Väärennöksilläkö

paratiisiin ?

lahkon raamattulaitoksessa on esim. Joh. 1:1 väärennetty, sen lisäksi on lahkon kirjallisuuteen otettu väärennettyjä lähdeviitteitä väärennöksen tueksi. Väärennöksistä on lista nähtävissä aaac:n uutisissa vartiotorniseuran takaa (linkki sivun www.jttuki.info yläreunasta)

Raamattulaitoksensa tueksi on lahko myös väärentänyt tunnetun Raamattu-oppineen Barclayn lausunnon, jossa tämä oikeasti pitää lahkon käännöstä törkeänä väärennöksenä, muotoon, että Barclay muka kehuisi sitä. (Tästä asiasta kirjoittaa esim. Pasi Turunen kirjassaan "vartiotorni, valtakunta uudessa valossa" lähdeviitteet mainiten).

14

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilonpilaaja.

Selittäisitkö omin sanoin tuon väärennösen?

• vaikka näin

Maallikkona en rupea alkukielisten kielioppisääntöjen sisällöstä kinaamaan.

Mutta kaikki oppineet ovat asiasta samaa mieltää.

Kysymys on kuitenkin siitä että lahko haluaa kieltää Jeesuksen Jumaluuden.

Toisesta suunnasta Jeesus on tehty Mikaeliksi

• Nimimerkki
        vaikka näin kirjoitti:

Kolminaisuus, tai sen puuttuminen, on toinen ikuinen kinaamisen aihe. Todisteita kolminaisuusopin puolesta on hyvin vähän.

• Ilonpilaaja.
        vaikka näin kirjoitti:

Jatketaanpa Johanneksen evankeliumin parissa kun kerran aloitettiin. Mitäpä sanot, oi viisaus, vaikkapa näistä Raamatun jakeista, näin aluksi:

Johannes 1:18, 5:36, 6:38, 8:28, 12:49-50, 14:28, 20:17

http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/Joh.html

• Nimimerkki kirjoitti:

Kolminaisuus, tai sen puuttuminen, on toinen ikuinen kinaamisen aihe. Todisteita kolminaisuusopin puolesta on hyvin vähän.

Sanoivat "kirkkoisät" aikoinaan mitä tahansa, suhtautuminen kolminaisuuteen ei ole oleellinen asia. Raamatun mukaan ikuisuudessa kysytään suhdetta Herraan Jeesukseen.

Vartiotorniseuran jäsenet kääntävät kysymyksen Jeesuksesta aina kolminaisuusoppiin. Sillä verukkeella he katsovat voivansa kieltää Hänet. Raamatun todistus Jeesuksesta sivuutetaan aina selittelyin: "Kyllä, mutta..."

Joka tapauksessa Pyhän Hengen Tuomakselle valaisema totuus Jeesuksesta oli:

Minun Herrani ja minun Jumalani!

Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään,
           vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
           että kaikki kunnioittaisivat Poikaa,
           niinkuin he kunnioittavat Isää.
           Joka ei kunnioita Poikaa,
           se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.    (Joh.5:22,23)

Vartiotorniseuran jäsenyys edellyttää Jeesuksen kieltämistä. Näkyvänä osoituksena tästä seura järjestää vuosittain tilaisuuden, jossa jokaisen on kieltäydyttävä symbolisella eleellä Jeesuksen uhrista. Sellaisesta on erottava ja pysyttävä kaukana sen opeista - kuten toki kaikista muistakin lahkoista ja kirkoista. Kristittyjen yhteteyden perustaksi on riitettävä Herran Jeesuksen nimi. Kaikki muu on yli kirjoitusten menemistä.

• Markku_Meilo
        Nimimerkki kirjoitti:

>>Todisteita kolminaisuusopin puolesta on hyvin vähän.

Lisääntyikö kolminaisuusopin vastaisten todisteíden määrä Vt-seuralle vuonna 1954? Vai mikä oli syynä, että Jeesuksen palvominen lakkautettiin jehovantodistajilta vasta tuolloin?

• Nimimerkki
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Todisteita kolminaisuusopin puolesta on hyvin vähän.

Lisääntyikö kolminaisuusopin vastaisten todisteíden määrä Vt-seuralle vuonna 1954? Vai mikä oli syynä, että Jeesuksen palvominen lakkautettiin jehovantodistajilta vasta tuolloin?

En tiedä. En sellaisesta käsittääkseni kirjoittanut mitään? Read my lips: "odisteita kolminaisuusopin puolesta on hyvin vähän"

• Q/A
        Rintti kirjoitti:

Sanoivat "kirkkoisät" aikoinaan mitä tahansa, suhtautuminen kolminaisuuteen ei ole oleellinen asia. Raamatun mukaan ikuisuudessa kysytään suhdetta Herraan Jeesukseen.

Vartiotorniseuran jäsenet kääntävät kysymyksen Jeesuksesta aina kolminaisuusoppiin. Sillä verukkeella he katsovat voivansa kieltää Hänet. Raamatun todistus Jeesuksesta sivuutetaan aina selittelyin: "Kyllä, mutta..."

Joka tapauksessa Pyhän Hengen Tuomakselle valaisema totuus Jeesuksesta oli:

Minun Herrani ja minun Jumalani!

Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään,
           vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
           että kaikki kunnioittaisivat Poikaa,
           niinkuin he kunnioittavat Isää.
           Joka ei kunnioita Poikaa,
           se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.    (Joh.5:22,23)

Vartiotorniseuran jäsenyys edellyttää Jeesuksen kieltämistä. Näkyvänä osoituksena tästä seura järjestää vuosittain tilaisuuden, jossa jokaisen on kieltäydyttävä symbolisella eleellä Jeesuksen uhrista. Sellaisesta on erottava ja pysyttävä kaukana sen opeista - kuten toki kaikista muistakin lahkoista ja kirkoista. Kristittyjen yhteteyden perustaksi on riitettävä Herran Jeesuksen nimi. Kaikki muu on yli kirjoitusten menemistä.

>> Vartiotorniseuran jäsenyys edellyttää Jeesuksen kieltämistä. Näkyvänä osoituksena tästä seura järjestää vuosittain tilaisuuden, jossa jokaisen on kieltäydyttävä symbolisella eleellä Jeesuksen uhrista.

• Markku_Meilo
        Nimimerkki kirjoitti:

En tiedä. En sellaisesta käsittääkseni kirjoittanut mitään? Read my lips: "odisteita kolminaisuusopin puolesta on hyvin vähän"

>> En sellaisesta käsittääkseni kirjoittanut mitään?

Enkä minä käsittääkseni viitannutkaan sellaiseen. Viittasin asenteeseen, jossa kolminaisuusoppia pidetään 'todisteita on vähän, jos ollenkaan'-mallisesti vääränä ja kuitenkin kolminaisuusopin oleellista osaa ylläpidettiin kymmeniä vuosia. (Sama Jeesuksen palvominen on Vt-seuran peruskirjassa edelleen, mutta sitä lainataan tarpeen mukaan vääristellen.)

Toinen samaa sarjaa oleva asia on kolminaisuuskirjanen, johon on lainattu vääristellen kolminaisuuden kannattajien tekstiä, jolloin saadaan 'todisteita' kolminaisuutta vastaan.

• nyt auta
        Markku_Meilo kirjoitti:

>> En sellaisesta käsittääkseni kirjoittanut mitään?

Enkä minä käsittääkseni viitannutkaan sellaiseen. Viittasin asenteeseen, jossa kolminaisuusoppia pidetään 'todisteita on vähän, jos ollenkaan'-mallisesti vääränä ja kuitenkin kolminaisuusopin oleellista osaa ylläpidettiin kymmeniä vuosia. (Sama Jeesuksen palvominen on Vt-seuran peruskirjassa edelleen, mutta sitä lainataan tarpeen mukaan vääristellen.)

Toinen samaa sarjaa oleva asia on kolminaisuuskirjanen, johon on lainattu vääristellen kolminaisuuden kannattajien tekstiä, jolloin saadaan 'todisteita' kolminaisuutta vastaan.

Kun ei todisteita ole, niin niitä ei ole. Ei siinä auta edes sinun katkeruutesi. Valitan. :(

• Q/A kirjoitti:

>> Vartiotorniseuran jäsenyys edellyttää Jeesuksen kieltämistä. Näkyvänä osoituksena tästä seura järjestää vuosittain tilaisuuden, jossa jokaisen on kieltäydyttävä symbolisella eleellä Jeesuksen uhrista.

Miten itse kuvailisit toimintaanne? Et osaa perustella seuranne nuivaa suhtautumista Herraan Jeesukseen, mutta menet vaan mukana kuin pässi narussa. Se on se seurasi syöttämä väkevä eksytys. Pakene siitä. Tule elävän Jeesuksen luo!

Kun Jeesus pyysi opetuslapsiaan syömään ja juomaan muistokseen. Vartiotorniseura opettaa tekemään täsmälleen päinvastaista - "muistonviettoon" tullaan nimenomaan kieltäytymään siitä, mitä Jeesus pyysi tekemään!

Ehtoollinen on symboli osallisuudesta Kristuksen ruumiiseen ja vereen. Symboli ei tietenkään pelasta, mutta päättäväinen kieltäytyminen siitä puhuu omaa kieltään. Ja eihän vartiotorniseura edes opeta, että sen opeilla olisi asiaa Jumalan valtakuntaan. Siinä se on ironista kyllä oikeassa. Sen sijaan se lupailee uskollisille jäsenilleen "mahdollisuutta ikuisen elämän odotteeseen paratiisimaassa".

Raamattu vain ei tunne pelastusta Jumalan valtakunnan ulkopuolella. Opetus välimaastosta, jonka voisi "sopivasti" määritellä vuoroit sinne ja tänne, on harhaoppia. Raamattu puhuu vain pelastuneista ja kadotetuista, vuohista ja lampaista. Raamattu ei opeta, että pelastuneilla olisi kaksi erilaista toivoa syntymäpäivän perusteella. Ei, uskovat on kutsuttu yhteen toivoon. He ovat seurakunta, Kristuksen ruumis, (Ef.5:31,32) Karitsan morsian, taivaallinen Jerusalem (Fil.3:20; Ilm.21:9,10).

Koska leipä on yksi,
           niin me monet olemme yksi ruumis;
           sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.    (1Kor.10:17)

− −

Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi
           ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
           ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa,
           että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä."
           Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö,
           jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
           ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi,
           pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja,
           jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
           Sillä Raamatussa sanotaan:
              "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven;
               ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
           Teille siis, jotka uskotte, se on kallis,
           mutta niille, jotka eivät usko,
              "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
              "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi."
           Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
           Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa,
           julistaaksenne sen jaloja tekoja",
           joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
           te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa",
           jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut."    (1Piet.2:1-10)

Hän - Jeesus - on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte,
           mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
           Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
           sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu,
           jossa meidän pitäisi pelastuman."    (Apt.4:11)

• Markku_Meilo
        nyt auta kirjoitti:

Kun ei todisteita ole, niin niitä ei ole. Ei siinä auta edes sinun katkeruutesi. Valitan. :(

>>Kun ei todisteita ole, niin niitä ei ole.

Vaikea seurata tätä vaihtuvaisnimimerkkisten vääntöä, hieman aiemmin joku oli tässä vitjassa tätä mieltä:

"Todisteita kolminaisuusopin puolesta on hyvin vähän."

Ne vähätkin ovat tässä välissä hävinneet olemattomiin?

>>Ei siinä auta edes sinun katkeruutesi.

Kyse on Vartiotorniseuran tekemisistä ja tekemisistä jättämisistä, kolminaisuus on opillisesti minulle yhtä etäinen kuin Jeesuksen paluut ajanlaskumme alussa 1874 sekä 1914.

• u.t.r.
        Ilonpilaaja. kirjoitti:

Jatketaanpa Johanneksen evankeliumin parissa kun kerran aloitettiin. Mitäpä sanot, oi viisaus, vaikkapa näistä Raamatun jakeista, näin aluksi:

Johannes 1:18, 5:36, 6:38, 8:28, 12:49-50, 14:28, 20:17

http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/Joh.html

Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt;
        ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet
        ilmoittanut. Joh. 1:18

Jos te olisitte tunteneet minut, niin te
        tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette
        hänet, ja te olette hänet nähneet."

Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä,
        niin me tyydymme".

Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen
        ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua,
        Filippus! Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän;
        kuinka sinä sitten sanot : "Näytä meille Isä?"

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä
        on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille
        puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka
        minussa asuu , tekee teot, jotka ovat hänen.

Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä
        on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse
        tekojen tähden. Joh. 14:7-11

Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin
        Johanneksen; sillä ne teot , jotka Isä on antanut
        minun täytettäväkseni, ne teot, jotka minä teen,
        todistavat minusta , että ISÄ ON MINUT LÄHETTÄNYT.

JA ISÄ, JOKA ON MINUT LÄHETTÄNYT, HÄN ON TODISTA-
        NUT MINUSTA. Te ette ole koskaan kuulleet hänen
        ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,

eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä;
        SILLÄ TE ETTE USKO SITÄ, JONKA HÄN ON LÄHETTÄNYT.

