Kysymys oli tarkoitettu ensisijaisesti nimimerkille 'jt-äippä' joka kirjoitti, että "vuosien saatossa moni asia on muuttunut maailmallisten mielissä ja puheissa toiseksi kuin miten asia on oikeasti uskossamme." mutta koska häneltä ei ole kuulunut vastausta saavta toisekin jt:t vastata.
Mitä tarkoittaa sana "maailmallinen"? Onko tuolla sanalla hyvä vai paha kaiku? Ketkä ovat maailmallisia ja millä perusteella?
"MAAILMALLINEN"
12
1022
Vastaukset
- Arto-JT
Kaikki kokouksemme ovat kyllä avoimia ja kaikki ihmiset ovat niihin tervetulleita, kirjallisuutemme on avointa ja käymme ihmisten tykönä Raamatullisista asioista keskustelemassa. Jolloin kuka tahansa voi sysyä asioihimme liityviä kysymyksiä ja niin ihmiset kysyvätkin. JT:T ovat avoimimpia uskontoja yhteiskunnassa.
1 kor.5:10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."- tervetulleita?
"kaikki ihmiset ovat niihin tervetulleita"
ns. luopiotkin? - `¨¨´¨´¨`¨¨´...
Arto-JT, lainasit otsikkosi "maailmalliset ihmiset. poistettava keskuudestamme" alla seuraavan Raamatun kohdan: "1 kor.5:10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Vastauksesi perusteella pidät ei-jehovantodistajia maailmallisina ja lainaamasi Raamatun kohdan perusteella leimaat heidät Jumalattomiksi. - m-ilian
ja kysymys:
Olemme aloittelemassa dokumentin tekoa Suomen (ja muunkin maailman) uskonnoista. Tarkoituksena on "valaista kansaa" eli kertoa jokaisesta valtauskonnosta yms ne tärkeimmät kohdat, puolin ja toisin.
Olen yrittänyt saada yhteyttä Jehovan Todistajiin U.S.A.ta myöten. Yhden soiton sain ja kun pyysin välittämään tietoni paikkakuntani todistajille yhteydenottopyyntö, niin mitään ei tapahtunut. Olen odottanut jo monta viikkoa.
Mielestäni (muitakin tapahtumia kuin yllämainittu) todistajat ovat sulkeutunut yhteisö, joilta ei heru tietoa sitä hakevalle muutoin kuin jos haluaa alkaa kuuluvaksi samaan ryhmään.
Kerroithan itsekin kirjoituksessasi, että todistajat haluavat käydä puhumassa vain raamatullisista asioista...?
Voisitko laittaa postia ja kertoa minulle, miten saisin yhteyden todistajaan, joka olisi valmis puhumaan asiasta (JT:t yleisesti) ja omasta uskostaan rehellisesti, kasvotusten ja ehkä jopa kameran edessä?
[email protected] - Ja höpsis
m-ilian kirjoitti:
ja kysymys:
Olemme aloittelemassa dokumentin tekoa Suomen (ja muunkin maailman) uskonnoista. Tarkoituksena on "valaista kansaa" eli kertoa jokaisesta valtauskonnosta yms ne tärkeimmät kohdat, puolin ja toisin.
Olen yrittänyt saada yhteyttä Jehovan Todistajiin U.S.A.ta myöten. Yhden soiton sain ja kun pyysin välittämään tietoni paikkakuntani todistajille yhteydenottopyyntö, niin mitään ei tapahtunut. Olen odottanut jo monta viikkoa.
Mielestäni (muitakin tapahtumia kuin yllämainittu) todistajat ovat sulkeutunut yhteisö, joilta ei heru tietoa sitä hakevalle muutoin kuin jos haluaa alkaa kuuluvaksi samaan ryhmään.
Kerroithan itsekin kirjoituksessasi, että todistajat haluavat käydä puhumassa vain raamatullisista asioista...?
Voisitko laittaa postia ja kertoa minulle, miten saisin yhteyden todistajaan, joka olisi valmis puhumaan asiasta (JT:t yleisesti) ja omasta uskostaan rehellisesti, kasvotusten ja ehkä jopa kameran edessä?
[email protected]"kertoa jokaisesta valtauskonnosta"
Jehovan todistajat eivät ole valtauskonto. Suomessa valtauskontoja ovat luterilaisuus, ortodoksisuus, helluntailaisuus ja lestadiolaisuus. - m-ilian
Ja höpsis kirjoitti:
"kertoa jokaisesta valtauskonnosta"
Jehovan todistajat eivät ole valtauskonto. Suomessa valtauskontoja ovat luterilaisuus, ortodoksisuus, helluntailaisuus ja lestadiolaisuus...ja unohdus.
Piti lukea "Suomen valtauskonnot ja harvinaisemmatkin".
- Jehovantodistajana
muistan sen, kuinka 'maailmallisia' ihmisiä piti karttaa. Minulla oli kouluaikana hyvä kaveri, jonka kanssa leikimme ja teimme kaikenlaista, mitä pojat harrastavat. Vanhempani eivät sitä ajanmittaan hyväksyneet. Viimeisiä pisaroita oli se, kun isä auktoriteetillaan vei minut oveltaovelle työhön tämän kaverini kotiin. Silloin olisi halunnut kuolla.
Yhtäkaikki minulle opetettiin, että 'maailmallistenm ihmiosten kanssa piti asioida vain 'virallisissa' merkeissä, sekä hyvän sanoman levittämisessä. Muuten piti pysyä 'meikäläisten' keskuudessa. Se jätti minuun syvät haavat, joista vieläkin öisin herään. - jtäippä
Pyydän anteeksi etten ole vastannut, koneelle kun en aina pääse enkä ehdi perheen tarpeiden huolehtimisen tähden.
Käytin tuota termiä siinä mielessä jolla itse katson olevan merkitys niistä jotka eivät ole seurakuntamme yhteydessä eivätkä sisariamme tai veljiämme samassa uskossa.
Pahoittelen etten päässyt vastaamaan kysyjälle aiemmin.- Emeritus-Corrector
Ovatko "maailmalliset" teidän uskontonne mukaan Saatanan vai Jumalan lapsia?
-Corrector-
- jtäippä
Pyydän anteeksi etten ole vastannut, koneelle kun en aina pääse enkä ehdi perheen tarpeiden huolehtimisen tähden.
Käytin tuota termiä siinä mielessä jolla itse katson olevan merkitys niistä jotka eivät ole seurakuntamme yhteydessä eivätkä sisariamme tai veljiämme samassa uskossa.
Pahoittelen etten päässyt vastaamaan kysyjälle aiemmin. - rakas veljesi.
ovat 99,9 % maapallon väestöstä.
Nämä maailmalliset tullaan teurastamaan hyvin pian Harmagedon nimisessä taistelussa, missä henkiin jäämme vain me tosi jumalan palvojat. Perustamme tänne maan päälle teokraattisen Jumalan valtakunan heti kun olemme saanet hävitettyä maailmallisten haisevat ruumiit. Onneksi osa maailmallisista on hautautnut maanjäristysten aiheuttamiin hautoihinsa ikiajoiksi.- Toivo Nervo (1/144000 hauda...
"...heti kun olemme saanet hävitettyä maailmallisten haisevat ruumiit."
Muistan kun vielä eläessäni 70-luvun alussa vakuutin eräälle kiinnostuneelle, ettei hän ehdi maksamaan asuntolainojaan loppuun ennen Harmagedonin tuloa (1975) ja että kun loppu tulee niin silloin maan päällä olevat jehovantodistajat suuren ilon vallitessa hautaavat maailmallisten ruumiita, niitä jotka ehditään ennenkuin linnut ja muut ehtivät syömään ruumiit.
Lämmmpimin terveisin: Toivo Nervo 1/144000:sta ja jt-veljenne Helvetistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750