Linnan jatkoilla haastateltu järjen jättiläinen Laila Snellman alkoi euforisessa tilassa unelmoimaan miten tänne pitäisi tuoda valtavasti ulkomaalaisia ja tietenkin kulttuuriamme rikastamaan.
Häneltä kuitenkin kysyttiin turvallisuudesta. Onko hän sokea tai kuuro tai muutoin vajavainen kun ei ymmärrä esimerkiksi Pariisin tai Malmön ongelmien johtuvan nimenomaan maahanmuuttajista. Handu pumpulle, kuinka moni on hänen kanssaan samaa mieltä että turvallisuutemme täällä lintukodossamme vain lisääntyy jos teemme hänen haluamallaan tavalla.
Laila Snellman järkyttävä
12
688
Vastaukset
- Tuntematon potilas
...jos heidät kotoutetaan menestyksekkäästi, tarjotaan työtä jne.
Ei siis pidä ottaa enempää kuin pystytään kohtuudella kotouttamaan.- On itsekäs ihminen!
Somalin muna sitä tuntuu kiinnostavan. Muulla ei ole mitään väliä.
- tunnustettu sotilas
Jos tädillä olisi jne...
Onko sinulla esimerkkejä antaa jostakin maasta missä tässä on mielestäsi onnistuttu ja mikä olisi sopiva määrä.
Minulle riittäisi vaikka ne muutamat Geneven pakolaisopimuksen ehdot täyttävät todelliset pakolaiset, joita taisi viime vuonna olla parikymmentä.
Kotouttamista ajatellen tulisi vaikeimmat tapaukset kuten länsimaihin sopeutumattomat muslimit karsia heistäkin pois turvallisuusuhkina.
Vierastan tuota kotouttamis-sanaa, eiköhän tulijan itsensä velvollisuus ole sopeutua ja kotoutua kuten suomalaisetkin ovat aikanaan tehneet mennessään esimerkiksi siirtolaiseksi Amerikkaan. En minä ainakaan ole kuullut että heitä olisi mitenkään erityisesti holhottu. - Tuntematon potilas
tunnustettu sotilas kirjoitti:
Jos tädillä olisi jne...
Onko sinulla esimerkkejä antaa jostakin maasta missä tässä on mielestäsi onnistuttu ja mikä olisi sopiva määrä.
Minulle riittäisi vaikka ne muutamat Geneven pakolaisopimuksen ehdot täyttävät todelliset pakolaiset, joita taisi viime vuonna olla parikymmentä.
Kotouttamista ajatellen tulisi vaikeimmat tapaukset kuten länsimaihin sopeutumattomat muslimit karsia heistäkin pois turvallisuusuhkina.
Vierastan tuota kotouttamis-sanaa, eiköhän tulijan itsensä velvollisuus ole sopeutua ja kotoutua kuten suomalaisetkin ovat aikanaan tehneet mennessään esimerkiksi siirtolaiseksi Amerikkaan. En minä ainakaan ole kuullut että heitä olisi mitenkään erityisesti holhottu.mietipäs tätä: Kuinka paljon Suomalaisen lapsen "tuottaminen" työelämään ja veronmaksajaksi maksaa?
-päivähoito
-peruskoulutus
-jatkokoulutus
...
Maahanmuuttajasta voi siis saada tähän verrattuna "halvan" veronmaksajan panostamalla vähän hyvin hoidettuun kotouttamiseen.
Eivät ne maahanmuuttajat ole mitenkään luonnostaan huonompia (rikollisempia tms.)kun suomalaisetkaan.
Ei kuitenkaan kannata ottaa mamuja enempää, kun mitä kotoutetaan hyvin. - lealisti
Koulutetaan ja tarjotaan työtä?? Tiesitkö, että Suomessa on noin puoli miljoonaa työnhakijaa, jotka ovat käyneet koulut Suomessa, puhuvat suomenkieltä ja ovat omaksuneet kulttuurin. Silti heille ei riitä töitä. Itse olen ollut todistamassa maahanmuuttajien kielenopiskelua ja sijoittumista työelämään. Ei ollut mitenkään rohkaisevaa katseltavaa. Ehkä tulevaisuudessa maahanmuuttajat tekevät kaikki matalapalkkaiset "paskaduunit", joten maahanmuutto on sikäli oikeuttettua.
- Tuntematon potilas
lealisti kirjoitti:
Koulutetaan ja tarjotaan työtä?? Tiesitkö, että Suomessa on noin puoli miljoonaa työnhakijaa, jotka ovat käyneet koulut Suomessa, puhuvat suomenkieltä ja ovat omaksuneet kulttuurin. Silti heille ei riitä töitä. Itse olen ollut todistamassa maahanmuuttajien kielenopiskelua ja sijoittumista työelämään. Ei ollut mitenkään rohkaisevaa katseltavaa. Ehkä tulevaisuudessa maahanmuuttajat tekevät kaikki matalapalkkaiset "paskaduunit", joten maahanmuutto on sikäli oikeuttettua.
..kuitenkin kurkkii nurkan takana, kun suuret ikäluokat alkaa eläköitymään.
Jotain sillekin asialle kai tarttis tehrä? - LOLLERO!
Tuntematon potilas kirjoitti:
..kuitenkin kurkkii nurkan takana, kun suuret ikäluokat alkaa eläköitymään.
Jotain sillekin asialle kai tarttis tehrä?Joo otetaan lisää vain somalihuippuosaajia maksamaan eläkkeet. :D Ei me tänne mitään Intialaisia saada, ei vaikka kuinka löysättäisiin pakolaispolitiikkaa. :D:D:D
- Sinä puhut
Kyllä nousi verenpaineeni varmaan korkeuksiin kun se ämmä laukoi suustaan taas kerran järjettömyyksiä.
Jos muija itse elää suojattua elämää niin miksi suurimman osan kansastamme pitäisi kärsiä mamuista.
Aivotonta puhetta,jo ensimmäinen haastattelukin olisi riittänyt.
Siis todella käsittämätöntä puhetta Itsenäisyyspäivänä!!! - HuhHuhHuijaa
Snellmannin nato-kanta maailman kaikkien valtioden pitäisi liittyä natoon ja alkaa taistelemaan ilmastonmuutosta vastaan?
Käsittämätöntä hölynpölyä ja olen ymmälläni jos siihen "taisteluun" tarvitaan huippumoderneja nykypäivän asetekniikkaa hävittäjäkoneita,ohjuksia,vakoilu tekniikkaa,erikoisjoukkoja,mannertenvälisiä ohjuksia,yökiikareita jne.
Ammuskellakohan Snellmannin "ilmasto sodassa" näillä kalustoilla ilmakehään vai miten tota sotaa käydään naton laitteistolla?
Aivan käsittämätöntä höpinää näillä missiviisailla . - avarakatseinen
Ennekuin Snellman ehti vasta toimittajan kysymykseen ehdin kommentoida kotoa:
"Tuohan on psykopaatti"
Johtuiko Lailan humalasta vai luontojaanko tuo höpötti asian vierestä.
Mahtoi olla polte, siellä yhdessä paikassa.
Järkätkää SILLE SITÄ, Helsingin Mustat Pojat.
Vielä tänä iltana! Monikulttuuria! - yksi.onnellinen
ulkomaille, jos haluaa ympärilleen muita ihmisiä.. Minulle riittää suomalaiset ja muut saisi heittää mereen.. Laiskurit siis.. työtätekevät voivat jäädä..
- PITÄÄ SOPEUTUA!
Kyllä sen muuttajan pitää sopeutua uuden maansa olosuhteiiin itse, opetella maan kieli, kekskeiset kulttuurin piirteet, työhön liittyvät käytännön asiat jne....eihän hän muutoin voi kuun apäivänä olla onnellinen, tulla toimeen siinä maassa. Tuntuisi oudolta että vastaanotavan maan pitäisi alkaa holhota häntä?!
- Kyllähän suomalaisten tehtävänä oli sopeutua amerikan olosuhteisiin, ruotsalaiseen yhteiskuntaa jne..silloin kun muuttovirta täältä suuntautui niihin maihin. Kukaan ei heitä holhonnut ja he itse oppivat selviytymään.
Ja se ei merkinnyt sitä ettäheidän olisi pitänyt luopua omasta identiteetitään, suomalaisesta kulttuurista. Sama pätee niin somaleihin kuin muihinkin maahanmuuttajiin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1317160Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1244952L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa664306TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153473Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242281Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2911741Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221496- 671475
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581438Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j581394