TE TUTKITTE KIRJOITUKSIA, SILLÄ TEILLÄ ON MIELES-
        TÄNNE NIISSÄ IANKAIKKINEN ELÄMÄ, JA NE JUURI
        TODISTAVAT MINUSTA;

jA TE ETTE TAHDO TULLA MINUN TYKÖNI, ETTÄ SAISITTE
        ELÄMÄN. Joh.5:36-40.

Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä;
        joka tulee minun tyköni , se ei koskaan isoa,
        ja joka uskoo minuun se ei koskaan janoa.

Mutta minä sanon teille, ETTÄ TE OLETTE NÄHNEET
        MINUT, ETTEKÄ KUITENKAAN USKO.

KAIKKI, MINKÄ ISÄ ANTAA MINULLE , TULEE MINUN
        TYKÖNI,; JA SITÄ JOKA MINUN TYKÖNI TULEE ,
        MINÄ EN HEITÄ ULOS.

SILLÄ MINÄ OLEN TULLUT TAIVAASTA , EN TEKEMÄÄN
        OMAA TAHTOANI, VAAN HÄNEN TAHTONSA, JOKA ON
        MINUT LÄHETTÄNYT.

jA MINUN LÄHETTÄJÄNI TAHTO ON SE, ETTÄ MINÄ
        KAIKISTA NIISTÄ, JOTKA HÄN ON MINULLE ANTANUT,
        EN KADOTA YHTÄKÄÄN, VAAN HERÄTÄN HÄNET VIIMEISENÄ
        PÄIVÄNÄ."

SILLÄ MINUN ISÄNI TAHTO ON SE, ETTÄ JOKAISELLA
        ===============================================
        JOKA NÄKEE POJAN JA USKOO HÄNEEN, ON IANKAIKKINEN
        =================================================
        ELÄMÄ; JA MINÄ HERÄTÄN HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ."
        ===================================================
        Joh. 6:35-40

Alussa oli SANA, ja SANA oli Jumalan tykönä,
        ja SANA oli Jumala. Joh.1:1

Sillä lapsi on meille syntynyt,
        POIKA on meille annettu, jonka HARTIOILLA
        on HERRAUS,
        JA HÄNEN NIMENSÄ ON,
        IHMEELLINEN NEUVONANTAJA, VÄKEVÄ JUMALA,
        IANKAIKKINEN ISÄ, RAUHANRUHTINAS. Jes. 9:5
        (Kuinka hän voisi olla enkeli?)

Jeesus sanoi: MINÄ OLEN MAAILMAN VALKEUS, JOKA
        MINUA SEURAA , SE EI PIMEYDESSÄ VAELLA, VAAN
        HÄNELLÄ ON OLEVA ELÄMÄN VALKEUS". Joh.8:12

Isä on lähettänyt Poikansa, että me uskon kautta
        häneen saisimme iankaikkisen elämän.
        Hän ei ole kuka tahansa, vaan hän on.

Ihmeellinen Neuvonantanja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen ISÄ, Rauhanruhtinas.
        Hän on: Kuningasten Kuningas ja herrain Herra.
        Ilm 19:16

Hän on: Jumalan Sana, Ilm. 19:13
        Jumalan Karitsa.Joh.1:29
        Uskollinen ja Totinen. Ilm.19:11
        Pyhä ja Vanhurskas, Elämän Ruhtinas Ap.t.3:14,15

Sentähden onkin JUMALA HÄNET KORKEALLE KOROTTANUT
        ja ANTANUT HÄNELLE NIMEN , KAIKKIA MUITA NIMIÄ
        KORKEAMMAN,

niin että KAIKKIEN POLVIEN pitää JEESUKSEN
        NIMEEN NOTKISTUMAN, sekä niitten, jotka TAIVAASSA
        OVAT, että niitten, jotka MAAN PÄÄLLÄ OVAT,
        että niitten, jotka MAAN ALLA OVAT.

JA JOKAISEN KIELEN PITÄÄ TUNNUSTAMAN
        ISÄN JUMALAN KUNNIAKSI,
        ========================
        että JEESUS KRISTUS ON HERRA. Fil. 2:9-10
        ==============================

• Markku_Meilo
        Q/A kirjoitti:

>>Täällä on näet paljon sinisilmäisiä, jotka pitävät kaikkea sanottua faktana ellei toisin mainita.

Jeesuksen asema lähti alamäkeen Vartiotorniseurassa vuoden 1931 nimenmuutoksen tienoilla. Muistatko mihin asti Vartiotorniseura salli ja koska kielsi Jeesuksen palvonnan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe