Miksi JT ovat vihattuja vaikka kieltäytyvät aseista , tekevät rehelliset veroilmoitukset ja ovat ahkeria
työntekijöitä, eli mallikansalaisia?
JT vihattuja miksi?
34
2229
Vastaukset
- seurannut savusta
Viha on selkeästi ylimitoitettu sana. Mutta ehkä sillä heidän julistamallaan hyvällä uutisella, jonka mukaan jumala tappaa 99,9% ihmisistä ja säästää vain vain jehovat ja tietämättömät, on jotain tekemistä sen kanssa, etteivät he ole kaikkien ihmisten kenestäpidetääneniten top kympissä.
- sivuveroa
verovirkailija kun tiedät?
- seurannut suvusta
harvoin tapaa muiden ihmisten joukossa.
He ovat ylentäneet itsensä melkein taivaaseen.
Harvoin tuollaiset ihmiset sympatiaa keräävät.
Tuskin heitä nyt silti vihataan.- yrtryr
Eikös ole niin, että juuri tällaiset ihmiset eivät pääse taivaaseen. Näinhän Raamatussa sanotaan. Jehovienkin tulisi tehdä parannus.
- Lähimmäinen.
yrtryr kirjoitti:
Eikös ole niin, että juuri tällaiset ihmiset eivät pääse taivaaseen. Näinhän Raamatussa sanotaan. Jehovienkin tulisi tehdä parannus.
Emme ole menossa taivaaseen.
- ekp
Lähimmäinen. kirjoitti:
Emme ole menossa taivaaseen.
sinne juuri uskovan sydän kaipaa, taivaaseen siis!
Minne Jeesus lupasi ottaa omansa?
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen.
Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin
olisi, sanoisinko minä teille , että minä menen
valmistamaan teille sijaa?
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa,
tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni,
että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä ,
mihin sinä menet; kuinka me sitten tietäisimme
tien?"
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja
elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin
minun kauttani. Joh.14:1-6
Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä,
vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa
kautta uskovat minuun,
että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä Isä,
olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä
olisivat, niin että maailma uskoisi , että sinä
olet minut lähettänyt.
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit,
minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä,
niinkuin me olemme yhtä-
minä heissä, ja sinä minussa-
että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että
maailma ymmärtäisi , että sinä olet minut
lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä
olet minua rakastanut.
Isä minä tahdon, että missä minä olen, siellä
nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat
minun kanssani, että he näkisivät minun
kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut,
koska olet rakastanut minua jo ennen maailman
perustamista.
Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut,
mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet
tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuk-
si ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä
olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä
olisin heissä." Joh. 17: 20-26
Missä on Jeesuksen Isän koti?
Minne Jeesus meni valmistamaan sijaa?
Mitä Jeesus lupasi? Tulla takaisin!
Mitä hän tekisi ,kun tulisi takaisin?
Ottaisiko hän omansa tykönsä?
Miksi hän tekisi niin? Koska hän haluaa, että
hänen omansa ovat hänen luonaan.
Mitä kautta he pääsevät taivaaseen?
Jeesuksen kautta, koska hän on tie ja totuus ja
elämä, hän on tuota kaikkea, muuta kautta ei
pääse sinne.
Ja ajattele kuinka yhtä on Isä ja Poika ja ne
jotka ovat heissä.
- eihän
ne saa notkua rahvaan seurassa. keskenänsä vaan.
- JT itse
Omahyväisyytenä pidetään usein sitä, että "on omissa oloissaan" ja itsensä korottamisena taivaaseen...ym.
Kukaan teistä ei varmasti voi kieltää, etteikö maailmassa yleensä ottaen tapahdu kaikenlaista moraalitonta ja ikävää, jos itse et halua sellaiseen sekaantua, niin parastahan se on viettää aikansa sellaisten kanssa, jotka uskovat samoihin arvoihin...
ja tuo, että taivaaseen korotetaan, ja höps...minä en ole missään vaiheessa menossa taivaaseen, vaan toivonani on saada elää täällä maan päällä...
Ja jos meinasit sillä sitä, että "ollaan olevinaan parempia", niin eipä se niin ole, jokainen tässä on epätäydellinen ja saa seurata askeleitaan, mikäli haluaa ne puhtaana pitää ja uskonsa vahvistaminen on jokapäiväistä, mikäli sen vahvana haluaa pitää.
Miksi kerromme näitä asioita ihmisille, johtuu siitä, että hekin voivat saada tiedon siitä, että tämän kaiken mitä maailma pitää sisällään sotineen ,epidemioineen ja kauheuksineen lisäksi ihmisillä on mahd. elämään joka oli alkuperäinen tarkoitus ihmisille ollakin, että tämä elämäntahti nykyisellään ei sitä ole.
Ei ole Luojan tarkoitus antaa kenenkään kärsiä...mutta se, miksi puhutaan, että vain Jehovan Todistajat saisivat elää Jumalan tuhon jälkeen...kyllä tässä jokainen JT:kin saa ponnisteluja tehdä, että saisi olla niiden elossa olevien joukossa...ja ymmärrätte varmasti sen, että mihinkä se maailma meno muuttuisi, jos tahti jatkuisi nyk. eli oltaisiin eri ajatussuunnassa kaikki ja eripuraa taas syntyisi...
kenenkään ei tarvitse uskoa mihinkään, mihin ei tahdo, mutta tosiasia on, että Raamattu antaa toivon meille kaikille, mutta me emme voi elää riippumattomina Jumalasta ja hänen laeistaan, aivan kuin emme voi esim. lakata ykskaks hengittämästä...
Jumalan käskyillä on viisautensa...vertaa. avioliiton ulkopuol.sukupuolisuht. jos ihmiset eivät niitä harrastaisi, niin moni ihm. säästyisi esim. sukupuolitaud. , ei -toiv. raskauksilta ja sydänsuruilta...kunhan nyt jonkun esimerkin heitin...
No, mutta kyselkää enempi, kun Jehovan Todistajan tapaatte...ei velvoita teitä mihinkään, mutta rikastuttaa taatusti maailman kuvaanne! Moi! JT itse kirjoitti:
Omahyväisyytenä pidetään usein sitä, että "on omissa oloissaan" ja itsensä korottamisena taivaaseen...ym.
Kukaan teistä ei varmasti voi kieltää, etteikö maailmassa yleensä ottaen tapahdu kaikenlaista moraalitonta ja ikävää, jos itse et halua sellaiseen sekaantua, niin parastahan se on viettää aikansa sellaisten kanssa, jotka uskovat samoihin arvoihin...
ja tuo, että taivaaseen korotetaan, ja höps...minä en ole missään vaiheessa menossa taivaaseen, vaan toivonani on saada elää täällä maan päällä...
Ja jos meinasit sillä sitä, että "ollaan olevinaan parempia", niin eipä se niin ole, jokainen tässä on epätäydellinen ja saa seurata askeleitaan, mikäli haluaa ne puhtaana pitää ja uskonsa vahvistaminen on jokapäiväistä, mikäli sen vahvana haluaa pitää.
Miksi kerromme näitä asioita ihmisille, johtuu siitä, että hekin voivat saada tiedon siitä, että tämän kaiken mitä maailma pitää sisällään sotineen ,epidemioineen ja kauheuksineen lisäksi ihmisillä on mahd. elämään joka oli alkuperäinen tarkoitus ihmisille ollakin, että tämä elämäntahti nykyisellään ei sitä ole.
Ei ole Luojan tarkoitus antaa kenenkään kärsiä...mutta se, miksi puhutaan, että vain Jehovan Todistajat saisivat elää Jumalan tuhon jälkeen...kyllä tässä jokainen JT:kin saa ponnisteluja tehdä, että saisi olla niiden elossa olevien joukossa...ja ymmärrätte varmasti sen, että mihinkä se maailma meno muuttuisi, jos tahti jatkuisi nyk. eli oltaisiin eri ajatussuunnassa kaikki ja eripuraa taas syntyisi...
kenenkään ei tarvitse uskoa mihinkään, mihin ei tahdo, mutta tosiasia on, että Raamattu antaa toivon meille kaikille, mutta me emme voi elää riippumattomina Jumalasta ja hänen laeistaan, aivan kuin emme voi esim. lakata ykskaks hengittämästä...
Jumalan käskyillä on viisautensa...vertaa. avioliiton ulkopuol.sukupuolisuht. jos ihmiset eivät niitä harrastaisi, niin moni ihm. säästyisi esim. sukupuolitaud. , ei -toiv. raskauksilta ja sydänsuruilta...kunhan nyt jonkun esimerkin heitin...
No, mutta kyselkää enempi, kun Jehovan Todistajan tapaatte...ei velvoita teitä mihinkään, mutta rikastuttaa taatusti maailman kuvaanne! Moi!>>minä en ole missään vaiheessa menossa taivaaseen
Onko nyt näin, että saat päättää sen aivan itse, ilman että jehovallasi on asiaan minkäänlaista sananvaltaa? Vai otitko oikeuden omiin käsiisi turhan heppoisin perustein?- en ole menossa taivaaseen
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>minä en ole missään vaiheessa menossa taivaaseen
Onko nyt näin, että saat päättää sen aivan itse, ilman että jehovallasi on asiaan minkäänlaista sananvaltaa? Vai otitko oikeuden omiin käsiisi turhan heppoisin perustein?>>minä en ole missään vaiheessa menossa taivaaseen
en ole menossa taivaaseen.
Ja satun rakastamaan Jehovaa, ehkäpä joskus minusta tulee JT. - jepsssss
JT itse kirjoitti:
No, mutta kyselkää enempi, kun Jehovan Todistajan tapaatte...ei velvoita teitä mihinkään, mutta rikastuttaa taatusti maailman kuvaanne! Moi!yhdyn äsköseen!! järki käteen kaikilla ihmisillä!!
- ekp
en ole menossa taivaaseen kirjoitti:
en ole menossa taivaaseen.
Ja satun rakastamaan Jehovaa, ehkäpä joskus minusta tulee JT.Sillä Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon,
ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa,
ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka
olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän
kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
1 Tess. 4:16,17,18
Sillä me tiedämme , että vaikka tämä meidän
maallinen majamme hajoitetaankin maahan, meillä on
asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa,
joka ei ole käsin tehty. 2 Kor. 5:1
8.Mutta me olemme turvallisella mielellä ja
haluaisimme mielummin muuttaa pois ruumiista
ja päästä kotiin Herran tykö.
Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä; halu
minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen
kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi.
Fil.1:23
Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja
sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta
Kristusta Vapahtajaksi,
joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin
kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan,
jolla hän myös voi tehdä kaikki itselleen alamaiseksi.
Fil. 3:20,21
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät
katoa. Luuk. 21:33
Mutta kohta niiden päivien ahdistusten jälkeen
aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet
putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat
järkkyvät.
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla,
ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja
he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan
pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan
pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa
neljältä ilamalta, taivasten ääristä hamaan
toisiin ääriin. Matt. 24:29,30,31 - Joka paikan höylä
t-i-u-k-u kirjoitti:
Onko nyt näin, että saat päättää sen aivan itse, ilman että jehovallasi on asiaan minkäänlaista sananvaltaa? Vai otitko oikeuden omiin käsiisi turhan heppoisin perustein?Olen seurannut otteitasi näillä palstoilla ja lähes jokaisee Jehovaa ylistävään viestiin olet heittänyt katkeran kommentin,mutta koska luopio olet epä se ole yllätys.Oletkin seuraavaan kuvaukseen sopiva täydellisesti.
Demonien pöydässä oleva ruoka on myrkyllistä. Ajatellaanpa esimerkiksi sitä ruokaa, jota pahan orjan luokka ja luopiot jakelevat. Se ei ravitse eikä rakenna; se ei ole terveellistä. Se ei voi olla, sillä luopiot ovat lakanneet ravitsemasta itseään Jehovan pöydässä. Poissa on siksi kaikki se uusi persoonallisuus, jota he olivat saattaneet kehittää. Heitä ei saa liikkeelle pyhä henki, vaan sapekas katkeruus. Heillä on vain yksi pakkomielle: piestä entisiä orjatovereitaan, kuten Jeesus ennusti (Matteus 24:48, 49).
Vihollinen saattaa iskeä hyökkäämällä uskollemme tärkeitä Raamatun totuuksia vastaan. Luopiot voivat yrittää lyödä meidät käyttämällä lipeviä sanoja, imartelua tai vääristeltyjä perusteita. Heillä ei kuitenkaan ole koskaan mielessään meidän parhaamme. Sananlaskujen 11:9 toteaa: ”Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon, mutta tiedon avulla pelastuvat vanhurskaat.”
Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä. Heidän vääristynyt, myrkyllinen ajattelunsa voi aiheuttaa hengellistä vahinkoa ja saastuttaa uskomme kuin nopeasti leviävä kuolio. (2. Timoteukselle 2:16, 17.) Jäljittele sen sijaan Jumalan suhtautumista luopioihin. Job sanoi Jehovasta: ”Kukaan luopio ei tule hänen eteensä.” (Job 13:16.)
Miten luopiot pyrkivät tavoitteeseensa? He turvautuvat usein vääristelyihin, puolitotuuksiin ja suoranaisiin valheisiin. Jeesus tiesi, että hänen seuraajansa joutuisivat kärsimään sellaisten ihmisten vuoksi, jotka puhuisivat heistä ”valehdellen kaikenlaista pahaa” (Matteus 5:11). Tällaiset ilkeämieliset vastustajat puhuisivat sitä, mikä ei ole totta, pettääkseen toisia. Apostoli Pietari varoitti, että luopiot levittäisivät ”väärennetyin sanoin” ”petollisia opetuksia” ja ’vääristelisivät Raamatun kirjoituksia’ päästäkseen omiin päämääriinsä (2. Pietarin kirje 2:3, 13; 3:16). Valitettavasti luopiot onnistuvat ’mullistamaan muutamien uskon’ (2. Timoteukselle 2:18).
Miten voimme välttyä joutumasta luopioiden petoksen uhreiksi? Noudattamalla Jumalan sanan neuvoa: ”Minä kehotan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka aiheuttavat jakaumia ja antavat kompastumisen aiheita vastoin sitä opetusta, jonka te olette oppineet, ja karttamaan heitä.” (Roomalaisille 16:17.) ’Kartamme heitä’ hylkäämällä heidän järkeilynsä – esittävätpä he niitä suullisesti, painetussa muodossa tai Internetissä. Miksi toimimme näin? Ensinnäkin koska Jumalan sanassa neuvotaan meitä tekemään niin, ja luotamme siihen, että Jehova pitää aina silmällä meidän parastamme (Jesaja 48:17, 18).
Toiseksi me rakastamme järjestöä, joka on opettanut meille ne kallisarvoiset totuudet, jotka erottavat meidät selvästi Suuresta Babylonista. Samanaikaisesti tajuamme, ettemme tunne Jumalan tarkoituksia täydellisesti; ymmärrystämme on vuosien mittaan korjattu. Uskolliset kristityt tyytyvät odottamaan, että Jehova tekee kaikki tällaiset selvennykset. (Sananlaskut 4:18.) Emme hylkää järjestöä, jota Jumala käyttää, sillä näemme selvät todisteet siitä, että sillä on hänen siunauksensa (Apostolien teot 6:7; 1. Korinttilaisille 3:6). Joka paikan höylä kirjoitti:
Olen seurannut otteitasi näillä palstoilla ja lähes jokaisee Jehovaa ylistävään viestiin olet heittänyt katkeran kommentin,mutta koska luopio olet epä se ole yllätys.Oletkin seuraavaan kuvaukseen sopiva täydellisesti.
Demonien pöydässä oleva ruoka on myrkyllistä. Ajatellaanpa esimerkiksi sitä ruokaa, jota pahan orjan luokka ja luopiot jakelevat. Se ei ravitse eikä rakenna; se ei ole terveellistä. Se ei voi olla, sillä luopiot ovat lakanneet ravitsemasta itseään Jehovan pöydässä. Poissa on siksi kaikki se uusi persoonallisuus, jota he olivat saattaneet kehittää. Heitä ei saa liikkeelle pyhä henki, vaan sapekas katkeruus. Heillä on vain yksi pakkomielle: piestä entisiä orjatovereitaan, kuten Jeesus ennusti (Matteus 24:48, 49).
Vihollinen saattaa iskeä hyökkäämällä uskollemme tärkeitä Raamatun totuuksia vastaan. Luopiot voivat yrittää lyödä meidät käyttämällä lipeviä sanoja, imartelua tai vääristeltyjä perusteita. Heillä ei kuitenkaan ole koskaan mielessään meidän parhaamme. Sananlaskujen 11:9 toteaa: ”Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon, mutta tiedon avulla pelastuvat vanhurskaat.”
Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä. Heidän vääristynyt, myrkyllinen ajattelunsa voi aiheuttaa hengellistä vahinkoa ja saastuttaa uskomme kuin nopeasti leviävä kuolio. (2. Timoteukselle 2:16, 17.) Jäljittele sen sijaan Jumalan suhtautumista luopioihin. Job sanoi Jehovasta: ”Kukaan luopio ei tule hänen eteensä.” (Job 13:16.)
Miten luopiot pyrkivät tavoitteeseensa? He turvautuvat usein vääristelyihin, puolitotuuksiin ja suoranaisiin valheisiin. Jeesus tiesi, että hänen seuraajansa joutuisivat kärsimään sellaisten ihmisten vuoksi, jotka puhuisivat heistä ”valehdellen kaikenlaista pahaa” (Matteus 5:11). Tällaiset ilkeämieliset vastustajat puhuisivat sitä, mikä ei ole totta, pettääkseen toisia. Apostoli Pietari varoitti, että luopiot levittäisivät ”väärennetyin sanoin” ”petollisia opetuksia” ja ’vääristelisivät Raamatun kirjoituksia’ päästäkseen omiin päämääriinsä (2. Pietarin kirje 2:3, 13; 3:16). Valitettavasti luopiot onnistuvat ’mullistamaan muutamien uskon’ (2. Timoteukselle 2:18).
Miten voimme välttyä joutumasta luopioiden petoksen uhreiksi? Noudattamalla Jumalan sanan neuvoa: ”Minä kehotan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka aiheuttavat jakaumia ja antavat kompastumisen aiheita vastoin sitä opetusta, jonka te olette oppineet, ja karttamaan heitä.” (Roomalaisille 16:17.) ’Kartamme heitä’ hylkäämällä heidän järkeilynsä – esittävätpä he niitä suullisesti, painetussa muodossa tai Internetissä. Miksi toimimme näin? Ensinnäkin koska Jumalan sanassa neuvotaan meitä tekemään niin, ja luotamme siihen, että Jehova pitää aina silmällä meidän parastamme (Jesaja 48:17, 18).
Toiseksi me rakastamme järjestöä, joka on opettanut meille ne kallisarvoiset totuudet, jotka erottavat meidät selvästi Suuresta Babylonista. Samanaikaisesti tajuamme, ettemme tunne Jumalan tarkoituksia täydellisesti; ymmärrystämme on vuosien mittaan korjattu. Uskolliset kristityt tyytyvät odottamaan, että Jehova tekee kaikki tällaiset selvennykset. (Sananlaskut 4:18.) Emme hylkää järjestöä, jota Jumala käyttää, sillä näemme selvät todisteet siitä, että sillä on hänen siunauksensa (Apostolien teot 6:7; 1. Korinttilaisille 3:6).>>ja lähes jokaisee Jehovaa ylistävään viestiin olet heittänyt katkeran kommentin
Vartiotorniseuralla ja mahdollisella jumalalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Siitä kommenttini saavat usein kimmokkeen. Siihen kun lisätään vielä runsasta copy-pastettelua ilman omaa mielipidettä, niin siitähän saakin jo mukavasti takertumisen aihetta.
>>Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet
Kirjoitat kuitenkin:
>>Olen seurannut otteitasi näillä palstoilla
Tulet kertomaan tänne kuinka vartiotorniseura hipoo täydellisyyttä ja kuinka tärkeää on seurata jokaista neuvoaan, mutta saman hengenvetoon jätät nuo neuvot täysin omaan arvoonsa. Vartiotorniseura tekee näemmä kaltaisekseen.
- seurannut sovussa
Kyllä noi vainot ja vihat on ihan selvää Vartiotornikieltä. Jehovalaiset nyt vaan väittävät olevansa kaikessa aina oikeassa, mutta unohtelevat sitten sopivasti oman uskontonsa kikkailleen oppiensa kanssa edestakaisin. Eipä sellaista tekopyhyyttä kovinkaan moni pelkästään hymyillen katsele, varsinkin kun sama homma toistuu ja toistuu ja toistuu ja toistuu ja ...
- jt omassa päässä
kukaan ei vihaa eikä vainoa todistajia. Jt:t ovat niin maailmallisia ja hyväksyttyjä monet ihan odottavat että tulisivat ovelle. Moni muu uskonto on paljon hyljeksitympää kuin vartiotorni uskonto.
- johtunee
aivopesun aiheuttamasta ylimielisyydestä, mikä taas johtaa käsittämättömään itsekkyyteen. Itsekkyys ilmenee pahimmillaan oman lapsen hengen uhraamisella. (Onneksi hoitohenkilökunta hoitaa asiat)
- Enemmänkin
Ei Jehovan todistajia vihata, pikemminkin säälitään. Varsinkin säälitään niitä lapsia, jotka joutuvat kesähelteelläkin tekemään lahkotyötä samaan aikaan kun muut nuoret vaikkapa pelaavat futista tai hyppivät uimahyppyristä.
- se on syy
Siksi jehovia vihataan, koska he tulevat häiritsemään ihmisten kotirauhaa. Ovikelloa tullaan soittamaan vaikka rappukäytävässä lukee selvästi, että kaupustelu ja kerjääminen kielletty. Jopa tänään, itsenäisyyspäivänä, jehovat soittelivat ovikelloa. Väkisellä jaetaan ihmisille lappuja "väärästä uskonnosta". Pitäisi tehdä parannus oikeaan uskontoon.
Lisäksi he pitävät itseään ainoana oikeana uskontona.
Minäkin olen uskovainen, mutta olen luterilainen kristitty. En menisi koskaan ihmisten kotirauhaa häiritsemään. Enkä menisi keksimään valheita väärästä uskonnosta. Uskon myös siihen, ettei ole olemassa mitään yhtä oikeata uskontoa.- Tuntematon
Jaahas uskot ettei oo oikeaa uskontoa... oot luterilainen onko se sitten oikea uskonto kun et usko ettei ole mitään oikeata uskontoa.
- ressukampaa
Tuntematon kirjoitti:
Jaahas uskot ettei oo oikeaa uskontoa... oot luterilainen onko se sitten oikea uskonto kun et usko ettei ole mitään oikeata uskontoa.
olla kuin sinunlaisesi tyhjäaivot. Vastaan edellisen puolesta.
- Nimimerkki
ressukampaa kirjoitti:
olla kuin sinunlaisesi tyhjäaivot. Vastaan edellisen puolesta.
Todistit sen juuri :D
- samansuuntainen
Nimimerkki kirjoitti:
Todistit sen juuri :D
fanaatikko nuoruudessani. Sanoin itselleni: jos on uskontoja, jotka miellyttävät Jumalaa, sen täytyy olla tämä.
Nythän pistän sen nuoruuden/aivopesun piikkiin - Ihan eri asioita
Tuntematon kirjoitti:
Voi noita reppanoita, jotka eivät erota uskoa ja uskontoa toisistaan. On vain yksi usko, sanotaan Raamatussa. Yhdestä uskonnosta ei puhuta mitään.
Vartiotorni-seura on tietoisesti sekoittanut nuo kaksi eri asiaa keskenään.
- vihaa vaan
jehovat vihaa kaikkia muita uskovia. Siinä juju.
- kysellä
miksi Jeesus vihasi fariseuksia?
Kyllähän he pitivät kirjaa mintuista ja tilleistä,mutta siitä huolimatta Jeesus sanoi heitä kyykäärmeen sikiöiksi.- ja seuraukset
Eivät jehovantodistajat oikeasti ole vihattuja. Lahko vaan vaatii rivitodistajia esittämään asiat sillä tavalla.
Totta on, että yksittäiset värvärikaksikot voivat saada ärtynyttä kohtelua osakseen, kun he tulevat uudestaan ja uudestaan ovelle, vaikka heitä on toistuvasti kielletty.
Samoin ei valtiovalta ole voinut hyväksyä lahkon veronkiertoa, muistelen Saksassa käyneen niin, että korkein oikeusaste myöskin velvoitti lahkon veron maksuun. Eihän tämäkään ole vainoa.
Norjassa taas lahko on laatinut väärennettyjä asiapapereita jäsenyyksistään yhteiskunnan tukea tavoitellakseen. Mutta eihän tätä hyväksytä muiltakaan kuin jehovantodistajilta.
Suomessa lahko on aiemmin hankkinut kiinteistöverosta vapautusta hakemuksilla, jotka esittävät lahkon toiminnan erilaisena kuin se oikeasti on. Nykyään ei tiettävästi vapautusta ole enää myönnetty. En tiedä, onko lahko tässä puhunut vainosta ? - onkin tietää
ja seuraukset kirjoitti:
Eivät jehovantodistajat oikeasti ole vihattuja. Lahko vaan vaatii rivitodistajia esittämään asiat sillä tavalla.
Totta on, että yksittäiset värvärikaksikot voivat saada ärtynyttä kohtelua osakseen, kun he tulevat uudestaan ja uudestaan ovelle, vaikka heitä on toistuvasti kielletty.
Samoin ei valtiovalta ole voinut hyväksyä lahkon veronkiertoa, muistelen Saksassa käyneen niin, että korkein oikeusaste myöskin velvoitti lahkon veron maksuun. Eihän tämäkään ole vainoa.
Norjassa taas lahko on laatinut väärennettyjä asiapapereita jäsenyyksistään yhteiskunnan tukea tavoitellakseen. Mutta eihän tätä hyväksytä muiltakaan kuin jehovantodistajilta.
Suomessa lahko on aiemmin hankkinut kiinteistöverosta vapautusta hakemuksilla, jotka esittävät lahkon toiminnan erilaisena kuin se oikeasti on. Nykyään ei tiettävästi vapautusta ole enää myönnetty. En tiedä, onko lahko tässä puhunut vainosta ?että voi ilmaista myötätuntoa kun kerran tuntee itsensä vainotuksi epäonnistuttuaan veronkierrossa
- USKO VAAN VAHVISTUU
Vaikka onkin totta, että Jehovan todistajia vihataan ja vastustetaan maailman kaikissa kansoissa, niin tämä on tapahtunut sen täyttymykseksi, minkä ennustettiin olevan yhden elävän ja tosi Jumalan aitojen palvojien tunnusmerkki. (Johannes 15:20, 21; 2. Timoteukselle 3:12) Niinpä sen sijaan että hyvän uutisen julistajat lannistuisivat ja masentuisivat tästä, heidän luottamuksensa siihen, että heillä on Jumalan hyväksymys ja että he kuuluvat Kaikkeuden Suvereenin, Jehovan, hyväksymään järjestöön, vahvistuu.
Älä koskaan unohda sitä, että koko kaikkeuden Korkein Jumala tukee meitä. Mitä väliä siis on sillä, jos maailma kaikkine uskonnollisine lahkoineen ja poliittisine puolueineen on meitä vastaan? Jumalan ainosyntyisellä Pojalla oli koko maailma vastassaan, emmekä me häpeä sitä, että huomaamme olevamme samanlaisessa tilanteessa. Hän sanoikin apostoleilleen: ”Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa. Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa.” – Johannes 15:18, 19.
Jehovan todistajat ovat sen vuoksi kestäneet vainoa kaikkialla maailmassa, mutta huomattavimmin niissä kansoissa, jotka muodostavat niin sanotun kristikunnan. Sellainen kristikunnan vaino ei todista, että todistajat ovat ei-kristillisiä. Sen sijaan se osoittaa oikeaksi heidän väitteensä, että he ovat tosi kristittyjä, Jeesuksen Kristuksen Jumalan ja Isän, nimittäin Jehovan, todistajia. Koska he ovat Jumalan todistajia, he eivät häpeä sitä, että he kärsivät vainoa sellaisin uskonnollisin perustein. Sen tähden apostoli Paavalin ensimmäisen vuosisadan kristityille esittämä kehotus olla häpeämättä soveltuu osuvasti Jehovan todistajiin nykyään.- ja rakkaus
jehovantodistajalahkossa vihataan erityisesti niitä, jotka ovat tulleet uskoon ja sen vuoksi jättäneet lahkon. Lahko on kirjoittanut vartiotorniin jopa kirjoituksia asiasta.
Englanninkielinen artikkeli, joka asiasta on usein esitetty, kulkee nimellä "Do You know how to hate"
Kristitty tuntee tietenkin velvollisuudekseen Jeesuksen ohjeen mukaan rakastaa myös Jehovantodistajaa ja rukoilla hänen puolestaan.
- totuuden etsijä
JT:eitä ei vihaa kukaan sen enempää kuin ketään muutakaan. Moni tällä palstalla kirjoitteleva on vain sydämestään hyvin huolestunut niistä lähimmäisistään, jotka ovat jääneet tuohon uskontoon, että jälki on tällaista.
Ei kukaan vihaa pohjoiskorealaisiakaan yksilöinä sen enempää kuin ketään muutakaan. Vika on hallituksessa. Get it? - ihmeliisa
Miten tarkasti ottaen jehovantodistajat ovat vihattuja esim täällä meidän yhteiskunnassa? Olen pannut merkille että jehovan todistajat tykkäävät SANOA olevansa vihattuja kun se olisi niin kovin kunniakasta alkuseurakunnan tapaan, mutta kun ei heru vainoa se pitää keksiä. Jehovan todistajat ovat kansalaisia siinä missä muutkin, jokaisella meillä on ominaisuutemme ja uskontomme tai sen puute jne. Elävät mukavaa elämää hyvinvointiyhteiskunnassa usein kovin kauniissa kodeissa. Nauttivat samoista eduista ja ovat ihan mukavia naapureita. Ei sitä vihaamista nyt niin pahasti esiinny vai mitä?
- totuuden etsijä
...sanottu.
- on vihaava
totuuden etsijä kirjoitti:
...sanottu.
Tuolla tavalla jehovantodistaja saattaa kysyä.
Kuitenkin vartiotorni, watchtower October 1st 1952 issue page 59 on kirjoittanut, että lahkosta eronneita on vihattava.
ja watchtower vuodelta 1974, July 15th page 442 opettaa vihaamaan, "do you know how to hate".
todistaja ei toisaalta pysty aina ymmärtämään omaa toimintaansa, koska on mielenhallintamenetelmin käsitelty robottimaisesti toimivaksi, mekaanisesti käskyjä tottelevaksi.
Toisaalta lahkosssa on ns teokraattisen sodankäynnin oppi, eli tulee salata totuus ja johtaa harhaan kun lahkon etu sitä vaatii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852409Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4722367Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771492Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211461Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101440- 671333
- 211133
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2701119Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1091112Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun871103