Olen tehnyt parannuksen ! Ihanaa.

Iloitkaa, riemuitkaa ja tanssikaa onnesta puolestani !
Tuhlaajapoika palasi kotiin Isän luokse.
Luuk 15:11-32

Oli ihanaa minun julistaa erehdykseni koko Suomen maalle, ettei tarvinnut salata mitään.
Rehellisenä kun olen tottunut elämään.
Erehdystäni jälkeisenä päivänä soitin heti seurakuntani vanhimmalle, ja kerroin tapahtuneen. Jätin kaikki vastuuvirkani itse heti toistaiseksi, kunnes katson itseni taas kelvolliseksi, ja teen sitten taas mitä suvaitaan minun tekevän.

Tapahtui näin:
- Rasitin itseäni monin tavoin 2 vuoden ajan, ja lopuksi kävin ylikierroksilla.
Minulla nousi verenpaine bourn outin ja kuntoliikunnan ylikuntotilan vuoksi.
Rintaa ahdisti, ja päätin juoda lääkkeeksi 2 pulloa olutta.
Raitis alkoholisti ei saa koskea pisaraankaan alkoholia edes lääkkeksi. Vanhat tavat repeävät äkisti, jos niille antaa hiukankaan pikkusormea.
Näin ikävästi.

Uskoani en kieltänyt enkä jättänyt rukousta päiväksikään, mutta tunnustin avoimesti aina kaikille että olen tehnyt kristillisiin tapoihin ja periaateisiin nähden väärin, vaikka en uskostani ole luopunut päiväksikään.
Tiesin aina voitavani itseni ajallaan.

En minä ole oppinut elämässäni koskaan näyttelijäksi, vaan olen mitä olen.
En ole oppinut turkulaiseksi enkä hämäläiseksikään vaikka moni on sitäkin yrittänyt valaa minua muottiinsa.

En tavoittele ihmisten- enkä maallista kunniaa.
Ei kannata tavoitella maallista tavoittelemalla. Erilaisiin tehtäviinkin pyydetään, ja puuhaa piisaa- ja harrastuksia kotosalla aina, niin että voi olla tyytyväinen.
Luottamustehtävät kaikki ovat vakavaa vastuuta, huolta ja työtä, ei oman kunnian keräämistä ja -tavoittelua.

Oikia miäs tunnustaa erehdyksensä, ja muuttaa mieltään kun havaitsee olevansa väärässä.
Ihmisille tarvitsisi tunnustaa vain sen minkä on ihmistä vastaan rikkonut.

Moni luulee loukkaavansa minua täällä pilkkaavin viestein, mutta aivan turhaa haaveilua sellaisen uneksiminen.
Olen omaa ja ihmisten vinkumista nähnyt pian 50 vuotta erilaista, ja lähinnä säälin niitä jotka ovat katkeria ja turhautuneita.
Ei minua liikuta hevon hännän pätkän vertaa henkilökohtaisesti mikään täällä tässä mielessä.
Raukkamaista toimintaa kuitenkin nimimerkin takaa.
Ei kristinusko ole minun keksintöä, eikä Raamattu minun kirjoittamani. Ei ole mitään syytä loukkaantua siksi.

Olen vain ollut pahoillani ajanhukasta mikä kuluu turhien ja joutavien viestien lukemiseen.
Pikaluen ne kuitenkin vain,ja joskus lopetan lukemisen parin rivin jälkeen kun näen mistä viestissä on kysmys, eikä pilkka viesteissä ole yleensä mitään mihinkä voisikaan vastata, koska ovat tavallisesti perustelematonta haukkua ja frustraatioiden purkamista.

Raamattuhotellini tarkoitus on että Raamattua luetaan, ja pidetään kaikki se minkä ihminen itse näkee hyväksi. Siksi kirjoitukseni ovat täynnä Raamatunpaikkoja, ja tyydyn vain viittaamaan lyhyesti niihin.
Varon kirjeitteni venymistä, mutta pyrin ottamaan mukaan kaiken tärkeimmän oleellisen asiassa, ja siten vastaamaan mahdollisimman kokonaisvaltaisesti kysymyksessä.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Päivittämättä on noin 40 kirjoitusta, kunhan opin lähiaikana itse päivittämään.
ATK- avustajani on kiireinen.

Kunto on laskenut, ja söin tuossa juuri muusisipuliporkkanat, paiskaan ruokalevolle, ja lähden juoksulenkille taas.
Terveet elämäntavat kunniaan taas ja loppuiäksi.

Varon tulevaisuudessa itseni rasittamista, joka voi johtaa uupumusmasenuksen kautta ihmisen "romahtamiseen," sillä uupumusta seuraa aina poikkeuksetta myös väsymys ja masennus.
Heikkona ihminen ei jaksa heti nousta, ja omaa väsyneenä ja masentuneena täyttä tahdonvoimaa.
Siksi ihmisen on vaikea heti jättää paheitaan mihin sortui.
Kun ihminen rasittaa itseään ennakkoon yli voimiensa, on seurauksena aina vastaava ajanmenetys tulevien voimien suhteen.
Siksi on järkevä mitoittaa voimansa ja asenteensa oikein.

