En ole sivun vakiovieraita, enkä tiedä täällä jo kierrätetyistä kysymyksistä. En myöskään osannut nähdä mitään rasistista esittämissäni asioissa. Pyrin olemaan anti-rasisti(tuomitsemaan ihmiset vain yksilöinä, omien valintojensa takia, mieluiten en tuomitse ollenkaan)
Minua on alkanut kiinnostaa ns. Abrahamilaisten uskontojen historia ja yhteydet, kun olen matkoilla tutustunut juutalaisiin ihmisiin.
Olen lueskellut raamattua jonkin verran ja hämmentää ne arviolta 250-300 Jeesus ennustusta ja viittausta vanhassa testamentissa, suhteessa siihen asiaan, että juutalaiset ilmeisesti eivät yleensä uutta testamenttia lue.
Tunnen kristittyjä, jotka ovat matkailleet Israelissa, rukoilevat juutalaisten puolesta ja puhuvat kummallisia juttuja Jumalan suunnitelmista. On kai niitäkin tietysti,joiden mielestä Israelin valtio saa tehdä mitä haluaa, kun se on valittua poppoota, mutta suurin osa ymmärtää eron.
Kyllähän mä voin selvittää näitä asioita kirjoista ja netistä lisää, mutta ajattelin kysyä, jos sais ensikäden tietoa siitä mitä juutalaiset itse ajattelevat..
Anteeksi jos loukkasin jotakuta!
6
531
Vastaukset
- anteeksi
alentuvaista sekavaa puhettasi muille siltä varalta, että se mahdollisesti loukkaa jotakuta?
Ja sitten jatkat sitten sitä samaa. Tarkoituksesi on varmaan omasta mielestäsi hyvä, mutta voisit kyllä varmaan harrastaa mielipuuhiasi jossain muualla. Kukaan tuskin uskoo, että olet vain vieraileva tähti. Tämä palsta on sinulle pelkkä pellelypaikka, sillä on hyvin vaikea uskoa että on olemassa kirjoitustaitoista ihmistä, joka puhuu noin sekavia ja että sellaisia ilmestyy tänne yhä uusia ja uusia yhtä pöllöjä. Jää yksi mahdollisuus..
Mitä ajattelisit jostain henkilöstä, joka jokapäivä sanoisi vaikka kaupan kassalle, että, olettepa te rouva ruma tänään, ja sen perään että, anteeksi jos loukkasin teitä. Ja seuraavana päivänä sama toistuisi..
jos oletkin mielisaitas?- anteeksi
tarkoitukseni oli kirjoittaa kauniisti!
- Confused-Tse
Mieltemme terveys ja sairaus eivät varmaankaan vaikuta aivan suhteettomasti itse keskustelun aiheena olevaan asiaan, ei niin että tästä mitään keskustelua olisi syntynytkään.
Olen nyt ymmärtänyt messiaanisista ennustuksista juutalaisille osoitetun kysymyksen olevan verrannollinen toteamukseen kaupan tädin rumuudesta. Kuitenkin ne ennustukset siellä Vanhassa testamentissa ovat, joten sopii mielestäni Juutalaisuus-otsakkeen alle tällä palstalla.
P.S. Kyllä ´live´-elämässäkin pyydän anteeksi, jos vaikuttaa siltä, että olen jota kuta loukannut. Ja kuten elämässä, en täälläkään odota, että joku vastaisi asiallisesti, tai selittäisi mikä oli loukkaantumisen syy.
Hyvää jatkoa.
P.P.S Ehkä tulkitsin väärin. Olen krooninen väärintulkitsija, kunhan saan lääkityksen kohdalleen, niin unohdan kaikki tyhmät kysymykseni uskonnoista, tai ainakin esitän niitä jossain missä kysymyksiin vastataan. - Sivusta seurannut
täältä sitten voi juutalaisuuteen liittyen kysyä kun mitä tahansa joku kysyy, niin raivoisasti ollaan maahan tallomassa ja arvuuttelemassa motiiveja?
Lisäksi, jos joku ei tiedä paljon juutalaisuudesta, niin miksi täältä ei voi kysyä kun heti aliarvioidaan. Ja jos jollakin on jotain "hampaankolossa", niin miksi täällä ei voi yrittää selvitellä asioita?
- tinotito
Ne sinua hämmentävät n.300 ennustusta Jeesuksesta VT:ssa ovat vain kristillistä tulkintaa monimerkityksellisistä teksteistä.
Lisäksi juutalaiset ja monet muutkin asiaa tutkineet ovat päätyneet siihen ,että UT on kirjoitettu ja muutettu Vanhaan Testamenttiin sopivaksi jälkeenpäin.
Oletetaan ,että alkuperäinen arameankielinen evankeliumi olisi ollut vain suhteellisen lyhyt asiakuvaus Rabbi (?)Jeesuksen saarnamatkoista ja saarnojen sisältökin on aivan perijuutalainen,missä ei ole mitään olennaisesti uutta.- liepeiltä
eikö sitä voi harjoittaa jossakin muualla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984822Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143952Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113850Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1192257Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575781980Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801366- 1371324
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1681296En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5461178- 531135