sana. Meiltä edellytetään Pyhän Raamatun Uuden Testamentin osaamista, että voimme palvella Jumalan valtakunnassa. Jumalan armosta en itse jää sanattomaksi, koska olen lukenut suomenkielisen Uuden Testamentin n. 25 kertaa 9 vuoden aikana. Siitä on 9 vuotta, kun Jumala kutsui sanan julistajaksi. Nyt siitä Jumalan sanan osaamisesta on valtava hyöty, kun olen ulkomailla Jumalan valtakunnan työssä. Osaan lukea täällä paikallista kieltä olevaa Uutta Testamenttia, koska osaan suomenkielisen, niin Pyhä Henki muistuttaa, että mitä tuo ja tuo kohta tarkoittaa.
Monia mahdollisuuksia on, miten voit säästää aikaa eli kuunnella samalla Uutta Testamenttia ja tehdä kotityötä, käydä lenkillä tai ajaa autolla.
Klikkaa tuota linkkiä ja lataa itsellesi talteen, ja…
kuuntele korvakuulokkeilla kannettavalla USB-MP3 soittimella,
polta MP3 levyksi ja kuuntele auton MP3 soittimella,
soita tietokoneella ja kuuntele kotona ns. kotilangattomilla kuulokkeilla, kun teet kotiaskareita!
soita tavallisella kotistereolla, jossa toimii MP3 levyt.
soita DVD soittimella, jotka yleensä aina soittavat MP3 levyjä.
Periaatteessa myös tuon aineiston voisi polttaa CD levyiksi, mutta siinä on joitakin liian pitkiä tiedostoja, jotka täytyisi jakaa kahtia, kuten Matteuksen evankeliumi 89 minuuttia.
Eli CD:lle poltettaessa on seuraavia haittakohtia, joiden tähden MP3 CD:lle polttaminen on parempi.
- Jotkut tiedostot ovat liian pitkiä CD:lle.
- CD:llä jää hukkatilaa monille levyille.
- CDR levyjä menee noin 20-30 kappaletta.
Eli siis MP3 on nykypäivän formaatti. Ne vievät tilaa vain 400 MB MP3-CDR levyltä. Tämä on jopa halpa antaa joululahjaksi.
Tämä vanha käännös 1938/1933 on parempi, kuin ns. Uusi käännös 1992, jota en voi itse lukea ollenkaan, koska pidän paremmasta Jumalan Sanasta ja luen sitä.
Tuota ääniraamattua saa polttaa vapaasti CD tai MP3 levyiksi ja jakaa niitä, koska 50 vuodessa on mennyt copyright 1938 UT:sta, se on mennyt vuonna 1988. Kuka tahansa saa siis vaikka puhua sen mp3 tiedostoiksi ja saa levittää sitä. Koska henkilö, joka on puhunut ne äänitiedostoiksi, ei esitä mitään vaatimuksia omasta copyrightistaan, joka on luettavissa
netistä. Siellä lukee vain että ”Lataa tästä Raamattu itsellesi”. Näin se on vapaata ja siunattua. Kiitos Jesus!
Sen sijaan näin ei saa tehdä 1992 käännökselle, mutta kun se 1992 käännös muutenkin on maailmallistunteen kirkon maailmallistunnut käännös, ei se mitään haittaakaan! Suomenkieliset raamatut ovat tarkkuusparemmuusjärjestyksessä seuraavasti:
1. Aaapeli Saarisalon UT, joka on tarkin, mutta kapulakieltä sen tähden. Mielenkiintoinen luettava. Olen lukenut sen!
2. Jumalan kansan Pyhä Raamattu, kust. UUSI TIE, joka on suomenkielinen käyttöraamatuni (siinä on copyright)
3. Raamattu kansalle painos (siinä on copyright)
4. Vanha kirkkoraamattu 1933/1938 ns. vanha hyvä käännös, josta on iän tähden mennyt copyright, mutta Jumalan sana ei koskaan katoa!
X. sijalla X paikkaa pitää huonoimpana kirkon 1992 käännös. Sitä ennen on kaikki muut Pyhä Raamattu käännökset, kuten Toivo Koilon käännös, mutta sitä ei saa enää kuin kirjastosta.
Eli siis tuo on oikein hyvä ja suositeltava audioraamattu, eikä ilmaiseksi voi saada noita uudempia. Periaatteessa Mikro Rabbi niminen raamattuohjelma osaa puhua synteettistä puhetta, mutta se toimii vain tietokoneessa. Oikean ihmisen ääneksi, eli audioksi lukema raamattu on parempi ja se voi olla helposti mukana!
Ja linkkin on vielä kerran tässä.
http://www.jeesusonherra.net/raamattu.htm
Ja tässä on uudehko netissä oleva kirja.
NÄKYJÄ TAIVAASTA JA HELVETISTÄ!
http://www.jeesusonherra.net/nth.htm
MP3 Uusi Testamentti suomeksi saatavissa netistä
5
467
Vastaukset
Jotka kaupittelevat Jumalan sanaa, kuten tämä
tämän maailman jumalan, Saatanan, tulen kantaja.
Me julistamme sitä Jumalan edessä ja Kristusta palvellen,
väärentämättömänä ja sellaisena kuin se tulee Jumalalta.- hämmästelen sinua
Joka toista haukkuu, on itse se. Mietihän sitä.
Näkisitpä Jeesuksen lähimmäisissäsi.
Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä MINUN oli nälkä, ja te annoitte MINULLE syödä; MINUN oli jano, ja te annoitte MINULLE juoda; MINÄ olin outo, ja te otitte MINUT huoneeseenne;
36 MINÄ olin alaston, ja te vaatetitte MINUT; MINÄ sairastin, ja te kävitte MINUA katsomassa; MINÄ olin vankeudessa, ja te tulitte MINUN tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet MINULLE'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä MINUN oli nälkä, ja te ette antaneet MINULLE syödä; MINUN oli jano, ja te ette antaneet MINULLE juoda;
43 MINÄ olin outo, ja te ette ottaneet MINUA huoneeseenne; MINÄ olin alaston, ja te ette vaatettaneet MINUA; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet MINUA katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä MINULLE'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
- Anonyymi
Täältä löytyy ilmainen ladattava 1938 ääniraamattu
https://jeesusonherraturku.wordpress.com/aaniraamattu/- Anonyymi
Ääniraamattu on kätevä. Kannattaa jakaa muillekin, ilmainen kun on.
- Anonyymi
Biblia on selkeämpi, jos yhtään ymmärtää vanhan kielen päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708