Oppia ikä kaikki.
Kiitos Herralle kasvatuksesta (Ilm 3:19)
ja armosta. (1 Joh 1:9)
Kiitoksia monille ymmärryksestä.

Jutelkaa Jari-sedälle ja kyselkää Raamatun kysymyksiä rauhassa.
Jari- setä on Teille rehellinen aina ymmärryksensä- ja tietonsa mukaan.

Huumorinikin on kaiketi jo tullut tutuksi.
En Raamatun kysymyksiä kuitenkaan laita leikiksi koskaan.
Huumori on sopivaa, kun se ei loukkaa ketään, ei halvennna pyhiä asioita, eikä ole rivoa tai kaksimielistä.

Siunausta
jari

27

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettajasi

"En ole oppinut turkulaiseksi enkä hämäläiseksikään vaikka moni on sitäkin yrittänyt sekä valaa minua adventistiksi".

• saarnkielto srk:ssa

Jarlauta itseään voidaan pitää ns. opillisena kysymyksenä ja profetian hengen hedelmänä.
        Hän on tutkinut kauan eri oppeja ja väsytetty adventismiin monen vuoden uurastuksella.

• kulkija123

Hyvä että omatuntosi toimii ja tohdit olla noinkin avoin.

Olemme luonnostamme syntisiä(vanha aatu), siksi meistä välillä pulpahtaa esiin synnillisiä tekoja. Näin tapahtuu, vaikka kuinka yritäisimme syntiä vastustaa.

Vain Kristuksen rakkaus saa meissä synnin ja kapinan lakkaamaan. Me ihmisreppanat tarvitsemme todella paljon Kristuksen rakkautta osaksemme.

Muistahan.. fil.3:13,14 "Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
      minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."

Terveisin, -eräs lankeileva myöskin:)

• Ei kaksi pulloa kaljaa ole mikään synti, mutta entiselle alkoholistille tietysti, jolta Jumala ei ole ottanut pois viinanhimoa, se on vaarallinen teko.

Mutta kyllä nuo burnoutit, masennukset, ylikunnot, alikunnot, uskonnollinen touhotus, heikot ruoat ja kaljottelut ovat vain oireita ja varsinainen "sairaus" on syvemmällä.

Sairaus on nimittäin se, että et ole syntynyt Pyhästä Hengestä eli henkesi on kuollut. Siitä sinun pitäisi lähteä, että alat rukoilla Jeesusta, että hän antaisi sinulle etsikkoajan, että voisit pelastua. Ei tuo uskonnollisuus ja adventtikirkon oppien opettelu sinua pelasta, kauemmas vain vie kristinuskostakin.

• kemiallisesti onnellinen

Raittius tarkoittaa päihteitten ( esim. alkoholi,huumeet, ja tupakka) käyttämisen välttämistä. Usein raittiudella tarkoitetaan kuitenkin vain pidättymistä huumeista ja alkoholin käytöstä.
      Unohtaa ei sovi lääkeriippuvuudesta psyykkeesen vaikuttavista lääkeistä jotka voivat ilmetä ylionnellisena tilana.

• älä kiilloittele

Raamattu laittaa syömärin samaan kastiin juomarin kanssa. Miksi syömärit eivät tee parannusta? Liikaa lihavia käy jatkuvasti adventtikirkossakin ilman nuhteita!

• Kukaan ei ole onnistunut koskaan hankkimaan mitään "ylionnellista tilaa" neurolepteilla.
        Neuroplepteilla hoidetaan ihmisen biokemiallista tasapainoa. Kysymyksessä on puhtaasti biologinen- ei henkinen ilmiö.

Neuroleptejä käyttää 2/3 suomalaisista, mutta tässä luvussa ovat vanhukset mukana.

Masennus on kehon biokemiallinen asia, ja hoidetaan lääkityksellä siinä kun sokeritautikin insuliinilla, ja näkövirheet simälaseilla.

Masennuslääkkeet otetaan kuureittain 3,6, tai 9 kk ja ne hoitavat aineenvaihdunnan kuntoon.
        Ne eivät ole jatkuvasti nauitittavia, ja niiden käytössä ilmenee lähinnä väsymys, eikä niilä kukaan koe mitään onnellisuutta.
        Vasta pitkän kuurin jälkeen ne ovat hoitaneet normaaliin tilaan myös mielialan.

Monia psyyken sairauksia hoidetaan lääkityksellä, ja niissä on kyse taas jonkun muun aineen puutostilasta kuin serotoniinin- josta on kyse masennuksessa.

Sairaudet ovat siis fyysisiä- ei henkisiä asioita psyyken sairauksissakin.

Siinä kuin sokeritaudin- syövän- astman- sydämen sairauksien hoidossa käytetään lääkitystä, käytetään myös psyyken sairauksissa lääkitystä.
        Kristityt eivät ole vahvimmassa uskossaankaan vapaat aina sairauksista, vaan kantavat monenlaisia tauteja seurakunnissa, joihin on otettava lääkitys parantumisen ja hoidon vuoksi.

Mikään tauti ei ole toista tautia epäkristillisempi.
        Tietysti sukupuolitaudit ovat tulleet synnin kautta. Tosin syytön aviopuoliso voi saada s-taudin myös toisinaan.

Raittius- ja raittiudessa suvaitsee- suvaitaan tasavertaisina sairastelevatkin ihmiset.

http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/16a.html

Siunausta
        jari laurila

• asiantuntija!
        jarlau kirjoitti:

Kukaan ei ole onnistunut koskaan hankkimaan mitään "ylionnellista tilaa" neurolepteilla.
        Neuroplepteilla hoidetaan ihmisen biokemiallista tasapainoa. Kysymyksessä on puhtaasti biologinen- ei henkinen ilmiö.

Neuroleptejä käyttää 2/3 suomalaisista, mutta tässä luvussa ovat vanhukset mukana.

Masennus on kehon biokemiallinen asia, ja hoidetaan lääkityksellä siinä kun sokeritautikin insuliinilla, ja näkövirheet simälaseilla.

Masennuslääkkeet otetaan kuureittain 3,6, tai 9 kk ja ne hoitavat aineenvaihdunnan kuntoon.
        Ne eivät ole jatkuvasti nauitittavia, ja niiden käytössä ilmenee lähinnä väsymys, eikä niilä kukaan koe mitään onnellisuutta.
        Vasta pitkän kuurin jälkeen ne ovat hoitaneet normaaliin tilaan myös mielialan.

Monia psyyken sairauksia hoidetaan lääkityksellä, ja niissä on kyse taas jonkun muun aineen puutostilasta kuin serotoniinin- josta on kyse masennuksessa.

Sairaudet ovat siis fyysisiä- ei henkisiä asioita psyyken sairauksissakin.

Siinä kuin sokeritaudin- syövän- astman- sydämen sairauksien hoidossa käytetään lääkitystä, käytetään myös psyyken sairauksissa lääkitystä.
        Kristityt eivät ole vahvimmassa uskossaankaan vapaat aina sairauksista, vaan kantavat monenlaisia tauteja seurakunnissa, joihin on otettava lääkitys parantumisen ja hoidon vuoksi.

Mikään tauti ei ole toista tautia epäkristillisempi.
        Tietysti sukupuolitaudit ovat tulleet synnin kautta. Tosin syytön aviopuoliso voi saada s-taudin myös toisinaan.

Raittius- ja raittiudessa suvaitsee- suvaitaan tasavertaisina sairastelevatkin ihmiset.

http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/16a.html

Siunausta
        jari laurila

"neuroleptejä käyttää 2/3 suomalaisist".

Jos sinä käytät neuroleptejä, niin ei se tarkoita myös lähes kaikkien muidenkin käyttävän. Yleistät monessa muussakin asiassa. Joskus sanoit kaikkien miesten olevan kiinnostuneita toisesta miehestä.
        Lisäksi, masennuslääkkeet eivät ole neuroleptejä.

• asiantuntija! kirjoitti:

Jos sinä käytät neuroleptejä, niin ei se tarkoita myös lähes kaikkien muidenkin käyttävän. Yleistät monessa muussakin asiassa. Joskus sanoit kaikkien miesten olevan kiinnostuneita toisesta miehestä.

Toietoni neuroleptien käytöstä perustuu ihan faktatietoon jonka olen lehdestä lukenut asiantutijatahon antamana.
        En hatusta tuollaisia kirjoittele.

"Neuro" tarkoittaa hermostoon liittyvää, ja masennuslääkkeet hoitavat keskushermoston aineenvaihduntaa.
        Ymmärtääkseni neuroleptit katavat suunnilleen koko psyykelääkityksen alueen.

Määritelmä Fakta 2000 tietosanakirjan mukaan:

"neuroleptit (< kreik.), psykoosien hoidossa käytettäviä lääkeaineita, jotka ehkäisevät tai lievittävät psykoottisia häiriöitä. Neuroleptejä käytetään vars. jakomielitaudin eli skitsofrenian hoidossa ajatushäiriöiden ja harhojen korjaamiseen. Niitä käytetään myös erilaisten kiihtymys- ja levottomuustilojen hoidossa ja pieninä annoksina ahdistuksen lievittämiseen. Useimmat neuroleptit ovat fentiatsiinijohdoksia, tiaksanteeneja tai butyrofenoneja. Elimistö ei totu niihin, eikä niihin synny riippuvuutta."

Mitään asiaa ei voi yleistää 100%.
        Onhan niitä ihmisiä jotka ovat saaneet kasvaa ja olla hunajapurkissa kultalusikka suussa näkemättä
        esim. sitä elämää jonka olen itse nähnyt istumalla noin 30 vuotta kapakassa.

Lähinnä olen pyrkinyt täällä auttamaan ihmisiä joilla on ongelmia ja kysymyksiä.
        En väittelemään, syyttämäään tai tuomitsemaan
        tai esitttämään omaa viisauttani.

Kitjeesi on tuollainen tavanomainen täällä, joka hiukan haluaa lyödä ilman perusteluja, ja antamatta mitään parempaa tilalle.

Olen varmasti tuossa mieskysymyksessä kosketellut normaalia miehen psykologiaa.

Lähimmäisrakkaudessa miehellä on "ripaus" homoseksuaalia", mutta se ei ole sitä kuitenkaan, vaan ihan normaalia lähimmäisrakkautta.
        Ei Luoja ole tarkoittanut pitämään ihmisiä rumina ja vastenmielisinä.
        Tuo on ihan sitä normaalia että naiset ja miehet pitävät toisistaan.

En ole koskaan elänyt homoseksuaalisessa rakkaussuhteessa, ja viimeksi kun naista riiamassa kävin olivat sukupuoliset mieltymykset 100% normaaleja, kun saman viltin alla nukuin.
        En kuitenkaan halunnut koskea ensi tapaamisella uskovaisena, vaan haluista selvittiin rukouksen avulla että laantuivat.
        Eli pippeli lakkasi erktionsa rukouksen voimalla.

Monet miehet kokevat elämässään vaikeuksia, joutuvat tekemään itselleen selväksi erilaisia asioita myös sukupuolielämän alueella.
        Ihminen voi joutua myös kiusatuksi paholisen taholta, ja langeta tekemään sellaista mitä ei itsekään itsestään olisi koskaan uskonut.
        Ihmisillä voi olla tilapäisiä mielenhäiriöitä, hermot kireällä, humalan aiheuttamaa sekavuutta, kokeilunhalua, vallattomuutta, yms.
        Ihmisten elämä on nykyisin paljolti myös erilaisia
        henkisiä kriisejä koskettelevaa ja vaikeuksia.

Ikäväkseni olen saanut nähdä myös niitä ihmisiä, jotka ovat aina viisaita kyselemättä ihmiseltä ao. itsestään yhtään mitään.
        Miehet yleensä ymmärtävät toisiaan ja toistensa vaikeuksia.

Naiset ovat useimmin niitä "asiantutijoita" jotka analysoivat miehen elämää ja näkevät ja "tuntevat" makuuhuoneeseen saakka mielikuvituksessaan kyselemättä mitään, mutta ovat sitäkin ahkerimpia keskinäisissä jutuissaan.
        Poikkeuksia on toki puolin ja toisin.

On viisasta olla hiljaa ihmisen yksityisasioista, ja jos puhuu, puhuu hyvää.

Ikävä kyllä uskovaiset ovat niitä pahimpia tuomareita kypsymättöminä.
        Ovat valmiita usein lyönmään, jos saavat hiukankin tilaisuutta nostaa siten omaa päätään.

Jumala on yleensä valinnut välikappalaikseen elämän nöyryyttämiä ihmuisiä jotka eivät luule itsestään liikoja, ja rakastvat lähimmäisiään.

On olemassa ihania ihmisiä paljon, naisia ja miehiä, uskovaisissa ja maailmassa, joilla on hyvät vaikuttimet, ja jotka kunnioittvat toista ihmistä.

Anteeksi tämä, mutta olen joskus sanonut että
        kapakasas istuu ne parhaat ystävät aina jotka eivät tuomitse ja syytä, vaan ymmärtävät ja tsemppaavat.

Toki Jumalan palveluksia ei voi kapakkaan siirtää, ja kypsyessään kristityt kykenevät kyllä rakastamaan oikein.
        Kristinusko on rakkautta, ei tuomioita ja syytöksiä, ylpeyttä yms.

Kukaan ei koskaan tiedä minkälaisia vaikeuksia elämässään joutuu kokemaan, eikä usein voi itse käsittää tekojaan jälkikikäteen.

Ylpeys käy aina lankeemuksen edellä, ja Raamattu on tässä viisas:
        1 Kor 10:12.

Siunausta
        jari laurila

Siunausta
        jari laurila

• asiantuntija! kirjoitti:

En missään tapauksessa suosita seuranhakupaikaksi kapakkaa. Pänvastoin. Siitä seuraa vaan ongelmia kuitenkin.

Itselleni joskus yksinäisyydessä se oli henkireikä joskus, ja kohensikin hyvinvointiani kun tapasin ihmisiä.

Harrastuksia yksin ja yhdessä löytyy raittiista piireistä.
        Seurakuntaelämä on suositeltava ja hyvät harrastukset.

Uskovatkin ovat erehtyviä ihmisiä, ja siksi ei kannata riippua ihmisissä vaan Herrassa.
        Emme koskaan kykene olemaan toiselle aina mieliksi, ja vastaamaan toisen odotuksiin.

Raamattu kuitenkin antaa ohjeet suhteessa lähimmäisiin, ja niitä kun seuraa sujuu.

Olen itse tehnyt virheitä, mutta olen koettanut myös oppia niistä.
        Usein erehdymmekin. Jaak 3:2.

Siunausta
        jari laurila

• jarlau kirjoitti:

Toietoni neuroleptien käytöstä perustuu ihan faktatietoon jonka olen lehdestä lukenut asiantutijatahon antamana.
        En hatusta tuollaisia kirjoittele.

"Neuro" tarkoittaa hermostoon liittyvää, ja masennuslääkkeet hoitavat keskushermoston aineenvaihduntaa.
        Ymmärtääkseni neuroleptit katavat suunnilleen koko psyykelääkityksen alueen.

Määritelmä Fakta 2000 tietosanakirjan mukaan:

"neuroleptit (< kreik.), psykoosien hoidossa käytettäviä lääkeaineita, jotka ehkäisevät tai lievittävät psykoottisia häiriöitä. Neuroleptejä käytetään vars. jakomielitaudin eli skitsofrenian hoidossa ajatushäiriöiden ja harhojen korjaamiseen. Niitä käytetään myös erilaisten kiihtymys- ja levottomuustilojen hoidossa ja pieninä annoksina ahdistuksen lievittämiseen. Useimmat neuroleptit ovat fentiatsiinijohdoksia, tiaksanteeneja tai butyrofenoneja. Elimistö ei totu niihin, eikä niihin synny riippuvuutta."

Mitään asiaa ei voi yleistää 100%.
        Onhan niitä ihmisiä jotka ovat saaneet kasvaa ja olla hunajapurkissa kultalusikka suussa näkemättä
        esim. sitä elämää jonka olen itse nähnyt istumalla noin 30 vuotta kapakassa.

Lähinnä olen pyrkinyt täällä auttamaan ihmisiä joilla on ongelmia ja kysymyksiä.
        En väittelemään, syyttämäään tai tuomitsemaan
        tai esitttämään omaa viisauttani.

Kitjeesi on tuollainen tavanomainen täällä, joka hiukan haluaa lyödä ilman perusteluja, ja antamatta mitään parempaa tilalle.

Olen varmasti tuossa mieskysymyksessä kosketellut normaalia miehen psykologiaa.

Lähimmäisrakkaudessa miehellä on "ripaus" homoseksuaalia", mutta se ei ole sitä kuitenkaan, vaan ihan normaalia lähimmäisrakkautta.
        Ei Luoja ole tarkoittanut pitämään ihmisiä rumina ja vastenmielisinä.
        Tuo on ihan sitä normaalia että naiset ja miehet pitävät toisistaan.

En ole koskaan elänyt homoseksuaalisessa rakkaussuhteessa, ja viimeksi kun naista riiamassa kävin olivat sukupuoliset mieltymykset 100% normaaleja, kun saman viltin alla nukuin.
        En kuitenkaan halunnut koskea ensi tapaamisella uskovaisena, vaan haluista selvittiin rukouksen avulla että laantuivat.
        Eli pippeli lakkasi erktionsa rukouksen voimalla.

Monet miehet kokevat elämässään vaikeuksia, joutuvat tekemään itselleen selväksi erilaisia asioita myös sukupuolielämän alueella.
        Ihminen voi joutua myös kiusatuksi paholisen taholta, ja langeta tekemään sellaista mitä ei itsekään itsestään olisi koskaan uskonut.
        Ihmisillä voi olla tilapäisiä mielenhäiriöitä, hermot kireällä, humalan aiheuttamaa sekavuutta, kokeilunhalua, vallattomuutta, yms.
        Ihmisten elämä on nykyisin paljolti myös erilaisia
        henkisiä kriisejä koskettelevaa ja vaikeuksia.

Ikäväkseni olen saanut nähdä myös niitä ihmisiä, jotka ovat aina viisaita kyselemättä ihmiseltä ao. itsestään yhtään mitään.
        Miehet yleensä ymmärtävät toisiaan ja toistensa vaikeuksia.

Naiset ovat useimmin niitä "asiantutijoita" jotka analysoivat miehen elämää ja näkevät ja "tuntevat" makuuhuoneeseen saakka mielikuvituksessaan kyselemättä mitään, mutta ovat sitäkin ahkerimpia keskinäisissä jutuissaan.
        Poikkeuksia on toki puolin ja toisin.

On viisasta olla hiljaa ihmisen yksityisasioista, ja jos puhuu, puhuu hyvää.

Ikävä kyllä uskovaiset ovat niitä pahimpia tuomareita kypsymättöminä.
        Ovat valmiita usein lyönmään, jos saavat hiukankin tilaisuutta nostaa siten omaa päätään.

Jumala on yleensä valinnut välikappalaikseen elämän nöyryyttämiä ihmuisiä jotka eivät luule itsestään liikoja, ja rakastvat lähimmäisiään.

On olemassa ihania ihmisiä paljon, naisia ja miehiä, uskovaisissa ja maailmassa, joilla on hyvät vaikuttimet, ja jotka kunnioittvat toista ihmistä.

Anteeksi tämä, mutta olen joskus sanonut että
        kapakasas istuu ne parhaat ystävät aina jotka eivät tuomitse ja syytä, vaan ymmärtävät ja tsemppaavat.

Toki Jumalan palveluksia ei voi kapakkaan siirtää, ja kypsyessään kristityt kykenevät kyllä rakastamaan oikein.
        Kristinusko on rakkautta, ei tuomioita ja syytöksiä, ylpeyttä yms.

Kukaan ei koskaan tiedä minkälaisia vaikeuksia elämässään joutuu kokemaan, eikä usein voi itse käsittää tekojaan jälkikikäteen.

Ylpeys käy aina lankeemuksen edellä, ja Raamattu on tässä viisas:
        1 Kor 10:12.

Siunausta
        jari laurila

Siunausta
        jari laurila

Eipä ole enää helvetissäkään niit, jotka tuomitsevat, vaan siellä ovat vain tuomitut.

• DANIEL 1

ITSE OLEN HARRASTANUT KÄVELYÄ JUOKSEMISEN SIJASTA, JA TODENNUT, ETTÄ SIINÄ SAA AIVAN RIITÄVÄSTI LIIKUNTAA JA HAPPEA KEUHKOIHIN, EIKÄ SE OLE LÄHESKÄÄN NIIN RASITTAVAA KUIN JUOKSEMINEN.

TOISEKSEEN, ÄLÄ OLE KUITENKAAN LIIAN LAKIHENKINEN, VAIKKA PARI PULLOA BISSEÄ JOITKIN.
      TUSKIN MAAILMA SIIHEN KAATUU. ARMAHDA ITSEÄSI !!!

• jehovalaisadventisti

Tekisipä vielä parannuksen Ellenin erehtymättömyden palvonnasta.
        Raamattu kehoittaa Laurilaa juoksemaan ja samalla lukemaan Raamattua.
        Daniel:
        5:7 Kuningas huusi kovalla äänellä ja käski tuoda noidat, kaldealaiset ja tähtienselittäjät. Kuningas lausui ja sanoi Baabelin tietäjille: "Kuka ikinä voi lukea tämän kirjoituksen ja ilmoittaa minulle sen selityksen, hänet puetaan purppuraan, ja hänen kaulaansa pannaan kultakäädyt, ja hän on oleva yksi valtakunnan kolmesta valtamiehestä."

• lihvas

1.Timoteuksen kirje:
      4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty """""""""" Olen nähnyt muutamia noin herkkätuntoisia parannuksentekijöitä ennenkin. Kun he ovat olleet noin vilpittömän rehellisiä, heidän omanarvontuntonsa on kohonnut niinkuin nyt sinullakin, ja he ovat olleet raittiuden kannattajia sivallellen ympärilleen sinne ja tänne niitä, jotka eivät tee kuten hekin joutuivat tekemään. Muutamia on päätynyt sinne sikailemaan uudelleen loppuiäkseen, nuo tekoraittiit!

• Ilman muuta tottakai omanarvontunto kohoaa oikeiden arvojenkin kannustamana.
        Rehellisyys ja nöyryys mm. ovat niitä omanarvontuntoa kohottavia oikeita hyviä arvoja.

Kauheatahan se on, jos joutuu kokemaan pelkkää syyllisyytä, eikä missään onnistu.
        On tarkoitettue että ihminen hylkää kaiken huonon, ja elää onnellisena ja vapaana, kun synti ei paina.

Siitä voi kiittää Jumalaa, ja onnitella itseäänkin jos on tavoitteissaan hyvän ja oikean suhteen onnistunut kohtuullisesti.

Ei pidä kurjistaa oloaan itse turhia, vaan iloita myös onnistumisista ja voitoista myös itsensä suhteen.

Terve nöyryys ei ole sitä että ihminen antaa ymmärtää aina ettei hänestä ole koskaan mihinkään, ja on kaikessa epäonnistunut, eikä mitään valoa tässä suhteessa ole näkyvissäkään.
        Terve nöyryys kertoo ylpeilemättä iloisesti myös onnistumisistaan, ja antaa näin objektiivista kuvaa ihmisestä.
        Terve ja kristillinen aito lähimmäisrakkaus taas sitten iloitsee kaikesta toisen onnistumisesta.

Kelpaa tässä taas.
        Siistiä.

Siunausta
        jari laurila

• rapulan jälkeen
        jarlau kirjoitti:

Ilman muuta tottakai omanarvontunto kohoaa oikeiden arvojenkin kannustamana.
        Rehellisyys ja nöyryys mm. ovat niitä omanarvontuntoa kohottavia oikeita hyviä arvoja.

Kauheatahan se on, jos joutuu kokemaan pelkkää syyllisyytä, eikä missään onnistu.
        On tarkoitettue että ihminen hylkää kaiken huonon, ja elää onnellisena ja vapaana, kun synti ei paina.

Siitä voi kiittää Jumalaa, ja onnitella itseäänkin jos on tavoitteissaan hyvän ja oikean suhteen onnistunut kohtuullisesti.

Ei pidä kurjistaa oloaan itse turhia, vaan iloita myös onnistumisista ja voitoista myös itsensä suhteen.

Terve nöyryys ei ole sitä että ihminen antaa ymmärtää aina ettei hänestä ole koskaan mihinkään, ja on kaikessa epäonnistunut, eikä mitään valoa tässä suhteessa ole näkyvissäkään.
        Terve nöyryys kertoo ylpeilemättä iloisesti myös onnistumisistaan, ja antaa näin objektiivista kuvaa ihmisestä.
        Terve ja kristillinen aito lähimmäisrakkaus taas sitten iloitsee kaikesta toisen onnistumisesta.

Kelpaa tässä taas.
        Siistiä.

Siunausta
        jari laurila

Kaikki Suomen kristityt iloitsevat siitä koska olet vapautunut adventismistä ja adventtiopillisuudesta sekä oluesta.
        Pidämme kunniaksesi juhlat Hartwal-Areenalla ja pidämme siellä suuren herätyskokouksen.
        Ja jarlau sinä saat olla pääpuhujana siellä.
        Iloitsemme tästä herätyskokouksesta ja vapautumisestasi.

• nöyrä
        jarlau kirjoitti:

Ilman muuta tottakai omanarvontunto kohoaa oikeiden arvojenkin kannustamana.

Kelpaa tässä taas.
        Siistiä.

Siunausta
        jari laurila

Kun jarlau vaivoin tunnustaa kaljottelunsa niin mitä erinomaista se nyt on? Minulle olutpullollisen juomiseni silloin tällöin ei ole tuottanut koskaan ongelmaa, enkä silti pidä itseäni erinomaisena? Onko sinulle ihan omat kriteerit?

• kaksi kaljapulloa
        nöyrä kirjoitti:

Kun jarlau vaivoin tunnustaa kaljottelunsa niin mitä erinomaista se nyt on? Minulle olutpullollisen juomiseni silloin tällöin ei ole tuottanut koskaan ongelmaa, enkä silti pidä itseäni erinomaisena? Onko sinulle ihan omat kriteerit?

Päässä täytyy olla aivan älytöntä hapatusta kun tulee Itsenäisyynpäivänä vielä kuuluttamaan "Koko Suomen kansalle" että adventistiraamatunopettaja osaa kieltäytyä kahdesta kaljapullosta.

• Olet useamminkin tarjonnut tuota polttomerkkiä minulle.

Jakeissa on kyse siitä että ihminen pettää itseään luottamalla väärään oppiin.
        He itse omassatunnossaan tietävät tämän, mutta eivät luovu väärästä kuitenkaan.

Kyseessä ko. jakeessa on ihmisen omatunto johon Sinä et näe koskaan, koska omaatuntoa puhuttelee vain Pyhä Henki. Et Sinä.

Suositelen ottamaan omaan elämääsi suhteessa muihin ihmisiin mieluimmin Raamatusta muita selvempiä jakeita, mm. esim. Matt 7:1, Juud 9, ja
        Joh 13:34-35, 1 Kor 10:12.

Uskovat joutuvat oppimaan monin tavoin myös erehdyksistään, (Ilm 3:19) ja armonaikaa piisaa koko elämä.

Eri asia on tietoisesti toimia väärin tuntematta tarvetta luopua väärästä, ja opettaa muita vastoin minkä näkee oikeaksi.
        Sitä merkitsee tuo polttomerkki omassatunnossa, enkä ainakaan itse ole vielä luopunut kaiken kristillisen oikean hakemisesta ja elämän vietosta näin pyhänä. Ilm 14:12.

Parannusta tässä kyllä on tehty ja tehdään.
        Kaikki siis kohdallani hyvin.
        San 24:16.

Siunausta
        jari laurila

• jarlau kirjoitti:

Olet useamminkin tarjonnut tuota polttomerkkiä minulle.

Jakeissa on kyse siitä että ihminen pettää itseään luottamalla väärään oppiin.
        He itse omassatunnossaan tietävät tämän, mutta eivät luovu väärästä kuitenkaan.

Kyseessä ko. jakeessa on ihmisen omatunto johon Sinä et näe koskaan, koska omaatuntoa puhuttelee vain Pyhä Henki. Et Sinä.

Suositelen ottamaan omaan elämääsi suhteessa muihin ihmisiin mieluimmin Raamatusta muita selvempiä jakeita, mm. esim. Matt 7:1, Juud 9, ja
        Joh 13:34-35, 1 Kor 10:12.

