Nuvaringin hankinta

Charo

Saako Nuvaringin reseptillä yleislääkäriltä vai pitääkö sitä varten käydä gynellä?

Kävin vajaa vuosi sitten gynellä ja pyysin "varalle" (en ollut silloin suhteessa) ehkäisyä toivoen Nuvaringiä. Gyne kuitenkin kirjoitti Femilar-tabletteja. Nyt ehkäisyn tarvetta olisi, mutta en ole erityisen innostunut systeemisestä hormoniehkäisystä. Vai eikö Nuvaring sovi yli 40-vuotiaalle?

5

521

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • farkku

no, kyllähän noita nuvaringejä menee nelikymppisillekin, mutta usein paremmin sopii jokin enemmän hormoneja sisältävä, tai luonnollista estrogeenia sisältävä.

En tiedä, mitä olet Nuvaringistä luullut, mutta sehän on ihan pillereitä vastaava ehkäisykeino. Siis renkaan hormonit imeytyvät verenkiertoon emättimen kautta -mitään paikallisvaikutusta ei ole.

• e-pillereitä vastaa

Itse alle 40 v. ja käytin ko. valmistetta muutamia kuukausia, alle vuoden kuitenkin. Sehän vastaa e-pillereitä, eli hankitaan samaan tapaan gyneltä. Aluksi aiheutti emättimen ärtymistä. Hiivatulehduksia tuli aika herkästi. Hormonimäärä ei sopinut minulle vaan aiheutti sydämentykytystä, yöhikoilua ja mielialanvaihteluja. Rinkulaa voi pitää yhdynnän aikana, mutta mies nauttii enemmän ilman... tai kannattaa kokeilla kumpi parempi. Toisenlaisenkin mielipiteen olen kuullut.

• Kyra81

Nuvaring oli todella helppo, ei tarvinnu miettiä joka päivä, eikä tuntunut miltään emättimessä, ei myöskään yhdynnän aikana.
      Kaikki meni huoletomasti..... Joskaan nykypäivänä en uskalla suositella kellekkään, koska tulin raskaaksi nuvaringin käytön aikana!

No, onhan noita vamasti satoja pilleriraskauksiakin olemassa ja nuvaring on todella uusi valmiste, joten havainnot on vielä vähäisiä...

• talouskasvu

Tokihan raskauden mahdollisuus on ehkäisyssä kuin ehkäisyssä. Minä juuri aloitin renkaan käytön ja minulle lääkäri sanoi, että on pillereitä varmempi, koska ei ole unohtelusta johtuvia riskejä. Voi toki renkaankin unohtaa, mutta vähemmän siinä on muistettavaa.

Minua itseäni häiritsee, että rengas on aivan emättimen suulla. Vaikka yrittäisi laittaa kuinka syvälle, se valuu heti takaisin. En voi käsittää, miten mies ei muka tuntisi sitä yhdynnässä. Mutta mutta. Kokemusta renkaasta siis alle puoli tuntia eli eiköhän tämäkin selkiydy.

• kyseinen
        talouskasvu kirjoitti:

Tokihan raskauden mahdollisuus on ehkäisyssä kuin ehkäisyssä. Minä juuri aloitin renkaan käytön ja minulle lääkäri sanoi, että on pillereitä varmempi, koska ei ole unohtelusta johtuvia riskejä. Voi toki renkaankin unohtaa, mutta vähemmän siinä on muistettavaa.

Minua itseäni häiritsee, että rengas on aivan emättimen suulla. Vaikka yrittäisi laittaa kuinka syvälle, se valuu heti takaisin. En voi käsittää, miten mies ei muka tuntisi sitä yhdynnässä. Mutta mutta. Kokemusta renkaasta siis alle puoli tuntia eli eiköhän tämäkin selkiydy.

Olen käyttänyt nuvaringiä vasta kolme viikkoa ja se on ensimmäinen ehkäisyväline, jota olen käyttäynyt (kondomin lisäksi) Tuntuu siltä, että mieliala on vaihdellut enemmän kuin yleensä, ja välillä itku tulee herkästi, yhden päivän ajan olin täysin masentunut. Nyt tuntuu, että vaikutus on tasaantunut joten jatkan vielä käyttöä. Aluksi yhdynnän aikana tunsin renkaan olemassaolon ja se teki hieman kipeää tietyissä asennoissa, enää ei. Joten minulla seksi onnistuu ilman, että täytyy ottaa rengasta siksi aikaa pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5073
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2301
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1988
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1858
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1650
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1256
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      114
      919
    8. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe