Pahassa koukussa unilääkkeisiin

pelkotila päällä

Oon napsinut Stilnoctia pari vuotta ja viime yö oli eka ilman lääkettä. Järkyttävää miten voi olla kovat vieroitusoireet, koko yön näin painajaisia vaikken nukkunut.. ja hiki oli vuoronperään kylmien väristysten kanssa. Kuulin myös ihan outoja ja olin varma että saan sydänslaakin. Kauan tää helvetti kestää vai painako tänään lääkäriin ja annan periksi kun on ihan järkyttävä olotila?

11

2543

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me too

Hei

Vähennä lääkkeen ,joka muuten on nukahtamislääke, annosta pikkuhiljaa. Saat veitsellä leikattua tabletin esim. neljään osaan .Jatka pienemmällä annoksella ainakin viikkoa ja sit vähennä lisää jne.

• sedrfff

oon syöny noita kans parivuotta pikkuhiljaa määrä kasvoi . sitten mulle määrättiin zopinoxia sitä on tullu käytettyä 4-5 vuotta. meinaa tässäkin annokset kasvaa. olen yrittänyt lopettaa käytön . huonoin tuloksin. saan kans melkoisia vieroitus oireita painajaisia, nukkuminen on sellaista koiran unta. tuli nukuttua tossa viitenäpäivänä noin.10-12h. meinas pää seota. nyt en ole enään yrittänyt olla ilman

• vee-e

tuota samaa välillä säännöllisesti ja poikkasu tapahtuu harrastamalla rajusti kuntoilua. sitte on ihan täys poikki ja saa jotenki nukuttua.

• kaikkea vetänyt

Jos kerrasta poikki niin tulee kylmä kalkkuna, ja valvominen kestää alkuun ainakin kolme yötä sitten on jo poikki niin että huimaa ja voi jo jotain pätkiä nukkua,kun uudelleen taas retkahdin stillariin niin opista viisastuneena puolitin tabletin ja vedin sen sitten vasta kello kaksi jossen muutoin nukahtanut tosin siinäkin oli uusiutumisen vaara.

Ole onnellinen ettet ole koukussa Tenox,iin siitä kestää uneton kylmä kalkkuna kaksi viikkoa tai imovane siitä kestää kylmä kalkkuna 5 vuorokautta kun stillnoct:sta kestää vaan kolme VRK.

• viikossa ohi

Ok - olen minäkin unilääkkeitä vetänyt aikoinaan vuosia ja joka yö. Kerralla lopetin ja cold turkey - kuten jenkkipalstoilla sanovat (suom. kylmä kalkkuna) kesti viikon. Päivisin olin tuskainen ja öisin valvoin, tai nukuin 15 minuuttia kerrallaan. Viikon jälkeen sain nukuttua jälleen, kuten ennen Tenoxeja Imovaneja yms.

• edelliseen
        viikossa ohi kirjoitti:

Ok - olen minäkin unilääkkeitä vetänyt aikoinaan vuosia ja joka yö. Kerralla lopetin ja cold turkey - kuten jenkkipalstoilla sanovat (suom. kylmä kalkkuna) kesti viikon. Päivisin olin tuskainen ja öisin valvoin, tai nukuin 15 minuuttia kerrallaan. Viikon jälkeen sain nukuttua jälleen, kuten ennen Tenoxeja Imovaneja yms.

Itse lueskelin unilääkkeiden lopettamisohjeet juuri noilta jenkkipalstoilta, joten osasin odottaa cold turkey:n ilmaantumista ja kaikkea, mikä siihen liittyy. Suosittelen kaikille unilääkkeiden lopettajille tutustumista aihetta käsitteleviin englanninkielisiin palstoihin netissä.

• ja silti uneton

Oon syönyt vuoden noita stilnocteja ja otan 4-5 joka ilta kun toleranssi on menny. Nukahan kyllä mutta herään muutamassa tunnissa ja sitten pyörin koko loppuyön. Nyt alkaa vieroitusoireita olla päiväll jo ja pitää ottaa puolikas iltapäivällä. Oon yrittäny lopettaa muttei tule mittään, oon aina ollut huono saamaan unta. Vaimo on nyt pannu ne piiloon ja antaa puolikkaan vähemmän viikko kerrallaan ja yrittää vierottaa. Näkyy kuulema jo luonteenpiirteissä niiden vaikutus. Se on riippuvuutta ihan ku narkomaanilla,kyllähän sen ymmärtää. Muita lääkkeitä en syö ja viinaa otan hyvin harvoin, pari kertaa vuodessa.

• asiasta tietoinen
        ja silti uneton kirjoitti:

Oon syönyt vuoden noita stilnocteja ja otan 4-5 joka ilta kun toleranssi on menny. Nukahan kyllä mutta herään muutamassa tunnissa ja sitten pyörin koko loppuyön. Nyt alkaa vieroitusoireita olla päiväll jo ja pitää ottaa puolikas iltapäivällä. Oon yrittäny lopettaa muttei tule mittään, oon aina ollut huono saamaan unta. Vaimo on nyt pannu ne piiloon ja antaa puolikkaan vähemmän viikko kerrallaan ja yrittää vierottaa. Näkyy kuulema jo luonteenpiirteissä niiden vaikutus. Se on riippuvuutta ihan ku narkomaanilla,kyllähän sen ymmärtää. Muita lääkkeitä en syö ja viinaa otan hyvin harvoin, pari kertaa vuodessa.

Ihmettelen mistä tollasia määriä niitä voi edes saada... mutta kannattaisi koitta korvata ekaksi osa stilnoctista miratselamilla, joka ei ole koukuttava (sama kuin Remeron) ja jolla on jo pienillä annoksilla väsyttävä vaikutus.

• Nickeks
        asiasta tietoinen kirjoitti:

Ihmettelen mistä tollasia määriä niitä voi edes saada... mutta kannattaisi koitta korvata ekaksi osa stilnoctista miratselamilla, joka ei ole koukuttava (sama kuin Remeron) ja jolla on jo pienillä annoksilla väsyttävä vaikutus.

vai miratselamilla... se on kyllä mirtatsapiini. Mutta joo, ko. lääke on kyllä melko väsyttävä, ainakin aluksi.

• oma hoito kesken
        Nickeks kirjoitti:

vai miratselamilla... se on kyllä mirtatsapiini. Mutta joo, ko. lääke on kyllä melko väsyttävä, ainakin aluksi.

viikko meni täysin flegmaattisena ja arkiset asiat eivät edes sujuneet. Väsytti ja nukuinkin, mutta olo sanoinkuvamattoman huono sellainen 24/7 pöhnä. Minimiannostuksella. Ilmeistä, ettei sopinut minulle...

Vastaavia kokemuksia??

• nyt helpottaa

Helvetillinen viikko takana, viime yönä nukuin ilman lääkettä 9tuntia mikä on uskomatonta. Pelkotilat on hävinnyt ja hikoilut myös. Luojan kiitos en retkahtanut, nyt on hyvä olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4204
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3627
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3339
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2880
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2358
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2349
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2082
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1696
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1537
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1526
    Aihe