Uskovat joutuvat oppimaan monin tavoin myös erehdyksistään, (Ilm 3:19) ja armonaikaa piisaa koko elämä.

Eri asia on tietoisesti toimia väärin tuntematta tarvetta luopua väärästä, ja opettaa muita vastoin minkä näkee oikeaksi.
        Sitä merkitsee tuo polttomerkki omassatunnossa, enkä ainakaan itse ole vielä luopunut kaiken kristillisen oikean hakemisesta ja elämän vietosta näin pyhänä. Ilm 14:12.

Parannusta tässä kyllä on tehty ja tehdään.
        Kaikki siis kohdallani hyvin.
        San 24:16.

Siunausta
        jari laurila

Sanot: "Eri asia on tietoisesti toimia väärin tuntematta tarvetta luopua väärästä, ja opettaa muita vastoin minkä näkee oikeaksi. Sitä merkitsee tuo polttomerkki omassatunnossa.."

Kuvasit itsesi pikkutarkasti.

• sen parannuksesi.

Lopeta taikauskoinen harhailusi, tapa mielikuvitusjumalasi ennenkuin hän tappaa sinut.

Ryhdy elämään kuten ihmiselle kuuluu.

Voit palkinnoksi saada vaikka piparia, se on sentä jotain verrattun itsepetokseen taivaspaikasta.

• nainem on nainen ainavaan

lopettaa myös runkkaamisen.

• sun-glasses

On hyvä asia että elämänsä aikana voi joissakin asioissa muuttaa mielensä, ei ole pakko jäädä kiinni vanhoihin kaavoihin - ainakaan joka asiassa. Mielestäni elämän täytyy olla myös mielekästä, elämä ei saa olla pelkkää ajan kanssa kilpajuoksua ja raatamista.

Hyvä että huomasit tuon ylirasittumisesi ja muutit elämäntapojasi. On hyvä oppia myös sanomaan EI jos tarjotaan liikaa tehtäviä. Jumalan mielipidettä kannattaa kysyä.

• Kyllä, kiitos.

Puhut oikein ja asian kuin se on.

Siunausta paljon Sinulle
        jari laurila

• korkattua

jotain muutakin. En jaksa uskoa kysymyksen olleen vain parista oluesta. Taisit rypeä muissakin entisissä synneissäsi.

• En ole koskaan ollut viinakaupan asiakas.
        Olen olut kapakka ihmisiä kaljatuopin äärellä seuran vuoksi aina.
        Myöskään kotini ei ole ollut koskaan juhlien pitopaikka. En ole koskaan juonut itsekään kotonani.
        Sixpäkki joskus rentoutumiseen.
        Tehokkaampaa rentoutumista on juoksulenkki, jos ei hanki itseään ylikuntoon ja nosta siten verenpainetaan, kuten siinä käy.
        Päätin jo 20 vuotiaana etten koske viinaan, koska ymmärsin että se on minua vahvempaa.
        Kavereistani samasta pienestä esikeupunkialueen kylästä on jo6 hlö kuollut alkoholin seurauksena 25-47 vuoden ikäisinä.

Siunausta
        jari laurila

• kasi
        jarlau kirjoitti:

En ole koskaan ollut viinakaupan asiakas.
        Olen olut kapakka ihmisiä kaljatuopin äärellä seuran vuoksi aina.
        Myöskään kotini ei ole ollut koskaan juhlien pitopaikka. En ole koskaan juonut itsekään kotonani.
        Sixpäkki joskus rentoutumiseen.
        Tehokkaampaa rentoutumista on juoksulenkki, jos ei hanki itseään ylikuntoon ja nosta siten verenpainetaan, kuten siinä käy.
        Päätin jo 20 vuotiaana etten koske viinaan, koska ymmärsin että se on minua vahvempaa.
        Kavereistani samasta pienestä esikeupunkialueen kylästä on jo6 hlö kuollut alkoholin seurauksena 25-47 vuoden ikäisinä.

Siunausta
        jari laurila

alkoholista jos tuntuu että ei sen kanssa pärjää. Onneksi itselläni ei ole ollut sellaisia vaikeuksia, vaikka kaljan tai pari joskus voin ottaakin. Humalassa en ole ollut ... no en ainakaan 15 vuoteen tai taitaa olla enemmänkin..
        On mukava kuulla että olet paremmassa kunnossa taas ja näkyyhän se täällä netissäkin - on noita viestejä taas enemmän - mutta älä rasita itseäs liikaa ja äläkä anna "paska puheiden" häiritä mieltäsi. Pidä kiinni Jumalan armosta Jeesuksessa niin kaikki menee hyvin.

Siunausta ja Jumala kanssasi
        kasi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      87
      4684
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3872
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      191
      3723
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      72
      2121
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1182
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      155
      1147
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      51
      1044
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe