Alfa Romeo

Federico

Minulla on ollut neljä Alfaa ja nyt uskon, että enää en sorru näihin kaunottariin. Ovat nimittäin niin oikukkaita että saa jatkuvasti viedä korjattavaksi. Ei auta pitkä takuu kovin paljon jos jatkuvasti pitää sovitella aikatauluja, jotta saa autonsa ajokuntoon. Jatkossa siirryn saksalaiseen laatumerkkiin.

38

6318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä

      hellyyttävästä provoyrityksestä.

      • Federico

        Ciao,
        ei tarvitse provosoitua...ongelmat saavat nyt osaltani riittää, en vain halua jatkuvasti vierailla autokorjaamolla auton laatupuutteiden vuoksi.Valitettavasti Alfoilla niitä on riittänyt vaikka toisille jakaa...mittani on tullut täyteen.
        Carissimi saluti, Fede


      • Entusiasti

        Itselläni on menossa myös jo neljäs Alfa ja olen kallistumassa vähän samaan suuntaan. Käyttöautona pitäisi olla jokin idioottivarma halpa kulkija. Jokaiseen kolmesta nelikosta on saanut olla remontoimassa jakopäätä keskimäärin 50tkm välein, tulee turhan kalliiksi käyttöautossa ainakin Delatan hinnoittelulla. Toivottavasti nykyinen V6 on parempi tai muuten tilalle tulee Wolksvagen ja talliin klassikko jota sitten korjataan kun jaksetaan. Tällä menolla halvemmaksi tulee pitää yhtä ylimääräistä autoa kun tekohengittää Alfaa käyttöautona.

        Joskus on ihan hyvä ottaa ne italianpunaiset aurinkolasit pois päästä ja myöntää totuus Alfa ei sittenkään ole jokasuhteessa maailman paras, vaikka ikinä en siitä toivottavasti luovu.


      • myös entusiasti
        Entusiasti kirjoitti:

        Itselläni on menossa myös jo neljäs Alfa ja olen kallistumassa vähän samaan suuntaan. Käyttöautona pitäisi olla jokin idioottivarma halpa kulkija. Jokaiseen kolmesta nelikosta on saanut olla remontoimassa jakopäätä keskimäärin 50tkm välein, tulee turhan kalliiksi käyttöautossa ainakin Delatan hinnoittelulla. Toivottavasti nykyinen V6 on parempi tai muuten tilalle tulee Wolksvagen ja talliin klassikko jota sitten korjataan kun jaksetaan. Tällä menolla halvemmaksi tulee pitää yhtä ylimääräistä autoa kun tekohengittää Alfaa käyttöautona.

        Joskus on ihan hyvä ottaa ne italianpunaiset aurinkolasit pois päästä ja myöntää totuus Alfa ei sittenkään ole jokasuhteessa maailman paras, vaikka ikinä en siitä toivottavasti luovu.

        VW tulee sanasta Volkswagen eli kansanauto, ei siis Wolksvagen. Ehkä kannattaisi opetella ensin oikeinkirjoitus (ja hankkia ajokorttikin) ennen kuin kertoilee täällä näitä "tositarinoita".


      • Entusiasti
        myös entusiasti kirjoitti:

        VW tulee sanasta Volkswagen eli kansanauto, ei siis Wolksvagen. Ehkä kannattaisi opetella ensin oikeinkirjoitus (ja hankkia ajokorttikin) ennen kuin kertoilee täällä näitä "tositarinoita".

        Oho kirjoitusvirhe tuohan selvästikkin paljasti minut, en olekkaan siis aito entusiasti kun en osaa edes kirjoittaa :-)

        Kyllä tuo edellinen valitettavasti pitää paikkansa, harmi sinänsä kun TS on muutoin niin hieno moottori ominaisuuksiltaan.


      • alfa vaan ei pelaa.
        myös entusiasti kirjoitti:

        VW tulee sanasta Volkswagen eli kansanauto, ei siis Wolksvagen. Ehkä kannattaisi opetella ensin oikeinkirjoitus (ja hankkia ajokorttikin) ennen kuin kertoilee täällä näitä "tositarinoita".

        tuo kirjoitusvirhe olikin ainut epäkohta äskeisessa viestissä.Alfa vaan on paska bilikka,myös tuo V6!
        Hyvän näköinen ja hyvä ajettava,mutta se ei vaan
        riitä...valitettavasti...yhden 156 V6 alfan oon hinannut VAG-konsernin autolla kotio :)


      • Entusiasti
        alfa vaan ei pelaa. kirjoitti:

        tuo kirjoitusvirhe olikin ainut epäkohta äskeisessa viestissä.Alfa vaan on paska bilikka,myös tuo V6!
        Hyvän näköinen ja hyvä ajettava,mutta se ei vaan
        riitä...valitettavasti...yhden 156 V6 alfan oon hinannut VAG-konsernin autolla kotio :)

        Ei Alfat ole paskempia autoiksi. Itse asiassa on vaikeä löytää samassa hintaluokassa parempaa autoa. Juttu on vaan niin että TS moottorin jakopää on ollut susi jo syntyessään ja asiaan ei ole vuosien kuluessa edes yritetty löytää parannusta. Uusien ja varsinkin käytettyjen Alfojen hinta/laatusuhde on ollut erinomainen!

        Mutta kun autolla on 90% nurkka-ajoa on ihan sama millainen kottero se on kunhan vaan kulkee ja on ongelmaton ja halpa ylläpitää. Käyttöauto on pakko pitää ajokunnossa, maksoi mitä maksoi. Harrasteauto on eri juttu ja niiden huollot voi tehdä ajan kanssa, silloin kun itselle sopii.


      • ex-alfisti
        Entusiasti kirjoitti:

        Itselläni on menossa myös jo neljäs Alfa ja olen kallistumassa vähän samaan suuntaan. Käyttöautona pitäisi olla jokin idioottivarma halpa kulkija. Jokaiseen kolmesta nelikosta on saanut olla remontoimassa jakopäätä keskimäärin 50tkm välein, tulee turhan kalliiksi käyttöautossa ainakin Delatan hinnoittelulla. Toivottavasti nykyinen V6 on parempi tai muuten tilalle tulee Wolksvagen ja talliin klassikko jota sitten korjataan kun jaksetaan. Tällä menolla halvemmaksi tulee pitää yhtä ylimääräistä autoa kun tekohengittää Alfaa käyttöautona.

        Joskus on ihan hyvä ottaa ne italianpunaiset aurinkolasit pois päästä ja myöntää totuus Alfa ei sittenkään ole jokasuhteessa maailman paras, vaikka ikinä en siitä toivottavasti luovu.

        mä vaihdoin 2.0 t.spark alfan mallia 156 vm. 1999 volkswagen passatiin 1.8 turbolla. mulla ei alfasta mitään pahaa sanottavaa ole. ajoin sillä kilometrit 142 000-171 000. jakopääremppa tehtiin etuajassa jo 160 000 kohdalla. sen lisäks vaihdoin etupään ylätukivarren. pakosarjan lopussa oleva "joustosysteemi" alko vuotaan jossain vaiheessa ja uusi väliputki oli niin kallis et tilasin siihen muukkoselta peltipakosarjan,kallishan sekin mut hinta/laatusuhde parempi.alfa on ainaki passatia parempi ajaa,passat tosin hiljaisempi. vaihdoin koska alfassa huonot tavaratilat.passatissa iso takaluukku jolle meillä on käyttöä. alfan 156-malli on ajo-ominaisuuksiensa puolesta edelleen kilpailukykyinen kaikkien hintaistensa kanssa ja monien kalliinpienki kanssa. jos on varaa ostaa bensaa niin suosittelen perheettömille! ja mun vanha alfa on nykyään yhdessä raisiolaisessa liikkeessä myynnissä!


      • mario Scilloi
        Federico kirjoitti:

        Ciao,
        ei tarvitse provosoitua...ongelmat saavat nyt osaltani riittää, en vain halua jatkuvasti vierailla autokorjaamolla auton laatupuutteiden vuoksi.Valitettavasti Alfoilla niitä on riittänyt vaikka toisille jakaa...mittani on tullut täyteen.
        Carissimi saluti, Fede

        Jo nimesi kertoo,että et ymmärrä autoista mitään.Suosittelen sinulle volvo 740 vm 1988.Siinä sinulle.


    • Entinen alfisti

      "saksalaisen laatumerkin" nimi ja malli?

      • Federico

        BMW 320d A
        (aiemmat Alfat 156 2.0 , 166 2.0,
        156 2.5 V6, Alfa 159 2.4 JTD)


      • brutus
        Federico kirjoitti:

        BMW 320d A
        (aiemmat Alfat 156 2.0 , 166 2.0,
        156 2.5 V6, Alfa 159 2.4 JTD)

        sortua vastailemaan näihin vedätyksiin mutta 5des Alfa menossa ja merkki ei vaihdu tulevaisuudessa. Hinta/laatusuhde on ylivoimainen


      • sitroen.
        brutus kirjoitti:

        sortua vastailemaan näihin vedätyksiin mutta 5des Alfa menossa ja merkki ei vaihdu tulevaisuudessa. Hinta/laatusuhde on ylivoimainen

        on Italian laatu. Kokemuksella.


      • taka-akselivinossa
        sitroen. kirjoitti:

        on Italian laatu. Kokemuksella.

        näin on 20 vuoden kokemuksella, miten tuo sitroen nimimerkki muuten liittyy laatuun?


      • VAG
        brutus kirjoitti:

        sortua vastailemaan näihin vedätyksiin mutta 5des Alfa menossa ja merkki ei vaihdu tulevaisuudessa. Hinta/laatusuhde on ylivoimainen

        No jaa,tuosta hinta laatu suhteesta olen kyllä täysin eri mieltä.Vai mistä mahtaa johtua jälleenmyyntiarvon romahdusmainen lasku liikkeestä ulos ajettaessa?Laskee se muillakin mutta alfalla on ihan omaa luokkaansa,siinä Alfa on luokkansa edelläkävijä :)
        Mistä edes repäisit tuon mielipiteen,että alfa olisi laadukas?Sille mielipiteelle en ole koskaan kuullut järkevää perustetta!
        Vai onko tämä Alfismi taas sellainen "kutsumus",jossa ei järjellä ole mitään tekemistä...


      • ex-alfisti
        sitroen. kirjoitti:

        on Italian laatu. Kokemuksella.

        mistähän maasta tulevat maseratit,lamborghinit,ferrarit ja niiden lisäks kaikki hienoimmat moottoripyörät kuten gilera ja ducati yms.??? kyllä siellä muutakin osataan kun pizzaa! onhan se alfa romeokin vähän eri auto kun fiat vaikka samaan konserniin kuuluukin!


    • centocinque sei

      Aina sama virsi. Haukutaan koko merkki paskaksi ihan vaan sen takia ettei ole varaa ylläpitää. No kyllä varmasti kiukuttaa jos joka kerta joutuu maksamaan huollosta TÄYDEN HINNAN. Hanki hyvä mies kavereita jotka osaavat korjata autoja, ellet sitten välttämättä halua aina maksaa naurettavia summia.

      Äläkä koskaan osta Lamborghinia -> ei merkkihuoltoa suomessa ollenkaan -> yhteenveto -> paska auto ;)

      • VAG

        Mitenköhän tuo lambo tähän nyt liittyi?Se on urheiluauto,Alfaa en parhaalla tahdollakaan miellä sellaiseksi...
        Ainut yhtäläisyys noilla voi olla,että Alfa on yhtä kallis pitää.


      • fuurio
        VAG kirjoitti:

        Mitenköhän tuo lambo tähän nyt liittyi?Se on urheiluauto,Alfaa en parhaalla tahdollakaan miellä sellaiseksi...
        Ainut yhtäläisyys noilla voi olla,että Alfa on yhtä kallis pitää.

        Maineensa autourheilun kentillä Alfa Romeo loi jo 1920 luvulla voittamalla lukuisia Grand Prix -sarjan (josta paljon myöhemmin kehittyi Formula 1) kilpailuja ja merkkimestaruuksia. Vastaavaa menestystä tuli myös legendaarisissa urheiluautokilpailuissa kuten Le Mans, Targa Florio ja Mille Miglia. Voittoputket jatkuivat 1930-luvulla aina siihen asti, kun Mercedes-Benz ja Auto-Union saivat erään viiksekkään herran suosiollisella rahallisella myötävaikutuksella kehitetyksi Alfoja selvästi tehokkaammat moottorit.

        Sodan jälkeen voittokulku jatkui huipentuen 1950-luvun alkuun, jolloin FIA "virallisti" Formula 1 -sarjan. Saaliiksi saatiin kaksi ensimmäistä mestaria ja mestaruutta. 1950-luvun loppupuolelta Alfa Romeoilla kilpailtiin sekä urheiluautosarjoissa, joissa saavutettiin useita FIA:n merkkkimestaruuksia, että vakioautosarjoissa. Jälkimmäisistä muistettaneen parhaiten Giulia Coupé Sprintin kevennetyillä GTA-kilpaversioilla saavutetut Euroopan mestaruudet 1966-68 ja 1970 sekä Saksan DTM-sarjan voitto 1993 155-malliin pohjautuvalla kilpurilla.


      • fuurio
        VAG kirjoitti:

        Mitenköhän tuo lambo tähän nyt liittyi?Se on urheiluauto,Alfaa en parhaalla tahdollakaan miellä sellaiseksi...
        Ainut yhtäläisyys noilla voi olla,että Alfa on yhtä kallis pitää.

        Alfa Romeon nimeen liittyy erottamattomasti autourheilu. Tuskin millään nykyisin kaupasta ostettavalla automerkillä on esittää vastaava autourheiluhistoria ja -menestys. Poikkeuksena tietysti Ferrari, mutta sitähän voidaan pitää Alfa Romeon perheen - mustana orhina. Enzo Ferrari aloitti kilpa-autoilu-uransa juuri Alfa Romeolla, ensin ajajana ja sittemmin tehtaan kilpailuosaston päällikkönä.


      • Federico
        fuurio kirjoitti:

        Alfa Romeon nimeen liittyy erottamattomasti autourheilu. Tuskin millään nykyisin kaupasta ostettavalla automerkillä on esittää vastaava autourheiluhistoria ja -menestys. Poikkeuksena tietysti Ferrari, mutta sitähän voidaan pitää Alfa Romeon perheen - mustana orhina. Enzo Ferrari aloitti kilpa-autoilu-uransa juuri Alfa Romeolla, ensin ajajana ja sittemmin tehtaan kilpailuosaston päällikkönä.

        Historia ei paljon lämmitä jos autoa pitää jatkuvasti viedä korjaamolle jo uudesta alkaen...uusi saksalainen tulee ja Alfa 159 2.4 JTD (9kk. vanha, ajettu n. 8000 km) saa jäädä osaltani historiaan. Minulla on muutakin tekemistä kuin jatkuvasti viedä autoa korjaamolle, vaikkakin pienten vikojen takia.


      • ex-alfisti
        Federico kirjoitti:

        Historia ei paljon lämmitä jos autoa pitää jatkuvasti viedä korjaamolle jo uudesta alkaen...uusi saksalainen tulee ja Alfa 159 2.4 JTD (9kk. vanha, ajettu n. 8000 km) saa jäädä osaltani historiaan. Minulla on muutakin tekemistä kuin jatkuvasti viedä autoa korjaamolle, vaikkakin pienten vikojen takia.

        millasia vikoja sun uudessa alfassa on ollu? mietin itekki ostaa sellasta mut en raaskinu tehdä lainaa ja ostin vanhemman saksalaisen. onko GM pilannu koko alfan nykyään? se moottorihan tossa dieselissä pitäs olla alfan/fiatin omaa mut ne bensakoneethan on niinsanottuja GM-peruskoneita lastutettuina vaan alfan "luonteelle" paremmin sopivaksi. samoja koneita on ainaki opeleissa ja pienemmissä cadillaceissa. korjaa jos oon väärässä! eli onko ne viat sun autossa moottoripuolella vai muussa tekniikassa?


      • jauhaa
        Federico kirjoitti:

        Historia ei paljon lämmitä jos autoa pitää jatkuvasti viedä korjaamolle jo uudesta alkaen...uusi saksalainen tulee ja Alfa 159 2.4 JTD (9kk. vanha, ajettu n. 8000 km) saa jäädä osaltani historiaan. Minulla on muutakin tekemistä kuin jatkuvasti viedä autoa korjaamolle, vaikkakin pienten vikojen takia.

        lopeta nyt se paskanjauhaminen, sitä saksalaista romua saat kyllä hinata sinne korjaamolle paljon useammin


      • quuppa9
        ex-alfisti kirjoitti:

        millasia vikoja sun uudessa alfassa on ollu? mietin itekki ostaa sellasta mut en raaskinu tehdä lainaa ja ostin vanhemman saksalaisen. onko GM pilannu koko alfan nykyään? se moottorihan tossa dieselissä pitäs olla alfan/fiatin omaa mut ne bensakoneethan on niinsanottuja GM-peruskoneita lastutettuina vaan alfan "luonteelle" paremmin sopivaksi. samoja koneita on ainaki opeleissa ja pienemmissä cadillaceissa. korjaa jos oon väärässä! eli onko ne viat sun autossa moottoripuolella vai muussa tekniikassa?

        ei ne mitään lastutettuja ole suurin osa koneen osista on ihan eri, eikä sillä mitään 159si ole ollutkaan


      • ex-alfisti
        quuppa9 kirjoitti:

        ei ne mitään lastutettuja ole suurin osa koneen osista on ihan eri, eikä sillä mitään 159si ole ollutkaan

        niin tai näin! ite kuitenki ajoin otsikon mukaisella autolla välin 142000-171000. kokemukset on myönteisiä! ennen alfaa on ollu opelia,peugeotia ja volvoa. kaikki on ostettu noin 4-5-vuoden ikäisinä. en ole yhtään merkkiuskollinen mut sanon et näistä alfa oli ehdottomasti paras. se kyl vei aika paljo bensaa mut ne ajaa kellä on varaa!


      • Golf.Man
        ex-alfisti kirjoitti:

        niin tai näin! ite kuitenki ajoin otsikon mukaisella autolla välin 142000-171000. kokemukset on myönteisiä! ennen alfaa on ollu opelia,peugeotia ja volvoa. kaikki on ostettu noin 4-5-vuoden ikäisinä. en ole yhtään merkkiuskollinen mut sanon et näistä alfa oli ehdottomasti paras. se kyl vei aika paljo bensaa mut ne ajaa kellä on varaa!

        Itselläni 94' vw ja ihan hyvin on pelittänyt tähän asti =) ..perus purkki. Ois kyllä todella tarkoitus kokeilla tuota 156 ehkä juuri 2.0 koneella (taloudellisempi/visaampi vaihtoehto kuin 2.5) Ainoa asia mikä estää tällä hetkellä ostamasta alfaa on juuri nämä ärsyttävät myytit ja puheet auton epäluotettavuudesta jne. ...Ei siinä mitään jos sillon tällöin ilmenee jotain snadia häikkää, mutta jos kk. palkka menee varaosiin & korjauksiin... niin ....


      • Federico
        jauhaa kirjoitti:

        lopeta nyt se paskanjauhaminen, sitä saksalaista romua saat kyllä hinata sinne korjaamolle paljon useammin

        Kirjoitan varmasti jos näin käy, mutta eri maissa julkaistujen katsastustilastojen mukaan italialaiset ovat huonoimpien joukossa ja BMW pärjää europpalaisista merkeistä erittäin hyvin. Samoin autoilijoille tehtyjen tyytyväisyysyselyjen mukaan BMW on suoriutunut erinomaisesti mutta taas italialaiset ovat häntäpäässä.
        Kielenkäyttösi on ala-arvoista, jatkossa en vaivaudu vastaamaan moisiin viesteihin.


      • mussoni
        Federico kirjoitti:

        Kirjoitan varmasti jos näin käy, mutta eri maissa julkaistujen katsastustilastojen mukaan italialaiset ovat huonoimpien joukossa ja BMW pärjää europpalaisista merkeistä erittäin hyvin. Samoin autoilijoille tehtyjen tyytyväisyysyselyjen mukaan BMW on suoriutunut erinomaisesti mutta taas italialaiset ovat häntäpäässä.
        Kielenkäyttösi on ala-arvoista, jatkossa en vaivaudu vastaamaan moisiin viesteihin.

        Katsastustilastojen mukaan saksalaiset esim bemari 3 ja 5 sarja on häntäpäässä esim 156 Alfa on sitä ylempänä.... tyyväisyystilastoissa Alfa oli heti toisena saksassa (Auto motor und sport) Porschen jälkeen, Suomessahan sen tuloksia ei julkisteta koska autoja on liian vähän.
        Kirjoittelusi on ala-arvoista ja vailla mitään todellisuuspohjaa eli Suomeksi paskanjauhantaa


      • Federico
        mussoni kirjoitti:

        Katsastustilastojen mukaan saksalaiset esim bemari 3 ja 5 sarja on häntäpäässä esim 156 Alfa on sitä ylempänä.... tyyväisyystilastoissa Alfa oli heti toisena saksassa (Auto motor und sport) Porschen jälkeen, Suomessahan sen tuloksia ei julkisteta koska autoja on liian vähän.
        Kirjoittelusi on ala-arvoista ja vailla mitään todellisuuspohjaa eli Suomeksi paskanjauhantaa

        Myös ADAC, eli Saksan tiepalvelu, on omassa ADAC Motorwelt-lehdessään palkinnut Toyotan omassa laatututkimuksessaan "Keltainen Enkeli" –palkinnolla. Kyseisen palkinnon perusteina ovat lehden tekemä asiakastyytyväisyystutkimus sekä tiepalvelun mallikohtaiset matkankeskeytymistilastot. Tässä tutkimuksessa Toyota Yaris oli "Paras laatu" sarjassa täysin ylivoimainen.

        Keltainen enkeli 2005 - Paras laatu - 10 parasta: 1. Toyota Yaris 1,37
        2. Mazda 6 1,43
        3. Audi A2 1,47
        4. Mazda Premacy 1,49
        5. BMW Mini 1,50
        6. Porsche 911 Carrera 1,50
        7. Mazda MX-5 1,56
        8. Citroen Xsara Picasso 1,57
        9. BMW 3-sarja 1,61
        10. Toyota Avensis 1,61

        Scusi ma dove sono gli italiani per esempio l'Alfa 156? Anche la mia esperienza sono cosi, se hai capito che ne ho avuto quattro e tutti hanno avuto tanti poblemi. Non ne compro mai piu!


      • signora x
        Federico kirjoitti:

        Myös ADAC, eli Saksan tiepalvelu, on omassa ADAC Motorwelt-lehdessään palkinnut Toyotan omassa laatututkimuksessaan "Keltainen Enkeli" –palkinnolla. Kyseisen palkinnon perusteina ovat lehden tekemä asiakastyytyväisyystutkimus sekä tiepalvelun mallikohtaiset matkankeskeytymistilastot. Tässä tutkimuksessa Toyota Yaris oli "Paras laatu" sarjassa täysin ylivoimainen.

        Keltainen enkeli 2005 - Paras laatu - 10 parasta: 1. Toyota Yaris 1,37
        2. Mazda 6 1,43
        3. Audi A2 1,47
        4. Mazda Premacy 1,49
        5. BMW Mini 1,50
        6. Porsche 911 Carrera 1,50
        7. Mazda MX-5 1,56
        8. Citroen Xsara Picasso 1,57
        9. BMW 3-sarja 1,61
        10. Toyota Avensis 1,61

        Scusi ma dove sono gli italiani per esempio l'Alfa 156? Anche la mia esperienza sono cosi, se hai capito che ne ho avuto quattro e tutti hanno avuto tanti poblemi. Non ne compro mai piu!

        Alfa Romeo è bellissima, ma purtroppo non è affatto fra le macchine più affidabili! Vedi il link:

        http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=406347&plain=true

        Suomessa sanotaan, että moni kakku päältä kaunis. Tuossa linkissä näkyy, että italoautot eivät teknisesti ole todellakaan tilastojen kärkipäässä, tosin viime vuosina muutamat italialaiset pikkuautot ovat kehittyneet ja päässeet noin kymmenen parhaan joukkoon, siis jotkut tietyt mallit. Tuo Toyota Yaris muuten kiinnostaisi minuakin, vaikka ei varmaan designiltaan vedäkään vertoja kauniillle Alfa Romeolle.

        Quindi fai bene nel cambiare la marca della tua macchina. Auguri per acquistare un' auto migliore!


      • Federico
        signora x kirjoitti:

        Alfa Romeo è bellissima, ma purtroppo non è affatto fra le macchine più affidabili! Vedi il link:

        http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=406347&plain=true

        Suomessa sanotaan, että moni kakku päältä kaunis. Tuossa linkissä näkyy, että italoautot eivät teknisesti ole todellakaan tilastojen kärkipäässä, tosin viime vuosina muutamat italialaiset pikkuautot ovat kehittyneet ja päässeet noin kymmenen parhaan joukkoon, siis jotkut tietyt mallit. Tuo Toyota Yaris muuten kiinnostaisi minuakin, vaikka ei varmaan designiltaan vedäkään vertoja kauniillle Alfa Romeolle.

        Quindi fai bene nel cambiare la marca della tua macchina. Auguri per acquistare un' auto migliore!

        Mi dispiace tanto che non posso piu avere la bellezza italiana...hai capito bene che volevo dire! Domani porto via la mia bellezza che ho usato solo dieci mesi...beh e' la vita, ma per fortuna posso godere l'altre cose bellissimi che l' Italia produrre... moda,cibo,vino,canzoni e le donne bellissimi ma un po capricciosi.
        Bacionissimi, Federico


      • signora x
        Federico kirjoitti:

        Mi dispiace tanto che non posso piu avere la bellezza italiana...hai capito bene che volevo dire! Domani porto via la mia bellezza che ho usato solo dieci mesi...beh e' la vita, ma per fortuna posso godere l'altre cose bellissimi che l' Italia produrre... moda,cibo,vino,canzoni e le donne bellissimi ma un po capricciosi.
        Bacionissimi, Federico

        Quindi hai perduta la tua bellezza.. o forse due.. ma che importa, troverai qualcosa invece che non è solo bella ma anche buona, brava, spero. A me piacciano anche tante altre cose belle che l' Italia produce - ora sto cucinando all' italiana, poi vado in macchina -per fortuna non italiana - con la mia carina Getz, e che è importante, i clienti sono contenti per essa.

        con saluti amichevoli x

        Harkitsin siis italoauton hankkimista, mutta päädyin Hyundaihin, sillä sillä on suuri asiakastyytyväisyys kun taas Fiateista tulee kovin paljon palautetta vioista, nämä seikat voi täällä netissäkin havaita. Alfa Romeo on upea, mutta vikatilastoissa valitettavasti ihan alimmilla portailla.


      • Federico
        signora x kirjoitti:

        Quindi hai perduta la tua bellezza.. o forse due.. ma che importa, troverai qualcosa invece che non è solo bella ma anche buona, brava, spero. A me piacciano anche tante altre cose belle che l' Italia produce - ora sto cucinando all' italiana, poi vado in macchina -per fortuna non italiana - con la mia carina Getz, e che è importante, i clienti sono contenti per essa.

        con saluti amichevoli x

        Harkitsin siis italoauton hankkimista, mutta päädyin Hyundaihin, sillä sillä on suuri asiakastyytyväisyys kun taas Fiateista tulee kovin paljon palautetta vioista, nämä seikat voi täällä netissäkin havaita. Alfa Romeo on upea, mutta vikatilastoissa valitettavasti ihan alimmilla portailla.

        Salve Signora X,
        Grazie per la risposta e complimenti per la nuova Getz! Sono sicuro che hai fatto un buon affare (l' provato un anno fa e ho capito che c' e' anche una machina affidabile).
        Io invece ho ricevuto cinque giorni fa (quando ritornavo dall' Italia) nuova BMW 320d, nero metallizzato e quasi full opional. Ora l'ho guidato 1300 km e funziona benissimo e fa tanto piaccere di guida. Dopo alcuni mesi posso dire piu d'affidibilita della BMW ma i dettagli sono finemente fatti e c' e' bella come le donne finlandesi e italiane. ;-)
        Bacionissimi, Federico

        PS. Mangio anchio i prodotti della cucina italiana fra un po...


      • signora x
        Federico kirjoitti:

        Salve Signora X,
        Grazie per la risposta e complimenti per la nuova Getz! Sono sicuro che hai fatto un buon affare (l' provato un anno fa e ho capito che c' e' anche una machina affidabile).
        Io invece ho ricevuto cinque giorni fa (quando ritornavo dall' Italia) nuova BMW 320d, nero metallizzato e quasi full opional. Ora l'ho guidato 1300 km e funziona benissimo e fa tanto piaccere di guida. Dopo alcuni mesi posso dire piu d'affidibilita della BMW ma i dettagli sono finemente fatti e c' e' bella come le donne finlandesi e italiane. ;-)
        Bacionissimi, Federico

        PS. Mangio anchio i prodotti della cucina italiana fra un po...

        Certamente sei molto contento della tua BMV.
        Credo che tu abbia trovato una soluzione molto buona dopo le macchine capricciose Alfa Romeo, avendo ora della tecnica più sicura, e un design stilico anche. Tanti buoni viaggi! anch´io ritornerò in Italia. Ciao!


      • alfa 156 1.8 SW
        Golf.Man kirjoitti:

        Itselläni 94' vw ja ihan hyvin on pelittänyt tähän asti =) ..perus purkki. Ois kyllä todella tarkoitus kokeilla tuota 156 ehkä juuri 2.0 koneella (taloudellisempi/visaampi vaihtoehto kuin 2.5) Ainoa asia mikä estää tällä hetkellä ostamasta alfaa on juuri nämä ärsyttävät myytit ja puheet auton epäluotettavuudesta jne. ...Ei siinä mitään jos sillon tällöin ilmenee jotain snadia häikkää, mutta jos kk. palkka menee varaosiin & korjauksiin... niin ....

        Vm-00, mittarissa 125000km. Minulla kolme vuotta ja about 80000km.
        Korjaamolla vaihdettu:
        -kumpikin taaempi takatukivarsi (tyyppivika, n.100tkm välein kuulema) yht.200e (ei Delta-hintoja, niihin saa laittaa tuplat lisää)
        -jakoremmi ja vesipumppu yht.300e
        -etupissapojan takaiskuventtiili 20e
        -käsijarruvaijeri 50e
        -norm. nesteet ja suotimet

        Kuluttaa seka-ajossa n.7,7 ja matka-ajossa n.6,8/100km

        Siinä sitä hinta/laatua.


      • jukelino
        Federico kirjoitti:

        Myös ADAC, eli Saksan tiepalvelu, on omassa ADAC Motorwelt-lehdessään palkinnut Toyotan omassa laatututkimuksessaan "Keltainen Enkeli" –palkinnolla. Kyseisen palkinnon perusteina ovat lehden tekemä asiakastyytyväisyystutkimus sekä tiepalvelun mallikohtaiset matkankeskeytymistilastot. Tässä tutkimuksessa Toyota Yaris oli "Paras laatu" sarjassa täysin ylivoimainen.

        Keltainen enkeli 2005 - Paras laatu - 10 parasta: 1. Toyota Yaris 1,37
        2. Mazda 6 1,43
        3. Audi A2 1,47
        4. Mazda Premacy 1,49
        5. BMW Mini 1,50
        6. Porsche 911 Carrera 1,50
        7. Mazda MX-5 1,56
        8. Citroen Xsara Picasso 1,57
        9. BMW 3-sarja 1,61
        10. Toyota Avensis 1,61

        Scusi ma dove sono gli italiani per esempio l'Alfa 156? Anche la mia esperienza sono cosi, se hai capito che ne ho avuto quattro e tutti hanno avuto tanti poblemi. Non ne compro mai piu!

        Sono spiacente se avete avuti fortuna così difettosa con gli automobili italiani. Ricordisi di, benchè, che persino gli automobili tedeschi possono essere molto difettosi. Dopo parecchi anni con gli automobili tedeschi, cambierò ad svedese-americano.
        Vi auguro tutto il la cosa migliore con gli automobili tedeschi!

        Sono spiacente circa il mio italiano del povero. Non lo ho usato durante molti anni...


    • turkey

      Katselin korjaamolla Audia (joku q7 tai jotain) jonka kone oli levinnyt (tuontiauto) koneen lohkossa luki made in Turkey. Vaihto koneessa made in Spain.
      Se siitä saksalaisesta laadusta

      • DuuDe21

        Omasta mielestä tänäpäivänä on vaikea enää erotella selkeästi mikä automerkki tekee kestävimmät ja laadukkaimmat autot, puhumattakaan siitä mistä maasta tulee laadukkaimmat autot. Monikohan automerkki tuottaa autonsa palapalalta omalla tehtaalla/maaperällä tai omien innovaatioiden myötä... aika moni palanen taitaa tulla aasian suunnilta ja halpamaiden tehtaiden hihnoilta. Onhan autoteollisuuskin bisnestä jossa haetaan parasta mahdollista tulosta mahdollisimman pienillä kustannuksilla. (Tosin aina on poikkeuksia, jotka vahvistavat sääntöä)

        Itse pidän saksalaisia autoja ''laadukkaina'' kuten varmasti moni muukin, mutta pidän myös Italiaa autovalmistajien kärkimaana. Italialaiset autot jyräävät kauneudellaan ja teknisetkään oivallukset ja ominaisuudet eivät jää kakkoseksi muille merkeille.

        Alfa Romeo on mielestäni ''laatuauto'' joka tuottaa suuria tunteita eikä jätä ketään kylmäksi.. itse olen ainakin hyvin tyytyväinen alfan omistaja. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4460
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      87
      2293
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      561
      1758
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      7
      1171
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1108
    8. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      980
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      61
      918
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      908
    Aihe